Новини

Прост народ, слаба държава

Колкото повече учат децата ни, толкова по-слаби резултати показват

Публикувана: 16 Юли, 2019 19:00
44 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5847
Прост народ, слаба държава
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.6 от 20 гласа.
 
Източник:
СЕГА
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Коментар на Петьо Цеков

Толкова сме зле, че ни е трудно да намерим област от обществения ни живот, която да наречем важна, приоритетна. Едни смятат, че без силна армия със супермодерно въоръжение ние сме за никъде - как да имаш държава, когато не можеш да я опазиш? Други твърдят, че в тези времена най-важно е здравеопазването - то трябва да бъде вдигнато на ново ниво, тъй като при този отрицателен прираст ние сме на изчезване.

Трети казват - точно заради това трябва да наблегнем на демографската политика - стимули за младите семейства, дълго майчинство, щедри помощи за трето дете и т.н. Десните казват, че без ползваща се с високо обществено доверие съдебна система, която да регулира отношенията ни, не можем да направим крачка напред. Левите твърдят, че всичко ще се оправи, когато социализмът победи. Приоритетът на премиера ни също е ясен - дайте да направим магистрали, нещата после сами ще се оправят.

Типична българска картина - имаме хор, но нямаме песен

Има обаче една сфера, която наистина е безалтернативно приоритетна - образованието! Трудно ще намерите някой, който да не каже това, понеже всички сме наясно - прост ли е народът, слаба е държавата. Но въпреки рядко срещаното тъдява единство на мненията, образованието от години е в същия ступор, както всичко останало у нас.

Вместо приоритетна, сферата на образованието е поредната, която е оставена на доизживяване, и в резултат на това безхаберие тя бълва неграмотни деца, които ходят в чужбина да си доучват, ако родителите им имат възможност за това. Това не е критика към децата, не е упрек към министерството и в никакъв случай - към учителите. Това е факт, който е такъв, независимо от поколението и независимо от управлението.
Главната характеристика на българското образование е стряскаща -

колкото повече децата учат, толкова по-неграмотни стават

Ако седмокласниците получат по БЕЛ на оценяването след 7-и клас 59.35 точки, то на матурите по БЕЛ след 12-и клас същите деца получават 54.66 точки. Такова “засичане” бе направено от министерството още през 2013 г. - затова и точките са толкова точни. Т.е., ако в страната все още има някакво образование, то това е началното. Средното е тотално прецакано. (Вметка: на националното външно оценяване през 2019 г. резултатите по БЕЛ са още по-зле - 53 точки от 100 възможни, равнозначно на добър 4.30).

Защо колкото повече учиш, толкова по-слаби резултати показваш, е трудно да се каже. Някои казват, че това се дължи на годините, в които правителствата се отнасяха безхаберно към проблемите на учителите - ако в началното образование все още се намират млади преподаватели, които са готови да работят с хъс и за ниско възнаграждение, то в по-горните класове все по-трудно се намират хора, които да гладуват незнайно в чие име. Други твърдят, че обяснението е още по-семпло - ако в началните години децата гледат на училището с любов, то след това те са станали твърда част от безхаберното общество, от господстващите разбирания, според които образованието не е най-важната ценност за просперитет.

Да се върнем към фактите. Те са безмилостни - през последните десет години

резултатите на матурите по БЕЛ са все по-лоши и по-лоши

Ако на първите матури през 2008 г. средните точки по БЕЛ са били 57.14, сега са 50.63. Т.е. налице е 10-12% оглупяване. Средната оценка по БЕЛ е „добър (4.06)“, което е най-ниската оценка от въвеждането на матурите. Далеч, далеч от „добър (4.49)“ от 2011 г.

Още през 2015-а международното изследване PISA отчете, че 40% от българските ученици са функционално неграмотни - те могат, криво-ляво, да прочетат един текст, но абсолютно не разбират за какво става дума в него. Тогава любвеобилните майки на затъпяващи ученици обясняваха, че децата просто не разбират езика на “Под игото“, който е невероятно далеч от съвременния технологичен бит. Истината е, че децата просто не разбират. Затова не само по БЕЛ, но и по математика, и по език успеваемостта намалява. Ако всяка година има около 220 деца в тази страна, които имат пълно 6.00, то сега вече имаме 7-кратно увеличение на зрелостниците с 0 точки. Кръгли нули.

