Девет европейски столици, сред които и София, поискаха от европейските институции единни мерки за по-малко замърсяване на въздуха от транспорта. На този фон данъците върху старите коли у нас остават в пъти по-ниски от новите с по-екологични двигатели, съобщава бТВ.
60 на сто от колите в София са на възраст над 15 години. В останалите общини процентът е дори по-висок, а сметките показват, че колкото по-стара е колата толкова по-нисък е данъкът й. Така на фона мерките за по-чист въздух, законът поощрява данъчно именно колите, които замърсяват повече.
За да мине техническия преглед, автомобилът не трябва изхвърля вредни газове над нормите. Според специалисти, поддържаната кола не замърсява чак толкова много – даже и да е стара.
Достатъчно е да има катализатор и годишният данък за кола над 15 години става 30 лева. Всяка община решава сама дали отстъпката да е 20 или 40%. Дори и без нея обаче данъкът е по-нисък, отколкото за нов автомобил до 5 години. Ставките са разписани в закон.
„Колкото по-нов е автомобилът, толкова по-голям е данъкът. На практика това е имуществен данък – който е купил по-скъпа кола, плаща по-висок данък, на практика няма нищо общо с екологията”, обясни зам.-кметът по финансите на София Дончо Барбалов.
За сравнение, логиката в Германия например е обратната – там газовите емисии и кубатурата на двигателя определят налога. Колкото по-стара е колата, толкова по-скъпо излиза. Така данъкът на кола над 15 години в Германия е между 108 и 247 евро – съответно за дизел и бензин. Това обаче изглежда трудно приложимо у нас.
Промяната в разпоредбите поне към момента не изглежда на дневен ред.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 kalin
Коментиран от #4, #40
08:24 09.11.2017
2 Граф Николаевич
Коментиран от #67
08:26 09.11.2017
3 Random
Пък а да се пробват да извадят 300лв на година от бабите и дядовците по селата за техните пасатори, гоуфове и тем подобни...
Трябва да си много зле с главата да искаш старите коли да са с по-високи данъци.
Аз въпреки че мога да си позволя кола след 2007, предпопитам кола от 1987.
Просто като дизайн, механика, качество и всичко ми харесва повече.
Коментиран от #81
08:35 09.11.2017
4 Митко
До коментар #1 от "kalin":
Бъзикаш се :)08:38 09.11.2017
5 ключаря
Коментиран от #6
08:42 09.11.2017
6 гост
До коментар #5 от "ключаря":
Тогава като ти я монтират, ще ти я замерят и ще ти сложат стикер в коя Евро категория спада. Ако си Евро 6 няма да плащаш. Но знай, че метан и пропан се субсидират чрез ниската цена, а не чрез данък на МПС, облога на газа е доста по-ниска от тази на бензин и дизел.Навсякъде хората са го проумяли, че отработените газове трябва да определят данъците, а у нас всичко е замряло преди четвърт век, а новите коли ги дерат със стотици левове. Това е висша форма на идиотизъм щом сме от 10г в ЕС.
Коментиран от #7, #9, #27
08:55 09.11.2017
7 ключаря
До коментар #6 от "гост":
Знаещия - 1.тук се говори за годишен данък, който според изказванията трябвало да се определя от възрастта на автомобила, защото било логично по старият да замърсява повече.2.Като ми я монтирали - кой като ми я монтира, бе знаещия - тя така е произведена и слязла от конвейра на завода - с 12 литров бензинов резервоар - естествено резервен, защото няма фабрично возили, което да е разчетено да измине по-малко от 400 километра с едно зареждане и резервоар за метан - с който изминавам - 400-500 километра.
3.На таблото с контролните уреди е изписано SNG и има измервателен фабричен уред защото метанът е приоритетното гориво.
Е, кой замърсява повече?
Коментиран от #15
09:08 09.11.2017
8 123
1. В Германия доходите са им други, ама и разходите са им други. Не си мислете, че с 2000 евро заплата ще си позволите да карате нов автомобил или какъвто и да е автомобил.
2. Никой не иска да те кара да си купуваш електромобили, а автомобили с някакво нормално евро - 5, 6, което има редица системи за пречистване.
3. За всеки влак си има пътници - ако някой харесва ретрото - никой не може да го спре - има си клубове за ретро автомобили, специален режим и т.н. Но технологиите са си технологии, който е карал кола със и без ESP знае.
4. Бабите и дядовците в селата им е най-малкия проблем, че не могат да си купят нова кола. Освен това проблемът със замърсяването е в големите градове, не в селата.
