26 Ноември, 2015 09:30 48 424 32

Тест на Opel Astra K

  • opel-
  • astra-
  • k-
  • тест
Тест на Opel Astra K - 1

Ако приемем, че класният ръководител на компактните автомобили е VW Golf, то един от най-добрите му ученици бе досегашното поколение на Opel Astra. И както се случва често, много от учениците надминават учителите си. В конкретния случай е рано да се говори за това, но изобщо не е изключено. Последното поколение Astra, обозначено с индекс "К", беше показано за първи път на автомобилното изложение във Франкфурт през септември, а сега, два месеца по-късно, новата Astra стъпи на българска земя. Екипът ни направи тест драйв на последната "К" генерация, за впечатленията от която ще ви разкажем сега.

Екстериор

Тест на Opel Astra K

Въпреки че на пръв поглед новата Astra не се различава много от предшественика си, като се загледа човек ще види не едно и две изменения. Екстериорните корекции са нанесени изключително прецизно, като най-съществените новости в дизайна се откриват в задната част на автомобила. Интересната извивка там прави колата да изглежда модерно и динамично. Предните светлини също впечатляват с изтънчени форми, а страничните огледала са преместени директно на вратите.

Естествено и останалите елементи от външния вид търпят изменение, защото Astra К е построена на абсолютно нова платформа. Като цяло колата изглежда модерна, динамична и значително по-лека, каквато всъщност е. Astra K е по-лека от предшественика си с цели 200 килограма. Що се отнася до габаритите, последната генерация е по-къса с 50 мм, по-ниска с 25 мм и даже междуосието е намалено с 23 мм. Всички тези промени водят до отлична аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.285

Интериор

Тест на Opel Astra K

Салонът на предишната Astra J се характеризираше с изобилие на пластмасови детайли и с огромния брой бутони по арматурното табло. Последното беше широко критикувано от всички журналисти и клиенти. Когато от Opel провели проучване за следващата "К" генерация, се оказало, че много от собствениците на Astra J бързо са привикнали и одобряват решението всяка функция да се командва от отделен бутон. Все пак дизайнерите са намалили броя на копчетата, но той отново е по-голям от този на повечето автомобили в класа.

Големият сензорен екран на мултимедийния комплекс IntelliLink, промененият стил и по-качествените материали определено повишават комфорта в салона. Затова допринасят и ергономичните седалки, които в по-високите нива разполагат с ел. регулировки и дори с функция за масаж. Новите кресла са сертифицирани от AGR и са изцяло с нова конструкция.

Ярко оранжевата подсветка в салона е заменена с далеч "по-спокойната" бяла, а мястото за водача, пасажера до него и за пътниците отзад определено е предостатъчно за автомобил от този клас. Минус се явява багажникът, който не предлага голям обем. Вместимостта му е 370 литра, а отворът отново е с висок праг. Като цяло интериорът е по-модерен, по-комфортен и изработен с по-качествени материали. Множеството нови технологии, интегрирани в помощните системи, също оказват благоприятно влияние на общата оценка, която смело можем да определим като по-висока от тази на досегашното J поколение.

Двигател и ходови характеристики

Тест на Opel Astra K

Предоставените ни за тест автомобили разполагаха с един дизелов и с един бензинов агрегат, които всъщност са най-интересните в моторната гама на новата Astra. Оптимален според нас е дизелът с обем 1.6 литра, който заменя досегашния 1.7-литров мотор. Двигателят 1.6 CDTI се предлага в три варианта на мощността от 95 к.с. до 136 к.с. и с максимален въртящ момент 320 Нм. В съчетание със серийната шестстепенна механична трансмисия емисиите на CO2 винаги остават под границата от 100 грама на километър пробег.

Имахме възможността да изпитаме качествата на най-мощния дизелов агрегат. Той предлага отлична динамика, като същевременно е икономичен. Нивата на шум и вибрации са много ниски, което в съчетание с добрата шумоизолация в салона осигуряват много добро ниво на комфорт при пътуване. Старт-стоп система и още куп нови технологии, както и големите сервизни интервали в размер на 30 000 километра, също играят много важна роля при избора.

Возията може да се определи като мека. Колата е сравнително стабилна в завои, но определено няма да се хареса на уличните състезатели. Тя обаче е идеална за повечето умерени шофьори.

