Last news in Fakti

31 Август, 2018 13:00 3 543 23

Класикът Дончев - пътестроител в "Трейс"

  • антон дончев-
  • кеворк кеворкян-
  • трейс

Какво прави Класикът в Надзора на въпросната фирма?

Класикът Дончев - пътестроител в "Трейс" - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Мислех, че Волен се издъни най-много – с един необмислен текст за катастрофата край Своге.
Обаче шампионът е друг: Класикът Антон Дончев.
Изведнъж се оказа, че той е член на Надзорния съвет на „Трейс груп“ –фирмата, която е ремонтирала пътя-убиец и след това пет пъти – пет! - е отказала да изпълни разпорежданията на Пътната агенция и да отстрани незабавно откритите дефекти.
А през това време Пътят-Убиец лакомо си е вземал своето.

И какво прави Класикът в Надзора на въпросната фирма?
Чете предварително на собствениците ѝ новите си романи, за да получи компетентната им оценка?
До тяхната мъдрост ли е опрял?

А пък те - до Неговата: вещо да отсъди, каква да е мантинелата край Пътя- Убиец; или пък, какъв сорт да е асфалтчето, колко да се спести от него и пр. тънкости, които Класикът някак е усвоил.

Тъй Класикът си седи кротко в управата на една фирма, която отказва да изпълнява нарежданията на Държавата - и няма намерение дори думица да обели за Изтреблението край Своге.

Добре, вече сте се изнервили и ви чувам да ми казвате, че става дума за едно най-обикновено хрантутничество – Класикът внезапно е придобил малко по-голям апетит, не му е била достатъчна народната любов и е решил да притури още един знак на уважение – вече да не е просто Класик, а Класик-Пътестроител.

И други са се приютявали на подобни места –
по-дискретно, или не до там, правили са се на съветници на Властта, други пък са нямали нищо против да бъдат направо нейни държанки, какво толкова.
Обаче чак да надзирават и дори да вдъхновяват строителството на келявите ни пътища – е, това вече е наистина необяснимо.

Поне да ставаше дума за тунели – тогава Класикът щеше да си е на мястото: напредва тунелът в планинската гръд, и само Класикът провижда в Тъмата – за да открие преди всички други светлинката в дъното на тунела.
Да я открие, докато седи на софрата на „Трейс“.

Пак да си кажем, че за нищо не стават днешните ни богаташи – извън всичко останало, и някакъв хъшлашки елемент винаги прокапва в начинанията им.
Каквито са мантинелите им - такива са и подаянията им.
Никоя тяхна мантинела няма да удържи злепоставянето на един Класик.

В крайна сметка, се получава един неприличен бартер: богаташите начесват крастата си като се отъркват в Класика, той пък трябва да ги измъкне сега от бедата.
Как ще си направил Път-убиец, когато дори Антон Дончев го надзирава.

„Ония“, в „ония“ години, знаеха как да се оправят с класиците – плащаха им, но не ги унижаваха, защото знаеха, че по този начин ще злепоставят и себе си.
„Тия“ карат през просото - и за 200 милиарда да спечелят обществени поръчки, пак ще си останат същите, за тях пък изобщо не е предвидена мантинела.

Уж правят добро, обаче едно дяволче отвътре ги кара да злепоставят храненика, всички да научат, че ей тоя Класик – виждате ли го, почти Патриарх – аз го храня.
На моята маса, с моите огризки – но това не му го казвайте - се раждат безсмъртните му творби.
Макар че, какво ще е безсмъртието им, след като асфалтът, с който са нахранени, хич не е безсмъртен…

Жалката истина е, че нашите по-първи хора не могат да се самосъхраняват, дори не мислят за това.

След Изтреблението край Своге, човек се пита, как изобщо функционира държавата в сянката на Падишаха.
Изглежда, нищо не смеят да правят без него, не смеят да побутнат дори най-дребния проблем.
А по-вероятно е съзнателно да не се товарят излишно, да не се правят на парадни коне – примирили са се, че са магарета /по Елиас Канети/.

Траят си и си плюскат белия хляб.
И дори не си правят труда да запомнят какво говорят.
Така е, когато си избрал удобствата на Сянката.
Не правиш никакви излишни движения, дори се прозяваш скришом.

