Скандалът с обществената поръчка за психотестовете за шофьори, която е на стойност 378 000 лева и бе спечелена от Института за изследване на населението и човека при БАН, влиза в Народното събрание. БСП подготвя въпроси към министъра на транспорта Ивайло Московски и към шефа на МВР Валентин Радев относно експертизата, съобщи Епицентър.бг. Замесени в скандала се оказаха бившият народен представител Калина Крумова, която в момента е съветник на Валентин Радев и проф. Антоанета Христова - директор на Института за изследване на населението и човека.
"Няма абсолютно никакъв скандал. Всичко е манипулация. Естествено, че има обществена поръчка, на която сме се явили и всичко е перфектно отговарящо на критериите", настоя проф. Христова пред Bulgaria ON AIR.
Член от Закона за администрацията посочва, че ръководители на държавни институции, създадени със закон, не могат да бъдат членове на управление или контрол на юридическо лице с нестопанска цел, на търговско дружество или кооперация.
Антоанета Христова няколко пъти се скара на тв водещия – посъветва го да не вярва на публикации в медиите, че въпросите за нейната обществена поръчка все още не са внесени в парламента, че Калина Крумова е изключителен специалист и че някой им завидял за спечелената обществена поръчка и прочие. След това близката до ГЕРБ анализаторка изрази увереност, че дали ще има въпроси за търга щяло да стане ясно в петък.
Учудващо е твърдението на Антоанета Христова, тъй като дългогодишната практика не задължава министрите да отговарят на въпросите на депутатите в деня на внасянето им в деловодството на Народното събрание. Процедурата е дълга, а понякога между внасянето на въпрос и отговора му в пленарна зала минават 1-2 месеца.
"Ние не сме администрация. БАН не функционира по Закона за администрацията", уточни проф. Христова. Тя подчерта, че създадените през 1974 г. психологични методи, по които и до днес се прави подбор на професионалните шофьори, са некачествени, а процедурата била опорочена.
"Калина Крумова е изключително компетентна в сферата на законодателството. Тя ме провокира да подам документите. В момента държавата за пръв път ще има адекватни методи, с които професионалните шофьори ще бъдат оценявани и ще представим профил на рисковия шофьор, така че да се промени нормативната уредба", обясни гостът в "България сутрин".
Антоанета Христова отбеляза, че интелигентността няма никаква връзка с поведението ни на пътя. Необходима беше тотална смяна на методиките, категорична е тя. На 9 юли ще се състои пресконференция, на която ще бъде обявено докъде е стигнало разработването на новия проект.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иванов
21:16 24.06.2018