5. Да, старите коли навсякъде, освен в нашата територия са с по-високи данъци. Защото са опасни и замърсяващи.
6. Кой е казал, че всеки трябва да има автомобил. Като не можеш да си позволиш автомобил за повече от 1000 лева е ясно, че всичко в него е компромис - спирачките ли са ти добре или гумите. Дори не говоря за изрязания катализатор. Особено в големия град - има си градски транспорт.
7. Много си се объркал с фабричния метан. СО2 емисиите са свързани с горенето, няма значение какво е то. Например на ФВ метановия двигател 1.4 СО2 са му 87-98 г., за сравнение бензиновите двигатели са малко над 100, също така и дизеловите.
Коментиран от #11, #13, #53, #79
09:09 09.11.2017
9 Бесен Язовец
До коментар #6 от "гост":
То хубаво пишеш за отработените газове ама в статията пише за годините, да определят данъците, което е абсолютно погрешно. Всяка изрядна кола с катализатор и газова/метанова уредба може да се направи да произвежда малко вредни емисии подобни на нова кола. Фабричните коли на метан и газ са едни от тях. Т.е. каква е логиката да им вдигаш данъка на тях ако, като емисии са изрядни въпреки, че са на по 20 години? В Германия ситуацията е съвсем друга там първо новите им коли са по-евтини от тук, второ заплатите им са в пъти по-високи, трето правителството им субсидира закупуването на нов автомобил, четвърто имат едно от най-големите производства на автомобили в Света и тая икономика се стимулира при честата смяна на превозните средства.В България ест. ситуацията е видяла жабата, че подковават коня както винаги е било тук. На 70-80% от населението извън София дето взимат по 600 лв точно последния проблем в момента е да им се направи данъка за колата 600 лв на година...
Единственото разумно, което тябва да се направи е да се регламентират и контролират пунктовете за ГТП, като коли с видими проблеми, изрязани катализатори, избушени ДПФ-и и затапени ЕГР-и да се спират от движение до отстраняване на неизправноста, както вече е не само в Германия, а по целия нормален свят. Що не пробвате на някой американец да му кажете, че не може да кара стара кола или да плаща повече за нея? Ами ще ви застреля.
Коментиран от #33
09:11 09.11.2017
10 65545
09:12 09.11.2017
11 Олигарха
До коментар #8 от "123":
За какво се е объркал човека с метановия двигател? Много интересно с какво, че не е по-екологичен от бензин или дизел? Той те пита просто и ясно, защо когато емисиите м уса ниски, а колата стара трябва да плаща по-висок данък? Защо?Коментиран от #18, #28
09:15 09.11.2017
12 ЧЕСТНО
09:16 09.11.2017
13 Лост
До коментар #8 от "123":
Спрете се вече с тоя CO2, ако знаеше поне малко по тая теме, щеше да знаеш, че една крава произвежда в пъти повече CO2 от старата кола годишно ипърдявайки метана във въздуха. Прочети малко. Проблема на замърсяването в момента в България не е CO2, а саждите на дизелите без катализатор и ДПФ-и, печките и старите камиони.Коментиран от #17
09:19 09.11.2017
14 ЮЙИШЩК
СЪЩО ДА СЕ ПЪЛНИ ХАЗНАТА С ПАРИ ОТ ВИНЕТКИ И ДОНЯКЪДЕ ОТ ДАНЪЦИ.АКО СУЛЬЮ И ПУЛЮ НЕ Е С КОЛА ТАЗИ МАНДРА ЩЕ ПРЕСЪХНЕ.ЗА ТОВА СУЛЮ И ПУЛЮ Е СОБСТВЕНИК НА КОЛА.
И ТОВА УНИЩОЖИ ОБЩЕСТВЕНИЯ ТРАНСПОРТ КОЙТО Е АЛТЕРНАТИВАТА ЗА РАБОТНИЧЕСКАТА КЛАСА.ДАЖЕ И В БОГАТА ГЕРМАНИЯ ОБИКНОВЕННИЯ БАЧКЕР НЕ ХОДИ НА РАБОТА САМ С ЛИЧНА КОЛА А С ОБЩЕСТВЕН ТРАНСПОРТ.СЪЩОТО Е И С ЖИЛИЩАТА.В БОГАТА ГЕРМАНИЯ САМО ПОЛОВИНАТА НАРОД ИМА СОБСТВЕНО ЖИЛИЩЕ.ДРУГИТЕ СА ПОД НАЕМ ЗАЩОТО ИМА ДАНЪЦИ И ТЕ СА 50 ПРОЦЕНТА ОТ ЗАПЛАТАТА ИЗИСКВАНИЯ ДА СИ СОБСТВЕНИК.ТУК ВСЕКИ ИМА ЖИЛИЩЕ И МНОГО СА В ДЕРЕТАТА И ТРЕСАВИЩА КРАЙ РЕКИТЕ.НЕ СИ ПРАВЯТ ЗАСТРАХОНКИ И КАТО ГИ ПОНАКИСНЕ ДЪЖДА РЕВАТ ЧЕ ДЪРЖАВАТА ИМ Е ВИНОВНА.