Успоредно с това върви с пълна пара

разслоението по линиите село-град, София-провинция, бедни-богати

В момента добрата подготовка на ученика зависи не от качеството на учителя и съдържанието на учебника, а от финансовите възможности на родителите, или поне от това дали те са били така добри да купят апартамент в близост до добро училище. Ако си нямал подобен късмет, трудно ще получиш качествено образование и още по-трудно ще се реализираш.

Наистина ли е така? Да, така е. Вижте например нивата на безработица у нас. Общата безработица е ниска, факт, но младежката безработица е удивително висока - около 20% от младите хора на възраст между 20 и 34 години нито работят, нито учат. 51% от тези млади хора са българи, 30% роми и 20% са турски етнос. 70% от тях живеят на село. Те са получили ниско образование и нямат мотивация да си търсят работа в големия град.

България харчи 3.6% от БВП за образование. На пръв поглед - това са много пари. Истината обаче е, че това са парите, с които да се поддържа сегашното ниво на образование.

Да се тупа топката, докато системата се срива

Наскоро експерти бяха изчислили, че за да се модернизира образованието, да се промени качествено, да стане наистина приоритетно, са нужни още 1.2 млрд. на година. Това няма как да стане сега.

Това, което може да стане бързо, е да се направи цялостен преглед на резултатите през последните 10 г. - а резултатите се виждат на матурите и външното оценяване. (Хубаво е да се спре с постоянната смяна на форматите - в един модул, с два модула, върху съдържанието от последната година, върху съдържанието от последните две години, с нови и нови учебни програми и т.н.) След това трябва да видим дали ще се продължи с широкоспектърното образование, каквото е в момента, или ще се търси профилирано, специализирано, насочено образование, както е в повечето западни държави. Но и това не е решение на въпроса.

В някои успешни държави, като Австрия например, образователната система не е по-различна от българската. Всички начални училища са на едно вино, там децата се адаптират към училищната система - както и тук. После има редовни училища, т.нар. Neue Mittelschule, в които програмата е олекотена и универсална. Пак както тук. Но има и гимназии, които могат да бъдат разделени на "класически" (с акцент върху езика и литературата) и "реални" (с акцент върху естествените науки и формалните предмети). Т.е. който иска да учи, нека да учи - в гимназията. Там е мястото, където трябва да бъде съсредоточен основният потенциал на евентуалната българска реформа.

Т.е. основната разлика между нашата, обективно остаряла образователна система, и западната не е в тесния профил и във фундамента, а в количеството информация и подхода и в горните класове. Тук, в България, децата са принудени

да запомнят тонове безполезни данни,

които във времената на интернет са достъпни за три секунди. Тук се учат теореми, леми, геноми, валентности, корени и т.н., знания, които създават добро себеусещане за висока обща култура, но имат незначително значение в живота ви след това. Тук учениците се запъват при всяка задача с отворен отговор, при която трябва да се мисли - успеваемостта по математика на задачите с отворен отговор е едва 19.2%, а на тези със затворен - 49.9%. Мат!

В резултат на това нито безкрайните данни и цитати се запомнят, нито се използва интернет в училищата. Информацията не се търси, а се получава готова и сдъвкана. Така се стимулира “мисленето в калъп”, а не творчеството.

На практика се забравя, че децата ходят на училище не просто защото четмото "прави слепото окато", а да бъдат подготвени за живота.

Да могат да се реализират

И няма нищо лошо, ако тази реализация минава встрани от информацията за изотопи и изобари.

