Между ГЕРБ и „Демократична България“ в Столичния общински съвет отново прескачат искри. Този път е за паметника на Съветската армия в центъра на столицата, предават колегите от Aктуално.
От опозицията обвиниха ГЕРБ в тенденциозно отношение, а председателят на Комисията по образование и култура Малина Едрева реагира остро на внесения доклад от „Демократична България“ за неговото премахване. Според нея тенденциозно отношение към опозицията няма и това можело да се види при разглеждане на доклади, внесени от общинските съветници и от районните кметове.
„Няма да коментирам важността на тази тема в момент, когато цялото ни общество е изправено пред невиждана здравна, социална и икономическа криза. И докато всички останали представители на институции търсехме възможности да запазим живота и здравето на хората, да намалим и компенсираме икономическите последици от тази криза, вие от Демократична България с ръка на пулса на обществените нужди се занимавахте с един паметник“, посочва тя. По думите ѝ в наредбата на Столична община ясно е записано какво трябва да включва всяко едно предложение за преместване или премахване на паметник – подробни мотиви, предложение за мястото, на което да бъде преместен, проект за разполагане на новото място и посочен източник на финансиране на тези действия. Техният доклад не съдържал три от посочените изисквания, казва Едрева.
При гласуването за вкарване в дневния ред на казуса за премахването на Паметника на съветската армия в София, общинските съветници са гласували ''въздържал се", от БСП "против", с което на практика са блокирали вкарването на казуса в дневния ред Столичния общински съвет. Това им единодействие за пореден път показва, че разлика между ГЕРБ и БСП няма. И двете партии са отрочета на БКП.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Истинските
Коментиран от #7, #52, #118
13:10 13.02.2021
2 Гост
Коментиран от #17, #29
13:10 13.02.2021
3 народна памет
13:10 13.02.2021
4 sbs
13:11 13.02.2021
5 Киро Краваря
Коментиран от #37
13:11 13.02.2021
6 руууул
13:11 13.02.2021
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 дърабъра
Коментиран от #38, #67
13:12 13.02.2021
9 гадно
13:13 13.02.2021
10 Некой си
Коментиран от #25
13:14 13.02.2021
11 БАЙ Х@Й ‼
Коментиран от #30
13:14 13.02.2021
12 групен фюрер
Коментиран от #19, #129
13:14 13.02.2021
13 стоян георгиев
Коментиран от #42, #66, #128
13:15 13.02.2021
14 Оннеразумни българино
Коментиран от #53
13:15 13.02.2021
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Дългият
13:15 13.02.2021
17 Stark
До коментар #2 от "Гост":
Никой не иска да махнем паметника на цар освободител, а само на съветцкия окупатор, да не стърчи насред София и да скверни столицата, а вия сега ли разбрахте че котило то им е едно... БКП..... лустрация или вовеки така ще се влачим....13:16 13.02.2021
18 ПКПка
13:16 13.02.2021
19 сссрсащесрусия
До коментар #12 от "групен фюрер":
Ми той е в амер.посолство бе,ситняк!Къде си тръгнал бос в тръните!?Коментиран от #34
13:17 13.02.2021
20 бай Бисан
Коментиран от #33
13:18 13.02.2021
21 Египет
13:18 13.02.2021
22 Да ама
13:19 13.02.2021
23 стоян
13:20 13.02.2021
24 Чета
13:20 13.02.2021
25 Българина
До коментар #10 от "Некой си":
Абсолютно.За добро или за зло, паметниците са точно затова....ДА СЕ ПОМНИ.Само БЕЗМОЗЪЧНИЯ бай Ганьо се прави на по-голям католик от папата.
Утре от "Козяк" може да разпоредят на новите ни "демократи" да съборят и всички паметници напомнящи ПОБЕДАТА на РУСКАТА АРМИЯ над османците, САМО ЗАРАДИ НАВАЛНИ.
БОКЛУЧИВА и СРАМНА РАБОТА.ПАДЕНИЕ.
13:21 13.02.2021
26 Българомраз
13:21 13.02.2021
27 Дан
Упадъкът на една нация започва със събаряне на паметници независимо от коя епоха са.
