Радев МИГна пръв

10 Май, 2025 03:58, обновена 10 Май, 2025 07:54 7 759 153

  • румен радев-
  • референдум-
  • еврозона

Остава усещането, че това с референдума му беше в повече и няма да му донесе добавена стойност

Радев МИГна пръв - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Референдумът у нас се ползва за заявка за присъствие в политиката. За хората, които сега включват своите телевизионни приемници, напомняме, че неговата стойност е "за сведение" и с нищо не задължава политическата конструкция.

Радев имаше нужда по някакъв начин да хвърли съчки в очакванията на феновете му, че има сериозни и твърди намерения да остане в политиката след края на втория му мандат със свой политически проект. И вече е очевидно, че това ще се случи.

Нещата се развиваха в негова полза при нарастващото отвращение от това, на което ставаме свидетели ежедневно. И ако бе устискал още малко, щеше да се радва на по-добра стартова позиция. Но мигна пръв. И свали на масата най-чувствителната тема на деня, наред с тротинетките, вероучение и "локалите" - еврозоната.

Остава усещането, че това му беше в повече и няма да му донесе добавена стойност. То със сигурност ще се хареса на мнозина, но в същото време ще свие и концентрира спектъра на феновете му в настоящия познат кръг на евроскепсиса, вместо да разтвори ветрилото. Когато нещата вървят, не правиш промени - златно правило. Особено с народ, който е доказано предпазлив към такива и гледа лошо изпод ниско чело.

Така след влизането му в нелеп обяснителен режим за неволята на единствения ни американски изтребител, ще му се наложи да се обяснява и за путинизма си. Защото тука е така - няма как, ако си срещу еврото, а повикът за референдум може да означава само това, да не си на хранилката на Кремъл.

И това ще е темата до края на мандата му, който може да се окаже с неясен хоризонт, защото неминуемо ще бъде подета инициатива за импийчмънт - ясно от кои. Едно отстраняване на Радев от поста обаче може да проработи в негова полза. Вече няма да има пречка да обяви така чаканата от мнозина партия, а почитателите му ще имат възможност да си отмъстят на омразното статукво, свалило политика с най-висок рейтинг.

Радев мигна пръв, при това непредизвикано, но това не значи, че се е прострелял смъртоносно. Просто се постави в тебеширения кръг на настоящата парламентарна опозиция, на която това няма да се хареса - особено на по-късен етап.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 127 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ВиметоНаНарода

    128 45 Отговор
    Унгарците не изпълнят критерии. Поляците и те. Швеците също. И ония там с едни франкове. Как беха,бе? Белгици май. Или швецари.

    Коментиран от #78, #126

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 УдоМача

    141 37 Отговор
    Автора... Бегай си карай тротинетката...

    Коментиран от #8, #17

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Вожда

    158 38 Отговор
    Той хубаво мигна пръв, да видим обаче кой ще мигне последен. Колкото и да се крепят с тандеми,коалиции и ор.схеми и сглобки, това правителство са пътници.
  • 10 среднощен

    155 48 Отговор
    "...Така след влизането му в нелеп обяснителен режим за неволята на единствения ни американски изтребител, ще му се наложи да се обяснява и за путинизма си....";

    Това с "путинизма" е стара тема... По-важното е, че ще вкара "в обяснителен режим" всички партии... Но, на голяма част от тях ще бъде неудобно да обясняват - "защо искат да премахнат лева"... При всички положения този ход на Радев е добре преценен. Сриването на доверието към другите партии е в основата на на "неудобството им"... В никакъв случай Президентът не се е "прострелял" - все пак той е военен и "знае да борави с оръжие"...

    Коментиран от #89, #95

  • 11 нннн

    196 51 Отговор
    Какво общо има БЪЛГАРСКИЯТ лев с Путин? Не мога да разбера, защо някой, като каже ,,Да живей България" го обявяват за путинист, тръмпист, фашист, комунист, популист, садист... Поляците русофили ли са, че си пазят злотата? А чехи, румънци, шведи, швейцарци и т.н и т.н. Защо трябва да одерем българският ЛЕВ и да подарим кожата му на началниците за пред камината?

    Коментиран от #150

  • 12 камък в блатото

    186 35 Отговор
    Задължителен втори въпрос от референдума трябва да бъде: Легитимно ли е това Народно събрание да решава каквото и да е?

    Коментиран от #96

  • 13 Георги

    43 50 Отговор
    свива му потенциалния електорат до едни 70-80%. А иначе, че е само пр за бъдеща политическа формация май на всички е ясно. Няма как да мине в парламента. Въобще, няма как да накараш политиците да направят нещо за което те по начало са против.
  • 14 плюс минус

    130 16 Отговор
    Политиците лакомо мислят за едно, народът - за друго.
    Това Народно събрание, и предишните няколко, са против народа.
    Защо ли, защо?

    Коментиран от #103

  • 15 1234

    138 34 Отговор
    Стига празни приказки от жълтопаветници!!
    Референдум и каквото каже народа....
    Референдуми поне два пъти годишно за да се повиши азбирателната активност и да се научи избирателят да мисли за преките си действия....
  • 16 Коко

    101 21 Отговор
    Драсканици писани от натегач.
  • 17 хихи

    24 8 Отговор

    До коментар #7 от "УдоМача":

    и ако се блъс в друг с тротинетка оженете се
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 дико

    154 42 Отговор
    Победата обича смелите!
    Президента постъпи смело!
    Винаги е бил смел.
    Аз също искам референдум за да гласувам ПРОТИВ еврото и за да бъде чут гласа ми.
    А не разни политически мишки и свинки да ми обясняват че "въпроса бил решен"!
    Това трябва да го решим ние българите.

