Биоетанолът в бензина увеличава корозията на двигателите и може да е вреден за автомобила. Затова от Българската петролна и газова асоциация (БПГА) предлагат процентът му в горивото, което се зарежда на бензиностанциите, не само да не се увеличава, но дори да се намали. Това каза по време на работна среща Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell и член на Управителния съвет на БПГА.
Тя обясни, че корозията на двигателите е опасна най-вече за старите автомобили, а автопаркът в България като цяло е такъв.
Сега ставката е 8%, а в закона се предвижда догодина да се увеличи до 9%, а в повечето държави в Европа е до 5%.
„Повечето от параметрите на горивата, които се предлагат в Европа, са еднакви. Разликите идват от климатичните проблеми и съображението на страните, а в някои от държавите съдържанието на биокомпонентата в различните видове горива има известни разлики заради температурните разлики“, каза Славейкова.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #9
14:10 30.11.2018
2 Meganoob BG
14:26 30.11.2018
3 123.300д
Коментиран от #6
14:35 30.11.2018
4 Някой
Коментиран от #8
14:42 30.11.2018
5 Миризлив Пор
14:44 30.11.2018
6 Димов
До коментар #3 от "123.300д":
С 4 очи чакам да минем на етанол, като бразилците. Онзиден мярнах поредният flexfuel джип - адаптиран за работа на етанол или на бензин. Доста по-екологично гориво е от бензина, но съм убеден, че навлезе ли ще му вдигнат цената и на него. И на вода да ги направим тия коли, пак ще ни дерат.Коментиран от #7
14:46 30.11.2018
7 Миризлив Пор
До коментар #6 от "Димов":
Като пишете мненията първо се зачетете за къде става въпрос. Автомобил на етанол под определена температура не можеш го запали върти ми се из главата нещо от рода на 10 градуса целзий, за това "бегачките" които правят на етанол първо ги палят на бензин тук и чак като загрее ги прехвърлят, в Бразилия този проблем го няма. Бразилия е един от най-големите производители на захар, в един момент кога арабите вдигнаха цената на петрола им излезе по-евтино да правят алкохол за колите и с това предизвикаха световна захарна криза. Тук хем е студено хем захарта скъпа. Както споменах и се променят настройките на двигателя за различното гориво.Коментиран от #13, #15
14:58 30.11.2018
8 123.300д
До коментар #4 от "Някой":
Знам колко издържат двигателите,а ти щом разбираш ми обясни как корозира двигател вътрешно при положение че октановото число на етанола е над 100 и изгаря почти пълно...ако кажеш че е "сухо" гориво както е газта и няма смазочни свойства както бензина и дизела съм съгласен...обясни ми как прави коеозия в двигателя...другото е че е евтино гориво...15:01 30.11.2018
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 ххх
Тези, които карате на 95 признайте си честно дали от известно време не се чудите колата, защо на моменти колата ви няма мощност на ниските предавки 2ра, 3та ???? Е не е проблемаw в колата ви, а в горивото и точно тези безмислени 10% биоетанол !
15:24 30.11.2018
11 Зорлем
16:02 30.11.2018
12 Ти пък!
16:06 30.11.2018
13 Димов
До коментар #7 от "Миризлив Пор":
Това е старо инфо. Отначало го имаха и бразилците. Колите им бяха с два резервоара - един малък за бензин и един голям за етанол. Но от десетина години насам, технологията се подобри. Флексфюъл моторите нямат този проблем и си палят и карат на етанол.Коментиран от #14
17:01 30.11.2018
14 Миризлив Пор
До коментар #13 от "Димов":
Когато говорим за двигател проектиран да работи на даденото гориво няма никакви проблеми. Когато говорим за двигател разработен за едно гориво и го натискаш да работи на друго вече започват проблемите, когато е намесена и екологията (изходящите газове) като обратна връзка за корекция работата на двигателя става още по-брутално. Много малко хора обаче ще могат да си позволят нов автомобил с такъв двигател, отделно няма изградена мрежа за зареждане и етанола много лошо се смесва с вода което е голяма далавера за Ганьо бензинджията ама за теб като собственик резултата ще е плачевен. Като прибавим и рестрикциите към ДВГ т.е. купуваш и след 5-7 години няма на кой да го продадеш става още по-зле положението за инвестиция в нов автомобил. Едно е да си говорим тук друго е да се намесят икономическите показатели.Коментиран от #16
17:27 30.11.2018
15 Морко
До коментар #7 от "Миризлив Пор":
Точно, Бразилската,,зима,, е около 20/25 градуса,лятото до четиридесет и няколко.може да си карат ,а и го правят ,само на етанол18:24 30.11.2018
16 Димов
До коментар #14 от "Миризлив Пор":
Спор няма - абсолютно вярно е. Но конверсията на бензинов мотор за да работи с етанол не е нещо ново. Западняците я правят отдавна, както ние конвертирахме за LPG. При новите коли сменяха дюзите и още някой шукатлък. РЕмапваха и пей сърце. При по-старите коли сменяха и тръбите за горивото от и във резервоара, както и ГНП. Наистина, не става просто да сипиш и да караш, но дори имаха готови китове за пълна конверсия на моторите, според вида и марката им. Всичо е отработено при тях. При нас просто не е известно това. Както винаги се радваме на старите чехли, на хората.Коментиран от #18
20:45 30.11.2018
17 Да да
03:14 01.12.2018
18 Миризлив Пор
До коментар #16 от "Димов":
Въобще не е ново и се прави от много време. Много голяма част от "бегачките" не са на бензин а на спирт, само с конверсията имаш с до 30% по-голяма мощност без да пипаш мотора. Когато слагаш спирт в бензина стават проблемите - явно говорим за едно и също.Коментиран от #20
19:32 01.12.2018
19 V. F.
17:55 06.04.2020
20 Гост
До коментар #18 от "Миризлив Пор":
Спитът е метанол. Тук се говори за етанол. Различно е и последствията за мотора са различни.12:17 29.10.2020