Регионалният министър, на когото пет пъти са му се изплюли в лицето от „Трейс“, би трябвало още след първия път да изтича при Падишаха и да си хвърли оставката - щом е ясно, че никой не сефери държавата и не изпълнява нарежданията ѝ, че всяка по-мощна корпорация е извън нейните правила и си има собствена Библия.
Но няма да го направи и ще продължи животеца си в сянката на Падишаха.

Тия хора са безмилостни в своята леност.
Какво сте подгонили някой си Очите, за какво ви са инфантилните оперети с дребни гризачи.
Оправете се с Настоятелите на Класика, за които сте нищо.

Падишахът се закани на виновните – но ще види ли сред тях поне министъра с ослюнченото лице и някой пътен олигарх – или ще се втренчи, както винаги, в цацата?

Катастрофата край Своге е поредното доказателство, че Властта е безсилна да налага правила, че удобно се е свила в безпомощността си.
Обаче 17 души вече ги няма.

Хората от Сянката или са извънредно, до непоносимост, инфантилни - или са пак толкова безчувствени.
Държат се като слънчасали на сянка.

Три дни след касапницата край Своге приключи делото за Изтреблението в Аспарухово.
Тогава бяха удавени 13 души. Виновни няма. Край. Забравете.

Сякаш някакъв Зъл Бог е надвиснал над нас.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тотото

    23 36 Отговор
    Класикът Дончев не се е оказал в "Трейс Груп", а е там от основаването и. Класикът Дончев, освен това е и юрист, и то не лош казват. А доносникът Кеворк е един бивш казионен журналист, направил кариера с услужливостта си към българския франчайз на КГБ известен като ДС. Единия ще го помнят с това което е създал, а другия с това което е съсипал и омерзил.
  • 2 BG1000

    18 2 Отговор
    Втората част на статията е много добра.
    Браво!
  • 3 гост

    21 7 Отговор
    Браво Кево!
  • 4 Борис

    44 2 Отговор
    Щом Доган може да е хидро инжинер , що Дончев да не разбира от пътища?Затова сме на този хал ,в тая държава всеки работи това дето не му е работа.
  • 5 Класика

    27 5 Отговор
    Антоне, Антоне! Не се ли наяде на асфалт? Не ти ли приседна? Какъв класик си ти. Ти си бил обикновен пътищар. И юрист. И "писател". Чудо невиждано. Три в едно. Ужас. И понеже си "класик" веднъж не те чух публично да защитиш изтерзаната душа на Българският народ. Аман от "класици", пардон от пътищари.
  • 6 фют

    19 0 Отговор
    Никога не е късно да станеш за резил. Ако пък се окаже верно и това, че си плагиотствал "Време разделно", направо казано - откраднал си романа от Фани Попова-Мутафова, хептен си се прославил, академик Дончев.

    Коментиран от #19

  • 7 Kasapina

    1 0 Отговор
    Emi sega kade e jenamu kadeto kazvashe 4e kraino vreme drjavata da si vleze vav rolata i da po4ne da vrti toiagata no mai ako po4ne to she se vrti samo po gumenata glava na GERP.
  • 8 Обектив

    12 1 Отговор
    Днешните ни богаташи са комунистически богаташи. Или техни наследници. Мисленито им е такова. Едно време крали от от държавата,в днешно време пак от държавата/фондове

    Коментиран от #9

  • 9 Манго

    11 0 Отговор

    До коментар #8 от "Обектив":

    Дали ще се наричат комунисти,гербераст,демократи или патреотари всички са от едно котило.Котилото "Да лапнем кокала" а раята да лапа мухите. Тая фирма Трейс е на мафията в бели якички.Още преди много години разговарях с техни работници които сами си признаваха,че са ремонтирали калпаво един път и наистина там често поради наклона колите изхвърчаха в канавката дори и да не караха с превишена скорост.
  • 10 Живите мъртви на България

    12 3 Отговор
    За Класика думи няма. При положение, че е АКАДЕМИК и получава над 2000 лева пенсия (а за наука, младите в науката и т.н. - пари няма). До тези ли опря? За Борисов няма какво да се говори, или само лошо и даже отвратително.
  • 11 Morgoth

    4 1 Отговор
    И после за всичко е виновна скоростта, а разни пишман-моралисти ще ни казват колко недисциплиниран е българина и как само тояга го оправя.