13:21 13.02.2021
28 ККК
13:21 13.02.2021
29 pepy
До коментар #2 от "Гост":
"Защо трябва да се демонтира паметника на армията и на цар освободител?..."Никой не коментира или иска да демонтира паметника на "Цар Освободител". Колкото до Байдън си е РАЗВОДНЯВАНЕ на темата с НЕСЪЩЕСТВУВАЩИ намерения - типично тролско испълнение...
Относно паметникът на съветската армия, разположен в сърцето на Княжеската градина има решение на СОС № 19 / 25.02.1992, с което възлага на Кмета на София да предприеме действия за демонтирането на паметника. Такива действия са предприети, но впоследствие временно спрени по разпореждане на Виктор Михайлов – министър на МВР в правителството на Л. Беров.
13:24 13.02.2021
30 Карай наред
До коментар #11 от "БАЙ Х@Й ‼":
АЕЦ- Козлодуй , ТЕЦ-овете ,язовирите , жилищния фонд и т.н. ...Коментиран от #39, #40, #45
13:24 13.02.2021
31 ежко
13:24 13.02.2021
32 Васко
Коментиран от #48, #50
13:26 13.02.2021
33 Дядо Гъдю
До коментар #20 от "бай Бисан":
Ааа,грешиш!Талибаните и Ислямска държава и те ги рушат.Има от кого да взимаме пример.13:26 13.02.2021
34 групен фюрер
До коментар #19 от "сссрсащесрусия":
Преди да пишеш скудоумия,помисли малко,ако можеш.13:26 13.02.2021
35 БГДс
СДС го гърмяха няколко пъти ,а днес щеше да привлича милиони туристи и да си плащат кеш кеш .
Коментиран от #46
13:26 13.02.2021
36 БАЙ Х@Й ‼
13:27 13.02.2021
37 Селска му работа
До коментар #5 от "Киро Краваря":
Кирчо, ,,милвай" си кравите и не се рови в политиката!13:27 13.02.2021
38 Това е
До коментар #8 от "дърабъра":
Стар комунистически лозунг.13:28 13.02.2021
39 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #30 от "Карай наред":
Да карат , ама не искат бе ‼13:28 13.02.2021
40 Де Факто
До коментар #30 от "Карай наред":
Точно.Да опустошим всичко направено от комунягите, за да го направи ново и модерно нашия Господ Бог от село Банки.🤣🤣🤣13:29 13.02.2021
41 амааааан
13:29 13.02.2021
42 хайрсъзина
До коментар #13 от "стоян георгиев":
Добре си го написал,но тукашната аудитория едва ли ще те разбере.Коментиран от #57
13:30 13.02.2021
43 Българка
Коментиран от #49
13:31 13.02.2021
44 !!!?
13:32 13.02.2021
45 БАЙ Х@Й ‼
До коментар #30 от "Карай наред":
Да съборят и баш символа на комунягите ( Партийния дом)‼ А, те пък се намираха дУпЕтатитев него ‼13:32 13.02.2021
46 Пипо
До коментар #35 от "БГДс":
Както и паметникът на Бузлуджа.13:34 13.02.2021
47 "Македонец"-българин
13:35 13.02.2021
48 Де Факто
До коментар #32 от "Васко":
Кои окупатори бе Асане?Тия, 'дето 500 години ни.........знаеш какво, в новото време взривяваха влакове с деца, а сега вече имат и паметници-чешми в тяхна вечна памет?!За това ли става въпрос, БЕ Асане?Или ония, които през 1877-ма минават Дунав, за да ни окупират, а българския народ им помага?!
Асане.много си зле.Спри белото.
13:35 13.02.2021
49 !!!?
До коментар #43 от "Българка":
Това не е българска история, а история на кремълските лакей и фалшификатори на Българската История !!!?Коментиран от #51
13:36 13.02.2021
50 я да чуем
До коментар #32 от "Васко":
Че то швабите още са окупирани от янките , нещо да коментираш на тема окупатори ?13:37 13.02.2021
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Не само!
До коментар #1 от "Истинските":
Сите са комунисти и номенклатурчици при положение,че вече 32 години паметниците на един окупатор като Червената съветска армия са по цялата държава непокътнати!13:38 13.02.2021
53 ГЕРБ = МАФИЯ
До коментар #14 от "Оннеразумни българино":
А Трептов парк в Берлин?Най-големият паметник на Съветската армия извън Русия.
