Last news in Fakti

25 Февруари, 2015 09:59, обновена 13 Септември, 2015 10:00 37 513 52

Тест на BMW X4

  • тест-
  • bmw-
  • x4-
  • x4 xdrive35d
Тест на BMW X4 - 1

Едно от новите попълнения в гамата на баварците е Х4. Този автомобил може да се определи като "емоционално" Х3 или пък като умалено Х6. Всъщност специалистите от BMW са се опитали да концентрират в Х4 базата от първото, формите от второто и не на последно място - динамиката от стандартното BMW 3er. Дали са успели се опитахме да разберем в един продължителен тест драйв на автомобила. В случая изпробвахме мощната версия X4 xDrive30d, която е дизелова и разполага с 258 конски сили. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Както вече споменахме, формите на автомобила са доста сходни с тези на Х6. Возилото представлява спортно купе, което обаче разполага с пет врати и в същото време е с доста висок клиренс. Така се получава кросоувър, по-къс от Х6 с 240 мм, но това не трябва да заблуждава. Х4 съвсем не е предназначен за двама души. Линиите са динамични, като в същото време в тях са загатнати и всъдеходните качества на колата. Заради същата платформа Х4 почти не се различава по габарити от Х3. Единствената разлика е в дължината. Х4 е по-дълго с 14 мм от Х3. Заради скосената задна част товарното отделение пък е по-малко с 50 литра. Едва ли екстериорната част се нуждае от повече обяснения. Дизайнът на Х4 не е революционен, повтаря до голяма степен този на Х6, но определено се харесва на голяма част от клиентите на подобни возила. Най-кратко можем да го определим като хармоничен и агресивен, но в никакъв случай не е гангстерски.

Интериор

На практика салонът на Х4 е почти същият като този на Х3 - отлично качество на сглобката и на материалите и в същото време доста лаконичен. Уредите са силно информативни и са смесица от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Задължителният i-контролер е налице и тук, като вече е с новата си по-голяма шайба. Причината за промяната е в иновационната му повърхност, която е сензорна (iDrive Touch) и позволява изписване на ръкописни символи, които система разпознава. Така доста по-лесно може да се влезе в телефония указател, както и да се избере желаната дестинация на навигационната система. Седалките са сравнително големи и удобни, като единствено в задната част, заради скосения таван, ръстови пасажери могат да изпитат лек дискомфорт. Иначе багажното отделение е функционално и разполага с обем от 500 литра, а петата врата се отваря автоматично.

Двигател и ходови характеристики

Моделът се предлага у нас с два бензинови и два дизелови агрегата, но мощностните вариации на Х4 са общо 6. При бензиновите мотори двулитровият агрегат е наличен със 184 и с 245 коня, а трилитровият развива 306 к.с. Малкият дизел също е двулитров и генерира 190 конски сили. Трилитровата дизелова модификация има две мощностни вариации - с 258 и с 313 конски сили. Именно предпоследната, която ние тествахме, се явява може би оптималният вариант. Тя разполага с умопомрачаваща динамика за дизелов автомобил, като в същото време е доста икономична. Средният разход, който получихме след близо 1000-километров пробег, беше под 8 на 100. Фирмената xDrive система е перфектна, като освен че подобрява всъдеходните възможности на автомобила, се грижи и за неговата стабилност. Кренът в завоите е минимален, а благодарение на електронно регулируемите амортисьори и на системата EDC като цяло, возията може да се настройва в няколко режима според желанията на водача. При избора на скоростни кутии без колебания може да се каже, че осемстепенната автоматична ZF трансмисия е най-добрият вариант.

