Таксиметрова криза измъчва жителите и гостите на столицата през последните седмици. Чакането след обаждане на диспечер може да продължи часове.
Недостиг на таксита има всяка година между студентския празник и Ивановден, заяви за Дарик председателят на съюз “Такси” Кирил Ризов.
В този период се организират фирмени тържества и търсенето на услугата се увеличава, а в същото време шофьорите са заети да подновяват разрешителните си. Около 20 процента от колите са блокирани от държавно-общинските процедури, сочат изчисления.
Софийските браншовите организации са обединени около искането за увеличаване на минималните тарифи до 1 лев - дневна, и 1.14 - нощна. Това искане е поставено пред столичната транспортна комисия и диалогът продължава, като от общината предлагат независими експерти да направят изчисления и да определят тарифата.
"Неефективната организация на движението в София допълнително задълбочава кризата с таксиметровия превоз", каза още Кирил Ризов.
Според него има неправилно планирани велоалеи, които отнемат платна за движение на автомобили. Освен това, на такситата трябва да се позволи да използват автобусните ленти, както е в повечето европейски държави, изтъкна той. Общината трябва да промени срока за подновяване на разрешителните, който сега съвпада с празничния период и повишеното търсене на услугата.
Ризов посъветва клиентите да се обаждат на възможно най-много диспечерски центрове и да поръчват автомобил предварително за фиксиран час.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хоя
16:37 29.12.2017
2 помпа чалга
Коментиран от #3
16:59 29.12.2017
3 Ходи си пеш
До коментар #2 от "помпа чалга":
Ходи си пеш и ше ти е безплатноКоментиран от #4, #5
17:00 29.12.2017
4 гост
До коментар #3 от "Ходи си пеш":
А как ще ти дойде 0,2 лв на километър и забрана за ДВГ в градска част ??Трудно е да се осъзнае, но един китайски град се сдобива с 16,000 електрически автобуса.Шенжен е сред най-големите световни мегаполиси с 12-милионно население, но въпреки това 16,000 нови електробуса е мега изпълнение... В Шенжен има и още една агресивна цел. В момента в града се движат над 12,500 таксита, около 62 процента от които на ток и целта е да ги направят много скоро 100 процента !!!!!
Нали се сещаш след Китай кой предстои ??? И то БЕЗ "шофьор" !!
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2384-shenzhen-16000-elektrobusa-gradski-transport
17:30 29.12.2017
5 Гоуст
До коментар #3 от "Ходи си пеш":
Ако направят градския денонощен ще е най-добре. Лошото е, че тези миризливи шофьори, няма какво да работят. Умственият им капацитет е максимум за таксиджия, а част от тях са и криминално проявени, което е нормално там не ти искат свидетелство за съдимост.Коментиран от #9, #12
17:34 29.12.2017
6 Шишо Бакшишо
17:41 29.12.2017
7 анализатор
18:16 29.12.2017
8 Патриот
19:05 29.12.2017
9 гост
До коментар #5 от "Гоуст":
В момента още е рано , трябва да се завърши нацяло метрото , което значи още 3-5 години , но после 80% от бакшишите ще си търсят друга работа , плюс че ще почнат да влизат и безпилотните !19:32 29.12.2017
10 гост
Коментиран от #11
19:39 29.12.2017
11 гост
До коментар #10 от "гост":
между 2 и 4 лв на 100 км .19:40 29.12.2017
12 Къртев
До коментар #5 от "Гоуст":
А тия пък, където използват градския транспорт не са миризливи. То българина или главно ''софиянеца'', трябва да разбере, че тази услуга не е градски транспорт. Като му мирише на някой, слиза и отива, с трамвай, с автобус, с метро, тролей, където си пожелае и когато иска. Градски транспорт, няма само 5 часа в денонощието. А това е доста отговорна и стресова професия, в която ''максимума за таксиджия'' покрива доста максимуми. Всъщност, като чета анонимния коментар, не вярвам, че писалият го, покрива ''минимума за таксиджия''05:19 30.12.2017
13 Антонн
Трябва глоба от 3000 до 5000 лв и отнемане на лиценза.
4.5 км. и 10мин.престои 15лв, на дневна тарифа.
Това от голяма таксиметрова компания,не от копърка.
11:09 30.12.2017
14 Гого
14:28 01.01.2018