Образованието ни е далеч от бизнеса, през който минава реализацията. Нито той търси децата, нито системата търси бизнеса. И ако нищо не се промени бързо, в бъдеще това положение може само да се влошава - според различни прогнози, в момента в образователната система не се учи нито ред за 80% от професиите, които младите хора ще упражняват след 20 г.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.6 от 20 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
896
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Най-важното е образованието, но и то не дава свобода да живееш и работиш каквото на самия човек му е по душа!!!!

Оценка:
-3 +27

Краси
(гост)

Неутрално
2 Отговор
За да има резултати по БЕЛ, първо трябва да има умни деца. А умните родители си пращат децата в чужбина защото искат за децата си по добър живот в нормална държава, а не в мутренско-мафиотско-милиционерска кочина...

Коментиран от #17, #44


Оценка:
-7 +59

гост
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Това винаги е било така ,още от време оно,само ,че преди 90 година никъде не можеше да се прочетат тези данни.Винаги в имало отличници и слаби ученици и слабите минаваха по милост с "3" и отиваха да работят по заводите ,а там много познания не се искаха.Не случайно работническата класа взимаше повече пари от лекари,учители и т.н..Който иска да учи ,той ще учи ,ще върви напред ,ще се развива,останалите ще работят за малко пари,ще мрънкат ,че са бедни,че държавата не е на място те така.

Коментиран от #14, #37


Оценка:
-18 +19

Точно тези деца
(гост)

Неутрално
4 Отговор
колкото и да са подготвени за живота, са като шоколад за мургавите братя! Тези които ходят на училище и се подготвят за живота! Утре излизат неподготвени да се изправят срещу роми и мутри!

Оценка:
-1 +33

Еразъм
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Следва да се прави разлика между образование и интелигентност. Виждал съм доста хора, които са образовани и все пак доста "оскъдни", както и необразовани, но природно интелигентни.

Оценка:
-1 +36

Кой68
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Колко много пък учат че неразбрах?Толкова объркана учебна програма със постоянно реформиране и по 2-4 учебника по един предмет несъм виждал?Това се прави целенасочено и методично-затъпяване...

Оценка:
-2 +23

Диамантената ръка
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Матурата по БЕЛ не може да е никакъв критерий. А математиката не е за всеки. По тая логика защо пък изобщо се учат другите предмети и защо за тях няма матури, те не са важни ли? Цялата система е сбъркана.

Оценка:
-2 +17

РОДИТЕЛ
(гост)

Неутрално
8 Отговор
За огромно съжаление статията е много точна и вярна. Казвам "съжаление", защото това са само част от констатациите за състоянието в днешната образователна система. Към наличните факти ще добавя наличието на поне пет учебника по даден предмет( да не забравяме споровете за учебника по история), постоянната промяна в учебната програма(все едно децата са опитни мишки), недостатъчните часове за затвърдяване на знанията, както и изучаването на абсолютно ненужни неща. Като добавим това, че не всеки родител има възможност да плаща за частни уроци или обучение в чужбина, картинката е ясна. Децата ни изпростяват с всяка изминала година и не ми се мисли за следващите.

Оценка:
-2 +13

Шотландец
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Народът български не е прост. Твърде умен е. Само гледа сеира на управляващите - как се гърчат като настъпани червеи. Българският народ си пие уискито и си клати ледените кубчета в чашите.

Оценка:
-12 +7

Шаран БГ
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Някой могат да поркат уиски - ние сме на нашенската скоросмъртница !Народът е казал: " Много баби - хилаво дете". Т.е. колкото са по-вече "специалистите" в МОН - толкова и " продукта" ще бъде по-калпав. Че не могат да измислят и направят нещо стабилно и свястно, което да не се променя всеки ден - не могат! Защо ми се поднася образователната система на Австрия, когато тая на Чехия , ако не отлична, е много по-добра ? Както нашите пишман политици не искат да вземат нищо хубаво отвън, независимо от неприкъснатите им "разходки" по света, същото е и с "гениите" от МОН !! Да, светът се променя! Но не се опитвайте да "компютаризирате" и три-годишните ! Оставете на децата детството - не им го крадете !! Като правите работната година на даскалите 13 месечна и не им давате два-два и половина месеца почивка от напрегнатия психически труд, който полагат - по-добре ли се чувствате ? Или си закривате очите с ръце и жумате - за да не виждате, че учители в страната не останаха ? МОН забравя, че са нужни не само преподаватели, но и педагози, възпитатели !!