09:20 09.11.2017
15 123
До коментар #7 от "ключаря":
Грешка. Даже съм ги намалил. Емисиите на най-новия двигател 1.4 са 97-98 г.Новия бензинов 1 литров двигател - 105 г.
Новия дизел 1.6 е на 102 г.
Тоест твоята кола е с 5 % по екологична от дизеловия двигател по отношение на СО2 емисиите, които са основния проблем.
09:20 09.11.2017
16 безпартиен
09:21 09.11.2017
17 123
До коментар #13 от "Лост":
Не мислех да коментирам глупавото ти изказване, но все пак имаш явно компютър. Прочети за разликата между метан и СО2. А праховите частици също са проблем - там си прав.Коментиран от #24
09:23 09.11.2017
18 123
До коментар #11 от "Олигарха":
Ами не са му по-ниски. Отвори сайт с технически данни и ще забележиш, че разликата е макс. 5 %. Освен това метановата кола, особено фабричната докато загрее гори бензин и това прави на 100 км по 1-1,5 литра бензин допълнително. Тоест разликата е по-малка от тези проценти.Коментиран от #22, #32
09:27 09.11.2017
19 Анонимен
Сорос не плаща ли и за това?
09:32 09.11.2017
20 хайл
Една печка или камина доста повече замърсява за 24 часа от колкото един стар дизел за 2-3 часа в задръстване....
Показателно е ,че проблема със замърсяването се появява през студените месеци,а задръствания си има целогодишно...
09:33 09.11.2017
21 Живеещ в Германия
Волво в 40 газ бензин 1996 малко над 200е
Туй съотвено оставя впечатление, че дизела е с по-ниска данъчна ставка.
Нека да го кажем така. За пълен работен ден, получавам на месец около 1400е, само за цитрона плащам близо 350е. Окололо 1/4 от месечната ми заплата. А сега колко е в Бг данъка.
09:34 09.11.2017
22 Олигарха
До коментар #18 от "123":
Е 5% не е ли по-нисък %? Не те разбирам? Плюс това, ти говориш за нови коли? Да не се окаже, че изведнъж метановата кола на 20 години дава с 3% по-малко емисии, от нова дизелова или бензинова тогава защо да ѝ вдигаме налога? Да не се окаже, че след задръстване на катализатор и премахването на такъв колата с метан замърсява 20-30% и по-малко в сравнение с дизел и бензин от същите години и в съите условия?Точно затова данъка трябва да се определя на база емисии, вкарват ти маркучето в ауспуха и си показва- Евро 6, 5, 4 и т.н. Ама това измерване да ти го правят кадърни и честни хора, а не бай Х.й за 40 лв да напише, че си Евро 6.
09:46 09.11.2017
23 ПНСД
09:51 09.11.2017
24 Лост
До коментар #17 от "123":
Аз ти говоря за проблема на София и другите 2-3 големи града! Техния проблем са праховите частици и нищо друго! За CO2 дами налагат ограничения, когато спрат Индия, Иран и Китай да бълват трилиарди тонове повече от нас. Това, което ни касае здравно в момента са твърдите частици от дизелите и печките с дърва.09:52 09.11.2017
25 Бай Благой
Там имат стимул да си купуват и карат нови коли, защото тия пари пак в тяхната икономика се наливат - един вид кръговрат се получава.
09:58 09.11.2017
26 некойси
Чудят се от къде вече да защипат пари за да кърпят изтръскания бюджет.
10:09 09.11.2017
27 Зорлем
До коментар #6 от "гост":
Да, де, така го бяха проумяли, че всичко се базираше на грамове СО, поради което Европа премина почти изцяло на дизел. Това преминаване се случи чрез покупката на нови автомобили, както можеш да се досетиш."Случайно" обаче миналата година стана ясно, че освен СО имало и NO в тия пусти газове, които NO дори ги наричат направо "сажди". Затова новата повеля е електрифициране, т.е. пак ще се сменя ударно автопарка. Да усещаш някаква тенденция и шаблон на поведение от страна на властите?
