Първият модел на така известния хечбек Honda Civic излиза през далечната 72-ра година. Спортната му версия Type R е много популярна и много ценена сред феновете на японски автомобили по света и води началото си от шестата генерация на модела. Сега е време да застъпи най-мощният и екстремен Civic, правен някога. Той е първият оборудван с турбодвигател. От Honda много дълго време удържаха на световната турбо вълна, осланяйки се на атмосферните високооборотни VTEC двигатели. Истината е, че тези малки бензинови двигатели имаха много голяма нужда от въртящ момент и това време настъпи.
Скоро мина и ултимативният тест за спортни автомобили - обиколката на "Нюрбургринг" и колата се представи там зашеметяващо с време от 7 минути и 50.63 секунди, отдалечавайки се от най-близкия си конкурент Seat Leon Cupra ST на цели 8 секунди. С това време тя оставя коли, като Lamborghini Gallardo LP560-4, Mercedes CLK DTM AMG и Ferrari F430 зад себе си. При старта на проекта една дума е била важна за инженерите и тя е "Бутигири", която означава "да пробиеш и да оставиш другите зад себе си".
И сега да наблегнем на цифрите. Нов 2.0 литров Earth Dreams VTEC турбо с директно впръскване с мощност от 310 конски сили и въртящ момент от 400Nm, в границата между 2500 и 4500 оборота. Двигателят контактува с шестстепенна ръчна скоростна кутия с близки предавателни числа и това дава възможност на колата да ускори от 0 до 100 за 5.7 секунди, а максималната скорост достига 270 км/ч. Тези цифри не са величествени, но нека не забравяме, че това е кола с предно задвижване. Едно от важните неща, които се грижат за сцеплението е диференциал с ограничено приплъзване, той намалява и ефекта от недозавиване.
Колата е оборудвана с ново адаптивно окачване и в четирите точки, което позволява независим контрол на всеки един амортисьор. Спирачките отпред са с вентилирани и перфорирани дискове с размер 350мм с четири бутални апарати, задни с размер 296мм. Обута е в 19 цолови джанти с гуми Continenta с размер 235/35/19. Теглото и е много добро само 1 378 кг с пълен резервоар с гориво. Предната следа е увеличена до 1 602 мм, а задната до 1 526 мм. Клиренсът е намален до 118 мм с присъствието на шофьора. Разходът според Honda достига 7.3 на 100км, но да приемем, че това се случва при много сдържано шофиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дошо
Коментиран от #2
11:23 05.06.2015
2 Луд
До коментар #1 от "Дошо":
Пий си хапчетата, вее!!!11:56 05.06.2015
3 некойси
Коментиран от #4
12:09 05.06.2015
4 Гост
До коментар #3 от "некойси":
Jaguar S-type R с 396 к.с. от 2001г, ускорява по-бързо, а цената му е около 10-на бона!Иначе колата ми харесва - постарали са се инженерите от Хонда!!!
12:49 05.06.2015
5 охоооооооо
Обичам този модел.
12:49 05.06.2015
6 мнението МИ
13:03 05.06.2015
7 бббббб
Коментиран от #10
13:23 05.06.2015
8 ххх
13:48 05.06.2015
9 мнението МИ
http://www.tehnomix.bg/bosch-bks-4003
14:00 05.06.2015
10 Гост
До коментар #7 от "бббббб":
Защо да не може да се сравнява, нали ускорението се мери за всички в секунди, а цената ? Едната е 500 кг по-лека и е нормално по-тежката да е с по-голям двигател, за да има по-добро ускорение. Разликата е, че Ягуара не е с турбо, а с компресор.Коментиран от #15
14:04 05.06.2015
11 USER
14:49 05.06.2015
12 Сам
15:06 05.06.2015
13 Никой
16:36 05.06.2015
14 Пешо
17:29 05.06.2015
15 Име:
До коментар #10 от "Гост":
А бе кое му е норналното на твойто сравнение. По твойта логика нищо не е по-добро от 1000 кубика спортен мотор. Вдига 300км/ч а на старо е 5хиляди лева......че може и по-малко ако си ненормален....Коментиран от #17
18:27 05.06.2015
16 Някой
20:11 05.06.2015
17 Гост
До коментар #15 от "Име:":
Аре не се прави на остроумен - сравнението е коректно, защото става въпрос за автомобили и за ускорението им!Казах, че Хондата ми харесва, но параметрите и за тези пари не са извънземни, а се доближават до Ягуар от 2001, който е на 1/5 от цената на Хондата, която основно е направена да е уж бърза!
Коментиран от #18
20:57 05.06.2015
18 121343
До коментар #17 от "Гост":
Za edna kola ne e nai vajno uskorenieto do 100 pogledni vremeto na hondata i na jaguara na nurborgring i vish kade e razlikata v kolite i tqhnata cena da 1 niq e proizveden predi 14 godini i za vremeto si e bil dobra kola kakto i sega vapreki che nemogat da se pohvalqt s golqma izdrajlivost na motora lichno az sam napravi 3 s 1 i sasht problem no povedenieto na avtomobila na patq ako si karal znaesh che ne e ot nai dobrite dori za vremeto si :)21:50 05.06.2015
19
05:42 06.06.2015
20 ASD
10:22 06.06.2015
21 ром с бмв
И къде са ел моторите да стане 500к.с.?
13:11 06.06.2015
22 Гошо
Супер скучна и безлична кола по отношение на дизайн...и ако пак се сменят клапани на 50к км..не,мерси
Предпочитам GTI или S3
Коментиран от #23
23:56 06.06.2015
23 ЯПОНЕЦА
До коментар #22 от "Гошо":
Ей,Гошо на коя Хонда се сменят клапаните на 50 Хил.км. Покажи ми я.Коментиран от #24
01:40 07.06.2015
24 hienata
До коментар #23 от "ЯПОНЕЦА":
На ноФ Фнос "италианка" само на 163000км карана от жена 43 набор.22:57 07.06.2015
25 копеле
11:59 08.06.2015
26 Hunterman
предпочитани на всички континенти. Заради надежност и адекватна цена. Но как Българино да го разбереш? В чалга клубовете, или в порно сайтовете?
09:23 25.06.2015