Оценка:
-1 +16

розово
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Образованието ни е такова че не останаха прости хора за да работят.

Оценка:
-3 +8

Адолф Хитлер
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Всъщност,комунизма е виновен за това което днес се случва в България.След 09.09.1944 България се управлява от необразовани,неграмотни,продажни и дори не етнически българи (Тодор Живков-влашки циганин,Андрей Луканов-еврейн,Георги Димитров-циганин,Андрей Станишев-еврейн,Боко тиквата-еврейн и циганин в едно).Положението в Русия е същото(Путин-еврейн,Елцин-волжки българин, Медведев-еврейн,Сталин-еврейн).Ако България беше капитулирала пред САЩ и Великобритания щеше да е различно!Всъщност,след създаването на поредната бг държава(1876), България има само няколко добри политици и те са Стефан Стамболов,Цар Борис 3,Богдан Филов и тук много се двоумя дали да добавя Фердинанд,защото той наистина икономически развива България перфектно,но пък решава да нападне съюзниците(Гърция,Сърбия, Румъния) което е било много глупаво.

Коментиран от #15, #32, #38


Оценка:
-22 +8

13
Този коментар е премахнат от модератор
Бачо Киро
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #3 от "гост":


С тази разлика, че точно децата на 80те и 90те имат основата да свършат нещо, за разлика от днешните. Няма и как да е иначе с днешните ценности... Свободата и слободията не са едно и също.

Оценка:
-2 +19

Бачо Киро
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #12 от "Адолф Хитлер":


За жалост Фердинанд е абсолютно доказателство на немската поговорка - Stark anfangen und stark nachlassen...

Оценка:
-1 +1

КОЧА
(гост)

Неутрално
16 Отговор
МАЩЕХА ЛИ Е БЛГАРИЯ ЗА БЛГАРИТЕ ..................................

Коментиран от #20, #21


Оценка:
-6 +2

Краси
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #2 от "Краси":


Ех Краси... Нещо като на краставичар краставици да продаваш.
Или: "тази кочина вече е много мръсна, я да я сменим". И какво от това?!?! Прасето остава. И това е проблема. ЧИПА Краси, чипа.

Коментиран от #19


Оценка:
-1 +8

Behemoth
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Народа може да е прост ама Премиера е още по прост ....така ,че нещата се уравновесена...

Оценка:
-2 +13

Краси
(гост)

Неутрално
19 Отговор

До коментар #17 от "Краси":


Ами като не може да се смени чипа аз не съм длъжен да седя и да се съобразявам с прасето...

Оценка:
-2 +6

007
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #16 от "КОЧА":


Не се подигравай с България

Оценка:
-0 +6

007
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #16 от "КОЧА":


:(Акo си ци>га>нин нямаш право да пишеш тук. Този сайт е български

Коментиран от #27


Оценка:
-0 +4

Загрижен
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Системата е сбъркана.
Младите учители са тези деца,с които се експериментира от 1985-2015г.Те са тези,които стават учители,преподават година две и си бият камшика,отиват някъде в чужбина или си намират по-спокойно работа.остават учители,които са на средна и над средната възраст,те стискат зъби,търпят и мълчат,когато ги унижават и тормозят,децата на тия,които са от тия т.нар.изгубено или загубено поколение,търпяло некачествените реформи от1990г. в българското образование.
Образование,което става все повече анти българско.
Старите учители търпят поредните дивотии в образованието,гледат стреснато и се дивят на поредното безумие измислено от поредния политически обвързан чиновник.
Децата са арогантни за тях училището е територия,в която се събират ,за да сърфират,да хейтят,да се дрогират,като добри дрОгари,да се забавляват,но не и да учат,говоря за тия,които все пак идват до училището.
Учителите,които са с по-голям стаж търпят,те едва ли биха си намерили друга работа след 50,55или60 години,търпят бой и обиди,явно това е цената на увеличените заплати,ама и те са свикнали вече,беше стрес след 2000г.
Но щом преживяха ромското включване,ще преживеят и ромското изключване.
Може би и самият министър не е наясно,как се осъществява контрол от некомпетентни шефове на РУО-та,експерти и още по-калпави директори,които само се скатават и потулват нарушенията в повереното им училище,пазят реномето му,а то горкото е прогнило и се разпада преди да са го затворили.
Зна

