Екстериор
Според французите Talisman е имиджов за марката модел и точно заради това са обърнали особено внимание на външния вид. Моделът се предлага с девет цвята, осем от които са металик, а два са специално разработени за Talisman. Габаритната дължина на Talisman е 4.85 метра, широчината е 1.87 метра, а височината - 1.46 метра. Заради раздутите предни калници, хромираните хоризонтални детайли и голямата радиаторната решетка обаче, Talisman изглежда още по-масивен и солиден.
Той представлява класически триобемен седан, но с добре изразена обтекаема форма. Светлинният подпис на модела се вижда, както отпред, така и отзад. С-образните LED дневни светлини отпред придават индивидуалност и разпознаваемост на модела, а задните още повече разширяват колата. Те, подобно на предните са включени постоянно. Широките, интегрирани в бронята ауспуси пък придават нужната доза спорт на седана.Интериор
Като цяло салонът впечатлява с класически вид, но с малки изключения. Основното е, че R-Link 2 таблетът, преминал през няколко промени за да предложи освежен вид и нови функции, е контролният център на Talisman. Разположен е на централната конзола и е вертикален. Като цяло именно наличието на богато базово оборудване е една от предпоставките за отличен комфорт. Материалите и самата сглобка в салона са на високо ниво. Скърцания и паразитни шумове няма. Седалките не са нито големи, нито малки, ергономични са и предвид всевъзможните си регулировки, предлагат нужния комфорт на водача и пасажерите, а при по-високите нива на оборудване разполагат и с функция за масаж. За комфорта роля играе и оптималното пространство за краката на пътниците и отпред, и в задната част на салона. Класическият багажник пък предлага обем от 608 литра.
Возията е по-скоро мека, но тя може да се регулира посредством новата MULTI-SENSE система. Тя предлага пет режима на работа на колата - икономичен, неутрален, комфортен, спортен и индивидуален, като при последния всеки сам може да зададе харесваните от него настройки. Опции като адаптивен круиз контрол с радар, аудио Bose и акустично предно стъкло завършват интериорната картина. Един от малкото минуси, свързани със салона на Talisman са леките аеродинамични шумове в купето, които се долавят при по-висока скорост.
Двигател и ходови характеристики
Основната опция, която отличава Talisman от конкуренцията е т.нар. 4control система. Посредством електромотор, интегриран под задния мост и редуктор, задните колела завиват с до 3.5 градуса. При скорост под 60 км/ч те завиват в посока, обратна на предните, като по този начин значително улесняват маневрирането. При надвишаване на отметката 60, електродвигателят въздейства на шенкелните болтове така, че колелата завиват до 2 градуса в еднаква посока с предните.
Ниският център на тежестта и системата 4control са причините за уникалното поведение на автомобила в завои. Още нещо, което оказва влияние на поведението на автомобила е, че за пръв път в сегмента имаме свързване на система 4Control с активно окачване. Активното шаси променя работата на амортисьорите посредством клапани, като ги прави по-твърди или по-меки в зависимост от избрания режим, но не може да променя клиренса.Що се отнася до двигателите, то у нас се предлагат два дизелови и един бензинов. Последният е заимстван от Clio RS и разполага с две мощностни характеристики - 150 и 200 к.с. И двата варианта работят със седемстепенна скоростна кутия с два съединителя. Предвид вида и предназначението на Talisman обаче считаме, че дизеловите агрегати са по-удачния вариант. Те са много икономични и предлагат сравнително добра динамика.
Най-малкият дизел е 1.5-литров и впечатли с разход под 5 литра на 100 км. Следващият дизелов мотор е с работен обем 1.6 литра и се предлага със 130 и със 160 конски сили. При по-мощната версия са налични два турбо компресора, работещи на т.нар. каскаден принцип. Именно вариантът със 160 коня е най-динамичният и в същото време предлага отличен разход на гориво. Този агрегат, разработен от французите се използва и в моделите на Mercedes-Benz, и в тези на Infiniti. Трансмисията към него е шестстепенна, също с два съединителя, разработена от съвместно с едни от корифеите в бранша - фирмата Getrag.Цена
Всичко казано до тук води до една балансирана возия и най-вече много нисък разход на гориво. В обобщение можем да кажем, че Talisman е автомобил, който ще ви предложи най-вече иновативен дизайн, отличен комфорт и нисък разход на гориво. При това на конкурентни цени. Базовата версия ще се предлага в България за 41 490 лв с ДДС.
Подробни технически характеристики за новото Renault Talisman, вижте ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дейвид
10:20 08.12.2015
2 гост
Ако 4контрол се предлага във всички нива, дори и в базовото, ще е идеално, понеже то спомага колата да маневрира като по-малка, например като 4,5 кола и вероятно няма да се усеща дължината й.
Когато пристигне в близкия Рено център няма да й пропусна тестдрайв.
10:35 08.12.2015
3 Косматия
Смешно.