    Коментиран от #66

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Анджо

    41 88 Отговор
    Какво от това, че има политически проект и боташ ли беше политически проект и то специялен проект за да ни набута в сферата на путин и да се налага да купуваме руски газ. Тоя трябва да бъде разследван и съден за тези негови действия.

    Коментиран от #127

  • 26 Еврото е куха Интернационална Валута,

    121 30 Отговор
    нещо като Езикът Есперанто?
    Еврозоната е Инструмент за изпразване от Съдържание на Национални Валути и Завземане на Нови Територии?
    За да не си говорим празни приказки, да се направи Таблица на Държавите приели
    €€ Евро и техният Икономически Растеж Сравнен с Инфлацията?
    Вижте приемането на €€ Еврото в Хърватия и необузданата Инфлация предизвикана от това?
    Асен Василев, Делян Пеевски са национални предатели.
    Няма по важен Въпрос за Референдум за България от Приемане на €€ Еврото.
    Слава Богу че Радев събра Смелост да Изисква Референдум за €€ Еврото в България.

    Коментиран от #43

  • 27 Анджо

    38 97 Отговор
    Да смел да ни пълни главите с пропаганда и да служи не на България а на путинката проклета мръсна гадна.
  • 28 Обичаме Президента Радев

    91 26 Отговор
    А псевдо политиците скоро няма да ги има!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 €€ Еврото е Интернационална Валута

    68 22 Отговор
    която е над национална, с други думи:
    Измислена Валута на Несъществуваща Държава?
    Няма Евро Държава има wishful thinking че €€ Еврото е Финансов Инструмент на Евро Държава която в реалиите на Европа Не Съществува?
    Това е и Причина Номер Едно Инфлацията от Приемането на Еврото да през тавана?
  • 31 истината

    104 21 Отговор
    Искаме референдуми, така, както е в Швейцария!!!!!
    Нека хората да казват истината, а не политиците.
  • 32 €€ Еврото е Фейк, Доналд Тръмп им

    68 15 Отговор
    каза това едно към едно на Европейците, право в очите Куме и са Германци и Французи не могат да си намерят място?
  • 33 Зрител

    83 13 Отговор
    Защо снощи БНТ не показа на живо президента?
    А, Кошлуков?
    Мандатите ти минаха и отминаха, а ти, и СЕМ, си останахте!
    То и много държавни органи си останаха, залепени за креслата и заплатите си.

    Коментиран от #62

  • 34 Най големият Довод срещу Приемане

    71 17 Отговор
    на €€ Еврото е как Измислената Валута е Заграбила над 300 милиарда €€ Евро от Руски Авоари (Пари), Държани в €€ Евро?

    Колко са Държавите които ще оставят техните Пари на Съхранение в €€ Евро Банки и какъв е рискът утре техните пари да бъдат конфискувани ако някакви обстоятелства възникнат, които обстоятелства в момента не могат да се предвидят?
    Кражбата на Руски Авоари в Евро Банките на стойност 300 милиарда $$ няма да остане без последствия в световен мащаб?
    Всяка една Централна Банка - Държава ще мисли два пъти преди да внесе пари в €€ Евро Банки?
    €€ Еврото е Валута без Държава която е обявила Война на Русия, тепърва ще се печата Fiat €€ Evro Currency за да се покрият €€ Евро Дълговете за подръжка и продължение на Войната в Украйна срещу Русия?
  • 35 €€ Еврото е мъртво родено от

    66 16 Отговор
    Германската Лакомия за Територии и Държави.
  • 36 Бесент: САЩ са пред фалит

    68 16 Отговор
    през Август, Европа през Септември.
    Нашите без родници искат да ни вкарат в лай
    ната да им плащаме масрафа. И без това плащаме
    безропотно за О крайна, скоро и за Индия и Пакистан.
    Газа вече я отписахме. О неразумний юроде...
    на къдете водят Буда и Прасето, осъзнай се...
  • 37 Левро

    87 16 Отговор
    Как може един референдум по жизненоважен въпрос да бъде противоконституционен? Древните римляни казват: "Вокс попули, вокс деи" (глас народен, глас Божи). Страхуват се, защото ще се окаже, че 70% от българите не искат еврото. Защото не изтъкнаха нито една положителна черта за обикновения човек. Разбрахме, че държавата, бизнесът, банките, чуждестранните инвеститори ще се оригнат с кеф, а ние? Нали хвалехте много Хърватска, едва ли не инфлацията на практика изчезнала след приемане на еврото. Това продължи един-два месеца, ако изобщо го е имало. Сега никой не казва и дума, защото положението е е отчайващо.
  • 38 Не е мигнал

    68 17 Отговор
    Лайнарино ганев! А е присвил око, цели се, ще стреля! И гръмне ли, цялата сегашна гнусна пасмина в парламента ще изпопада! И ти, гнидо, също ще се чудиш къде да се денеш!
  • 39 МИРО

    34 70 Отговор
    РАДЕВ ВИДЯ СВОЯ ПОЛИТИЧЕСКИ КРАЙ И СЕ ОПИТА ДА НАПРАВИ ПОСЛЕДНИ УСИЛИЯ!! ЗА МВН ТОЙ НЕ Е ПОЛИТИК!!!

    Коментиран от #42

  • 40 име

    47 16 Отговор
    Доста хора познавам, които са за еврото, но освен че нямало да им се налага да обменят левове когато излизат в Европа, друг плюс не са казали. И не държат особенно много на това, дори и да не влезем в еврозоната, няма да е болка за умиране за тях. Не мисля че Радев с този ход е свил кръга от потенциални свои избиратели само до евроскептиците. Обаче мисля че го направи късно и по-скоро сви подкрепата си именно сред евроскептиците.

