Участник в строежа на "Дунав мост 2" твърди, че съоръжението е опасно

Никой не носи отговорност за съоръжението

Публикувана: 2 Януари, 2019 14:46
11 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2790
Участник в строежа на "Дунав мост 2" твърди, че съоръжението е опасно
ШРИФТ ПЕЧАТ
 
Източник:
СЕГА

"Дунав мост 2" е с опасни пукнатини, няма нужната армировка, изпълнението е проблемно и не може да понесе товара, който е заложен в пълния му капацитет. А цената на моста е набъбнала двойно по време на изпълнението. Това твърди инженер Иван Якимов, който е сред участниците в изграждането на моста, в интервю за "Дир.бг". Той сравни нашия мост с този в Генуа, който се срути миналото лято. Според експерта и в двете съоръжения са заложени грешки още при проектирането.

От Министерството на транспорта обаче обясниха пред в. "Сега", че твърденията на инж. Якимов са безпочвени, но и се застраховаха, че не носели отговорност за съоръжението. Според ресорното ведомство изпълнителят - испанската фирма "ФСС Конструксион", носи пълната отговорност за проектирането и за изграждането на обекта. Не са констатирани опасни пукнатини или други деформации по моста, който се стопанисва от българо-румънското акционерно дружество „Дунав мост Видин-Калафат", уверяват чиновниците.

Но според инж. Якимов проблеми има, но засега не са се проявили драстично, защото натоварването на моста е слабо - "големите му товари - жп превозите, ги няма". Той посочва, че проектният капацитет на "Дунав мост 2" е за до 45 хил. автомобила дневно, а в момента по него минават едва 1500 до 3000, което прави под 10%.

Транспортното министерство обаче е категорично, че е невъзможно мостът да поеме трафик от 45 хил. превозни средства на ден. И представя следния аргумент: "Ако се направят прости изчисления, базирани на това твърдение, резултатите ще покажат по 1875 преминали коли на час в двете посоки, или 15-16 МПС-та всяка минута в едната посока. Мостът работи денонощно и дори при това работно време няма как да се допусне такава интензивност на трафика".

Строителният експерт твърди още, че липсва цялостен проект за носимоспособността на пътната връзка между Видин и Калафат. По този въпрос министерството обяснява, че преди пускането на моста в експлоатация е извършено натоварване, за да се определи състоянието на конструкцията. За целите на изпитванията били използвани 24 камиона, 4 локомотива и 10 натоварени жп вагона. "Резултатите са анализирани от CFC S.L. и заключенията са, че покривайки изискванията на действащите у нас наредби и инструкции, връхната конструкция и мостът са в добро общо състояние", допълват от транспортното ведомство. Пет години по-късно, през юли 2018 г., нова експертиза отново оценила състоянието на мостовата конструкция като много добро.

България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Бойко Борисов
Премиерът в оставка Бойко Борисов с коментар след консултациите при премиера
Не си пожелавай жената на ближния, защото може да стане твоя."

Още бисери