13:40 13.02.2021
54 Българина
13:40 13.02.2021
55 Писна ми
Напротив, те са същите, но с маниери с вродена престъпност!
13:40 13.02.2021
56 Софиянец
13:41 13.02.2021
57 стоян георгиев
До коментар #42 от "хайрсъзина":
така е ,но трябва да се пише иначе остава мнението че комунистите са ни освободили от нещо,квито са посланията на паметниците в софия и пловдив.Коментиран от #62
13:41 13.02.2021
58 референдум
13:42 13.02.2021
59 Сорос вън
Друго нещо още сороспиите не искате ли?
13:42 13.02.2021
60 Аслан
13:42 13.02.2021
61 Фридрих
Коментиран от #105
13:44 13.02.2021
62 Горе долу
До коментар #57 от "стоян георгиев":
Прав си "Да те освободят" и да те спасят, са две съвсем различни неща .Коментиран от #63
13:45 13.02.2021
63 стоян георгиев
До коментар #62 от "Горе долу":
вярно спасиха ни от богатите и успели българи за сметка на селяните наречени шумкари дето съсипаха страната и народа ни.егати спасението.Коментиран от #64, #84
13:48 13.02.2021
64 Горе долу
До коментар #63 от "стоян георгиев":
Да богатите по това време са натрупали състояние , препродавайки овце , кози , тютюн жито на германците , и обратно газ за въшки на бедният народ . На това му се викало цвета на нацията .Коментиран от #68
13:56 13.02.2021
65 Просто човек
14:02 13.02.2021
66 Абе ти
До коментар #13 от "стоян георгиев":
посещавал ли си Австрия,Чехия, Унгария? Там какви хора живеят,върли комуняги според тъпите ви опорки.Нищо не са пипнали.Всяка община ги подържа в идеално състояние. Независимо коя партия идва на власт.Една Испания има огромен мемориал. Погребани и почитани един до друг франкисти и техни противници.Защото всеки един от тях е загинал със своя идеал,но в името на Испания! Тук само това знаем.Да рушим,да сменяме имена на улици, площади,градове.Да взривяваме сгради- мавзолея,та станахме за присмех на цяла Европа.С оня- недоучил сапъор Бакърджиев.Пазят си Нациите историческата памет.Не пипат архитектура,улични настилки,стари кръчми,кафенета, магазини.Затова има техен,специфичен облик.Веднага личи: това е Виена, Будапеща,или Прага.Тк само ви дай да събаряте.Наред.Затова широк център заприлича на Капалъ чарши- изложение на сгради.Една тридесет метра,с лъскви плочки,до нея- целофан- коопрация с мазилка в два цвята и баклончета по половин квадрат.,Д,ва и сиромашко- невиделото.От цъ,в у ла се събуло,но миризмата си седи!Коментиран от #72
14:04 13.02.2021
67 pepy
До коментар #8 от "дърабъра":
"Когато искаш намираш начин,когато не искаш намираш причина!"14:06 13.02.2021
68 стоян георгиев
До коментар #64 от "Горе долу":
в живота е така дрогар.един става рано бачка учи натиска после на бизнес,другите пият ракия и играят карти,после се наглеждат на този дето е учил и бачкал.тва се нарича комунизъм и навсякъде където се появи следва глад.щото като тия дето пият и играят карти вземат бизнеса на тоя дето е учил и се е напъвал докарват работата до под крушата.дано си ме разбрал ама едва ли.ти като фен на тези с въшките няма как да разбереш .за теб трябва както се практикува в белия свят.еднопосочен билет за куба или северна корея!там няма въшки и всичко ще ти е на ред!14:07 13.02.2021
69 Светослав
14:08 13.02.2021
70 Бесен Язовец
14:09 13.02.2021
71 Професора
14:10 13.02.2021
72 стоян георгиев
До коментар #66 от "Абе ти":
в чехия миналата година махнаха масово паметници на съветската армия,въпреки че ролята на съветската армия в чехия е съвсем различна от тази в българия чисто исторически.що се отнася до испания .искам да ми кажеш дали в испания наи-големия паметник е на чужд окупатор както е у нас?има ли по-голям паметник в софия и в пловдив от този на съветските окупатори.не е грешка.окупатори!ако правим паралел с испания би трябвало да е равностоино поне,а именно да се направят огромни паметници на борците с паризаните.да речем до този на съветската армия да направят един огромен на генерал луков,гешев,кочо стоянов и да сложат като в испания надпис .те се сражаваха за родината!как е дрогар?ще се съгласите ли да се направи вие от руското посолство?Коментиран от #75, #80