    Коментиран от #94

  • 41 $$мрадефф

    17 42 Отговор
    не само мигна ами се и ...
  • 42 центаджия..

    63 15 Отговор

    До коментар #39 от "МИРО":

    Скрий се бе..защо народа да няма право коя валута да си избере,какво е незаконното и противоконституционното в това-левчето си е българско и престенете с тези клишета че Б-я иска еврото,трябва референдум и да чуе желанието на българите
  • 43 Ес и ЕВРОТО

    21 59 Отговор

    До коментар #26 от "Еврото е куха Интернационална Валута,":

    Що ли едни от най развитите държава са приели ЕВРОТО....

    Коментиран от #87

  • 44 На снимката

    19 49 Отговор
    Радев гледа като пребозал
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Радев леко се окака

    28 52 Отговор
    Пак настъпи мотиката май.
  • 48 Без факти

    61 13 Отговор
    Аз мисля че е добър ход .Защото българската избирателна система не представлява народа в парламента а само партийната олигархия.
    Няма нищо по нормално по важните въпроси да има референдум.
    Нали така е в Европа.Друтото не е демократичн
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Ветеран от Протеста

    26 37 Отговор
    Който иска ,може да запази Левовете си и без Държавата да се харчи за Референдуми !!!Ето - аз съм запазил банкнота от 5000 лева от 1997 ма година отпечатана от тия,които сега са зад пРезидента .Един Долар е 2500 лева ,а месечната заплата 3500 лева- долар и половина...Ето КОЙ уби Българския Лев!!

    Коментиран от #82, #145

  • 51 Сесесере

    27 20 Отговор
    Освен референдума за еврото, трябва да се отвърже и валутния борд, защото еврото нали е много лошо, лева си е лев ! Чешката крона и швейцарския франк как се вдигат спрямо еврото , може пък лева без борд да стане мноооого по скъп от еврото! Също ще е много добре да излезем и от ЕС и НАТО , може пък да цъфнем и вържем !
  • 52 Българин

    28 41 Отговор
    От Дондуков 2 все по силно смърди в путинизъм и мераци за еднолична власт!
  • 53 Защо

    24 41 Отговор
    Явно е на хранилка на Москва, горкият комплексар. Няма място в политиката. Защо децата им не са в Москва, а учат и работят в “дивия Запад”
  • 54 Факт

    6 17 Отговор
    Мероприятия като Вероучение в училище, Богати бащи споделени родители и Родители под номера, са еднакво крайни, непригодни и непродуктивни за България. Докато Референдум за лева е императив на демокрацията. Не се вижда някакъв системен подход, ако това са темите на една бъдеща политическа формация.
  • 55 Морския

    28 33 Отговор
    Явлението Радев е живият пример за това какво се случва когато един запъртък повярва, че е яйце на Фаберже!
  • 56 Руският вонящ...

    25 37 Отговор
    Екстремент муньо Боташа изслу гащи и усмърдя цяла България точно на деня на Европа, знаейки че просто референдум не може да има, и няма да има, тази смърдяща путинска кукла на конци нищо няма да спечели от това, но вреди на България.
  • 57 Доротея

    24 37 Отговор
    Гьоте, любимият поет на Радев е казал :"Няма нищо по-страшно от активната глупост“. А откакто излезе с вдигнат юмрук през Президентството и особено през последният месец Румен Георгиевич проявява огромна активност.
  • 58 БРАВО РАДЕВ ! ЕС Е В ДЕГРАДАЦИЯ! ФАКТ!

    30 16 Отговор
    СПОРЕД ЧЛ.106,107 ОТ УСТАВА НА ООН🇷🇺РУСИЯ ЗАПОЧНА -СВО,СРЕЩУ ПОВТОРНО ЗАРОДЕНИЯ ФАШИЗЪМ В УКРАЙНА ПРЕЗ 2014Г,СПОНСОРИРАН ОТ ЗАПАДА.ЕС- влезе в криза на всички нива.(Само в Герм.25 000 фирми са във фалит за 1 година ).Загубите на САЩ( за 3 г) възлизат на= 6,3 трил.$.Бюдж.дефицит=6% колкото Европейския,и Държ.дълг над 110% За Русия това са=1,2% Бюдж.дефицит,18% Държ.дълг, ниска безраб (+2%),Икономика, в растеж(+4%),и увеличен Златен резерв = 188 млрд.$ само за 2024г. Гр.Москва(13 млн жит.) е определен от комисия в ООН за най-добър град в света по инфраструктура и стандарт (2022/23)..Военната руска промишленост ,се оказа= 4-пъти по-голяма, от тази на
    НАТО.Потвърдено и в изказване на Ген.Сек.Рюте ! До момента са избити=2,2 млн. войнци на Фашисткия уукраински.режим,от 2014, и 6740 натовски
    офицери и консултанти.До момента загубите на НАТО са огромни и са унищожени оръжия за = 430 млр .$,а остатъч.ресурс на НАТО в момента е = за 3 седмици( дебатите в Америк.Конгрес потвърдиха това).Руските ракети станаха повече ( напр: Х-101 с обсег = 5500 км и КВО= 1 м !В момента в Украйна има =740 000 руска армия-Потвърдено,и от ГРУ на Украйна,и Зеленски ! САМО ЗА 2023 Г.= 5,5 МЛН.УКРАИНСКИ
    ГРАЖДАНАНИ СА ПОТЪРСИЛИ УБЕЖИЩЕ В РУСИЯ.=3,3 МЛН.ВЕЧЕ СА С РУСКО ГРАЖДАНСТВО.

