По-висока екогрупа за автомобилите с газови уредби предвиждат промени в Наредбата за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства.
Според проекта измерванията за определяне на екокатегорията ще се правят, когато двигателят работи с газовата уредба. Дори да не попаднат в най-екологичната пета група, при режим на работа с газова уредба, автомобилите ще попаднат в по-висока категория, каза председателят на Асоциацията на българските автогазсервизи и на Националната камара на автосервизите Владимир Дочев пред Дарик.
Наредбата ще въведе пет екологични групи във връзка с ограничаването на трафика в градовете при пикови стойности на замърсяването на въздуха. На автомобилите ще се поставя маркировъчен стикер за екологичната група, данните в който могат да се четат от разстояние. Причината за това е последващ контрол, при въвеждане на ограничения.
С промените в наредбата се въвеждат пет екологични групи за автомобилите с до 8 места и до 3.5 тона. Определянето на групата ще зависи от еврокатегорията или датата на първата регистрация на колата и от техническото измерване на отделяните замърсители.
Предвижда се автомобилите, които са само с електродвигатели, както и тези с водородна горивна клетка, да се категоризират в пета екологична група.
Екокатегорията на автомобилите с газови уредби на метан и пропан-бутан пък ще определя, когато двигателят работи с уредбата. Това със сигурност означава, че, ако уредбата е в изправност, колата ще попадне в по-висока категория, отколкото, ако е на бензинов режим, обясни Владимир Дочев:
"Промените в наредбата са резултат на прилагането на европейската политика за отчитането на този вид системи, като такива, които работят с чисти горива. Дали ще попаднат в пета категория на екологични автомобили, това не е сигурно, защото зависи от самия автомобил - от това колко е нов и като каква категория е проектиран първоначално да бъде. Но със сигурност, докато работят на газ, пропан-бутан или метан, автомобилите са по-екологични и ще попаднат в по-висока категория, отколкото биха попаднали на бензин".
В наредбата се посочва, че превозните средства ще бъдат категоризирани по време на годишните технически прегледи, като при всяко следващо явяване ще се прави нова екопроверка.
Промените в Наредбата за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства предвиждат още създаване на онлайн система за регистрация данните от газоанализаторите, димомерите и стенда за проверка на спирачките, получени при годишния технически преглед.
Проектът за промени е публикуван на портала за обществени консултации strategy.bg, като дата на приключване на обсъждането е 13 май т.г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Буко Баламата
Коментиран от #11, #50
15:39 13.04.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Парадокс
Коментиран от #7, #13, #23, #27
15:44 13.04.2019
4 А ТОГАЗ ПИТАМ
Коментиран от #10
15:46 13.04.2019
5 Meganoob BG
Коментиран от #71
15:47 13.04.2019
6 Оня с коня
15:49 13.04.2019
7 гост
До коментар #3 от "Парадокс":
Дам, като настъпи газта и отзад доволно излизат сиви кадели, ама инак ауди с заводски евро 4 стандарт. Точно затова си има замерване на емисиите при ГТП, ама у нас е само поза за снимка и това е.Още нещо се пропуска: газта като гориво е субсидирана чрез ниски такси и така всеки каращ кола на газ си получава отстъпката по много разумен начин. Не е нужно да се прави по-сложна система от наличната, само е нужно да се гарантира, че колите минали ГТП са изправни, нещо, което не се прави у нас.
Коментиран от #8
15:51 13.04.2019
8 Парадокс
До коментар #7 от "гост":
Сивите кадели водят в онкологията повече дори и от цигарите.Ама нека сме горди стопани на НОВ ВНОС.Коментиран от #34
16:00 13.04.2019
9 Както е казал бат Гойко
16:02 13.04.2019
10 гост
До коментар #4 от "А ТОГАЗ ПИТАМ":
Защото са коли като всички други, а ниската цена на горивото им е достатъчна субсидия.Коментиран от #31, #67
16:07 13.04.2019
11 Хайл
До коментар #1 от "Буко Баламата":
От заводите няма как да вземат едни пари...та те са експертите16:26 13.04.2019
12 Да не
16:37 13.04.2019
13 Хайл
До коментар #3 от "Парадокс":
Не всички караме масларки като теб,ще се изненадаш че има много по добри коли от твоятаКоментиран от #15
16:40 13.04.2019
14 Димитров
16:43 13.04.2019
15 Парадокс
До коментар #13 от "Хайл":
Изненадва ме повече това,че данъчното облагане не е в полза на реално изправните автомобили и никъде не споменавам каква кола карам.Как разбра,че изобщо имам?Коментиран от #16
16:53 13.04.2019
16 Хайл
До коментар #15 от "Парадокс":
Кога облагането на народа с данък е било за добро,тук се чудят от къде да съдерат кожата на българина...а ти защо мислиш че всички които имаме коли са масларки? Защо мислиш че кола която е внесена от вън е била изхвърлена? Това имам предвид16:59 13.04.2019
17 Morgoth
Коментиран от #59
17:02 13.04.2019
18 Булшитс
17:05 13.04.2019
19 VARNA
Къде са Варненци Защо спят?