14:12 13.02.2021
73 Ццц
14:14 13.02.2021
74 Запознат
14:14 13.02.2021
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Другия с коня
Коментиран от #85, #103
14:18 13.02.2021
77 Той
14:21 13.02.2021
78 стоян георгиев
До коментар #75 от "Бесен Язовец":
еи такива отговори харесвам дрогарю с въшките.въшкарите кво може да отговорите освен това?Коментиран от #81
14:21 13.02.2021
79 Бесен Язовец
14:23 13.02.2021
80 Ццц
До коментар #72 от "стоян георгиев":
А на американската армия ли да направим паметник Стояне? Разликата между омразната окупаторска армия и обичаната американска е, че само едната е хвърляла бомби над София! Какъв е военния смисъл да бомбардираш цивилното население на една държава, която не е изстреляла един патрон срещу американците? Ще ти кажа: англосаксонците винаги са били кръвожадни животни, които и до днес поддържат стандарт на живот благодарение на реки от кръв.Коментиран от #86
14:23 13.02.2021
81 Бесен Язовец
До коментар #78 от "стоян георгиев":
В Чехия такива киртаци като тебе не прибират затова си още тук да си смърдиш!Коментиран от #89
14:24 13.02.2021
82 Правилно
14:26 13.02.2021
83 Комуниста
14:26 13.02.2021
84 Светослав
До коментар #63 от "стоян георгиев":
Иван Вазов е написал (О, Шипка). Прочети го първо и тогава коментирай неграмотен идиот(идиот е вид болестно състояние). Слаб народ, слаба държааКоментиран от #87
14:27 13.02.2021
85 Професора
До коментар #76 от "Другия с коня":
Ти си Другия с пампреса! Германия е окупирана от краварите вече 75 години!14:27 13.02.2021
86 стоян георгиев
До коментар #80 от "Ццц":
ти видял ли си паметника на американската армия?тва е едно нищо спрямо огромния комплекс дето има в борисовата градина и пловдивските тепета.на бас че 90% от жителите на софия не знаят къде е паметника на американските летци.тва не значи че аз удобрявам подобен паметник,но тои не е адекватен на съветския в никаква степен и смея да твърдя че американските летци са убили много ама много по-малко българи от комунистите у нас.та няма как да искаш оставането на съветския паметник щото имало американски.щом искаш протестираи да махнат и американския ,но да оставиш този в центъра на двата ни наи-големи града е символ на слугинаж.Коментиран от #90, #94, #99
14:30 13.02.2021
87 стоян георгиев
До коментар #84 от "Светослав":
само не ме учи на история дрогар.иван вазов не е написал о шипка за сталин и кгб,дето изтрепаха и тия дето ни освободиха!не слагаи знак за равенство между царя освободител дето всеки българин му се прекланя и пред главорезите на сталин.Коментиран от #88
14:32 13.02.2021
88 Бесен Язовец
До коментар #87 от "стоян георгиев":
Още ли си тук калъф заминавай за Чехия там няма Съветски паметник на Свободата!Коментиран от #91
14:34 13.02.2021
89 стоян георгиев
До коментар #81 от "Бесен Язовец":
в чехия дрогар само за твое инфо мразят руснаците в червата.съветската окупация след 1968 година докара чехите до краино русофобство виждаики от близо кво им носи комунистическия раи!отваряш в търсачката в гугъл премахнати съветски паметници в чехия и четеш.даже путин се намеси що ги махат ама тва не спря махането.друг е въпроса че именно съветската армия въстанови предвоенна чехословакия,но в българия случая не е такъв!Коментиран от #95
14:35 13.02.2021
90 Светослав
До коментар #86 от "стоян георгиев":
А Италия срамува ли сет от Цезар Египет от Клеопатра, защо трябва всичко да рушим в нашата история?Синът ми е на 4г,накарах го да научи (А,з съм българче) на изуст. ВСЯКА ВЕЧЕР МУ ЧЕТА НЕЩО ОТ НАШАТА ИСТОРИЯ. Но, май повечето сте били в близкото кафе, а не в чадКоментиран от #92
14:37 13.02.2021
91 стоян георгиев
До коментар #88 от "Бесен Язовец":
казах ти в предния в другата тема че не е добре да си пиян по обяд .хахахахаха!иначе ие сега тръгвам за чехия просто чакам да доиде влака.щом казваш!хахахаха14:38 13.02.2021