    Коментиран от #12, #15

  • 12 Стоян Михалев

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "Morgoth":

    Пишман моралисти. ами то българина е един субект бе . Дали е академик ,дали е шофьор все същото. Днес един пиян надзирател от затвора затри едно 16 годишно дете на пътя. Може би Борисов го е напил и сигурно пътя е бил некачествен. Утре пак ще излязат всичките и ще викнат политиците са виновни. Много ни стана лесно на нас българите ,каквото и да стане ; те политиците са виновни. Не че не са!
  • 13 Георги Станилов

    2 0 Отговор
    За какви държанки става дума бе агент Димитър. Кога ще слезеш от високоморалния си пидиестал и най-накрая ще обясниш на аудиторията си ченгеджийската си мисия. Много обичаше да говориш за словоблудство ,но ти май си го усъвършенствал до перфектност.
  • 14 Георгиев

    2 2 Отговор
    Браво на агента от ДС бай Кево! Абре Кево та нали А. Дончев е човек на БСП, къде го слагаш до сегашната власт, защо се опитваш да заблуждаваш с лъжите си?! Докога бе Кево, да не кажа к..во! Ами всички големи партийци са на някаква хранилка на комунистическа частна фирма демек капиталистическа, същата рабита е и с Стефчо Данаилов! Откъде са му милионите на последния, като няма частен бизнес!

    Коментиран от #16

  • 15 Стоян Михалев

    1 4 Отговор

    До коментар #11 от "Morgoth":

    Ами аз вярвам на свидетелите. Жалкото е ,че истината не е удобна на тв журналистите. Когато се обадиха свидетелите на катастрофата ,които бяха и потърпевши от въпросния шофьор на автобус , в един момент журналистите се уплашиха , че ще излезе и друга истина ,че въпросния шофьор също има вина . А удобната версия да разпардушинем политиците започна да пропада. Почнаха да се вдигат плакати" шофьора е невинен" . Да, не искам да съм на мястото на този шофьор , но крайно време да разберем , че да въртиш геврека не е лесна работа. Въпреки постоянното оплакване за лоши пътища , трябва да ви кажа ,че в стара Европа има много пътища ,които са изключително тясни и неудобни , но там хората се чувстват отговорни да карат съобразно условията. А ние тука сме свикнали да се движим по пътища с по 4 метра ширина на лентата и пак настъпваме осовата клиния и се движим като пияни. Така ,че тоягата трябва да е за всички.
  • 16 Пешо Бъчвата

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "Георгиев":

    Георгиев недей така .Стефчо Данаилов му е приятел . Даже си спомням Кево на едно интервю , 2-3 пъти пита бате ми Сергей : Ама нали сме приятели. Да Бате Серго се чудеше как да му отговори ; Той може би не е бил доносник на ДС.
  • 17 Далавера

    0 0 Отговор
    И скачачката Стефка!
  • 18 ОтговорНеСакам

    1 1 Отговор
    "Сякаш някакъв Зъл Бог е надвиснал над нас."

    Не Бог, а "Кралят Слънце" от Банкя!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Усмивката

    0 1 Отговор
    Това е новата класика .Не от онази старата.Черногледата.Тия по Бай Тошев модел ни закопаха в тунела дет пропадна ....и тъй сеетлина немало.Ма тия бездарници оживеха ,та си имат и наследници по върховрте....и до днес.
  • 21 Усмивката

    0 1 Отговор
    После .....класик със класик ,не виждам нищо нередно да имат общ бизнес.Единият възпитаник на школата по класическа борба ,другият възпял строежите по Бай Тошева време ,добре са се надушили.А си се изправил за интервю пред оня ,гардероба ,я си получи некой хватка на суплес от класиката.Другият ще те разбие ментално .С доводи ,по кое време си било по добре,при бай Тодор или сега
  • 22 Идентичен

    0 0 Отговор
    Случай. А какво прави Кеворкян? Също толкова неподготвен, а ?
  • 23 нфсб

    0 0 Отговор
    Тъмна Индия се оказва нашата България,сега и застраховките много Румънци и Гърци и др. се били застраховали но не казват, че ги застраховат срещу 400 евра.