    Коментиран от #60

  • 59 Мунчо и Кеш

    21 31 Отговор
    Това неадекватно същество струва на България по 1 000 000 лева на ден, 30 000 000 лева на месец, 365 000 000 лева на година. И така до 2035 година. И няма как България да спре това, освен ако не плати цялата сума по договора с Боташ.

    Коментиран от #61

  • 60 Българин

    20 27 Отговор

    До коментар #58 от "БРАВО РАДЕВ ! ЕС Е В ДЕГРАДАЦИЯ! ФАКТ!":

    За руснака да излъже е като да си издуха носа а за русофила лъжата е като дишането. Лъжеш повече и от руснаците. ООН досега на няколко пъти осъди руската агресия срещу Украйна. Последният път беше през февруари 2025 година, по повод третата годишнина от войната.
  • 61 БСП в Бунището

    23 32 Отговор

    До коментар #59 от "Мунчо и Кеш":

    Радев се опита да компрометира 3%Дефицит в Бюджета с договора с БОТАШ,за да не влезем в Еврозоната.Това ако не е Диверсия и Саботаж ,то кое е ??М?? Кое е....?????

    Коментиран от #70

  • 62 Гост

    31 12 Отговор

    До коментар #33 от "Зрител":

    Колкото останалите показаха парада в Москва! Все едно не се е случило! А CNN предаване на живо с камери по танковете! Пълна трагедия сме, рродажник но продажника, кренвирш до наденица!!!
  • 63 Мда

    29 9 Отговор
    То и Великобритания не прие еврото и излезе от Евросъюза.
  • 64 Някой

    30 16 Отговор
    Естествено че трябва да се пита. Както трябваше да се пита за ЕС и НАТО. И по държави се прави точно така! Защо ги е страх от народа и демокрацията? Конституцията ни почва, че България е парламентарна държава и властта произтича от народа и се прилага от него непосредствено (например референдум) и така нататък.

    Коментиран от #108

  • 65 Поне мига

    39 13 Отговор
    Радев поне мига. Политиците към ГЕрб са едни безгръбначни създания, каквото им каже простака от Банкя, това правят и нямат право на глас.

    Коментиран от #69

  • 66 Картаген

    29 8 Отговор

    До коментар #23 от "дико":

    По принцип сте съвсем прав.
    Притеснението идва от това,че референдумът ще се проведе от ,,майсторите" на избори...
  • 67 Зелеман

    32 3 Отговор
    Левски е казал, свободата народа сам трябва да си я извоюва. На готово никой няма да ни я даде
  • 68 Последния Шоп

    18 24 Отговор
    Ама пазете си българския Лев бе,дрОгари и дрОгарки !!!Може в дюшеците,в буркани или дипломатически куфарчета....Демокрация е...Пазете си ги !!Кой ви пречи ????
  • 69 Тепърва ще мига

    20 30 Отговор

    До коментар #65 от "Поне мига":

    Радев пред Съда,като му изтече мандата !!!
  • 70 Мунчо и Кеш

    15 23 Отговор

    До коментар #61 от "БСП в Бунището":

    Не е само това. Малинов, човека на Мунчо в Булгаргаз повече от половин година не плаща на Боташ и се е натрупала сума от над 300 милиона . Това е пак за да се вдигне дефицита.
  • 71 Копейката

    16 22 Отговор
    си е копейка! Само дето спестяванията и на този са в евро!
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Дядо Гъдю

    21 8 Отговор
    Това приемане на еврото е поглед,вперен във върха на носа.
    ,,Пременил се Илия, погледнал се - пак в тия" - както казва народът.

    Коментиран от #97

  • 77 Ха ха ха

    17 6 Отговор
    а бе, модернаторчето и да триеш по умен няма да го направиш тоя , той семейство не става човека да управлява!
  • 78 прокъсана копейка

    14 17 Отговор

    До коментар #1 от "ВиметоНаНарода":

    лева отива при МОЧА...

    Коментиран от #110

  • 79 Зайче скок подскок

    20 10 Отговор
    БИЛИ СМЕ СМЕ И ЩЕ БЪДЕМ ПОСТОЯНО ПОД ВЛАСТТА НА ДРУГИ БИЛО ТО ВИЗАНТИЙЦИ ТУРЦИ РУСИ НЕМЦИ ХАМЕРИКАНЦИ И СЕГА УЖ ЕВРОПЕЙЦИ. ПРОДАВАМЕ СИ ВСИЧКО НАШЕ. ВИЕ УПРАВНИЦИ ТУУУУЛУПИ КИРЕТА ТАНАСОФЦИ ШИШКАВИ ЗНАЕТЕ, ЧЕ СМЕ ПО РОЖДЕНИЕ ЗАВИСИМИ И ВИЕ СЪЩО НИ ОБСЕБВАТЕ И МАНИПУЛИРАТЕ ЕЖЕДНЕВНО И НИ ПРОДАВАТЕ ПРЕДАВАТЕ. А НИЕ СИ МЪЛЧИМ И КРОТУВАМЕ. НЕ НАРОД А МЪ....ША КАЗАЛ ГО Е ПОЕТА. КАКВО ЛОШО ИМА ДА НАПРАВЯТ РЕФЕРЕНДУМ ДА СЕ ЧУЕ НАШИЯТ ГЛАС. ТЕ НИ ОКРАДОХА ВСИЧКО СЕГА НЕКВИ ДЕСЕТ МИЛИОНА ЗА РЕФЕРЕНДУМ ВИ МЪЧАТ...........
  • 80 Левски- ЦСКА