Цена

Всички от гореизброените качества като перфектна сглобка, високо качество на материалите, динамика, съчетана отлично с икономичност, функционалност и в същото време агресивна визия, определено си имат цена. Автомобилът не е евтин, но предвид преките си конкуренти в т.нар. премиум клас, тя може да се определи като атрактивна. Или казано по-просто - човек определено разбира за какво си дава парите. Х4 също така е различен, разполага с всички качества на стандартните кросоувъри, но визията му съвсем не е банална. Ето и пълната ценова листа на базовите варианти при различните версии на новото Х4 - един автомобил, предназначен и за удоволствие, и служещ като функционално и практично превозно средство.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Shmeker

    1 5 Отговор
    Браво. Еталонът в класа си!
  • 2 е (като Елха

    4 0 Отговор
    На километража се виждат вече стандартните 130000км. и навигацията е на италиански. Браво!
  • 3 MSUx

    7 1 Отговор
    НИКОГАААААААААААА, никога няма да дам 90хил лева за тоя кошник, вижте го само и при това интериора е като на Х5 от 2007 година, тия от бмв здраво са си повярвали.

    Коментиран от #5

  • 4 Фен на марката

    6 1 Отговор
    Тия от БМВ няма ли да измислят нещо по ново в интериора? Това табло е адски демоде и се вгражда във всичките им модели от десетина години насам.
  • 5 Факира

    2 3 Отговор

    До коментар #3 от "MSUx":

    Ти няма да дадеш ама хиляди българчета само това им е страстта в живота ! Кой краднал, кой на кредит, кой срещу бащиният си апратамент - всички искат да седнат в Х4 и да запалят по цигара на светофара
  • 6 Факира

    0 0 Отговор
    До половин година Х4 ще плъзнат из цялата страна
  • 7 тошибиян

    6 1 Отговор
    отново същия пласмасов педал за газта още от времето на е36 сега на ролса е същия дори
  • 8 bmw for skrap

    7 1 Отговор
    вземи тоз боклук за 100 бона :Д
  • 9 иш

    0 4 Отговор
    нямаш представа от автомобили
  • 10 Изобщо ни мъ кефи.

    0 1 Отговор
    За тези пари един NX 200t и ще се радвам на живота.

    Коментиран от #11

  • 11 Мартин

    2 5 Отговор

    До коментар #10 от "Изобщо ни мъ кефи.":

    На вкус и цвет, товариши нет е казал руснака. (не съм сигурен дали правописът е правилен на руски). На мен лично тази Х4-ка определено ми допада най-много и както е казал авторът на статията "човек определено знае за какво си дава парите"
  • 12 ххх

    1 0 Отговор
    Не е лошо, но не мога да кажа че съм впечатлен. А пък и като погледна цената се разочаровам ...
  • 13 незнайко

    0 0 Отговор
    Тези баварци ако са на половин цена спрямо сегашната, ще има опашки както про Бай Тошо за бензин.
  • 14 MSux

    4 3 Отговор
    За тия пари всичко е по-добро, 2 годишни S/А8/7сер/6сер/Екласе/5сер.... Субару wrx sti, 4ser - мога да пиша цял ден. Човек който даде толкова пари за това значи нищо не разбира от автомобили, да не говорим за вкус, защото това още не е излезнало и вече ми е противно.
    Ако пък на човека му се налага да е 100% съв, NX на ЛЕксус е по-евтин и е може би около 3 пъти по-готин като дизайн и интериоер и дори женското evoque или дефендер (новия). ДА не говорим, че точно вчера видя едно такова на цариградско и се чудех какво е, защото отзад нямаше надпис и се чудех между х5 и х6 а то се оказа х4, ела им разбери моделите.
  • 15 Julio

    1 1 Отговор
    На живо повече мяза на GT отколкото на Х6. Иначе е една идея по-практично и от двете споменати щото е по-малко и по евтино от тях. Мисля че Х3 е по-добрият вариант ако ще взимаш БМВ. Но аз така и така не харесвам тоя род дизайн за джипка - износи се...
  • 16 грозното пате

    4 3 Отговор
    Тази кола е доказателство, че BMW считат клиентите си за идиоти.
  • 17 Milen

    1 3 Отговор
    Е.ааси и дървения кошшшшшшшшш.
  • 18 МаКаТа

    5 3 Отговор
    Както е казал народът "Гроздето е кисело". 1000 кусури се намират на кола, единственият минус на която е, че е по-скъпа. Ама то качеството се заплаща. Иначе си купете опел, например и си трайте.