Коментиран от #58
17:08 13.04.2019
20 Дедо ви
17:14 13.04.2019
21 КОЧА
17:16 13.04.2019
22 КОЧА
Коментиран от #32
17:18 13.04.2019
23 trol
До коментар #3 от "Парадокс":
да има>тебе лично ще те сложим под издухан дизел за да си промениш мнението17:20 13.04.2019
24 EURO 6B
17:37 13.04.2019
25 Joro
Коментиран от #61, #70
17:53 13.04.2019
26 зевса
18:07 13.04.2019
27 зевса
До коментар #3 от "Парадокс":
А ми то маслото излиза на пушек точно там където излиза и парата от газта. То се отчита това. Като нов дизел.18:13 13.04.2019
28 МАК
18:17 13.04.2019
29 зевса
18:25 13.04.2019
30 332код
18:29 13.04.2019
31 Враца Баце
До коментар #10 от "гост":
Цената е ниска защото е отпадъчен продукт при рафиниране.18:33 13.04.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Йозеф
Коментиран от #56
18:39 13.04.2019
34 Гостилничаря
До коментар #8 от "Парадокс":
Къделите отзад са от колите без PDF. Обикновено тук се внасят коли със задръстени филтри и катализатори и първата работа на бай Ганьо е да премахне тези излишни части.Коментиран от #36
18:44 13.04.2019
35 Тъп
18:49 13.04.2019
36 Бай инжинер
До коментар #34 от "Гостилничаря":
айде ако обичаш да обясниш на аудиторията що е то PDF и как работи, щото аз съм чувал за DPF филтър ама туй твоето ще е нещо ново за което само ти знаеш явно.Коментиран от #55
18:56 13.04.2019
37 are stiga
18:58 13.04.2019
38 NNS
Коментиран от #41, #42
19:01 13.04.2019
39 jambazina
19:30 13.04.2019
40 Кире
19:34 13.04.2019
41 Хайл
До коментар #38 от "NNS":
Съгласен-скоро ми пратиха за едната кола нагло писмо да съм платял застраховка на кола която не карам-да го духат,мислят хората за будали19:39 13.04.2019
42 Хайл
До коментар #38 от "NNS":
Само оня идиот Кирил Маричков да пее сега че времето е тяхно-за 30 г се оакаха като карпатски мечки-през "презрения" комунизъм данъка беше много малък,нямаше "задължиъелна" застраховка и разните им евро и еко такси...19:43 13.04.2019
43 боцмана
20:06 13.04.2019
44 гост
20:06 13.04.2019
45 уеу
20:09 13.04.2019
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 777
20:37 13.04.2019
48 бат СИС
20:38 13.04.2019
49 Аре стига вече
Коментиран от #51, #52
20:52 13.04.2019
50 Мартин
До коментар #1 от "Буко Баламата":
Като се сложи газ/метан вредните емисии се променят. Нищо ли не си разбрал от написаното! Един автомобил работещ на метан например има по-малко вредни емисии от всеки нов автомобил било то на бензин или дизел!20:54 13.04.2019
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Тони
До коментар #49 от "Аре стига вече":
Навсякъде в Европа си плащат данъците, но когато колата ти цапа повече от други, има ограничения за нея. Такива стикери е длъжен да има всеки автомобил с немска регистрация. В Щутгарт нямаш право да влизаш с дизелов двигател под Евро 5. Такива стикери има и за Париж. Ние не откриваме топлата вода.Коментиран от #60, #73
21:03 13.04.2019
53 tonazi
21:06 13.04.2019
54 tonazi
21:09 13.04.2019
55 МАК
До коментар #36 от "Бай инжинер":
Не се хаби !!!такива като тоя е пълно тука и ще ти развиват теория как им трови децата .а никои не вдига въпроса за подобията на горива в тая тъпа държава а точно от тях аварират и се скапват.аз на мойте две коли съм ги махнал о време и тотален демонтаж на боклучавата ЕГР система и пренастройване на горивните таблици и накрая кво на прегледите и двете коли под нормите..та излиза че колите замърсяват по малко без еко боклуци отколкото с тях . Ама върви да го обеснявай на дървени философи21:25 13.04.2019