    14 8 Отговор
    Борбата за власт между милиционери и военни няма край ,борисов милиционер-пожарникар ,,,
    радев овенен-военен
  • 81 Ганю от Шуменския ПУЦ

    4 7 Отговор
    дрънка за “ниско чело”, хахаха
  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 бг мафията съвместно с ес мафията

    18 12 Отговор
    имат интерес от тъпото евро и ще блокират радев а е правилно народа да гласува но те знаят резултата предварително жалки са вече
  • 84 Анализатор

    14 12 Отговор
    Генерала всъщност е дребнав и отмъстителен като фатмак. Не се поколеба да спекулира със страховете на хората.
  • 85 !!!?

    20 21 Отговор
    Радев клекна пръв...пред Митрофанова !!!?

  • 86 ЗА еврото!!!

    18 20 Отговор
    България трябва да въведе еврото по няколко основни причини: Приемането на еврото ще осигури по-голяма икономическа стабилност, по-ниски транзакционни разходи, повече инвестиции и по-дълбока интеграция в ЕС.
  • 87 Марио

    9 1 Отговор

    До коментар #43 от "Ес и ЕВРОТО":

    Да прав си, и Англия, и САЩ, и Япония, и Канада, и Китай, и Русия или ти имаш в предвид тези от по заден ред.
  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Най-често

    4 8 Отговор

    До коментар #10 от "среднощен":

    Самопрострелчлите се са или бивяи военни, или такива дето ужким “могат да боравпт с оръжие“!
  • 90 Само да попитам

    19 6 Отговор
    И откога мнението на народа няма значение, бе Ганев? Страх ли ви е, що ли?
  • 91 пътник

    9 11 Отговор
    Мистър КЕШ на нов глас: мистър РАЗКОЛНИКОВ!
  • 92 Измисли нещо друго бе!

    7 7 Отговор

    До коментар #88 от "ПОЗДРАВЛЕНИЯ🇷🇺РУСИЯ,ЗА ПОВТОРНИЯ УСПЕХ":

    Пак един и същ “коментар“ с “граждананите“ в различни дни! Че и с главни букви да не би някой недовиждащ “набор“ да ги пропусне! Толкоз ли нищо друго не можеш да измислиш, или такива са насоките от горе!?
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 ОЩЕ ПРЕДИ ДВАЙСЕ ГОДИНИ ВЪВ

    16 8 Отговор

    До коментар #40 от "име":

    ВСЕКИ МОЛ НАУСА МОЖЕШЕ ДА СЕ СМЕНЯ ЛЕВА ЗА КАКВОТО СИ ПОИЗКАШ. КОЙ БЪРКА ТАЯ РАБОТА И ЗАЩО ЕС ИЗКА ДА ИЗЧЕНЕ ЛЕВЪТ. АКО ИМАТЕ ПИПЕ ША РАЗБЕРЕТЕ ОТГОВОРА....
  • 95 факуса

    7 6 Отговор

    До коментар #10 от "среднощен":

    да се обяснява боко щот той го наложи тоз самальот,радев искаше грипен
  • 96 факуса

    8 3 Отговор

    До коментар #12 от "камък в блатото":

    откак е вътре дпс нищо у нас не е законно
  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Браво

    7 11 Отговор
    Този ми падна в очите,уплаши се да отиде на парада Москва, а Фицо е смел човел,донякъде и Вучич,макар и да е сръбска к...ва
  • 99 Сметки

    10 12 Отговор
    България има около 100 млрд внос и още 90 млрд износ годишно. За този обмен трябва лева да се превалутира към евро или долари. Банките вземат около 0.5% за превалутирането, или почти 1 млрд годишно. Ако рапределим тази сума на работещите, то всеки работещ човек плаща по 500 лв годишно на банките само за превалутиране.
    Като въведем еврото, банковия контрол ще е от ЕЦБ, а не от БНБ, които проспаха обира на 4 млрд от КТБ и масовите банкови фалити от 90-те.
    Банките си имат лоби и ще търсят всякакви начини да не се приеме еврото, защото директно им намаляват печалбите и спират възможностите за злоупотреби.
  • 100 !!!?

    9 13 Отговор
    Народна мъдрост: Кьорав карти не играе...!
    На приложението ясно се вижда, че още от 2019 Еврото е българска парична единица и затова изрично е написано на чист български език ЕВРО !!!?

  • 101 ЕвроАтнатически гьон

    21 6 Отговор
    Некой напет евроатлантик да фане и обясни - защо най- русофобските страни Полша и Чехия не искат евро?

    Коментиран от #115

  • 102 Как се случи?

    11 13 Отговор
    Как се случи, че избираме за президенти все комунисти, червени и в червата марксисти, като селяндурина от Веселиново Разградско, Жилю, като агент Гоце Първанов и особено - като този фатмак, най-яростния защитник на кремълския злодей и масов убиец и най-хитрия двуличник?! Как така се случи? Веднага импийчмънт на лакея на Путин и ваксаджия на КГБ-ейските му ботуши! Веднага! Вън грозната брадавица от президендството, вън кремълския лакей от родината ни!
  • 103 007 лиценз ту кил

    1 4 Отговор

    До коментар #14 от "плюс минус":

    Защото народът ходи за гъби в неделя.
  • 104 Койпедераст

    17 8 Отговор
    е писал всичко това?
    Откога референдум е мръсна дума?
    Референдум за еврото и нато, хондурасти!!!