Коментиран от #30
10:20 09.11.2017
28 Въздух
До коментар #11 от "Олигарха":
Защото не всичко е въздух, ти пътищата със въздух ли ги поддържаш?Коментиран от #39
10:26 09.11.2017
29 мда
10:30 09.11.2017
30 Пурко
До коментар #27 от "Зорлем":
Абе каК NO са сажди осъзнай се малко.За NO си има AdBlue система която работи много добре.
Дизелът харчи по-малко особенно в градовете следователно може да се сравнява с бензина.
10:34 09.11.2017
31 незнайко
Коментиран от #49
10:37 09.11.2017
32 ключаря
До коментар #18 от "123":
Явно не си запознат с фабричните метани - имам три служебни на ЕООД-то си.1.най-грозният за всички времена автомобил-куче -Фиат Мултипла - наистина пали на бензин, но работи не-повече от 2-3 секунди - така, че като заредиш 5 литра тази година - изкарваш до другата, че и минава.Какви 1,5 л. на 100 км. бълнуваш.
2.Фиат Добло - заводски си пали на метан - бензиновата лампа ми е жълта от 3-4 години - 0 вредни бензинови емисии
Коментиран от #57
10:46 09.11.2017
33 гост
До коментар #9 от "Бесен Язовец":
Съгалсен съм с теб.Никой не иска да забранява стари коли, а да се повиши тяхната изправност и пирамидата на данъчното облагане да се обърне: нови коли - малко; стари коли - много. Щом имаш газова като минаваш на преглед ти замерват, слагат стикер и си чист с малък данък. Караш 5г. кола, но на 300х.км и изкормена, замерват те, констатират ти липса на дпф, кат и егр и те спират от движение или ти налагат 400лв данък като на средство без никакви системи с високи емисии.
Лесно е, но никой не иска да го направи. Плюс държавата да субсидира поставяне на катализатори: струва 600лв, държавата да поема половината и така да се влиза в друга евро норма и да се плащат по-ниски данъци. Всичко е измислено, само у нас се спи и се извиняват с бедността. Огледай се по пътя колко скъпи коли се движат и ги карат безработни или хора на социални помощи карат коли. Хора! Беден човек кола НЕ ТРЯБВА да има. Това е болестно състояние, да нямаш пари за ток, вода или хляб, но да имаш кола. Далеч от нормалнот е това. Работил съм в чужбина и повече от колело и градски транспорт не съм си позволявал, у нас всеки дядо, безработен или на минимална има кола, защо?
Коментиран от #34
11:29 09.11.2017
34 ключаря
До коментар #33 от "гост":
Да, бе, ама не искат това, което пишеш.Дават ти за пример еврогейските законодателства, където за по-стари автомобили плащаш по-висок данък.Еврогейското, покраварчено, консуматорско общество иска, за да се запази в сегашния си вид да си сменяш колата по-често и следователно да плащаш на богатите ев...и още и още - никой не се интересува замърсяваш или на - замърсяването е предтекст.
11:47 09.11.2017
35 мамо аз съм пилот
11:55 09.11.2017
36 PlimP
, но заплатките са си 5,6 пъти по-ниски, демек, управниците, що не си е..те майката, не останаха фабрики за крадене и ся бичите кинти от хората, интересното е, как бай мангал ще си плати данъка
12:06 09.11.2017
37 Наско
плаща 20.
Да не говорим че камион 12 тона плаща не повече от 200 лева годишно.
Пита се в задачата защо хората които са си купили 4 годишен автомобил са наказани от държавата.
Коментиран от #43, #44
12:08 09.11.2017
38 SDЕЧЕВ
12:10 09.11.2017
39 Олигарха
До коментар #28 от "Въздух":
Пътищата се поддържат от винетките и от еврофондовете. Когато имаше държава пътищата се поддържаха много лесно ама тогава пътя не струваше 10 милиона на километър. Още повече ако ще взимаш пари за пътища от данъците най-логично е колкото по-скъпа кола караш да плащаш повече защото можеш да си го позволиш, както в Швейцария глобата ти е % от годишния доход. Няма логика да искаш да строиш път с данъци от най-бедните под предлог, че колите им са стари.Коментиран от #42
12:29 09.11.2017
40 Грую
До коментар #1 от "kalin":
Ами то и в столицата заплатите са други. Аз нямам нищо против да го направят за столицата. То и досега в по-големите градове данък върху превозните средства е по-голям. Като сложиш на бедняка по-голям данък той няма да започне да кара нова кола, а или ще кара пак старата с по-голям данък или въобще няма да кара, но тогава няма и да плаща данък. Така че вече и бирниците трябва да внимават как облагат за да не отрежат клона на който стоят.12:30 09.11.2017
41 ТеодорМ
12:33 09.11.2017
42 Въздух
До коментар #39 от "Олигарха":
ХаХа я пак я пак??Ти на коя планета живееш бе човек престанете да се излагате:
1. Винетка -Пътен данък за подържане на пътищата извън градовете.