56 гост
До коментар #33 от "Йозеф":
Като горят масло това се отразява в емисиите !!! Или ти си виждал газанализатор само на снимка и си мислиш , че мери само въглероден двуокис ?? Е , не е така за твое сведение и "масларките" ще са на същия хал като изтърбушените дизели , тоест в най-ниската категория !!21:46 13.04.2019
57 Продължаваме Напред
23:12 13.04.2019
58 Plovdiv
До коментар #19 от "VARNA":
He са най-високи, повярвай ми!23:13 13.04.2019
59 ;)стикер
До коментар #17 от "Morgoth":
Трябва да се печатат и лепят на стъклата стикери. Няма да лепим вече винетки, а стъклата стават много чисти и се нуждаят от оцветяване :). Истината е , че купихме една машина за стикери и сега седи безработна. Трябва да я включим в работа.Не са нужни стикери, просто трябва да се извършва истински ГТП. Пишат: с тази кола неможе да влизал в центъра на Софията и няма да влизаш да не те глоби чичко полицай!
23:41 13.04.2019
60 Ддер
До коментар #52 от "Тони":
Там има държава тук няма! Франсетата ще сложат жълтите жилетки и ще се оправят. Цялата мара втасала.И на село ще има синя зона. Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак.
23:48 13.04.2019
61 Еfs
До коментар #25 от "Joro":
Можеш да сложиш газ на дизела. И колата ще върви.00:09 14.04.2019
62 Преминаващ... до средата. :)
Това което е малко известно е че съотношението на остатъчния кислород е различно в изгорелите газове на двата вида горива, а от там какво на баба си ще измерят?!
00:11 14.04.2019
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 vasik atanasova
01:09 14.04.2019
65 иванов
09:13 14.04.2019
66 Само народа мачкат
09:24 14.04.2019
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Ромео
15:51 14.04.2019
69 asoos
16:22 14.04.2019
70 Станимир
До коментар #25 от "Joro":
Газ на дизел, ако не целиш икономия, а друго всъщност води до други резултати, ама ще се научиш.... 😂01:10 15.04.2019
71 Eistee
До коментар #5 от "Meganoob BG":
Автомобилите са сложни технически изделия, които ИЗИСКВАТ поддръжка, инвестиции, отчетност и прецизност. Нямам нищо против сиромасите, но те просто нямат ресурс да притежават автомобил без да представляват заплаха за здравето и живота на околните. Затова и не трябва да имат.В Германия не всеки има автомобил и хората съзнателно са направили този избор, защото иначе ще ги разсипят от глоби. Тук Мунчо тръгва на светофара и оставя дванадесетметрова черна опашка от сажди, защото кара с крадено леко корабно гориво и го мързи или няма пари (по-скоро има други приоритети) да си почисти дюзите. Е, такъв човек не трябва да има автомобил.
08:05 15.04.2019
72 гощо
12:25 15.04.2019
73 Луд
До коментар #52 от "Тони":
Като си видя зплатата колкото на ония в щутгард и париж, тогава ще ме ограничават14:01 15.04.2019
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Бай Благой
Да се обзаложим какви далавери пак ще стават в тези частни пунктове за ГТП - аз залагам, че срещу някой и друг сребърник ще минават и таратайките!!
И после.... по новините, пак далавери...пак "лов на вещици" и т.н..
От 80-90 години насам всичко в тая скапана държава се прави само да се цъцат пари и нищо да не се свърши.
10:32 16.04.2019