    Коментиран от #27

  • 19 Бай хой

    0 2 Отговор
    Бедният далечен братчед на маккана.
  • 20 Гост

    2 1 Отговор
    Колата не е лоша,но не е и нещо,с което да оставиш хората с отворени уста....
    Средна работа,която е с доста надута цена! По-долу са споменали колко много други модели могат да се вземат на тази цена.... че дори и на по-добра цена!Прекалено масово,еднотипно и банално стана да се купува само БМВ,Ауди и Мерцедес!
  • 21 BMW X4

    4 4 Отговор
    Така като гледам коментарите, повечето са от професор на горе. Но на българина му дай да критикува и недоволства. Баварката си е страхотна и който може да си я позволи, нека да си я кара с кеф, а завистниците да злобеят и да драскат тъпи коментари.

    Коментиран от #22, #29

  • 22 кой

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "BMW X4 ":

    Точно така, браво!
  • 23 qwerty

    0 0 Отговор
    нормално ли е на толкова нов автомобил двигателят /капака/ де е толкова мръсен и кален? това е премиум марка и би следвало корите под двигателя да предпазват по-качествено.
  • 24 Кобрата

    3 2 Отговор
    BMW-то е супер...Отпред прилича на X3, а отзад на X6, разходът също не е много висок, така че според мен това е един приличен автомобил. С удоволствие очаквам да видя и X7, за който се говореше преди време.
  • 25 Кобрата

    1 1 Отговор
    Мисля, че с M спортният волан ще е още по-приятно...

    Коментиран от #30

  • 26 ох ох

    1 2 Отговор
    как не смениха това табло вече 10г. ? Че и на всички модели го слагат.. Унификация, по-лесно е така, конвейра не чака - ;)

    Коментиран от #28, #37

  • 27 Milen

    0 4 Отговор

    До коментар #18 от "МаКаТа":

    Брачет Х5 като е два пъти по скъпо, да е казал някой че е грозно? Ми то в едно сузуки витара от най старите има повече красота хахахахах
  • 28 Кобрата

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "ох ох":

    Хах какво му е на таблото да те попитам? Пак ако го сменят някои хора ще ревнат, че цената била висока, че незнам си какво и българинът вечно няма угода...Хем сме беден народ, хем на всичко му намирате косури. А направете нещо по-хубаво като не ви харесва това.
  • 29 Milen

    0 5 Отговор

    До коментар #21 от "BMW X4 ":

    Представяш ли си, тук вече има 20 човека които не им харесва и двама трима, заклети в БМВ селски пръчки от няма как казват че е хубаво. Сигурно от БМВ им дават кюфтета безплатно на всеки нов модел като излезе...
  • 30 Milen

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "Кобрата":

    За първи път чувам един спортен волан да промени цялата грозна кола...

    Коментиран от #32

  • 31 Гост

    0 1 Отговор
    Колата не е чак толкова грозна,но запълва впечатлението за масовост при премиум марките.... Ауди,БМВ и Мерцедес.....Те вече имат по 10 автомобила в портфолиото си,които са почти еднакви и с еднотипни цени! Това става банално.....
    Не виждам елитност в този модел....

    Коментиран от #33

  • 32 Кобрата

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Milen":

    Не съм казал, че ще я промени просто ще изглежда по-добре в салона. кой ти е искал мнението?

    Коментиран от #34

  • 33 А къде виждаш

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Като не виждаш елитност в тези марки, къде я виждаш, в дачия ли???
  • 34 РазбирачитеДаГасятКомпютрите

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Кобрата":

    хаххаа, БРАВОО!!! И между другото има разлика да вземеш кола на 2-3 год. или да и свалиш найлоните от седалките ... :)
  • 35 Комплексииии

    3 2 Отговор
    Чета всички коментари по тази статия и се покъртвам мега дълбоко - не мога да разбера от къде идва тази жестока комплексираност на българина, намират се "кусури" на премиум автомобили, които те самите никога няма да притежават дори и след 10 години, камо ли пък нови да ги имат. Изразяват "мнение" за коли, до които те никога няма да имат пряк досег, а същевременно карат голф 3............на 22 год...........