Коментиран от #28


Оценка:
-0 +16

23
Този коментар е премахнат от модератор
24
Този коментар е премахнат от модератор
ИМПЕРИАЛИСТ
(гост)

Неутрално
25 Отговор
1. Държавното образование е най-справедливата социална дейност. То е за всички.
2. Образованието е процес. Всеки процес може да протича при определени условия. Едно от тези условия при образованието е доброто заплащане на учителите. В противен случай имаме псевдо- процес, т.е. псевдо-образование и в резултат започват проблемите. За да има ПРОЦЕС „образование”, трябват видими индикатори, ЧЕ ОБРАЗОВАНИЕТО ВОДИ ДО БЛАГОПОЛУЧИЕ НА ЛИЧНОСТТА. Т. е. ако примерно, учителят идва на работа с Бентли и носи маркови дрехи на Пиер Карден ученикът сам ще се мотивира да напредва в науките....
3. Страничен фактор. Проблем е, че ще трябва да се промени социалната ерархия в обществото. А „топ” социалните прослойки ще се стремят към запазване на статуквото и ще са против въздигането на учителската гилдия. Сега дори фризьорките са по добре от учителите.
4. Учителството е призвание, то не е длъжност, като секретарка например. Децата са безкомпромисни и жестоки дори, към некадърния учител.

Оценка:
-2 +5

Загрижен
(гост)

Неутрално
26 Отговор
Знае ли министърът,че има училища ,в които учат 20-25деца,ако половината не са болни от грип,целогодишно.
В селско училище(Ценово,Русенско)тази година 1клас,завършиха трима ученика.
Мило родно образование!Поклон,преди да те погребем окончателно,но надежда все още има,не си си отишло,дишаш макар и изкуствено.

Оценка:
-1 +7

Ако си българин
(гост)

Неутрално
27 Отговор

До коментар #21 от "007":


Нямаш право да пишеш в американския интернет. Нямаш право и в Америка да си...

Оценка:
-0 +1

РОДИТЕЛ
(гост)

Неутрално
28 Отговор

До коментар #22 от "Загрижен":


Много точно написано.И аз съм жертва на всички образователни промени от преди 1989, та до сега. То не беше УПК, то всестранно развита личност, а пък сега НВО и пет учебника на различни издателства по всеки предмет...и така до следващата "Реформа"

Оценка:
-1 +8

29
Този коментар е премахнат от модератор
30
Този коментар е премахнат от модератор
Комуниста
(гост)

Неутрално
31 Отговор
По Тошо всичко беше перфектно и учени имаше, а сега по-прост и по-слаба държава от тази няма юношите са всичките до един за Белене!

Оценка:
-1 +7

Хелиос
(гост)

Неутрално
32 Отговор

До коментар #12 от "Адолф Хитлер":


Точно и ясно казано образованието това са традиции заложени в миналото.Някога по времето на османската империя българите са по образовани от всички народи в нея за това е имало небивал просперитет след освобождението вземете елитните гимназии в Цариград Солон закрити след 1912 г.механо техникума в Карлово летателното училище Враждебна авиционото училище Ловеч Морското Варна,икономическия в Пловдив елитната русенска гимназия девическа и мъжка в Пловдив и София десетките колежи католически и езикови някой да каже за братя Георгиеви и Икономическия Свищов професор Александър Цанков е министър председател и министър на образованието едновремено, кой от наще мин.председатели последните години би съвместяваше двете длъжности много е добре да обикаляш светът и да говориш каквото ти падне,та те са некомпетентни приличат на футболни фенове от ЦСКА И ЛЕВСКИ Бизнесът също!те имат огромни интереси във футбола,който е на ниско ниво нямали кадри имате пари създайте ги то само хазарт и хотели полупразни алкохол и цигари менте за тях е по лесно да наемат чужденци то не е така лесно да имаш грамотни и образовани хора всичко това е продължение от татово време -нация техническа нация комунистическа сега нация чакарака нация мутренска това искахте това получихте разбрахте ли кой ПРЕЧИ

