Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Колкото повече акции и органи, толкова повече жертви на пътя

Какво решиха всички толкова рекламирани оставки, мерки, разследвания, новосъздадени структури, полицейски операции след трагедията в Своге? Абсолютно нищо

Публикувана: 4 Юли, 2019 19:00
30 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2654
Колкото повече акции и органи, толкова повече жертви на пътя
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.4 от 16 гласа.
 
Източник:
СЕГА
Това е обичайна гледка по българските пътища през последните дни.
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Две жени са прегазени на пешеходна пътека в центъра на Варна. Моторист умира, след като се блъска в кола край Аксаково. Автомобил се удря в попаднали на пътя биволи. Трима младежи се размазват с кола в Родопите. Жена се хвърля с колата си в Искър. Микробус и тир се удрят на магистрала и оставят трупове и ранени. Автобус с деца катастрофира в канавка. Майка се хвали в социална мрежа с клип, на който 9-годишното ѝ дете управлява автомобил, сменя скорости и се разминава с други коли. Мъж се удря с автомобила си, докато в движение пие вода и загива на място, а съпругата и внуците му са ранени и настанени в болница, жена бърка педалите за газта и спирачката, след което помита колчета и знаци край училище в София...

Това е

само малка част от смъртоносния пъзел,

който България си сглобява по пътищата, при това само в рамките на последните няколко дни.

Само за три седмици близо 60 души намериха смъртта си по родните пътища, а ранените са стотици и дори хиляди. Стигна се до рекордни за този период от годината трагични стойности. МВР и "Пътна полиция" първоначално обясняваха, че жертвите били само с трима повече от миналата година, че данните били динамични, че не били окончателни. Няколко дни по-късно официални лица вече обясняваха драматично как до оня ден всичко било наред, било дори много положително, статистиката се движила с 10 на сто по-малко от 2018 г.,

но изведнъж нещо им станало на хората и започнали да се избиват на пътя

Часове по-късно стана ясно, че правителството е създало поредния орган, който да се грижи за безопасността на движението и се получи някак нагласено - ние сега ще ви направим една структура и тя ще ви спаси.

Всъщност, ако има нещо, което да показва безсилието на властта да се справи с войната по пътищата, това са заканите на премиера след всяка по-голяма пътна трагедия и създаването на поредната "спасителна" структура. И сега, само няколко месеца след като бе създадена Държавната агенция за пътна безопасност към Министерския съвет с щат от 39 души, кабинетът направи и Национален координационен център за безопасно движение по пътищата. Това идва на фона на наличието и на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, в която има представители на почти всички министерства. Отделно има МВР, "Пътна полиция", ДАИ, АПИ и др. Особено активни при правенето на нови структури

управляващите станаха след тежката катастрофа край Своге,

в която загинаха 20 души, а други 20 бяха ранени. Веднага след това бяха махнати трима министри, а правителството обеща мерки, които засега се изразяват единствено в правенето на нови агенции и центрове, и то с изключително странни аргументи. Последният въпросен център се оказа, че бил заложен в правителствено решение от януари т.г., с което са одобрени "мерки за ограничаване на пътнотранспортния травматизъм до 2020 г.". Тяхната цел е "постигане на интегриран подход „Безопасна система“ с визия нула загинали и тежко ранени".

Срещу тези нищо незначещи думи стоят стотици и хиляди загинали на пътя.

Както и да го погледне човек, става дума за истинска, необявена война. Защото само за 20 години България изгуби цял средно голям град. Статистиците изчисляват загубите от жива сила за десетки и дори стотици милиони левове.

И най-страшното е, че става дума за напълно възможни за предотвратяване трагедии. Просто в тяхната основа са

смъртоносна сплав от повсеместна корупция, манталитет и безхаберие

Манталитетът на тези хора, които безобразничат по пътя, карат пияни, плащат подкупи, като нарушат правилата на движение, на инструкторите, които дават шофьорските книжки на хора, които очевидно никога няма да се научат да карат, на катаджиите, които вземат рушветите, и на полицаите, които спасяват провинилите се, като им крият актовете. И на манталитета на политиците, на чиновниците и на натоварените с власт да наказват, да правят задължителни предписания и да поемат отговорност. Защото последните само говорят, но не правят нищо.

Какво например се направи срещу подкупността на пътя? Нищо

Всеки път се констатира, че е нарушена системата за обучение на шофьорите, че се купуват книжки. Обявява се и че над 20 000 водачи на МПС управляват автомобилите си без книжки - или изобщо нямат, или не им пука, че са им отнети за определен срок. И няма никаква промяна. Изчисляват се и дупките по пътищата - около 1 милион. И там никаква промяна.