Коментиран от #4
10:51 08.12.2015
4 Жжж
До коментар #3 от "Косматия":
160 коня са си доста прилична мощност за подобен автомобилКоментиран от #5, #7
10:53 08.12.2015
5 Ззз
До коментар #4 от "Жжж":
Да, така е, но както предполагам знаеш 160 к.с. на рено, нямат нищо общо като вървене със 160 к.с. на БМВ например.P.S. - спестете си злобните коментарчета и минусчетата, които ще ми нацвъкате, знаете че с е така!
Коментиран от #9, #10
10:59 08.12.2015
6 опсмопсус
Сътрудничеството на Нисан и Рено се оказа доста ефектно!
10:59 08.12.2015
7 Косматия
До коментар #4 от "Жжж":
Минимума на този варел трябва да е 200 коня, че да върви прилично.А като гледам, как тва му е максимума, е как да не ти е смешно?
За добър вървеж около 250 - 300 коня и задължително 4х4.
Коментиран от #8
11:55 08.12.2015
8 Не косматия
До коментар #7 от "Косматия":
Какво обясняваш на фенчетата на рено, те много добре осъзнават, че рендето е отвратителна марка, ама така им изнася да приказват!300 к.с. и рено хо хо хо хо.
P.S. - всички знаем, че за удоволствието от шофирането трябва освен върхов комфорт и поне 500 - 600 к.с., които никога не са били и няма и да се предлагат от която и да е френска марка!!!
Коментиран от #11
11:58 08.12.2015
9 гостенина
До коментар #5 от "Ззз":
Що не кажеш като за начало колко е базовата цена с ДДС на BMW 3 и какво има като екстри в него а? После можеш да вземеш и да сравниш малко параметри и пак да си говорим кое какво е...11:58 08.12.2015
10 Ицака
До коментар #5 от "Ззз":
Прочети статията - този мотор се слага и на модели на мерцедес. На ц класа със сигурност, а мисля, че даже и на Е класа.Коментиран от #19
11:59 08.12.2015
11 Караиванов
До коментар #8 от "Не косматия":
а ти какво ще кажеш за RS моделите на рено, които къртят всички БВ-та от компактния клас на пистата. Е за мен това си е чисто удоволствие, а за теб най-вероятно мазохизъм. Освен това колата от статията не е спортен модел и 160 коня са и напълно достатъчни. То си е написано, че това е кола, която да впечатли с дизайн и с комфорт, при това на сравнително ниска цена и с нисък разход. За невероятна динамика в материала не се говори. Това просто е друг тип автомобил.12:02 08.12.2015
12 Иван Димитров
12:03 08.12.2015
13 НекЪФ пич
ПП:Карам немски автомобил, така че не бързайте да ме храните, че съм фен на Рено. Останете си със здраве и лек ден :)
12:25 08.12.2015
14 Косматия
Карам S80 2010г с V8 мотор и 4х4, на който му говори нещо това говори,
на който не да'н се обажда.
Като размери е същото като рендето, е че ме извинявате ама на тази голяма кола 160 коня е някакво безумие, нищо ще можеш да изпревариш бързо нито ще можеш да ускориш бързо ако ти се налага.
А пък кефа от карането на мощна кола си е кеф!
Коментиран от #15
12:36 08.12.2015
15 пак аз
До коментар #14 от "Косматия":
колега ще ме извиняваш ама поне като сравняваш S80 с това, го сравнявай със сходните двигатели. Да, вярно е че 160 коня не върви като 315, само че 160/200 са напълно достатъчни като за семеен седан - повечето актуални автомобили в класа с подобна мощност и двигатели са в тоя диапазон като ТТ данни. S80 не е само V8 има го и с 2ка 163hp и с 2.5 230hp дето като динамика са същите като този автомобил.12:56 08.12.2015
16 бад
Коментиран от #17
13:03 08.12.2015
17 Торпедо
До коментар #16 от "бад":
Тия винаги са крали от всеки!13:55 08.12.2015
18 Gost
Коментиран от #20
13:56 08.12.2015
19 копеле
До коментар #10 от "Ицака":
Съвсем си изпращял, каква С и Е класа бе, слага се само на Мерцедес А класа14:06 08.12.2015
20 205GTI
До коментар #18 от "Gost":
Колега,те ако гледат филми ще е добре,а ми и това не правят.Повечето драскачи в тоя форум едва ли имат 15години.14:07 08.12.2015
21 Бръснат
Коментиран от #37
14:13 08.12.2015
22 гост
Заради келеши с коли, които си мислят че вървят, стават повечето катастрофи по пътищата: или ще кара бързо или ще тръгне да изпреварва без да има достатъчно разстояние или видимост. Кога някой е карал кола над 200кс, аз поне не съм, но за ежедневна употреба и 120 кс са достатъчни, особенно с програмируема скоростна кутия.
Аз лично спестявам за Каджар със 130кс турбо-бензин. Страхотна кола, пъргава, икономична и комфортна на добра цена.