Оценка:
-1 +6

Важното е да сме българи
(гост)

Неутрално
33 Отговор
Бъди българин:

- истинският българин не пита къде е тоалетната, той сам решава къде е тя;

- само българинът, когато гледа нещо красиво, може да псува от възхищение;

- всеки може да намаже жена с ягоди и сметана. Бъди българин, намажи я с боб!

Оценка:
-2 +4

Генерал
(гост)

Неутрално
34 Отговор
Не мога да дам линк. че ще ме изтрият, но напишете в търсачката следното и четете:
>"Будителите от фондация „Америка за България“<
Отдавна същото говореше и Николай Хайтов в "Троянските коне в България" том-8 и том-9,публицистика 1999-2002.
" У нас правителствата се купуват. Ще дам пример с един договор между Световната банка и България. Когато се разискваше въпросът за отпускането на 400 млн. долара за образованието ни, аз се снабдих с условията, писах по този повод и статия. Световната банка даваше 400 млн. долара, при условие че 60 процента от тях самите те ще изразходват по свое усмотрение, възлагайки проекти на свои хора. Фактически те си ги задържаха. Останалите 40 процента беше предвидено да се разпределят от Министерството на образованието за проекти. Но в замяна на това от Световната банка си запазиха правото да одобряват учeбниците и статута на цялото ни образование. В споразумението имаше нещо потресаващо: условието, че не може по законодателен път да се променя това споразумение. Световната банка се поставя следователно над законите на България. Така тя взе под аренда цялото ни образование, а Министерството на културата отдавна вече е купено по друга линия. Ето как младото поколение попада изцяло в ръцете на Световната банка и тя ще го възпитава чрез училището така, че да заличи у него и последния остатък от национално съзнание."

Оценка:
-0 +7

Генерал
(гост)

Неутрално
35 Отговор
Важно е да се разбере – Световната Банка е всъщност банка на САЩ, защитаваща US интереси, защото САЩ притежават правото на вето над нейните решения, като най-големия доставчик на капитал. От стоте най-силни световни икономики, на базата на годишен БВП/брутен външен продукт/, 51 са корпорации, 47 от тях са базирани в САЩ.

Забравете максимата „Човек – това звучи гордо!” на Горки, който беше казал още, че „ако хората се оценяват според работата, то тогава конят струва повече от всеки човек”. На мода са нови педагогически техники, според които „Човек – това звучи като таблица”. Например един начален учител на фондация трябва да може да покаже на колко процента второкласниците му са развили самоувереност, умения за работа в екип или критическо мислене, защото това би демонстрирало пред спонсорите рентабилността на инвестицията. Нищо, случващо се в училище, което не може да се измери или не е подчинено на тази цел, няма смисъл и се счита за неефективно управление на времето. За да контролира тази мания, фондацията си изгражда внушителна вътрешна бюрокрация, пред която прословутата държавна бледнее.

Оценка:
-0 +8

Иван
(гост)

Неутрално
36 Отговор
Още по-големият проблем е, че нямат никакво възпитание и уважение.