2. Общински данък - Данък за поддържане на пътищата в общините!!!!
Каква екология какви 5 лева като искат да разширят еко таксата и да влиза не само рециклиране на автомобила но и вредни емисии.
12:55 09.11.2017
43 ключаря
До коментар #37 от "Наско":
Ще плащаш, бе, Насе, ще плащаш като поп и още как ще плащаш!Новата кола, е като новото жилище - по-ново - по-голям данък.Ако не си CNG или LPG - дори нова - замърсяваш повече.13:34 09.11.2017
44 ключаря
До коментар #37 от "Наско":
Ти, където си ми сложил минус - да те питам -15 годишната кола има ли екстрите на новата кола?Защо като си сложа теракот, нещо измислено в цял свят от столетие - данъчните администрации в цяла Европа ти повишават данъка на жилището.
Волгата няма АВS, но почти всяка по-нова го има - значи по-голям данък.Фиат Добло 2003 г. е без климатик - вече няма Добло без - значи за новите коли по-високи данъци, защото имат повече екстри.Това е логиката на по-високите данъци - за повече ползвани неща - повече данъци.
Ти какво искаш - аз да се пържа в кола без климатик за 3 000, при това с климатик има 25% по-голям разход и следователно 25% по-голямо замърсяване - и да плащам повече данък от тебе, богаташът с кола от 30 000 хиляди?
Коментиран от #45, #48
14:03 09.11.2017
45 Наско
До коментар #44 от "ключаря":
Скоро ще се променят нещата и дъртите дръгели ще плащат поне колкото другите.Пък ти си предценявай дали ти отърва дъртия кош с данък 500 лева като той самият струва толкова.Що се отнася до замърсяване каква е логиката нова кола с Евро6 и LPG или CNG да плаща повече от теб?
А колко от старите коли са на фабрична газ и тя е добре регулирана и не гори масло двигателят?Колко са дизелови пушляци без никакви филтри?
И данъкът не се базира на цена ако не ти е ясно.Ако беше така трябва да се прави оценка на колата и примерно да платиш 5% от цената и.
Така ако някой има Рено а друг Мерцедес за еднакви по характеристики коли ще плащат с двойна разлика данък по твоята логика.
Но не е така.
Данъкът за недвижим имот и кола няма нищо общо и примерът ти е неуместен.
14:09 09.11.2017
46 Батката
14:12 09.11.2017
47 smeh
Така, че бюджета и добре направената сметка вървят ръка за ръка със стабилното финансово положение и ако искате един ден да карате по-хубава кола от масовата, трябва да вземате правилните решения сега! Чудите се кои са правилните решения? - Отговора е лесен - вижте какво правят масово хората и направете точно обратното!
14:12 09.11.2017
48 ха ха ха
До коментар #44 от "ключаря":
Глупости говориш.Ако си взема 10 годишна S класа ще имам повече екстри от един нов Опел или Дачия.Ще замърсявам повече и ще плащам по малък данък.Ето това е твоята "справедливост".Коментиран от #55
14:31 09.11.2017
49 Бг глупости
До коментар #31 от "незнайко":
Ако колата ти е до 100 коня и има катализатор данъкът ти пада наполовина.Тоест оня който си е купил 101 кона кола ще плати двойно на теб.А трябва да важи за всички така няма да има такава рязка граница.
Другият проблем е че след като се сметне всичко и колата ти е до 5 години те нахлузват 2,8 пъти отгоре защото колата ти била нова.
Това е най тъпото понеже уж се борим за екология и безопасност а в същото време наказваме тези с по нови коли.
Коментиран от #74
14:37 09.11.2017
50 спрете да им пълните гушите
Дайте да взимаме пример от циганите, не плащат нищо, само получават, циганин не плаща винетка, гражданска, няма книжка, не плаща ток, вода, квартира, данък сгради, няма здравна осигуровка, но се лекува безплатно в болниците и какво ли още не, а прибира социални помощи, ние само плащаме, а не получаваме нищо насреща, само НОВИ увеличения на дъците и таксите.
Извода е, че ТРЯБВА ДА СПРЕМ ДА ПЛАЩАМЕ!