Най-голямата иновация в техническите елементи на новата Astra е адаптивната матрична система на фаровете IntelliLux LED. Основните адаптивни светлини се характеризират с изключителна точност и изпращат светлинни потоци в нужните зони. На практика този автомобил може да се кара само на дълги. Благодарение на тази новост за автомобил от компактния клас, колите в отсрещната лента са прецизно забелязвани от системата, която "отрязва" светлинния поток точно пред тях и не заслепява водачите им. Същото важи и за автомобилите отпред. По време на теста карахме автомобила и на тъмно, на дълги светлини, и нито един от шофьорите на насрещно движещите се автомобили не бе заслепен. В същото време пътното платно се осветява значително по-добре от досега използваните ксенонови фарове.

Цена

Тест на Opel Astra K

След пробното шофиране, което проведохме в продължение на два дни, можем да кажем, че в сравнение с предшественика си Astra K е направила голяма крачка напред. Напредъкът се забелязва най-вече в новите технологии, олекотяването на автомобила и осъвременяването на двигателната гама. В същото време това не се отразява на крайната цена, която определено е предпоставка за успех на модела. Ето и пълната ценова листа на Opel Astra K.

Тест на Opel Astra K

ТТ данни на новата Astra K, можете да видите ТУК

Тест на Opel Astra K


Подробни технически характеристики за всички предишни генерации на Opel Astra - ТУК


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    2 9 Отговор
    А бе добра е безспорно. Много по добра от Тойотите, например, но все още не може да се мери с баткото Golf 7

    Коментиран от #2, #5

  • 2 Караиванов

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Opel определено дръпнаха с дизайн още от Insignia, а сега и с тези нови технологии имат реалната възможност да се превърнат в основен играч на пазара на компактните коли хечбек.
  • 3 МаКаТа

    5 2 Отговор
    Голф 7 е вече морално остарял модел. Астрата определено е много по-добра. Ще видим какво ще покаже обаче Фолксваген със следващата осма генерация на Голф

    Коментиран от #12

  • 4 mediator37

    3 1 Отговор
    "Полицейската" Астра е дълга 4,11м. , а тази новата "скъсената" 4,37м.
    "Полицейската" Астра тежи 1215кг. , а тази 1350кг.
    Изобщо не ми допада това порастване на моделите

    Коментиран от #6

  • 5 йордан иванов

    1 7 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Когато един Опел стане здрав и не се чупи, можеш да го сравняваш с Тойота..
  • 6 Ицака

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "mediator37":

    Вярно е, че всеки нов модел става по-голям, но тук за първи път астра К е по-къса от J, което е едно добро начало. Освен това е и по-лека от J с 200 кг.
  • 7 Гостенин

    6 0 Отговор
    Цял живот карам Опел- от Вектра, през Зафира А, Зафира Б, Инсигния, до Мока сега. Всичките ми коли са взимани втора употреба и карани по 170 000-200 000 км от мен. Незнам дали се дължи на някакъв късмет или друго, но съм сменял само обичайните неща, добавям и по някои алтелнатор на Зафирите и други дреболии, не надхвърлящи 200лв. Мисля, че това за здравината не е основателно. Поздрави

    Коментиран от #13

  • 8 Кобрата

    0 13 Отговор
    Opel-ът не е лош, обаче за тези пари VW си остава по-добрият автомобил... Даже и Audi може да се купи за тези пари, А3 например
  • 9 spasov

    0 0 Отговор
    Имал съм два Опела-Кадет и Корса,сега съм с Голф 5.Да ви кажа доволен съм и от трите коли,не са ми създавали никакви проблеми и трите,всички са купувани втора ръка от Италия,така че може и да е малко до късмет,кой на каквото попадне и как го поддържа.Тази астра честно казано ми е по-симпатична от миналият модел и за това си взех голфче,а не отново опел.
  • 10 гост

    4 0 Отговор
    За подобни новости цената му е много добра. Голф не може да се мери, понеже там за да имаш прилична динамика трябва да се вземе по-мощен двигател.
    Явно от Опел са го разбрали това и сега само продажбите ще покажат, дали и купувачите ги харесват. Според мен един Опел е винаги за предпочитане пред Киа.
    Инсигния, Мока и сега Астра разчупиха дизайна, дано се купуват повече.
  • 11 123456

    1 2 Отговор
    Много харесвам интериора обаче сега забелязах че няма симетрия между мултимедията и конзолата от долу. А това изглежда доста гадно.
  • 12 Banev

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "МаКаТа":

