Предложената нова наредба на здравното министерство относно това хората с диабет, с високо кръвно налягане и сърдечни проблеми да не могат да шофират, бяха критикувани пред bTV от лекари.
Целта на новите изменения е да ограничат катастрофите. Забраните ще важат само при тежките форми на диабета и хипертонията, когато има риск шофьорът да загуби съзнание зад волана. Наредбата трябва да влезе в сила от догодина и ще се взима предвид при издаване или при подновяване на шофьорска книжка.
„Има много несъответствия (б.р. - с европейското законодателство). Около 2 млн. души у нас са засегнати от сърдечно-съдови заболявания и около половин милион – от диабет. За един хипертоник това означава на всеки 3 месеца да се консултира с кардиолог (ендокринолог – за хората с диабет) – т.е. това е огромен ресурс. Фондът не осигурява направления за този вид услуга, трябва да сме категорични”, коментира д-р Георги Миндов, председател на Дружеството на столичните общопрактикуващи лекари.
„Може да е много хубава наредбата , но изпълнението няма как да се установи. Ами ако човек с диабет минава по пешеходната пътека и получи хипогликемия и предизвика катастрофа? Да спрем хората с диабет да ходят тогава?”, предложи иронично д-р Румен Богданов, председател на Асоциацията на диабетиците в България.
„Наредбата е от 2011 г., през 2016 г. има промяна, това е трета и промяна сега. Сега тази наредба разрешава на хората с някои болести да управляват. Това не означава да се отнеме книжката, а да не се издаде медицинско свидетелство, което казва, че такъв човек не може да управлява”, коментира пък бившият директор на КАТ Алекси Стратиев.
„Това е само проект, ще искаме личният лекар да преценява, а не специалисти – кардиолози и ендокринолози. Всеки обаче умишлено може да прикрие заболяването си, защото иначе може да загуби работата си”, коментира Миндов.
„Хората с диабет са с два типа на заболяването – тип 1 (инсулинозависим) и тип 2. Огромната група от хора с диабет тип 2 са на таблетки, не на инсулин, и хипогликемията е много рядко явление при тях” посочи д-р Бoгданов.
„Би могло да има връзка между пътната полиция и компетентните специалисти. Има например и много психично болни хора,които са зад волана”, посочи Стратиев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 А нещо за
Пак се занимават с простотии.
09:57 07.12.2017
2 Иван
10:03 07.12.2017
3 Мокрия
12:38 07.12.2017
4 bibos
Коментиран от #5
14:58 07.12.2017
5 гост
До коментар #4 от "bibos":
Пенсионира се и взе службичката на майор Костов.16:48 07.12.2017
6 гощо
08:27 09.12.2017
7 Колю
07:28 10.12.2017
8 Георги
00:29 11.12.2017