Публична тайна е, че корупцията не е само в КАТ, но и при шофьорските книжки, и при техническите прегледи, и при разрешителните за таксита, маршрутки или товарни камиони, и при делата за катастрофи, и при вещите лица, и при лекарите и медицинските сестри, които подменят кръвни проби за алкохол. В общи линии навсякъде. И

какво можем да очакваме

освен агресия, безпардонност, технически проблеми по колите, катастрофи, жертви?

Сигурно мнозина са позабравили как, мине - не мине, и на два-три месеца и премиерът Борисов се изпъчва мъжки и започва да раздава заповеди и нареждания как веднага да се спре безумието по пътищата, привиква съботно-неделно министри и полицейски началници, снима се с тях, дава им спешни срокове. Поне от 2015 г. все е така. Тогава той пусна стенограма от правителствено заседание, от която ставаше ясно, че дава само няколко дни на министри от правителството да се измисли и да му се даде "проект с драстични мерки, които да доведат до спиране на убийствата на пътя"

И това се повтаря вече поне четири години: "Не може да продължава с това безогледно шофиране и неспазване на закона! Не може!

Явно демокрацията не работи в сферата на движение по пътищата, не работи".

Или пък твърденията, че държавата не може да си позволява годишно десет хиляди инвалиди и хиляда убити. И че няма икономика, която да издържи това нещо. Пак негово е и сравнението, че дори войната в Афганистан взема по-малко жертви годишно от това, което се случва по пътищата в България. Или че не може "да говорим за демография, в същото време всеки ден по две, три и повече жертви да се дават. Всеки човешки живот не само че ни е важен, но в същото време правим толкова много да се повиши раждаемостта, а толкова лесно отгледани деца загиват".

И нарежда поредни крути мерки, законови поправки и пълен контрол

И кой не се възползва от това. Пътната полиция си извоюва какви ли не правомощия и екстри - като например да могат да спират всяка кола, когато си поискат. Не само това. Ами и да могат да проверяват всички останали, возещите се в автомобила дали нямат невръчени актове и електронни фишове, или пък неплатени, но вече годни за събиране глоби. След това МВР си отвоюва законодателна промяна, с която да се премахнат знаците за поставени камери и радари и така да могат да се "крият в храстите".

Бяха приети какви ли не законови промени - завишаване на глоби, възможности за спиране на автомобили от движение, сваляне на номера, отнемане на книжки за по-дълъг период, дебнене за неплатени глоби и какво ли още не. Купени и наслагани бяха още десетки и дори стотици камери. И накрая повече катастрофи, повече ранени и поредните отнети човешки животи на хора в най-хубавата си, най-трудоспособната си възраст.

На фона на закани и мерки, на всички огромни правомощия - просто касапницата на пътя продължава с пълна сила.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.4 от 16 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
El chochone
(гост)

Неутрално
1 Отговор
АЙДЕ ПАК ПЛАТЕН ПАСКВИЛ ОТ БЕСЕПЕРАСТКАТА ИЗТРИВАЛКА сега

Коментиран от #3, #13


Оценка:
-60 +9

2
Този коментар е премахнат от модератор
Астор
(гост)

Неутрално
3 Отговор

До коментар #1 от "El chochone":


Стига си политизирал проблема. Погледни реално на него. Няма значение кой какъв е ... колко политики са се сменили от 1990 до сега? Какъв е резултата или разликата между всички, а?

Оценка:
-0 +35

Пламен
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Няма смисъл да ги говорим повече тези неща. Пътищата не поемат трафика, нискокачествени са откъм настилка, автомобилите са по-мощни отпреди 20години, шофьорите са по-изнервени отпреди 30години. И, гейм оувър. Палете от големите свещи да не сме в мелачката...

Оценка:
-1 +34

Николов
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Погледнете статистиките. За последните 20 години, смъртността по пътищата е намаляла над 50% от стойностите преди 20 години. Стига такива полицейски реклами. Проблемът е , че медиите няма какво да пишат. Смъртността ни е под средната за европа на глава от населението, а автопарка ни е с десет години по-стар от средноевропейския. Така че тия неща са абсолютно нормални. Стари коли- ниска защита.

Коментиран от #10, #15, #26


Оценка:
-22 +9

Шаран БГ
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Някой може ли да обясни на шарани , като мен, що е това "давност на наказателно постановление" и къде другаде по Европа го има!?!? Докато не се реши въпросът със събираемостта в силно съкратени срокове на наложените наказания ........пишете си актове за административни нарушения, че си нямате друга работа. Ами органите......надникнете в западните комшии. Взема ти паричките полицая на часа, веднага, и снимка ти дава за спомен, и не смее да вземе два динара в по-вече от ресто, камо ли 50-100 евра рушвет !! Значи те могат, а Вие неакадърници ли сте, че го оставяте този народ да се избива. Създавайте комисии, съвети и всякакви други организации за "свои" хора с прилични заплати! Да си клатят краката и да правят фотографии на катастрофите из страната !?!?

