5 Юни, 2015 09:00 6 106 26

Представяне на новата Honda Civic Type R

  • honda-
  • civic-
  • type r-
  • 2016

Първият модел на така известния хечбек Honda Civic излиза през далечната 72-ра година. Спортната му версия Type R е много популярна и много ценена сред феновете на японски автомобили по света и води началото си от шестата генерация на модела. Сега е време да застъпи най-мощният и екстремен Civic, правен някога. Той е първият оборудван с турбодвигател. От Honda много дълго време удържаха на световната турбо вълна, осланяйки се на атмосферните високооборотни VTEC двигатели. Истината е, че тези малки бензинови двигатели имаха много голяма нужда от въртящ момент и това време настъпи.

Скоро мина и ултимативният тест за спортни автомобили - обиколката на "Нюрбургринг" и колата се представи там зашеметяващо с време от 7 минути и 50.63 секунди, отдалечавайки се от най-близкия си конкурент Seat Leon Cupra ST на цели 8 секунди. С това време тя оставя коли, като Lamborghini Gallardo LP560-4, Mercedes CLK DTM AMG и Ferrari F430 зад себе си. При старта на проекта една дума е била важна за инженерите и тя е "Бутигири",  която означава "да пробиеш и да оставиш другите зад себе си".

И сега да наблегнем на цифрите. Нов 2.0 литров Earth Dreams VTEC турбо с директно впръскване с мощност от 310 конски сили и въртящ момент от 400Nm, в границата между 2500 и 4500 оборота. Двигателят контактува с шестстепенна ръчна скоростна кутия с близки предавателни числа и това дава възможност на колата да ускори от 0 до 100 за 5.7 секунди, а максималната скорост достига 270 км/ч. Тези цифри не са величествени, но нека не забравяме, че това е кола с предно задвижване. Едно от важните неща, които се грижат за сцеплението е диференциал с ограничено приплъзване, той намалява и ефекта от недозавиване.

Колата е оборудвана с ново адаптивно окачване и в четирите точки, което позволява независим контрол на всеки един амортисьор. Спирачките отпред са с вентилирани и перфорирани дискове с размер 350мм с четири бутални апарати, задни с размер 296мм. Обута е в 19 цолови джанти с гуми Continenta с размер 235/35/19. Теглото и е много добро само 1 378 кг с пълен резервоар с гориво. Предната следа е увеличена до 1 602 мм, а задната до 1 526 мм. Клиренсът е намален до 118 мм с присъствието на шофьора. Разходът според Honda достига 7.3 на 100км, но да приемем, че това се случва при много сдържано шофиране.

Моделът ще се предлага в пет цвята: Championship White, Crystal Black (перлен), Polished Metal (металик), Brilliant Sporty Blue (металик) и Milano Red. Има и възможност за GT пакет, както и варианти от червен екстериорен или интериорен пакет и карбонов екстериорен или интериорен пакет. Инфотеймънт системата Honda Connect на базата на Android ще се предлага стандартно за модела. Естествено тази брутална външност ще бъде пренесена и вътре - дълбоки спортни седалки от черна и червена кожа зашити с двойни червени шевове. Спортен волан с равна долна част и мулти-инфо дисплей (i-MID) показващ страничното ускорение, спирачното усилие и следящ времената за обиколка на пистата. Продажбата на модела започва в началото следващия месец.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дошо

    1 3 Отговор
    Моя сивик от 1982 е по-добър ,предизвиквам всяка немска щайга да и натрия носа

    Коментиран от #2

  • 2 Луд

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дошо":

    Пий си хапчетата, вее!!!
  • 3 некойси

    1 1 Отговор
    Ще има много разплакани собственици на различни марки коли :)

    Коментиран от #4

  • 4 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "некойси":

    Jaguar S-type R с 396 к.с. от 2001г, ускорява по-бързо, а цената му е около 10-на бона!
    Иначе колата ми харесва - постарали са се инженерите от Хонда!!!
  • 5 охоооооооо

    2 0 Отговор
    Невероятен автомобил!!! Няма какво да кажа повече. Голям фен съм му - първата ми кола беше Сивик 86 набор, след това 92 набор. Минах през няколко други марки и сега пак карам Сивик 2010 набор.
    Обичам този модел.
  • 6 мнението МИ

    0 2 Отговор
    Прилича на прахосмукачка от тези портативните...
  • 7 бббббб

    2 0 Отговор
    Колега не можеш да сравняваш 4.2 v8 мотор с 2.0.

    Коментиран от #10

  • 8 ххх

    1 1 Отговор
    всичко много хубаво, ама защо не я направиха малко по-красива. Бъдете чесни поне пред себе си- задницата е направо отврат
  • 9 мнението МИ

    0 0 Отговор
    Да, отзад е като ритната! Една от последните красиви Хонд е Акордът от преди 4 години някъде, преди да го променят, сега много ги изгъзиха... Иначе ето откъде е вдъхновен дизайнът на тази:

    http://www.tehnomix.bg/bosch-bks-4003
  • 10 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "бббббб":

    Защо да не може да се сравнява, нали ускорението се мери за всички в секунди, а цената ? Едната е 500 кг по-лека и е нормално по-тежката да е с по-голям двигател, за да има по-добро ускорение. Разликата е, че Ягуара не е с турбо, а с компресор.