92 стоян георгиев
До коментар #90 от "Светослав":
в италия не се срамуват от клеопатра,но не са направили паметник на съветската армия с големината на колизеума в центъра на рим.интересно ква е връзката със сравненията дето даваш?Коментиран от #96
14:40 13.02.2021
93 ССмокар
14:41 13.02.2021
94 Не е нищо
До коментар #86 от "стоян георгиев":
Да строиш паметник на убиецКоментиран от #104
14:42 13.02.2021
95 КОНТРАТА
До коментар #89 от "стоян георгиев":
Чехите бяха с фашистите през ВСВ те затова и Варшавския ги омаза 1968г.14:44 13.02.2021
96 Светослав
До коментар #92 от "стоян георгиев":
Все пак благодарение на съветската армия Хитлер го разгромила! Не забравяй, колко жертви са дали. НАЛИ СА ДОБРИ ИЛИ ЛОШИ, НИЕ НЯМА ДА СМЕ ЖИВИ, ЗА ДА СЕ СЪЗДАДЕ РЕАЛНА ОЦЕНКА! НО, МЛАДИТЕ ТРЯБВА ДА ЗНАЯТ!Коментиран от #100
14:46 13.02.2021
97 Какъвто е
14:49 13.02.2021
98 Не всичко се променя
14:57 13.02.2021
99 Ццц
До коментар #86 от "стоян георгиев":
Паметник на Хитлер е далеч по-приемлив от паметник на американските летци, изпратени да хвърлят бомби на жени и деца. Сега остава да вдигнем и паметник на Баязид и на Василии II БългароубиецКоментиран от #102
14:59 13.02.2021
100 стоян георгиев
До коментар #96 от "Светослав":
така е но тва си е приоритет на руснаците,не наш.ти разбираш ли проблема.имаме огромен паметник в центъра на софия дето е на страна окупирала ни и изтребила елита ни,лишила ни от сувернитет и вкарала ни в режим подобен че и по-тежък от нациския?тук не става въпрос за някаква паметна плоча ,а за огромен паметник без аналог в софия и пловдив.такова чудо няма никъде.и сега водим дискусия трябва ли да е там.на мясотото на тези паметници трябва да са паметниците на нашите герои дето са национални такива,а не на съветските окупатори и техните лакеи партизаните.естествено обаче че паметниците трябва да се съхранят.само че в отделен тематичен парк ,където следващите поколения могат да ги видят и да се учат от миналото ни каквото и да е то!15:00 13.02.2021
101 Логика
По тая логика тия дето саботират демонтажа на Паметника на американските летци (които са избивали мирни граждани) са терористи.
Нали така?
15:01 13.02.2021
102 стоян георгиев
До коментар #99 от "Ццц":
ок протестираи проти паметника на американските летци.или пак почваме с опорките?що бият негрите в сащ а?често като се захване дискусия за нещо пошло дошло от русия се намира един или не само един като теб и хоп ама ти знаеш ли че там било незнам си кво!Коментиран от #106
15:02 13.02.2021
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 стоян георгиев
До коментар #94 от "Не е нищо":
само да те питам колко души убиха американските летци и колко убиха комунистите у нас дошли с червената армия.те са и съществена част от паметника между другото.та не ме преследваи по темата ,а ми отговори конкретно ако знаеш.ако не знаеш питаи ще ти кажа.разликата е в стотици пъти.явно затова и паметника на шумкарите е в пъти по-голям!проблема е ти що виждаш едните убиици ,а не виждаш другите?Коментиран от #109, #110
15:06 13.02.2021
105 23464
До коментар #61 от "Фридрих":
С какво е по- голям комунист от всеки които е живял при управлението на Живков ?????15:08 13.02.2021
106 Бесен Язовец
До коментар #102 от "стоян георгиев":
Какво е проти, колко спирт изпи от сутринта?15:09 13.02.2021
107 Мразя комунисти и социалисти
15:10 13.02.2021
108 Фридман
15:11 13.02.2021
109 Мразя комунисти и социалисти
До коментар #104 от "стоян георгиев":
Не си прав - убийствата са от нашите мандраджии и неграмотни главорези след 9ти септември, а този паметник е на съветските воини. А Чърчил лично е насърчавал бомбардировките над София да не спират, като бомбите са били в играчки за деца, какъв болен мозък трябва да си!? Така че като външна намеса западняците са по-големи убийци от руснаците...друг е въпроса с нашите червени главорези...Коментиран от #124
15:16 13.02.2021
110 Стоенчо Акъла
