Last news in Fakti

11 Декември, 2014 14:01, обновена 11 Декември, 2014 14:04 15 464 34

TÜV детронира немските коли

  • tüv-
  • статистика-
  • рейтинг-
  • употребявани автомобили

Германската асоциация за техническа инспекция TÜV публикува ежегодния си доклад за надеждността на употребяваните автомобили във ФРГ. Рейтингът е съставен въз основа на резултатите от прегледите на повече от 8.5 млн. возила и се смята за един от най-меродавните източници на информация за качеството на колите втора ръка въпреки упреците към TÜV в пристрастие към немските производители.

Автомобилите, обхванати от статистиката, са разделени в различни категории в зависимост от възрастта. Сред колите на 2-3 години доминират германските марки Mercedes-Benz, BMW, Audi и Porsche. В петицата на най-надеждните модели до 3 години влизат SLK, A6, GLK, 911 и Z4.



С напредването на възрастта обаче немските автомобили започват да отстъпват на японските. Най-малко дефекти сред колите на 4-5 години показва Mazda3, а второ и трето място в тази категория печелят Toyota iQ и Avensis.



Японските марки доминират и при по-"старшите" групи. На второ място сред автомобилите на възраст 6-7 години се подрежда Mazda 2, а на четвърто - Toyota Auris. При 8-9-годишните втора, трета и четвърта позиция по надеждност заемат Toyota Corolla Verso, Toyota RAV 4 и Mazda2, а в категорията между 10 и 11 г. японците окупират всички места от второ до осмо (съответно за Subaru Forester, Toyota RAV 4, Toyota Avensis, Honda Jazz, Toyota Corolla, Mazda 2 и Toyota Yaris).



Единственото изключение от тенденцията е Porsche 911. Живата класика от Цуфенхаузен изпреварва по надеждност японците във всички възрастови категории без тази на 4-5-годишните, където се класира втора.



На върха в общия рейтинг за най-качествена марка е Toyota, чиито автомобили страдат от най-малко повреди. За най-калпави пък от TÜV обявяват Dacia Logan, Fiat Doblo, Renault Laguna и Mercedes-Benz M-Klasse.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 JAPAN POWER

    5 1 Отговор
    Не са много тези които могат да си позволят Порше. От там на татък е ясно, излезнат ли от гаранция немските коли и се абонират за сервиза.
  • 2 хяхя

    1 3 Отговор
    ай щига уе , ти колко немски коли си карал и подържал
  • 3 патил от немско

    5 2 Отговор
    От 1990 г., когато си купих първата кола до 2002 г. съм карал само немски коли. Единствената по-здрава беше Голф 2. Всичко останало е леш. Общо 5 немски автомобила и няколко служебни пак немски. Големи боклуци. 2002 си взех първия японски автомобил. Очаквах отново всяка седмица да има проблем с колата. Учудих се че 3 г. карах без абсолютно никакви грижи. Само консумативи, 2-3 лампи и акумулатор, който беше зле още, като е купих. След това още няколко японки и пак същото. Единствено и само консумативи. Като си помисля колко съм се бил прекарал с немското ми става лошо. Не си ли оправят качеството, немска кола никога няма да си взема, а им бях голям фен на времето, докато не разбрах, че качеството е на друго място. ТЮФ само потвърждават думите ми...

    Коментиран от #7

  • 4 ярослав станчев

    5 0 Отговор
    Що няма над класация над 15 години??? Живо ме интересува там как е положението,че като дойде "новия внос на реалните километри" да знам какво да търся.

    Коментиран от #9, #22

  • 5 Julio

    4 1 Отговор
    Погледнато отзад-напред излиза че няма по-голяма барака от първият ML - което си е самата истина. Значи можем да се доверим на класацията.
  • 6 laguna

    5 2 Отговор
    Най-здравата и непретенциозна кола, която съм карал, е мазда 323 1,7 Д. С немските винаги е имало някакъв проблем, а и комфорта им е на много ниско ниво. В момента карам Лагуна 2 и от 3 години освен нормалните консумативи друго не се сменя по колата. В класацията е сред последните, но нито веднъж не е отказала да запали и не ме е оставяла на път, което беше случая с великите голфове.

    Коментиран от #12

  • 7 Дошо

    1 4 Отговор

    До коментар #3 от "патил от немско":

    Леле човеко яко си зомбиран,от немското и ВАГпо-здраво няма.Ауди са черешката на тортата,супер са
  • 8 аз

    1 0 Отговор
    Да и аз това чакам.Ма като гледа 911 какви позиции държи май това ще е ;)
  • 9 аз

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "ярослав станчев":

    'Що няма над класация над 15 години??? Живо ме интересува там как е положението,че като дойде "новия внос на реалните километри" да знам какво да търся. '

    Коментиран от #10

  • 10 гоуст

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "аз":

    Еми германците карат коли до 10 години и не ги интересува нататъка....