    Как може да кажеш че модел на година и половина е морално остарял? Или твоите схващания са: аа мани го тоя пернишки голф! Не виждам с какво Астра-та е по-добра от Голф 7, съвременен автомобил със 131 кс. дизел и свръх мотор 1.4, not thanks? За дизайна на Астра-та, само и единствено адмирации!
  • 13 mediator37

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гостенин":

    Никакъв късмет не си имал, като сменяйки много видове опели са се оказвали все здрави. Моят Опел Вектра го взех втора употреба, карах го 10 години и го прехвърлих на близък, когато беше вече навършил 25 години. Юркал съм го безмилостно и неграмотно, не рачи да се счупи и не ме е оставял на пътя. Живот и здраве ще видя новият собственик колко ще го кара. Може би поне докато стане на 30 години.
  • 14 Jimmy

    1 2 Отговор
    Съвсем спокойно мога да кажа, че не си струва, при тези цени... В момента Renault Megane струва 23 бона с прилично оборудване и 1.6 бензинов двигател, а за 26 с дизелов и пак не отстъпва на астрата по нищо, има Golf за 26 в момента, дори Dacia Duster, която е в този клас, но по-вдигнат автомобил е около 30К с приличен набор от екстри и добър двигател като 1.5 dCi 110HP. Астрата може би не е лоша, но за тези пари има по-добро вече тествано като Реното, като Голфа. Да, имаше Дизелгейт, но потребителите не са платили и стотинка за този скандал.
  • 15 Краси

    4 1 Отговор
    И на мен нещо цените изобщо не ми допадат. Знам, че това са каталожни цени и отстъпките започват от поне 10% само за "Добър ден!" на влизане в шоурума, ама все пак...
  • 16 почитател на опел

    5 0 Отговор
    Карал съм само опел от 20 години от кадет през всички астри F, G, H, J и се чудя сега каква ли ще е новата АСТРА К дано да излезе читава.Единствено не съм пробвал само МОККА.От скоро карам астра j 2013 г. дизел
  • 17 Astra

    8 1 Отговор
    като притежател на Астра Ф няма каква лоша дума да кажа за нея :) Знаеш че ще запали и ще те откара там където искаш. Пък Astra K дано я набарам в близките 5 години :) Опела си е опел който има го хвали, който го няма плюе без да знае нищо
  • 18 Astra

    6 0 Отговор
    като притежател на Астра Ф няма каква лоша дума да кажа за нея :) Знаеш че ще запали и ще те откара там където искаш. Пък Astra K дано я набарам в близките 5 години :) Опела си е опел който има го хвали, който го няма плюе без да знае нищо
  • 19 ataveto

    0 7 Отговор
    Дизеловата версия е с мотор ФИАТ . ecotec-a гори масло наблъскан със неща който в повечето случай не използвате но плащате да те омагьосат и да вземат парите ама си остава едно ръждоядче

    Коментиран от #20

  • 20 Гошето

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "ataveto":

    Отдавна дизелите на опел нямат нищо общо с фиат, а и са супир добри.
  • 21 Косматия

    0 3 Отговор
    По малка, по ниска, намалено междуосие.
    Това не стига, че ще вози като търкалящ се бидон по едри камъни ами на всеки легнал полицай ще остъргва каквото има отдолу.
    Дръжте си я.
  • 22 дфжсдфсдшпф

    0 2 Отговор
    къде са големите двигатели искам 3.4.5 литрови дизелови и бензинови с мощност от 200-355 к.с само малки слагат който не вървят и после си купи опел ,vw ,хюндаий, шевролет имат поне камаро но но и то е слабо къде е zl1 ?! вр,еме е да се спре с малките агрегати и да излязат v6,v8 i t.n.Kato mine nqkoe staro audi 4.2 tdi 2009 покрай теб човека стига по бързо повече екстри о тъпия НОВ опел за който цената му е като нов е нато на аудито и невьрви като него.
  • 23 Иван Господинов

    2 0 Отговор
    Изглежда много добре. Студено, стилно, делово определено е сериозна конкуренция на последният фейслифт на Аурис. Все пак това е доста приличен автомобил за парите си и главното човек с нормални доходи може да си го позволи без да се разори. Нацелват и много подходящо време да го пуснат на пазара. След Дизелгейт репутацията на ВАГ е силно увредена но това е нож с две остриета. ВАГ могат да си позволят да продават следващият Голф дори на загуба за да задържат позициите си. Съмнявам се Астра да може да се изправи рамо до рамо със създателя на този клас но е много много близо. Опел правят добри автомобили но сервизната им база в България е абсолютно невъобразима трагедия. Като бивш собственик на Вектра съм се зарекъл никога повече Опел не защото колата е лоша а защото сервизите са извън всякаква критика. Спрямо Тойота в България имат доста да догонват в това отношение а това хич не е без значение за човек който върти средно по 50 000 километра и отгоре годишно.
  • 24 оПел