    Коментиран от #15

  • 11 USER

    0 0 Отговор
    Honda Civic 5 и 6 от деведесетте години имаха независимо окачване и моделите по-големи моторчета можеше да се нарекат спортни. От тогава всички сивици нямат независимо окачване отзад или на по- прост език от коло 2000г. до сега сивиците са каруци, просто защото задният им мост няма разлика с такъв на каруца :(
  • 12 Сам

    0 0 Отговор
    не съм сигурен, че си прав. Поне американския сивик е с независимо окачване, но с греда за задния са корола след 2000г, джета, повечето пасати и почти всички нови коли от нисък клас. Сивик SI е с независимо.
  • 13 Никой

    0 0 Отговор
    Развалиха го. Много е натруфен и прилича на прахосмукачка. Задницата изобщо няам да я коментирам. Японците ще направят ли красива кола най-накрая
  • 14 Пешо

    1 1 Отговор
    Японското око е дръпнато и това, което е красиво за тях, за нас - бялата раса не е!
  • 15 Име:

    0 3 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    А бе кое му е норналното на твойто сравнение. По твойта логика нищо не е по-добро от 1000 кубика спортен мотор. Вдига 300км/ч а на старо е 5хиляди лева......че може и по-малко ако си ненормален....

    Коментиран от #17

  • 16 Някой

    1 0 Отговор
    За мен си е супер колата, нещо повече, в класа и не виждам нещо по-добро, засега!
  • 17 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Име:":

    Аре не се прави на остроумен - сравнението е коректно, защото става въпрос за автомобили и за ускорението им!
    Казах, че Хондата ми харесва, но параметрите и за тези пари не са извънземни, а се доближават до Ягуар от 2001, който е на 1/5 от цената на Хондата, която основно е направена да е уж бърза!

    Коментиран от #18

  • 18 121343

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Za edna kola ne e nai vajno uskorenieto do 100 pogledni vremeto na hondata i na jaguara na nurborgring i vish kade e razlikata v kolite i tqhnata cena da 1 niq e proizveden predi 14 godini i za vremeto si e bil dobra kola kakto i sega vapreki che nemogat da se pohvalqt s golqma izdrajlivost na motora lichno az sam napravi 3 s 1 i sasht problem no povedenieto na avtomobila na patq ako si karal znaesh che ne e ot nai dobrite dori za vremeto si :)
  • 19

    0 0 Отговор
    Много добра кола, но като дизайн е далече от истината, за съжаление.........
  • 20 ASD

    0 0 Отговор
    Калниците отпред и отзад са като пришити към колата с губерка. Много грозно стоят на фона да добре изработения цялостен дизайн на автомобила. Хонда винаги са произвеждали двигатели, които са леки здрави и с уникално съотношение тегло мощност оставяйки всички европейски автопроизводители далеч след себе си. Пускайки в серийно производство на турбомотори е добра новина не само за феновете на Хонда ,но и за всички любители на високите скорости, като цената със сигурност ще е по-достъпна от всички европейски производители на коли със сходни параметри.
  • 21 ром с бмв

    0 0 Отговор
    Харесва ми,НО ще чакам 10г. за да си я купя.
    И къде са ел моторите да стане 500к.с.?
  • 22 Гошо

    0 2 Отговор
    Не може и на снимка да застане до Golf GTI...на снимката просто ще изчезне
    Супер скучна и безлична кола по отношение на дизайн...и ако пак се сменят клапани на 50к км..не,мерси
    Предпочитам GTI или S3

    Коментиран от #23

  • 23 ЯПОНЕЦА

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Гошо":

    Ей,Гошо на коя Хонда се сменят клапаните на 50 Хил.км. Покажи ми я.

    Коментиран от #24

  • 24 hienata

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "ЯПОНЕЦА":

    На ноФ Фнос "италианка" само на 163000км карана от жена 43 набор.
  • 25 копеле

    0 0 Отговор
    Супер си е количката ве, ко ми ревете, японска оса е. Някой по умни са пресметнали да е такава аеродинамиката......а бе много инженерчета тука, айсифон.
  • 26 Hunterman

    0 0 Отговор
    И колкото и да сте коне с капаци, и да не можете да повярвате, че Голфу / флайнвурст/ и други гремански печки. Струващи неадекватно много пари, са на опашката от деситикетия. Изоставащи технологично, и плащащи много пари на чужди инженери, за да има съчинят нов модел. То японските марки са
    предпочитани на всички континенти. Заради надежност и адекватна цена. Но как Българино да го разбереш? В чалга клубовете, или в порно сайтовете?