    Коментиран от #11

  • 11 ярослав станчев

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "гоуст":

    Така е,ама повечето от нас ни интересува коя барака става и коя не,след десетата година.А точно тогава спират класациите.Тюх да му се не види и късмет.

    Коментиран от #16, #23

  • 12 АЗЛК

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "laguna":

    А колко си я карал наистина повечко нямаше да си толкова доволен, защото тая дърта Мазда 323 гние яко. Дори спирачните и тръбички изгниват. И ако си я карал по дълго то значи е кърпена сериозно. Това не е кола от която последна употреба човек би останал доволен, освен че този мотор не го интресува много качеството на нафтата, това е единствения плюс в тая кола.
  • 13 mediator37

    5 0 Отговор
    А моя Опел Вектра, роден на 23.04.1990г. къде е ? Питам, защото върви като пушка, харчи 6/100 газ на дълъг път , и неуспешно от години се опитвам да му разбия предницата , че да го хвърля в някое езеро... но не мога. Последно с него мъкнах 7 торби цимент по 50кг. нахвърляни по седалки и в багажник.

    Наистина това немците големи простаци. Точно стойностните коли не ги включват в класацията.

    Коментиран от #14, #24, #33

  • 14 Име:

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "mediator37":

    Отговора ти се крие в рожденната дата на колата!
  • 15 CarPro

    1 1 Отговор
    Tochno kazoni si e Nai kalpavi si sa Daciata Fiata i Renoto Tezi firmi bulvat bokluk sled bokluk
  • 16 CarPro

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "ярослав станчев":

    Ami taq baraka det ti e na snimkata si e dokazano quattro nai-izdrajliviq tank na vsichki vremena audi velika marka pravqt koli dokazani s vremeto
  • 17 борислав

    3 2 Отговор
    класацията е глупава.Ако я обърнат в километри а не в години нещата ще се изменят.работните коли са мб-е класа пасат,ауди -А6, бмв-5-ца а не тойота,мазда , хонда или порше.Естествено един пасат на 2 или3 години и 300000км,ще има повече дефекти от мазда или порше на 60000км.за същия период.Зависи също на магистрали или градско се карат.Таситата имат убийствен пробег/тико/защото не се товарят в обороти и дълги предавки.А безспорно за сега грманците и японците правят най добрите коли,според всички.
  • 18 hienata

    1 2 Отговор
    То много зависи по колко караш една кола. Ако гледам какво съм сменял по някоя кола излиза,че най-здравата ми кола е била дизелов Авенсис 98 - ми набор, Карах я 4-5000 км и ми казаха ,че си е тръгнала ГНП, ремонта бил около 1000лв. Продадох я без да я ремонтирам. В по-конфортна от немска кола не съм сядал.S-клас,BMW GT, Panamera S .Моята лична класация :1-во място Голф 2 за 150 000км сменени консумативи, задни лагери,накрайници,шарнири . Цени на ремонти(извън консумативите) под 100лв общо за тези километри. 2-ро място Авенсис d4-d 2004 набор,за 84 000км консумативи, преден лагер,шарнир (един бр). На второ е защото цената на ремонта прескочи с малко 200лв. На 3-то място Алфа 33, за 90 000км сменях и торсион. Най-трошливите коли които съм имал са Каризма 1,8GDI , Сивик 1,7d и Крома дизел, с тях се разелихме много бързо. По средата някъде са ми Корса Ц и Поло 1,4 2006г (все още са мои заедно с Авенсиса) ,при тях се оказаха проблемни бобините на свещите, а не са никак евтини. Френска дори не съм си помислял да си взема, но това е за друга тема
  • 19 десс79

    9 0 Отговор
    Тия класации са голяма глупост.Отговорете ми как се кара в Германия една Дачия Логан,която обикновено е куриерски автомобил,рент-а-кар или за разнос на пици?В колко бордюра се блъска всеки ден,с колко мръсна газ се излита от всеки светофар и т.н.Всеки знае как се кара евтина и неприятна базова кола.Всеки знае как се кара служебната кола,нали?А после си дайте сметка как се кара един Мерцедес SLK,Ауди А6 или Порше 911?Е, айде сега кажете,ако се подкара един SLK като кола за пица дали няма да грохне доста по-рано от Логана?Не защитавам Дачия,нито искам да плюя по германския премиум.Само искам да кажа,че тези класации,които отразяват само брой повреди на брой автомобили не са особено достоверни.