До коментар #104 от "стоян георгиев":
Американските летци избиха над 4000 мирни граждани, и после като победители създадоха съюзната комисия, съблюдаваха зорко и одобряваха смъртните присъди на Народния съд. Комунягите идват на власт реално след 1948.Коментиран от #126
15:22 13.02.2021
111 Просто статистика
Коментиран от #114
15:29 13.02.2021
112 ЛЛЛ
15:30 13.02.2021
113 хайрсъзина
Коментиран от #125
15:50 13.02.2021
114 Айхман
До коментар #111 от "Просто статистика":
Искане за подялба на Б-Я е имало и на Парижката конференция 1919г.Тогава са ни спасили посланик Мърфи и президента Уилсън.Направили са така,че ангийските и особено френските представители да се засрамят от искането за такава отмъстителност.
15:58 13.02.2021
115 Мъка
16:05 13.02.2021
116 Мим33
16:09 13.02.2021
117 Жони деп
До коментар #7 от "САЩ":
Поздрави изизадзеьспециални16:10 13.02.2021
118 Хвалипръцкобмб
До коментар #1 от "Истинските":
Вождът Меката чишка , ГМРи бойният МУ Духател Нанков са са куко и пипе , като Гупе и Дащи .Нанков е като доилен апарат , мож" да издо"й ферма от илядо глави едър рогат добитък.Кат академията на нЕуките ,съде член -кориспунденти. ГМР-головная морда респуликИ16:17 13.02.2021
119 прост народ сме
Коментиран от #127
16:21 13.02.2021
120 ДядоСтою
16:44 13.02.2021
121 Избирател
17:01 13.02.2021
122 Избирател
17:03 13.02.2021
123 Един
17:33 13.02.2021
124 стоян георгиев
До коментар #109 от "Мразя комунисти и социалисти":
нашите мнандраджии без червената армия нямаше да имат успех.сценария с убииствата е писан в москва.целия процес по комунизация е именно на въпросните.червената армия за нас не е нито освободителка нито спасителка.чърчил е насърчавал бомбандировките срещу хитлер и съюзници съвсем естествено и очаквано.или си очаквал че при воина противника ти няма да те бомбандира?особено когато българия му обявява воина без никаква реална причина!17:37 13.02.2021
125 pepy
До коментар #113 от "хайрсъзина":
"... Знае ли някой нещо за съдбата на тези паметни плочи, стени.Унищожени ли са,съхранени ли са..."Плочите би трябвало да са във Военноисторическия музей, където се съхраняваше и лъвът от паметника...
Коментиран от #131
17:46 13.02.2021
126 стоян георгиев
До коментар #110 от "Стоенчо Акъла":
само в първите дни след идването на червената армия у нас са избити по различни оценки между 20000 и 50000 човека.говори само за първите дни и месеци.в последствие са малтретирани милиони български граждани.избивани затваряни,интернирани,ограбвани със забрани да практикуват професиите си ...незнам къв човек трябва да си за да оправдаеш това.дори да си потомък на инквизиторите пак не е нормално да приемаш тия неща със задоволство!и пак казвам тва че нещеш паметник на американците трябва ли да те прави автоматично потдържащ този на комунистите!Коментиран от #130
17:54 13.02.2021
127 стоян георгиев
До коментар #119 от "прост народ сме":
момчетата са си дали живота ама взеха тук бая български животи.еи тва ни пречи!я се сети за по-голям паметник от този на съветската армия ?в софия или пловдив?съветската армия нека си има такива паметници в москва тук е българия и трябва да има български паметници на български герои,а не убиици на българи.особено в тези размери!17:57 13.02.2021
128 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #13 от "стоян георгиев":
ДОРИ САМОТО НАИМЕНОВАНИЕ “Паметник на Съветската армия” е фалшиво, тъй като Съветска армия, като название на въоръжените сили на Съветския съюз, е от 1946 г. , след Втората световна война. До 1946 г. носи названието Работническо-селска червена армия (на руски: Рабоче-Крестьянская Красная Армия, съкр. РККА), след това преименувана в Съветска армия.18:23 13.02.2021
129 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #12 от "групен фюрер":
1. Комунистите много ви бива да манипулирате.2. Паметничето на пилотите е само една плоча до оградата на посолството. Някои в софийските гробища са по-голями.
