Новини

Участник в строежа на "Дунав мост 2" твърди, че съоръжението е опасно

Никой не носи отговорност за съоръжението

Публикувана: 2 Януари, 2019 14:46
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 3073
Участник в строежа на "Дунав мост 2" твърди, че съоръжението е опасно
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.
 
Източник:
СЕГА

"Дунав мост 2" е с опасни пукнатини, няма нужната армировка, изпълнението е проблемно и не може да понесе товара, който е заложен в пълния му капацитет. А цената на моста е набъбнала двойно по време на изпълнението. Това твърди инженер Иван Якимов, който е сред участниците в изграждането на моста, в интервю за "Дир.бг". Той сравни нашия мост с този в Генуа, който се срути миналото лято. Според експерта и в двете съоръжения са заложени грешки още при проектирането.

От Министерството на транспорта обаче обясниха пред в. "Сега", че твърденията на инж. Якимов са безпочвени, но и се застраховаха, че не носели отговорност за съоръжението. Според ресорното ведомство изпълнителят - испанската фирма "ФСС Конструксион", носи пълната отговорност за проектирането и за изграждането на обекта. Не са констатирани опасни пукнатини или други деформации по моста, който се стопанисва от българо-румънското акционерно дружество „Дунав мост Видин-Калафат", уверяват чиновниците.

Но според инж. Якимов проблеми има, но засега не са се проявили драстично, защото натоварването на моста е слабо - "големите му товари - жп превозите, ги няма". Той посочва, че проектният капацитет на "Дунав мост 2" е за до 45 хил. автомобила дневно, а в момента по него минават едва 1500 до 3000, което прави под 10%.

Транспортното министерство обаче е категорично, че е невъзможно мостът да поеме трафик от 45 хил. превозни средства на ден. И представя следния аргумент: "Ако се направят прости изчисления, базирани на това твърдение, резултатите ще покажат по 1875 преминали коли на час в двете посоки, или 15-16 МПС-та всяка минута в едната посока. Мостът работи денонощно и дори при това работно време няма как да се допусне такава интензивност на трафика".

Строителният експерт твърди още, че липсва цялостен проект за носимоспособността на пътната връзка между Видин и Калафат. По този въпрос министерството обяснява, че преди пускането на моста в експлоатация е извършено натоварване, за да се определи състоянието на конструкцията. За целите на изпитванията били използвани 24 камиона, 4 локомотива и 10 натоварени жп вагона. "Резултатите са анализирани от CFC S.L. и заключенията са, че покривайки изискванията на действащите у нас наредби и инструкции, връхната конструкция и мостът са в добро общо състояние", допълват от транспортното ведомство. Пет години по-късно, през юли 2018 г., нова експертиза отново оценила състоянието на мостовата конструкция като много добро.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Лъжеца
1 Отговор
Някой тиквар трябва да влезе в затвора.

Оценка:
-4 +26

да върви
2 Отговор
Да пада ако може 2 пъти

Оценка:
-12 +10

Townboy
3 Отговор
А как мислите Боко стана милиардер още през първия си мандат?

Оценка:
-4 +26

Русенец
4 Отговор
Тепърва ще оценим какво значи яката съветска военна мостова конструкция, изградена до Русе през 1950-те и функционараща до днес без проблеми въпреки постоянното претоварване...

Коментиран от #5


Оценка:
-7 +31

Гост
5 Отговор

До коментар #4 от "Русенец":


Ако ти си русенец, то аз съм марсианец! Архитект на моста е силистренецът Георги Овчаров! Строен е от България и Румъния в "сътрудничество" с СССР! От 1954 година до сега е многократно ремонтиран! Военен е доколкото всички мостове имат е военно значение!

Коментиран от #6


Оценка:
-12 +15

Orthodox
6 Отговор

До коментар #5 от "Гост":


Роден съм в Русе преди 57 години и до днес живея в града, ж.к.Възраждане, до Младежкия парк. Вярно е, че е строен от България и Румъния, но някои технологически решения и технически нормативи са от страна на Съветския съюз. Защото мостът е имал военностратегическо предназначение и основната идея на долния (железопътен) етаж е по него да минават ешелоните със съветска бронетехника в рамките на Варшавския договор. Даже си мисля, че ако не беше тази военна необходимост, Русе можеше и да не види мост... Колкото до ремонтите, те са основно поддържащи и се отнасят до смяна на асфалтовото покритие, осветлението, антикорозионната защита, но основната носеща конструкция (устои и ферми) не е помръднала и капитален ремонт засега не се е налагал.

Оценка:
-1 +20

Регистриран
7 Отговор
Проф. Иван Якимов не беше участник в изграждането на моста. Той беше шеф на контрола, извършван от страна на Възложителя. Негово задължение беше да се осигури качествен продукт в замяна на вложените инвестиции. Сега, когато повдига подобни въпроси, е редно да го попитаме , по време на строителството само с трите девойки ли общуваше. И още, спомням си 48+500 на Хемус. Тогава земетръсът за стълбовете не излизаше...въобще, все става дума за едни пари, които ,ако измислим как да ги вземем, ще сме си добре. Останалото ...е само история, от която никой не се интересува.

Коментиран от #8


Оценка:
-0 +8

ИМПЕРИАЛИСТ
8 Отговор

До коментар #7 от "Регистриран":


Я конкретизирайте, ... какви са тези "три девойки". Мисля, че проф. Якимов иска да гуши пари за обследване на моста...

Оценка:
-0 +2

незнайко
9 Отговор
(Публикувано във факти.бг: Не са констатирани опасни пукнатини !!!) Значи все пак има пукнатини ! При сегашното строителство да се случва това е АБСУРДНО . Ако наистина има кражба на материали по някакъв начин, всички са за ЗАТВОРА, които са ръководили строежа !!!

Оценка:
-0 +1

годечанин
10 Отговор
сретнали се двама министри ; и започнали да се хвалят кои колко пари е искарал по време на мандата си, единият казва ,видиш ли оня пьт там ,аз от него забогатях, а другия добавя ,видиш ли оня мост еии там ,не него виждам , е аз от него забогатях ,трябваше да го има сега.

Оценка:
-0 +1

патриот
11 Отговор
проблем са днешните строителства и крадливите изпълнители и под изпълнители-мафията която се отчита на върхушката

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.