    Коментиран от #21, #25

  • 20 onq s konq

    0 2 Отговор
    Има принципни раэличия в потребностите на хората и от там следва че говорим эа раэлични неща.Имам предвид че едни си купуват кола эа да им върши работа и да печелят с нея някакви пари,а други-эа удоволствие.Първите не подбират много-много пътищата,докато вторите принципно карат само по добри трасета эа да се кефят на мощността на колата.Естествено че всеки се съобраэява с финансовите си въэможности,но мен една кола не ме ли эалепи в облегалката като дам гаэ и гумите дори на трета не превъртат ли,просто няма да я купя.И това го каэвам не эа да се правя на баровец,а си е психология-по -добре беэ кола,отколкото с кола-мърша:)
  • 21 mediator37

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "десс79":

    Интересни неща пишеш, не бях се замислял. Всъщност , по-правилно би било, както американците правят класациите- по класове автомобили, а не общ тюрлюгювеч като партайгеноссен от фирма "ТЮФ"- да му се не види.

    Коментиран от #26

  • 22 ддд

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "ярослав станчев":

    грешка, на нас ни трябва класацията между 25-30 години, и естествено с километраж под 150 000 км.

    Коментиран от #29

  • 23 ддд

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "ярослав станчев":

    тук е момента и ние да 'барнем' една Класация/Българска 25-30 г.
  • 24 ддд

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "mediator37":

    КОЛИТЕ са до 1995 !
  • 25 Дошo

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "десс79":

    Мерцедес SLK,Ауди А6 или Порше 911 не се карат.Те стоят в сервиза
  • 26 десс79

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "mediator37":

    Ами една такава класация ще е много по-точна.Не можеш да сравняваш Порше 911 с Дачия Логан или Кайен с Дъстър.

    Коментиран от #32

  • 27 XXXXXXXXXXX

    1 1 Отговор
    Разликата между Японките и Европейските боклуци е очевидна.Японката я купуваш и излизаш от автобизнеса.Не ти трябват рез.части не посещаваш сервиз нямаш грижи.Еврпопейското менте се скапваш да го правиш.Кварталния майстор ти става пръв приятел.Отделно пълен боклук с големи фуги и огромни луфтове.Никакво удоволствие от шофиране.Смешна измамна гаранция и само главоболия.Европа е най бедния и измамен нещастен континент.
  • 28 OPC

    0 2 Отговор
    мда караш я 200 години само наливаш бензин нали :D човек смешен си :D има ли японски кенеф от класа на S Class, 7 серия, Maybach, Rolls-Royce ? :D лягай :)
  • 29 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "ддд":

    Да,да и километрите ще са реални,защото ще е карана от баба,която е ходила само до мола или от дядо,дето е карал до пенсионерския клуб за една табла с наборите.
  • 30 ярослав станчев

    0 0 Отговор
    Сега забелязах километража (третата колона с числа) на колите от 2-3 години.Под 30 000 км. има само 2 или 3.МБ СЛК-26 хиляди,Сузуки сплаш-29000 и Опел агила-25000.Всички останали са над 30000.И най-фрапиращите километри,още втората кола Ауди а6-62000,Кю5-64000,МБ Е-клас-84000,Ауди а4-77000,Волво ХЦ60-68000,Шкода суперб-80000,БМВ 5-77000.И това е само за 2-3 години.При 4-5 годишните вече гонят и минават 100 000.Дали не карат,а?При 10-11 години Ауди а6-190000,Пасат-185000,а4-165000,БМВ Х5-184000.Масовите модели се карат яко и после идват тука на 120-130000 км.Това предполагам е среден километраж,ама изобщо не е малко.
  • 31 Japoneze

    0 0 Отговор
    Вярна е класацията,Маздолета (3)ми е точно 5 годишен -няма грешка,скука майка-една крушка не съм сменил, поне една,пу...!
    А за немските- многото километри казвате,то не е само километрите - ами по какъв път са карани(да не е като при нас ),с какво гориво,заради километрите влизали в сервиз?Смяна на накладки и дискове не са броили,за друго са били те там-я блок на скоростите,или нещо с електорниката,счупено буталце, бърка вода и масло и т.н.Нали ги гледам в Балканстар-една шапка пари и на 2-3та година в сервиза!
  • 32 аз

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "десс79":

    Много е точна класацията-да видят тея от Дачия какви коли никога няма да могат да направят :):):)
  • 33 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "mediator37":

    Абе то е малко спорно дали Опел е немска кола. Само немска марка, но колите им не са точно немски
  • 34 abv

    0 0 Отговор
    Много хора плюят марката Форд, но на базата на много стара информация ,но нещата вече са различни..Вижте вече в рекламите по телевизиите има реклами на БМВ и Мерцедес ,което е показателно.Да се вгледат и прочетат хубаво в тези статистични класации и да видят че в тъмнозеления сектор на всяка от класациите неминуемо присъства модел на марката.При 8-9 годишните има три модела на Форд и пет на Тойота в първата двайсетица , което е атестат за качество.