    Коментиран от #144

  • 105 Архимандрисандрит Бибиян

    2 5 Отговор
    Ганю ми лапа
  • 106 Българин

    4 7 Отговор
    Каква е разликата между Бангстери и Гангстери? Идва Юдашвили Сталин по нашите земи! Изземва земите на селяните и ги натиква по ТКЗС. Унищожава ПАМЕТТА за ЗДРАВЕ на основата на БЪЛГАРСКОТО НАСЕЛЕНИЕ ЖИВЯЩО НА СЕЛО ОТ ВЕКОВЕ. Градовете се напълват с Чергари! Въвежда МЕД сетри и дофторя. Плацентите с кpъв заминават за Кaнибалите. Дофторите режат Сърца, Очи, Мозъци, Черен дроб, Чурчулeнца, Слагат Силикони по Устните, майчините Гърди... На мъжете им слагат предпазни прeзервативи срещу взрив! Но и спомените за българите изчезват! Едно време когато нашите Български Ковбои - Селяни имаха своя земя. Имаха своя Банка - Златните Пендари на Гърдите на Съпругите си. Съпругата им раждаше деца. До края на живота си най-стария човек в РОДАТА е работел и е бил уважаван от неговите синове, дъщери, внуци, внучки, правнучки и са му целували ръката. До края на живота си СТАРЕЦА Е УПРАВЛЯВАЛ Златните Пендари на гърдите на всички Моми в РОДАТА, за да няма хаос от някой млад - дето не знае още що значи труд, или от някоя мома да се продава по ресторантите за пари. Старите са имали знания за БАНКИТЕ, които са се предавали на младите за да има Народ!
  • 107 Сметки

    12 14 Отговор
    Какво искат да запазят на лева?
    - През 1947 г държавата кофискува всички левове от спестявания над 2000 лв. Действащите дотогава пари са иззети.
    - през 1952 г левът е деноминиран 25 пъти. Старите пари се заменят с нови в съотношение 100:4
    - през 1962 деноминация 10:1
    - през 1996-97 България е световен шампион за всички времена с хирер инфлация, масови банкови фалити, зануляване на спестяванията, заплати по 3 долара и пенсии по 1 долар на месец!
    - през 1999г левът е деноминиран 1000:1

    Левът няма международна покупателна способнос, превалутира се с високи спредове, има високи лихви по кредити и ниски при депозити.

    Кой и защо иска да запази лева и спъва прогреса на България?

    Коментиран от #128

  • 108 Драйфус

    7 4 Отговор

    До коментар #64 от "Някой":

    Искаш да кажеш,да вземем пример от Русия.Както те провеждат референдуми за спорни и важни въпроси,така и ние.Ще ни прилича,тъй като имаме силна кремълска ориентация...
  • 109 Земеделец

    11 0 Отговор
    Едва ли някой се интересува от мнението на безизвестния Ганев!
  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Наглост Червена и Чалгарска

    7 9 Отговор
    Някога правешкият говедар и масов убиец Тодор Живков два пъти предлагаше България да стане 16-а република на СССР! Българи, фатмакът от село Славяново с грозната брадавица на мутрата е по-опасен, по-страшен, по-коварен и по-мръсен от правешкия говедар! Масово всички под прозорците на Зеления чорап и да го изметем от президенството! Той е позор за великата ни някога държава!Той е срам и позор!

    Коментиран от #117

  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 114 Българин

    10 7 Отговор
    По време на Царство България преди 1944 да дойдат комунистите и ограбят България, България е била една от най - проспериращите държави в света. Българският Лев е бил стабилен. Иноватовните Българи са творили за просперитета на България. Българската Аристокрация е била Българска и работеща за Българите. Всичко това Българско е било унищожено. Идват юдите - комунистите, избиват по концлагерите Българската Интелигенция и Аристокрация. Градовете едно време са били създадени от Българите да вардят селата от външни нападения на вандали. Вандалите - Юдокомунистите на СССР унищожиха селата. Сега Селата са пусти. Та къде сме Българите? Българи ли ни управляват? Не!
  • 115 Чичо

    9 4 Отговор

    До коментар #101 от "ЕвроАтнатически гьон":

    А маджарите що нещат, а шведците, а датчаните, а ингилизите толкоз години що не го преиеха това евро?
    Ний сме най-умните и богатите! Ще затъваме повече и повече да сме солидарни с дълговете на другите!

    Коментиран от #137, #139

  • 116 Конституцията казва

    10 5 Отговор
    КОНСТИТУЦИЯТА КАЗВА -- РЕФЕРЕНДУМА ИМА ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ХАРАКТЕР И ПОЛИТИЦИТЕ СА ДЛЪЖНИ ДА СЕ СЪОБРАЗЯТ С ГЛАСА И ВОТА НА НАРОДА !!!
  • 117 Наглост Евроатлантическа и Чалгарска

    16 6 Отговор

    До коментар #111 от "Наглост Червена и Чалгарска":

    България НЕ стана 16-а република на СССР, но стана 27 република на ЕССР.
    ФАКТ.
    Европейските директиви, закони, правила и експирементални ваксини избиха десетки хиляди и изгониха над 2 000 000 българи от страната.

    Коментиран от #120

  • 118 Оги

    5 7 Отговор
    Абсолютно си прав, Миленчо. Бях върл негов фен и щях да гласувам за него безрезервно. До вчера. Жалко. Не очаквах да е против еврото. И то в България с валутен борд и фиксиран курс. Да си превъртаме парите по 1,95 още години наред като последните 30 години. Колко малко трябва да се сринеш тотално. Градиш авторитет с години и за пет минути отиваш при Косьо. Много жалко.