    Коментиран от #36, #49

  • 36 кой

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Комплексииии":

    Точно така, Браво!
  • 37 mediator37

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "ох ох":

    Прави си. Средната конзола ми простее твърде. Изглежда супер старомодно. Вече 100 години нищо ново. Дори при Х3-та навигацията е най-отгоре и се отваря като капак (лично аз карам Х3), а сега са я смъкнали и средната конзола изглежда толкова утикана и наблъскана. В първия момент си казах- ох, какво натиснах, че отворих снимка на някоя грозна Тойота !?
    Съжалявам, но това ми е мнението за таблото и средната конзола.
  • 38 оня същия

    0 1 Отговор
    Картоф в умален вариант
  • 39 giugiaro

    0 3 Отговор
    Я, имало и по-грозна кошара от X6.
  • 40 azz

    0 4 Отговор
    БМВ!!! Любимата марка на всички български комплексари

    Коментиран от #41

  • 41 mediator37

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "azz":

    И на мадамите. Странно, но факт. БМВ - Гаранция за повишена успеваемост сред жените от всякаква възраст, но най-вече младите момичета.
    Вервайте ми!

    Коментиран от #44

  • 42

    0 2 Отговор
    Гърбавия трол Х6 вече ще се продава по вече по размери, S,M,L,XL.
  • 43 гостенин

    1 0 Отговор
    Колега, БМВ са от малкото марки автомобили, които държат на традициите и клиентите си! За това и конзолата ти изглежда така старомодна, защото по-големия диапазон клиенти на марката ги искат точно така.:)
  • 44 S Doichinov

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "mediator37":

    Верваме ти
  • 45 ами да

    0 2 Отговор
    за 100 бона ще си сменя 3 коли по 33 хилки през 3-4 години и все ще карам нова кола - напр. Хюндай и30.

    Коментиран от #46

  • 46 ами не

    0 1 Отговор

    До коментар #45 от "ами да":

    затова такива като теб само в къщи и да "муат" боб

    Коментиран от #48

  • 47 ох ох

    0 1 Отговор
    Няколко гъзара-комплексара се опитват да вдигнат в небесата една конфекция на БМВ от повече от 10 години, но в друга ниша.
    Сигурно и ключ на БМВ не са пипали, но дават комплексни мнения - колко велика кола е бавареца - "от секъде".-:)
    Е, нека го има баварецът, нека си го произвеждат, но за 100 хилки - айде, моля ви се...
    А, това че е "много купувана в Бг" - и това не е вярно!
    805 леки БМВ срещу 20 000 продадени през 2014г. автомобили е капка в морето, Пред тях с двойни продажби са Фолксваген и Тойота, Пежо, Шкода и Киа.
    И не само високата цена е възпираща за мюнхенските возила, а непрестанните дефекти още в гаранционния срок, а и сред това.
    С една дума - много пари за ... нищо!
  • 48 ами да

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "ами не":

    що бе, ти да не мааш само пържоли и да не би да не слизаш от Х5? :D:D:D
    устат, миришещ на кисело зеле и чесън.
    за такива като теб даже не може да се каже че си комплексар !
  • 49 EMSKI

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Комплексииии":

    Повярвай ,никога не можеш да знаеш кой...какво има,и какво ще има!!!Имах X3 още през 2009 год....3 дизел-доволен бях.Сега не мога да си позволя Х4,пари за нищо-просто начин на мислене и приоритети.Колата не е всичко в този живот...бъдете здрави и се усмихвайте по-често!
  • 50 Става ама

    0 0 Отговор
    http://fakti.bg/avto/78680-koi-kolko-novi-koli-prodava-v-bg

    малко статистика.....
    БМВ е с пазарен дял малко под АМК по плодажби Рено Нисан и VW с Ауди, както и Тойота са доста пред останалите.....
    в БГ
  • 51 Реалист

    4 0 Отговор
    Харна си е колата, ама трябва да чакам 14 години, за да си я купя. Това се отнася и за повечето философи тук, дето сънуват японски резачки и свалят найлони от седалките.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.