Оценка:
-3 +13

Те толкова си могат
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Тук всичко е сбъркано, вместо да създават,разделят и най-накрая да обединят всички комисии,агенции в мега структура. Просто трябва да обявят конкурс за шев на кат, някой който си разбира от работата (да не е от герб).с ясен план, визия и резултати!

Оценка:
-2 +12

тито
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Акцийте на органите са за пълнене на хазната а не за нормален контрол !!!

Оценка:
-2 +25

Иванов
(гост)

Неутрално
9 Отговор
В Дао дъ Дзин Лао Дзъ пише- Колкото повече закони, толкова повече престъпници. Явно Мечо Пух е бил даос!)

Оценка:
-0 +26

Да ама не
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #5 от "Николов":


Съвсем не е вярно това, което пишеш. Свери си източниците. Поне да беше цитирал някой от тях. Само да не е МВР или официалната българска статистика.

Оценка:
-1 +7

User
(гост)

Неутрално
11 Отговор
КАТ не искат по-малко нарушения. КАТ дублира функции на НАП и се отчитат с брой наложени глоби! Така се изкарват, че много работят. КАТ трябва да се отчитат с процент по-малко нарушения в поверения им участък!

Оценка:
-3 +17

Garrincha
(гост)

Неутрално
12 Отговор
и толкова повече органи за чакащите трансплантация - всяко зло за добро !

Оценка:
-6 +2

7777
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #1 от "El chochone":


Човека ти казва, че един град е изчезнал, поради войната по пътищата ти за политика ми говориш. При всички правителства от 30 г. насам този въпрос се неглижира и резултата е видим.
Най простата нация сме в целия свят това е истината.

Оценка:
-0 +17

7777
(гост)

Неутрално
14 Отговор
А колко пари попиляха с тези измислени структури не ми се смята. Резултат нула. Никой на никого не държи сметка. Дават парите, правят структура в която се назначават на шуробаджанашки принцип, и започват да се пазят един друг да не им изтинат местата така 30 г. Сметката я плаща данакоплатеца.

Оценка:
-1 +17

Еразъм
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #5 от "Николов":


"Стари коли - ниска защита". Колите не правят катастрофи - задкормилното устройство ги прави! И годините на колата с акъла на шофьора нямат нищо общо.

Оценка:
-0 +15

El Torro
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Дайте ми АПИ и пари, и ще намалеят катастрофите с поне 50%.

Оценка:
-1 +3

агент08
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Всичко, което се прави в скапаната държава е да се събира рекет от народа, и то от най-бедните....На никой не му дреме за безопасността и жертвите по пътищата!

Оценка:
-2 +10

Обичайте Господ и ближния
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Ако ти е писано да се удавиш няма да се обесиш

Оценка:
-1 +5

герберастите гу духате
(гост)

Неутрално
19 Отговор
герб са виновни!

Оценка:
-2 +5

Клъвтунь
(гост)

Неутрално
20 Отговор
Докато не оправим първо пътищата и не изкараме милиционерите на тях да работят няма да стане. Неможе тук 2 часа да лежи под сянка , премести се там пак удари 2 часа и толкоз. За какво им купуваме нови коли от джоба на данъкоплатеца - за да стои с нея в драките на сянка ли??? С нея той може да контролира движението естествено но не го прави, или може да е на място точно преди някой идиот да убие или изнасили. Но не той си я ползва за да си лежи под сянката или на топличко зимъска...

Оценка:
-0 +9

Зеленият вожд
(гост)

Неутрално
21 Отговор
Ако ставаше със заклинания, то да бяхме станали златни досега. На политиците не им се работи. Както и на останалите чиновници

Оценка:
-0 +4

професионален шофьор
(гост)

Неутрално
22 Отговор
това с бъркането на педалите, как пък само жени го правят бе, мама му стара!От 12 годишен карам, вече 30 години и нито веднъж, НИТО ВЕДНЪЖ не съм сбъркал педалите! Тея дето бъркат педалите, нямат място зад тях!