Коментиран от #54
14:54 09.11.2017
51 Driving pleasure
И че ако се опрости данъка за нова кола, а се утрои данъка за стара и хората дето със зор събират 5 бина за трошка ще могат да извадят по 30... тва е такъв грандиозен тъпизъм, че само мога да съжалявам менторите на тая пропаганда от Съюза на вносителите
14:55 09.11.2017
52 hmhmhm
14:57 09.11.2017
53 Гост
До коментар #8 от "123":
И като не мога да си позволя кола над 1000лв , какво трябва да умирам ли? Знаеш ли ,че 60% от хората карат коли до 1000лв ами дай да ги лишиме и изтрепеме всичките бедняци да не живеят . Много прости хора има в тая държава . Първо оправете стандарта на живот като в европа, после мислете как да лишите и без това бедния българин без кола , без жилище , без храна.Коментиран от #56
15:11 09.11.2017
54 Sorento 170PS
До коментар #50 от "спрете да им пълните гушите":
Пълни глупости са това : ТРЯБВА ДА СПРЕМ ДА ПЛАЩАМЕ !Циганина няма нищо, и държавата колкото ще да го съди, не може да му вземе нищо. Затова и не му е проблем да не плаща за нищо, щото нищо не могат да му направят.
Е, ако имахме държава, циганина всеки ден в 06.00 щяха да го товарят в рейса, и до 20.00 да бачка ангария на държавата, и да получава някакви пари, които да отиват директно за погасяване на задълженията.
По бай Тошово време беше така - 30 дена у тухларната и бой до посиране.
Аз как да спра да плащам - ще дойде съдията и ще ми опише трите апартамента, вилата, селската къща, ще намери поне 3 коли, и колкото искаш имущество. И да му избия семейството, ще дойде друг, и задълженията остават.
Циганина няма какво да губи, и затова не му пука, ние имаме какво да губим и затова си плащаме.
Куките като спрат една каруца, какво става - рома няма лична карта, няма регистрация нито на коня, нито на каруцата, не е ясно къде живее или как се казва, няма един лев в джоба, ако го приберат в районното трябва да хранят коня отпред, на улицата, и какво става - пускат го и вдигат рамене.
Ако прибираха коня в кланицата, каруцата за горене, а циганина за 3 месеца ангария, друга песен щяха да пеят ама...
15:38 09.11.2017
55 ключаря
До коментар #48 от "ха ха ха":
1.Ключарят никога не говори глупости.2.Добре помисли какво е написал.
3.По-нова - повече данък.Това е справедливостта - за една и съща екстра, ако е по-нова ще е по-качествена и ще плащаш повече данък, без да мърмориш.Такава е логиката на всеки данък - ако не е ев....ка логика, разбира се.
4.Целият този дебат е - искат по-голям данък за по-старите коли като претекстът е, че замърсявали повече.Това обаче не винаги е така - каквото и да се разбира под замърсяване един 15 гоишен заводски CNG има по-ниски показатели от най-съвременния дизел или бензин.А пък като сложиш катализатор и на трите типа за които пиша - CNG е "невидим" в сравнение с бензина и дизела, дори да са произведени днес - 09.11.2017г.
5.Ключарят е умен, ей, не си мисли, че можеш да спориш с него!
Коментиран от #73
15:40 09.11.2017
56 Авакум Захов
До коментар #53 от "Гост":
.....Първо оправете стандарта на живот......кой да ти го оправи, всичките сте такива - направете това, оправете онова, а ти що сам не си го оправиш ?!
Коментиран от #58
15:41 09.11.2017
57 123
До коментар #32 от "ключаря":
Явно ти не си запознат. За да смазват по-добре газовите уредби, вкл. на метан имат един такт на другото гориво - бензин през цялото време.И за какви бензинови емисии ми говориш - става въпрос, че при горене на каквото и да е се отделя СО2. Отвори си книжките и виж колко ти е този параметър. Е, разбира се, Фиата може и да с някакви стари технологии.
Коментиран от #59
15:45 09.11.2017
58 Автовоз
До коментар #56 от "Авакум Захов":
Как сам да си го оправи, със средно образование, никакви умения, никакви езици, прост, неук, полуграмотен, безработен и нетърсещ работа, както всички подобни - недооценен.Страх го е даже да се включи в сивата икономика та да изкарва некви кинти. Бял циганин !