    1 7 Отговор
    Изглежда добре, но след 20-30к няма да изглеждат толкова добре разпределителните валове и кобилиците...
    Казвам го от личен опит...
    Това е градско(със сервизи, но не и на опел) превозно средство-пълен боклук като марка и като качество на всеки един детайл ...

    Коментиран от #25

  • 25 Ваня Попова

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "оПел":

    Виждам , че си много компетентен но само да отбележа , че от Астра G насам нямат двигател с кобилици.
  • 26 Gosho Vectrata

    1 0 Отговор
    Само добри думи мога да кажа за моя стар безинов Опел / с 2000 куб. см под предния капак /. Вече 10 години служи вярно. Новата Астра К е красива и високотехнологична, но и доста скъпа. С изключение на слабата базова бензинова версия, всички други са над 29 900лв.
  • 27 XC 90

    0 1 Отговор
    Тествайте и тва Волво. Вече доста време е в България. Зимайте едно от Мото Пфое и да чуем впечатленията.

    https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/12308841_10153786688116052_1182695378794193641_n.jpg?oh=172612f669c0781c26e1ef6ff2dc87eb&oe=56D96615
  • 28 Михаил

    1 0 Отговор
    Статията е супер, само че съм я чел 1 към 1 на немски език. Авторите са се постарали само да направят 2 снимки и това е. Copy and Paste.
    Следващият път добавете малко повече от себе си и наистина личните си впечатления.
  • 29 Mitaka956

    1 0 Отговор
    Тия ЛУДИ ЛИ СА как може най-големия двигател да е 1.6! Опел излагате се! Какви са тия миксери! Уважавам марката но лека полека нещата отиват към върхова версия 1.0Т OPC 500кс.
  • 30 Българин

    0 0 Отговор
    Карам Опел Астра G 2.0 дизел 82кс, вече осма година, изключително здрава кола, правил съм само дребни работи, все пак е 20г. автомобил, нищо по ДВГ, скоростна кутия.Винаги съм тръгвал и никога не ме е оставяла на пътя.Доволен съм от нея много, но мисля, че следващите модели са крачка назад като качество и надежност, например тези 1.4 бензин на Астра J, а за следващите 1.0 турбо на Астра К, и т.н, 1.6 дизел, си е направо срамота.
  • 31 Венци

    1 0 Отговор
    Горд собственик съм на Астра “К” от април 2018г.
    Купих си я чисто нова от”Булвария” след дълго обмисляне и тестване на различни марки от този клас автомобили.
    Цена, качество, нямат аналог.
    Все още е прекалено млада( само на 40000 км)
    и все още нищо не съм подменял освен масло и филтри. Мотора е 1.4 с турбина 150 кс. бензинов. ( мое лично мнение-никога повече дизел)
    Най-високия клас на оборудване. Круиз контрол, следене на пътна маркировка, сама намаля скорост при нужда, алкантара, кожен шит волан, фаровте са нещо прекрасно, дизайна е уникален, седалките супер удобни са своя клас. И много, много други ексти. Забравих да спомена мотора като динамика, за 150-те кончета, които има е прекрасен. Шофьор съм с дългогодишен опит. Международен шофьор съм и като цяло, съм зад волана като професионалис дълги години. Честичко развинтвам мотора до пълните му възможности и съм изключително доволен от представянето му. Не лансирам хората, които четят това да правят нарушения и да карат на ръба на допустимото. Зная кога и къде мога да си го позволя, макар и на ръба на закона и малко извън него! Опита зад волана в на първо място!
    Бил съм собственик и на други автомобили от същия клас, спрямо годините им на производство.
    Опела е доста подценяван автомобил от хора, които не са имали или не са оценили професионално качествата му.
    Едно време в младите ми години имах “Кадет” GSI , от тогава имам афинитет към марката!

    Личното ми мнение, че това, което предлагат ка

    Коментиран от #32

  • 32 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Венци":

    Ама ти си купил пак дизел бе, умник! Този двигател е с директно впръскване, само разликата е , че впръсква бензин. Изчакай и след време пак ще ревеш.