Въобще не може да се сравнява с гиганткия колос и целия мемориален комплекс от 5 декара на пъпа на София...
3. Пилотите са загинали в битка, докато другите, знаеш от какво...., а да не забравяме , че през ВСВ "братушките" са съюзници най- напред с Германците, а след това пък с Американците и Англичаните когато ни бомбардират.
4. В България е възможно да се издигат паметници просто така. С РЕШЕНИЕ! И кой знае, в тези времена, може би след поколения, ще излязат „неизвестни” данни за епични боеве водени от Съветската Армия за освобождението на София, Пловдив, Варна от фашизма, пардон, монархо-фашизма. Ще се появът спомени за героично отстояваното предмостие край Перловска река, на чието място по-късно е издигнат паметникът…
5. ДОРИ САМОТО НАИМЕНОВАНИЕ “Паметник на Съветската армия” е фалшиво, тъй като Съветска армия, като название на въоръжените сили на Съветския съюз, е от 1946 г. , след Втората световна война. До 1946 г. носи названието Работническо-селска червена армия (на руски: Рабоче-Крестьянская Красная Армия, съкр. РККА), след това преименувана в Съветска армия.
Коментиран от #137
18:28 13.02.2021
130 Стоенчо Акъла
До коментар #126 от "стоян георгиев":
Червената армия не убива нито един българин, съюзната комисия на победителите убива чрез съд виновниците в БГ за въвличането ни във войната и пакта с нацистка Германия.Коментиран от #135
18:33 13.02.2021
131 US bomb
До коментар #125 от "pepy":
А знаеш ли от чии демократични бомбардировки е разрушен този прекрасен български паметник?Коментиран от #132
18:57 13.02.2021
132 pepy
До коментар #131 от "US bomb":
"А знаеш ли от чии демократични бомбардировки е разрушен..."Знам, за разлика от някои... Първата демократичнa БОМБА над Мемориала е "хвърлена" през 1960 год. за да се построи модерна сграда за модна къща "Лада", а след това паркинг и автомобилна алея към бул. "Витоша"...
Голямото бомбардиране обаче е 1979 год., когато отпада идеята за нова Софийска опера /без събаряне на мемориала/ и започва реализация мегаломанската идея на Л. Живкова...
Коментиран от #139
19:13 13.02.2021
133 трол
19:35 13.02.2021
134 Обективен
19:39 13.02.2021
135 стоян георгиев
До коментар #130 от "Стоенчо Акъла":
ти кво като повтаряш една лъжа ще стане истина ли?на паметника на червената армия в софия е отрдено специално място на партизаните като част от въпросната армия.след идването на червената армия местните комунисти инструктирани от москва почват трепане на българския народ както никога до сега.избиват се без съд и присъда хора от всички браншове и професии.впослествие именно с помоща на въпросната армия избиването на българи продължава.избита са министри,военни бизнесмени,политици,обикновени граждани....хиляди съдби са унищожени.и дрогарю не е само тук така сценария е един и същ където стъпят освободителите от червената армия от балтика до виетнам.та пак повтарям кви хора трябва да сте да оправдавате това дрогари?що се пишете българи?Коментиран от #140
20:05 13.02.2021
136 Мнение
20:21 13.02.2021
137 групен фюрер
До коментар #129 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
По първа точка в поста ми много грешиш.По точка 3.,макар и загинали в битка те са агресори ,но те подкрепям за братушките.Бомбардирали са Добрич,Стара Загора,Русе. Така,че агресор няма право дори с размер на фаянсова плочка паметна.20:25 13.02.2021
138 винкел
Основателят на Българската държава.