    Коментиран от #129

  • 119 Референдум за 10 Милиона!!

    2 7 Отговор
    Цената на организирането на референдум може да варира значително в зависимост от различни фактори, като броя на избирателите, логистичните разходи, рекламата и организацията на гласуването. В България, например, разходите за референдум могат да достигнат няколко милиона лева.

    Ето някои основни фактори, които определят разходите:

    1. Организационни разходи: Осигуряване на изборни секции, разпечатване на бюлетини, наем на помещения и заплащане на изборни комисии.

    2. Рекламни кампании: Провеждането на информационни кампании, които да информират гражданите относно темата на референдума.

    3. Логистика: Подготовка на всички материали, транспорт и осигуряване на ресурси за гласуване (например машини за гласуване, ако се използват).

    4. Обработка на резултатите и разходи за отчитане: След гласуването, резултатите трябва да бъдат обработени и официално обявени.

    Примерно, за национален референдум в България разходите могат да варират от 5 до 10 милиона лева, в зависимост от мащаба и подготовката.

    Коментиран от #121

  • 120 Поправка

    11 5 Отговор

    До коментар #117 от "Наглост Евроатлантическа и Чалгарска":

    28ма!
    Като влязахме Англетата бяха вътре, ама се усетиха навреме, а и са си били винаги в паунди.
    Лесно се измъкнаха. Минем ли в евро - измъкване от блатото няма!!!!
  • 121 Еврозона за 40 милиарда

    9 2 Отговор

    До коментар #119 от "Референдум за 10 Милиона!!":

    Къде са 10 милиона, къде 40 милиарда!!?
  • 122 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 123 българка

    4 7 Отговор
    Всички се питат "защо го направи?" след като сам е говорил против тази позиция многократно, след като КС се е изказал по въпроса за референдум против еврото и еврозоната. В статията се посочва една причина, но има още две - втората е човекът да си е изгубил ума /не вярвам/, третата но най-вероятна е да е получил указания без възможност за неизпълнение /нещо като доживотен без право на замяна/. Кого сме си избрали ???
  • 124 Да попитам:

    9 6 Отговор
    Учудих се,как е възможно един главен редактор да сътвори толкова неадекватен анализ?! А че защитата на БЪЛГАРСКИЯ ЛЕВ е путинизъм вирее само в соросоидните изтрещяли кратуни на хистеричните русофоби! Браво на Радев за проявената смелост и мъжество за внесеното предложение за РЕФЕРЕНДУМ!!! Постъпи като истински БЪЛГАРИН,а не като предателите мижитурки,които ни управляват и които ни водят на истинско заколение към потъващата еврозона!!!
  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 Ти си

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "ВиметоНаНарода":

    Колега , жертво на образователната ни система какво е това "Швеците" , "Белгици" и "швецарри" ?

    Е то бива неграмотност ама чак толкова ......
  • 127 Луд Скайуокър

    4 4 Отговор

    До коментар #25 от "Анджо":

    Ако незнаеш ще те светна - цялото ЕС купува руски газ , къде директно къде заобиколено през посредници от трети страни въпреки наложените от него санкции срещу Русия. Имаш интернет ползвайки, инфорнирай се преди да задаваш глупави въпроси тук !
  • 128 Попай

    5 2 Отговор

    До коментар #107 от "Сметки":

    Пипай ефро Со Рос който пипна парите на българите ,като преди беше открадна от англичаните с помоща на кралицата и хипер2 инфлация милярди английски паунда Стига с вашите комунистически сороскопрестъпни опорки и светлото бъдеще и прогрес и как народа ви спира да крадете милярди На цисти с псевдоНЕОкомунистически възгледи
  • 129 дОги

    0 4 Отговор

    До коментар #118 от "Оги":

    Бях върл фен на Оги и щях да гласувам за него безрезервно. До вчера. Жалко. Не очаквах да е за еврото.
  • 130 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 131 Никой

    8 1 Отговор
    Да не дойде време когато зеления чорап да бега при Башар Асад .
  • 132 Ами сега

    4 2 Отговор
    Радев е отдавнйа на хранилката на БОТАШ, но за огромните приходи от парите на българския данъкоплатец, които получава и ще продължи да получава докато договора е в сила, няма как да посочи произход и с приемане на еврото като разплащателно средство това ще се налага да се прави пред ЕЦБ, а не само пред БНБ. Ей там го стяга чепика, че пари от корупция и от мафиотски сделки ще стават само за тапети на килера.
  • 133 Истина

    3 3 Отговор
    Най- сетне някой се сети за този народ. Браво!
  • 134 Всичко си дойде на мястото

    8 3 Отговор
    Просто генерал Решетников активира малоумната си пионка!
  • 135 Бай Араб

    5 1 Отговор
    Радев мигнал пръв,ами той много добре знае какъв ще бъде резулта за него ама Решетников не му дава покой,казва му: не стига че не дойде на парада в Москва,ами сега България ще се отърве за винаги от нас и няма да можем хубаво да ви доим
  • 136 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 137 Радев жалък руски слуга

    5 5 Отговор

    До коментар #115 от "Чичо":

    Те никога не са имали валутен борд с еврото, като нас. В наша полза е, да го приемем час по-скоро
  • 138 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 139 Бай Араб

    3 1 Отговор

    До коментар #115 от "Чичо":

    Ти със Англия ли ще се сравняваш бе Чичо, англичаните са грабили цял свят векове наред имат злато ,диаманти натрупани стотици тонове, а ти със съдраните гащи се обаждаш неподготвен.
  • 140 Отстраняването в полза!