Коментиран от #40


Оценка:
-0 +5

XXXXXXX
(гост)

Неутрално
37 Отговор

До коментар #3 от "гост":


Слабите ученици отиваха да работят в заводите и са полчавали повече от лекари,учители и т.н. казваш. Дотук добре но не съвсем.
Слабите ученици и техните деца станха усешни и не съвсем лумпени. В момента управляващии техни мекерета. Ами псевдо интелигенцията? Не коментирам Борисов, Цветанов и вътрешния министър. Те са класически идиоти - посредствени и аморални типове. Погледнете Караянчева, Горанов и кудкудякащия омбудсман. Погледнете другарката Нинова. Те ли са интелектуалния елит?Попитайте ги нещо конкретно по специалността им и ще видите, че освен бръщолевенето на общи приказки остава мъгла. Темата е дълга но има ли смисъл. На всички е ясно и к“во от т“ва. Както я караме и решението на всички е ясно. Знаем го и се правим на някакви други. Но вървим смело по утъпканата козя(или овча) пътека. ДА БЪДЕМ РОБИ НА СИЛНИТЕ НА ДЕНЯ И НА ТОВА ДА УЧИМ ДЕЦАТА СИ. Последниятбългарски мъж е излязал от окопите през 1918-та.Преди някакви си 101 години.

Оценка:
-0 +1

38
Този коментар е премахнат от модератор
Лъжливата орка
(гост)

Неутрално
39 Отговор
Много интересна и поучителна статия...!!! Някои учители, не стават за такива...! Предпочитат казиното, пред училището...! Няма нужда от повече коментар...!!

Оценка:
-0 +1

XXXXXXX
(гост)

Неутрално
40 Отговор

До коментар #36 от "Иван":


К“во възпитание и уважение бе Иване. Ти да не идваш от там дето янките ще ходят- от Марс. Подрастващите подражават на тези на които родителските тела се отдават и възхищават.
P.S.
Oчевадните неща не се виждат от слепите, от духовно слепите защото ние хората виждаме не с очите а с мозъка си.

Оценка:
-0 +1

ОТ ЧИСТОТА
(гост)

Неутрално
41 Отговор
Спомнете си речта на Алън Дълес от 1945-та!
Ерозията и развращаването на младежта стига до цинизъм в поведението им. Малко ли са вулгарните млади хора около нас? Какво друго са необяснимите с нищо друго побоища почти без поводи, убийства на невинни деца и юноши, проституцията, изнасилванията, педофилията, порнографията! Враждебност и омраза в училището ни, грубост и хулиганство на улицата. А неграмотността на немалък процент от населението, особено на подрастващите не води ли също към изпълнение на тая програмна реч!?

Оценка:
-0 +5

Балканец
(гост)

Неутрално
42 Отговор
"Гравитацията е открита от Нютон. Наблюдава се есенно време, когато листата капят". - Из изпитни листовки на ученици.

Оценка:
-0 +1

ДОКО
(гост)

Неутрално
43 Отговор
МАТЕМАТИКАТА НИЩО НЕ РАЗВИВА..НЕДЕЙТЕ И ПРИДАВА МАГИЧЕСКИ ВИД..ОБЪРКВАТЕ ДЕЦАТА И ТЕ СТАВАТ ОЩЕ ПО НЕГРАМОТНИ..ИМА ДРУГИ ДИСЦИПЛИНИ КОИТО РАЗВИВАТ ДАЛЕЧ ПО ДОБРЕ АБСТРАКТНОТО МИСЛЕНЕ И ЛОГИКА..ДОРИ ЕДИН ОБИКНОВЕН ШАХ-МАТ..И НЕДЕЙТЕ РАЗВИВА МАТЕМАТИКАТА В НАШАТА МИЛА ЧОБАНСКА ДЪРЖАВА..НЕМА СМИСЪЛ..А АКО ИСКАТЕ ДА СЪЗДАВАТЕ СТАТИСТИЦИ ТОВА Е ДРУГ ВЪПРОС..

Оценка:
-2 +0

Ново
(гост)

Неутрално
44 Отговор

До коментар #2 от "Краси":


Комунизма си дава последствие трябва да минат много години да се изчистим отсветлия комунизъм

Оценка:
-2 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Проф. Божидар Димитров
Историкът спори с журналиста Георги Коритаров в ефира на "Нова телевизия"
Ами лошо ли е да направиш магистрала? Направи ти, бе! направи ти магистрала, бе... и ела се фукай после"

Още бисери