Оценка:
-2 +9

Guest
(гост)

Неутрално
23 Отговор
Днес следобед, "Тракия": преди тунела в посока Пловдив клатик.рц.те се залостили по средата на уширението спрели една кола при тях, друга ама точно на входа на тунела в аварийната. Без никаква предварителна сигнализация! Има ограничения 100 и 80, ама колите влитат в участъка със 130-140 км/ч, че и нагоре. Дето се казва трябва да го помислиш, че все пак си на магистрала, когато си спрял(!!!), а и спираш други участници в движението! В същото време някакви образи - няколко униформени и цивилни буквално се шляят по аутобана!!! Доколкото си "спомням май" е абсолютно забранено движение на пешеходци, пък било то и униформени! Та какъвто контролът, такъв и контролирания.

Оценка:
-2 +8

сссссс
(гост)

Неутрално
24 Отговор
На хората не им трябват полицаи, а хубави и широки пътища с минимум по две ленти за движение в посока, за да може да се правят изпреварвания, без да се навлиза в насрещното. За съжаление обаче за строеж и поддръжка на такава инфраструктура са необходими пари, докато катаджиите глобяват и изкарват пари за държавата.

Оценка:
-2 +5

Един
(гост)

Неутрално
25 Отговор
Да сте чували за "целта на занятието"? Е всички тези мерки пряко или косвено имат за цел парите, а безопасността на движението е повод!

Оценка:
-1 +2

ААА8
(гост)

Неутрално
26 Отговор

До коментар #5 от "Николов":


Николов карам А-8 с всички нива на защита , и ако щеш с най-доброто поведение към пътя . И ти казвам , че след 80 км. няма автомобил който може да те защити , освен може би танк. 80 км удар се равнява на падане от 10 етажна сграда. Защитата е в главата на човека . Ако разчита само автомобила си е " ПЪТНИК" .

Оценка:
-0 +7

Няма да е все така
(гост)

Неутрално
27 Отговор
Причините са най-вече в лошата инфаструктура,лоши
пътища,неправилно поставени знаци и маркировка,лошо написани закони и наредби.В Германия,въпреки че няма ограничение на скоростта,катастрофите са изключителна рядкост!Тук принципа е,дори и да сгрешиш,а е човешко да се греши,пътната инфраструктура не трябва да позволява да се стига до човешки жертви!

Оценка:
-1 +2

1+2
(гост)

Неутрално
28 Отговор
Що си мислите, че само в България стават катастрофи!!?

Оценка:
-1 +0

AAA8
(гост)

Неутрално
29 Отговор
градуса, показват данни на сдружението „Отворена младеж”. Колко трае челен удар на движещ се с 90 км в час автомобил в дърво? Седем десети от секундата – така са изчислили френски специалисти, цитирани от МВР. В първата десета от секундата колата се блъска в препятствието. Тялото на водача полита напред със сила 170 килограма на сантиметър. През втората десета от секундата теглото на водача се увеличава на 420 кг и продължава да се движи напред и нагоре с увеличаваща се скорост. В петата десета - тялото на водача, поради кинетичната енергия, вече тежи тон и половина и продължава движението си напред и нагоре със сила 20 пъти по-голяма от земното притегляне. То се удря с огромна сила във волана, който разкъсва кръвоносните съдове и белите дробове. Следва смърт. При челен удар със 100 км/ч човешкият черен дроб, който тежи 1,7 кг, придобива кинетична енергия, равна на 46,7 килограма на сантиметър; сърцето, което е 300 грама – достига натоварване 8,4 кг на сантиметър, а мозъкът от 1,5 кг - 42,5 кг на сантиметър. При удар връзките на тези органи към тялото се разкъсват и изходът за човека е фатален. При катастрофа возещите се на задната седалка, ако нямат колани, набират сила, която може да причини фатални наранявания на возещите се отпред. Пак заради рязко увеличаващата се скорост на предметите при автомобилна злополука вие може да пострадате сериозно и от отхвръкнала бутилка с вода.

Оценка:
-0 +1

мисляси
(гост)

Неутрално
30 Отговор
Ограниченията на скоростта са всевъзможни и много често ненужни. Хората не ги спазват, защото знаят принципно, че не са добре преценени. Знаците трябва да са по-малко, но на мястото си. Така всеки ще знае, че знакът е необходим за безопасността, а не е хранилка за полицаите и ще го спазва. Опитайте да спазвате всички знаци и ще видите, че ще се движите с не повече от 40-50 км в час. И като почнете да не спазвате знаците, тогава белите стават, когато някой знак е нужен, а хората не го спазват и ето ти беля. Затова по-малко ограничения и знаци, но където ги има да се знае, че са намясто поставени.

Оценка:
-0 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Андрей Райчев
Социологът Андрей Райчев описва лидера на ГЕРБ
Аз съм дълбоко убеден, че човекът Бойко Борисов играе ролята на Бойко Борисов."

Още бисери