Коментиран от #61
15:46 09.11.2017
59 ключаря
До коментар #57 от "123":
Ти си луд манипулатор - аз ти казвам, че съм на жълта бензинова лампа от 3 или 4 години на Фиат 2003 г., какъв допълнителен бензинов разход измисли? - може би има измислен нов - петтактов такъв- но ... .Сега се сещам и за друго - ако потърсиш бензинов резервоар втора употреба за Добло - няма никъде.А нов струва 1440.00 във Фиат.Причината да се търсят много втора употреба е само една - метални са и трият при многото дупки в съседна част - и се "протриват", изтъняват и текат.Та - моя го ткачих и дадох за запояване - и ми го запояваха 2 месеца, но Доблото си вървеше без твоя бензинов допълнителен такт.
Мултиплата на мой приятел е 2010 година и си върви без бензинов резервоар от септември - той пък е пластмасов и се спука от удар.И 2010 гоина ли още не е измислен този допълнителен пети такт?
15:58 09.11.2017
60 Гого
15:59 09.11.2017
61 AZZZZzzzz
До коментар #58 от "Автовоз":
Но за сметка на това е първи в кръчмата и им е**ва м...та на всички наред...Неспасяеми случаи!
16:03 09.11.2017
62 gostuNemaUmre
аз плащам около 180евро данък за бмв е87 2006та, но ако имах МБ190 /какъвто бих искал да карам/ ще бъде данъка може би двоен
17:26 09.11.2017
63 шофьор
Коментиран от #66
17:38 09.11.2017
64 Киро
Твоята работа е да представиш новината, не да даваш оценки!
И изказвания от сорта "Публикувано във факти.бг: Според специалисти, поддържаната кола не замърсява чак толкова много" - будят само смях относно колко са достоверни!
Кои са тези "специалисти" и какво точно значи "не замърсяват чак толкова много"?
Това е все едно да хванеш трима пияници пред блока, дето сами си ровичкат по таратайките и да ги питаш какво е мнението им!
По-сериозно, ако искате някой да ви взима на сериозно!
18:00 09.11.2017
65 Киро
И нулев данък за електрически и хибриди!
За електрическите и държавна субсидия + още бонуси, безплатно паркиране в зоните и тн.!
На който не му харесва - има градски транспорт, велосипеди и тн.!
Няма заради някакви тиквеници, дето искат да се возят евтино, всички да дишаме отровен въздух!
Забрана и на въглищата в градовете! И на каруците в градовете!
18:08 09.11.2017
66 Киро
До коментар #63 от "шофьор":
Явно нищо не знаеш!Данъкът се определя от възраст + мощност + наличие на катализатор и тн., не от стойността на колата!
И с времето бангията ти става все по-отровна, заради това и данъкът ти трябва да расте, за да я махнеш и да не тровиш с нея!
Така е в белите държави.
Сега разбра ли?
Коментиран от #68
18:12 09.11.2017
67 Гост
До коментар #2 от "Граф Николаевич":
Абе като немаш кой те кара да си купуваш автомобил, че и електромобил чак бе? Сбъркано ни е тотално мисленето... Не може с ниска заплата да искаш да караш автомобил... Или имаш/събираш пари за хубва кола, или се возиш на градски транспорт, или колело/мотор. Трябва със закон да се забранят автомобили над 25 години!Коментиран от #69
18:53 09.11.2017
68 Читател
До коментар #66 от "Киро":
Киро, моята 14 годишна 2.0, 150 к.с. кола отделя по-малко вредни емисии от твоята чисто нова бензинова/дизелова малолитражка с Евро 6. Защото карам на пропан-бутан. Колата ми отделя CO2. Както твоята. Но твоята отделя и още куп химични съединения + сажди (ако е дизел).Аз съм съгласен в затворено помещение да изгоря 5 литра пропан-бутан. Ти ще запалиш ли 1 литър бензин/дизел при същите условия?
Коментиран от #72
19:15 09.11.2017
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 asoos
20:07 09.11.2017
71 Фен на БМВ
22:21 09.11.2017
72 въпросче
До коментар #68 от "Читател":
А моята нова кола на газ защо трябва да плаща повече от твоята поне двойно можеш ли да ми обясниш?Коментиран от #76
22:32 09.11.2017
73 ха ха ха
До коментар #55 от "ключаря":
Данъкът не се плаща за това колко ти струва колата.Нали се правиш на много умен кажи къде в закона е записано че при изчисление на данъка са смята колко ти струва колата.Данъкът е общински и отива в общината за да поддържа пътищата и инфраструктура които твоята кола ползва.
А сега кажи твоята кола по малко ли износва пътищата и общината какво я топли дали имаш ел.огледала или отопляеми седалки.
И защо някой който си е купил кола като твоята но по нова трябва да плаща заради теб.Не забравяй че той още при покупката е платил на държавата ДДС което ти не си платил.Работил е и е платил данък общ доход за тези пари.