    3 3 Отговор
    Никаква полза не следва за Радев след отстраняването му от президентския пост, защото след отстраняването следва арест и съд за национално предателство за договора Боташ.
  • 141 НЕМА ВРЕМЕ - ДЕЙСТВАИТЕ .....

    0 2 Отговор
    ОБРАТЕН ГЕЙ .............
  • 142 ПАРИ НЕМА ДЕЙСТВАЙТЕ ...........

    3 1 Отговор
    ЗАТВОР ЗА РАДЕВ И НИНОВА - ЗА ПРЕДАТЕЛСТВО НА НАРОДА .......................

    Коментиран от #148

  • 143 иис

    1 0 Отговор
    Да бъдеш терсене в индивидуален план е личен проблем, но тогава когато си назначен да представляваш народа е сериозен проблем на обществото. В този смисъл импийчмънт на Радев е угодно на народа и това трябва да се случи възможно по-скоро.
  • 144 ганю

    1 1 Отговор

    До коментар #104 от "Койпедераст":

    Национален Референдум за ЕС, еврото и нато
  • 145 ганю

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Ветеран от Протеста":

    така е ала това го направи мафията
    а 89г 1 долар беше 0,96 ст
    при работеща икономика другарю от протеста
  • 146 Българин

    2 4 Отговор

    До коментар #138 от "БРАВО РАДЕВ! ЕС Е В ПЪЛНА ДЕГРАДАЦИЯ":

    Шехерезада, ти ли си? Ако тези лакърдии от 1002 нощи бяха верни, я обясни защо рузките нацисти квичат за помощ от Северна Корея и Иран? А? Ъъъъ?
  • 147 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 148 то ако има затвор за него

    3 0 Отговор

    До коментар #142 от "ПАРИ НЕМА ДЕЙСТВАЙТЕ ...........":

    двамата тумбаци противни им трябва 10 доживотни
  • 149 Румен Радев

    2 0 Отговор
    Знаете ли името на ченгеджийската група в Телеграм от която можеш да си поръчаш всякаква дрога с доставка като тейкауей да си поръчам
  • 150 разяснение

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "нннн":

    Защото Поляците имат чувство за национална идентичност и не ходеха като Жан Виденов да купуват стари руски танкове по време на конверсията, а инвестираха в икономиката. След като България би всички световни рекорди по инфлация, българския лев загуби своята самостоятелност и оттогава е в ръцете на Борда който го привърза към германската марка/еврото. Сега става формална промяна на името на лева.
    Мечтите на комунистите че ще могат да печатат пари безконтролно и да изнасят българското национално богатство към Русия помръкват. По същия начин, затова и украинския народ не е съгласен да стои под крилото на Русия.
  • 151 иис

    0 2 Отговор
    Трябва импийчмънт за това че спъва развитието на България чрез интриги:
    • като например публикуване на колажи с невярно съдържание с които като предизвиква противопоставяне в обществото.
    • За това че пилее национално богатство като например договорът с Боташ
    • за това че потъпка конституцията на България като назначи нелигитимно лице за министър
    • за това че в едно с това нелигитимно лице фалшифицира изборите през 2022 за да се докопа до втори мандат.
    Списъкът не е окончателен

    Коментиран от #153

  • 152 БРАВО РАДЕВ! В ДЕГРАДИРАЩИ СЪЮЗИ,НЕ НИ Е

    3 0 Отговор
    МЯСТОТО ....СПОРЕД ЧЛ.106,107 ОТ УСТАВА НА ООН🇷🇺РУСИЯ ЗАПОЧНА -СВО,СРЕЩУ ПОВТОРНО ЗАРОДЕНИЯ ФАШИЗЪМ В УКРАЙНА ПРЕЗ 2014Г,СПОНСОРИРАН ОТ ЗАПАДА ! ЕС-- влезе в КРИЗА, на всички нива.(Само в Герм.25 000 фирми са във фалит за 1 година ).Загубите на САЩ( за 3 г) възлизат на= 6,3 трил.$.Бюдж.дефицит=6% колкото Европейския,и Държ.дълг над 110% За Русия това са=1,2% Бюдж.дефицит,18% Държ.дълг, ниска безраб (+2%),Икономика, в растеж(+4%),и увеличен Златен резерв = 188 млрд.$ само за 2024г. Гр.Москва(13 млн жит.) е определен от комисия в ООН за най-добър град в света по инфраструктура и стандарт (2022/23)..Военната руска промишленост ,се оказа= 4-пъти по-голяма, от тази на
    НАТО.Потвърдено и в изказване на Ген.Сек.Рюте ! До момента са избити=2,2 млн. войнци на Фашисткия уукраински.режим,от 2014, и 6740 натовски
    офицери и консултанти.До момента загубите на НАТО са огромни и са унищожени оръжия за = 430 млр .$,а остатъч.ресурс на НАТО в момента е = за 3 седмици( дебатите в Америк.Конгрес потвърдиха това).Руските ракети станаха повече ( напр: Х-101 с обсег = 5500 км и КВО= 1 м !В момента в Украйна има =740 000 руска армия-Потвърдено,и от ГРУ на Украйна,и Зеленски ! САМО ЗА 2023 Г.= 5,5 МЛН.УКРАИНСКИ
    ГРАЖДАНАНИ СА ПОТЪРСИЛИ УБЕЖИЩЕ В РУСИЯ.=3,3 МЛН.ВЕЧЕ СА С РУСКО ГРАЖДАНСТВО.
  • 153 Този коментар е премахнат от модератор.