21:24 13.02.2021
139 US bomb
До коментар #132 от "pepy":
Нищо не знаеш, англо-американските "демократични" бомби през В. Св. война разрушават българския паметник.21:32 13.02.2021
140 Стоенчо Акъла
До коментар #135 от "стоян георгиев":
Повтарям истината.Чeрвeнaтa aрмия нe убивa нитo eдин бългaрин, cъюзнaтa кoмиcия нa пoбeдитeлитe- сащ,англия,франция и ссср убивaт чрeз cъд винoвницитe в БГ зa въвличaнeтo ни във вoйнaтa и пaктa c нaциcткa Гeрмaния.Коментиран от #141
21:37 13.02.2021
141 стоян георгиев
До коментар #140 от "Стоенчо Акъла":
повтарям пак.комунистите които убиват в българия са доведени от червената армия на която пряко са подчинени.въпросната армия превръща българия в окупационна зона и носи отговорност за убииствата извършени без съд и присъда,които са многократно повече от убитие от народния съдголяма част от осъдителните присъди при народния съд са изпълнени дефакто при произвола в първите дни и месеци на владяната от червената армия страна.именно за това в паметника на червената армия в софия поне една трета е посветен на българските комунисти.та както писах преди това лъжата колкото и да я повтаряш истина няма как да стане!23:19 13.02.2021
142 123
Коментиран от #144
02:19 14.02.2021
143 Бодак
Народа мъдро е казал: " луд умора няма".
Този път ГЕРБ имат здрав разум
05:36 14.02.2021
144 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #142 от "123":
Съществуването на паметниците на Съветската Армия е подигравка не толкова с българския народ, а със съвестта на човечеството. Тези паметници са израз на безскуполността и арогантността на един обществен ред, за който нищо човешко не беше свято. Паметник не се издига просто така. Гавра е съществуването на тези конюктурни паметници, служещи единствено за поднасяне на венци от номенклатурни банди, които забиха народите си в такова блато, че на нормалния свят му е бедна фантазията да си го представи.Тези паметници ежедневно фалшифицират историята на България в периода на Втората световна война. Забравя се достойната политика на една малка и разорена от войни държава, която не изпрати синовете си да се бият срещу внуците на нейните освободители, въпреки натиска и реалната ситуация. Забравя се от света, достойната и умела политика на един цар, който запази поданниците си, включително и тези от еврейски произход, и за което, нека го кажем най-сетне, заплати с живота си. Една страна която се държа по-достойно, от някои други „неутрални” държави, според новите банкови разкрития. Забравя се и защото някой трябва да ни се извини и да даде обяснение за варварските бомбардировки над градовете на България, която не води бойни действия по фронтовете.
Тези паметници не са на руския Ванка, Альоша и на милиони други като тях, спасили света от кафявата чума, а паметници-подигравка към човечеството, за които няма място в съвременния свят, най-общо казано.
Софиянци, криво-
Коментиран от #145
16:34 14.02.2021
145 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #144 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
.............Coфиянци, кривo-лявo cвикнaхa c тoзи пaмeтник и нe гo зaбeлязвaт. И имeннo тук e oпacнocттa, тoзи пaмeтник пoрaждa БEЗЧУВCТВИE, кoeтo ce прeнacя и към други, вeчe дeйcтвитeлни пaмeтници. Бългaрия пocрeщнa cъвeтcкитe вoйници c мирнa, тoплa южнa eceн, кoятo бe пocлeднa в живoтa им, зa мнoзинa.16:36 14.02.2021
146 Някой си там
1. Това е военен паметник, не идеологически. (Поинтересувайте се за паметника “ памятник киев родина-мать”). Руското посолство най вероятно ще възрази и това ще доведе до охлаждането на отношенята ни с тях и ще попречи на външната ни политика. Представете си как би се почувствала българската държава ако някъде някой разруши паметник на загинали българи в чужбина.
2. Излишни разходи за демонтаж. Колкото и да ми се вижда просто, целия процес е сложен и скъп. Дали си струва вие преценете. Ще се промени ли нещо? Ще се подобри ли състоянието на държавата? Какво печелим?
3. Този аргумент ще е под формата на въпрос. Защо Австрия не премахва технния паметник на съветската армия във Виена? Той е далеч по- голям от този в София.
12:06 12.03.2021
147 Никола
02:47 22.03.2021
148 Този коментар е премахнат от модератор.