А ти понеже си предценил че не искаш да правиш такива неща сега искаш и на общината да не плащаш защото се разхождаш по улиците и.Да ако си е купил кола 500 коня да плаща повече защото замърсява повече това е критерият а не някакви екстри.
Е до сега ставаше тая работа просто в бъдеще нещата ще станат като в ЕС колкото и да не ти се иска.А там като нямаш подходящ стикер не те пускат да ходиш на определени места и плащаш повече.Ако ти отърва по този начин оставаш с дъртата кола.Ако не купуваш нова или на градския транспорт.
А в момента даже тежкотоварен камион плаща по малко от нова кола.Ти сметни колко уврежда пътищата и замърсява камион.
За това твоята ,,справедливост'' хич я няма.
Коментиран от #75
22:54 09.11.2017
74 stukar
До коментар #49 от "Бг глупости":
Ко се палиш- простия български селянин не може да проумее истината. Не е важно на него да му е добре, а на Вуте да му е зле. Захапал си 24 годишния Голф две, с данъка 14 лв. и реве срещу всичко! Аз да го попитам, глупака, след като смених 24 годишна кола с отдавна изпърдял катализатор и една ламбда сонда с 8годишна с две ламда сонди, катализатор и два филтъра- един за едри и един за фини частици, по екологична- защо данъка ми стана от 150 на 230 лв. Ако бях взел до 5г. щеше да стане сигурно 300лв. И защо? Съвсем честна мярка срещу кожодерската автомобилна индустрия ли какво?00:04 10.11.2017
75 ключаря
До коментар #73 от "ха ха ха":
1.Казах ти вече - не спори с ключаря!2.За твое сведение - данъкът няма нищо общо със замърсяването на околната среда.Той е сбор от няколко компонента и е тази система на изчисляване е наследена от СПРАВЕДЛИВОТО СОЦИАЛИСТИЧЕСКО ОБЩЕСТВО, КОЕТО СЛЕД 60 ГОДИНИ БЕШЕ НАСОЧЕНО ЕДИНСТВЕНО И САМО КЪМ ХОРАТА.
3.Един от тези компоненти е именно цената на возилото - по-скъпо возило - по-голям данък.
4.След овехтяване на возилото - неговата пазарна и данъчна стойност падат - пада и тази компонента от данъка.От там пада естествено и цялата стойност на возилото.
5.Прав си - има компонента - поддръжка на пътя - тя е различна за различните возила, но всички служебни/държавни, общински и частни фирмени/ са освободени от нея.За това данъкът на едно товарно камионче на едно ЕТ е нисък.Но пък същите параметри на возилото облечени с купе независимо, че са на фирма или държава или община не са освободени, защото е логично, че не пренасят баластра /не вършат оществено значима дейност.
6.Никога не спори с ключаря!
7.По-богатия ще плаща повече, защото кара по-скъпо возило - това е смисъла на данъка - да те ограничава да купуваш скъпи неща, за да пестиш природата - с по-скъпата си кола ти си засегнал живота на много животинки.
8.Никога, ама никога не си и помисляй да спориш с ключаря!
09:54 10.11.2017
76 Читател
До коментар #72 от "въпросче":
Защото е данъкът е имуществен. Колкото по-нова е колата - толкова по-скъпа е. Имаш пари за нова кола - имаш пари за данъци.Това е.
Дали това е справедливо - въпрос на гледна точка. От социална гледна точка - да, справедливо е по-богатият да плаща повече.
Коментиран от #77
12:58 10.11.2017
77 Гост
До коментар #76 от "Читател":
И защо да е по-справедливо? Защото си е напънал задника да стане по-богат?Коментиран от #78
14:40 10.11.2017
78 ключаря
До коментар #77 от "Гост":
Читател ти го е написал - данъкът, който се плаща към Градския съвет е имуществен и социален.15:29 10.11.2017
79 Един
До коментар #8 от "123":
Да бе,само че ти четеш данни от завода производител,а вече и на котките е ясно че тия данни са грешни като задача по математика! ;-)06:48 15.11.2017
80 Офф
Европа реве за екология а през това време разни чернилки,супер екологично им изнасилват жените и ги целят с "пиратки" не ми я хвалете тая Европа!
Бай ви Ганя е бил преди Европа,ще бъде и след нея!
06:54 15.11.2017
81 Марио
До коментар #3 от "Random":
Трябва 7а вдигнат данъка на старите дръгели.Това е.Всеки нормален човек може да изкара поне 5 хиляди да кола.21:23 20.11.2017