Коментиран от #24
14:14 08.12.2015
23 sergo
Рено- кола за бедните,или можеби дачия,то все същото....
Пратно каране:)
Коментиран от #25
14:18 08.12.2015
24 гостенина
До коментар #22 от "гост":
За дизелите е 1418 кг, за бензиновите е 1430 кг. От мен +100 за "келешите на пътя".14:34 08.12.2015
25 пак аз
До коментар #23 от "sergo":
то и Jaguar XJ е Tata Nano, а пък BMW 7ца е Мини... от къде ги мислите тия глупости... А да щото гледате новите коли само на картинка...Коментиран от #27
14:35 08.12.2015
26 Пловдив 1912
14:59 08.12.2015
27 sergo
До коментар #25 от "пак аз":
Казвам че рено е кола за бедни и е в един клас с дачия,кво ми сравняваш 7серия на БМВ с Мини ей големи професори сте тука и не карам нова карам 10год Saab vector sport kombi който е в пати по-добар от тоя варел пак макар и нов15:05 08.12.2015
28 грую
Коментиран от #29
15:22 08.12.2015
29 sergo
До коментар #28 от "грую":
колко ще струва това рено след 10год. или на 3та год.скрап и после пак 40к на изплащана,аз не сам богат но и нямам кредити15:38 08.12.2015
30 бедняка милионер
Коментиран от #34
15:52 08.12.2015
31 Julio
16:44 08.12.2015
32 бай ганьо
рено компания създадена 1899 и има над 126 хиляди служители с оборот на 40 млрд. евро годишно , има собствен отбор във формула 1 , това което бмв , ауди и много от любимите ти марки нямат. Притежавам кола от марката Рено с 285 к.с. която е невероятна и наказва коли 3 пъти по скъпи от нея. Данъкът на година е 1100 лв. Каското е 2400 лв., като сложиш гражданска , преглед и гориво на годишна база това е една кола за която бедняк като теб навярно никога няма да си позволи......
Коментиран от #33, #39
16:53 08.12.2015
33 sszzz
До коментар #32 от "бай ганьо":
Когато си искал кола 285 коня си нямал финансовата възможност да си позволиш БМВ МЕРЦЕДЕС ИЛИ АУДИ. бегай некаде на далече с това рендеКоментиран от #35
16:55 08.12.2015
34 Black Butterfly
До коментар #30 от "бедняка милионер":
Заради това ли?Или затова че,поради бедноста си,погледа му клони все към евтините боклуци,които се скапват в пъти по-бързо от по-скъпите и хубави неща?И след няма и много време,давай купувай пак части да ремонтираш или изцяло нещово,но пак евтино и старата песен на нов глас.Или заради това,че от зор да измисли как да изкара всеки месец и да си покрие дълговете и сметките дори не поглежда към нещата които желае и би се наложило иска или не един ден да си купи,и разсъждава просто и елементарно,като "Теле в железница" и като "Кон с капаци">Не ми трябва това или онова,то ще е скъпо,ще взема това,че поне е евтино,или как ще дам за това толкова много да не съм луд,ще си го направя сам,поне ще знам,че аз съм си го направил,какво като не е хубаво,ади сега чак толковаааа.Не е ли заради това?Не беше ли тази идеята на едни хора преди едни около 26 години,и дали не са пък тези планове от преди поне 30-40 години,за това състояние на нещата и всичко изобщо,което е днес?!?16:56 08.12.2015
35 гостенина
До коментар #33 от "sszzz":
и що? щото не си е дал парите за 2ра ръка немска бангия?16:58 08.12.2015
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Косматия
До коментар #21 от "Бръснат":
И аз искам да се върне времето га тати ми подари първия компютър - Правец 8М.Толкоз безгрижно и хубаво беше тогава.
Ама към днешна дата ни тати има ни Правец 8М. Погребахме го преди 10 години а Правеца замина на боклука при поредния ремонт на къщата.
Абе кво ви обеснявам, като гумените ви глави нищо няма да проумеят?
17:25 08.12.2015
38 Бай Коста
Не ми харесва идеята да се вади мощността от 1.6л двигател, защото изпилените двигатели не са надеждни, но натам тръгнаха работите в последните години.
17:43 08.12.2015
39 sergo
До коментар #32 от "бай ганьо":
Преди повече от 8 год слизахме с един познат от Морени кам павлово с Рено Еспейс,тогава беше сравнително ново да е било не поче от 4-5 годишно,човека беше го платил една кошница с пари,Копчетата на таблото му изпопадха и гонзолата която даржи цялата озвучителната система му падна в краката по нанадолнището,Точно 3 год се кара рено докато е ново после го засили с всичкие 285 кончета направо в с езерото на Суходол
Коментиран от #53
17:46 08.12.2015
40 копеле
17:53 08.12.2015
41 дженев
Само не мога да разбера защо тия "богаташи" с нам- какви мерцедеси,аудита и бмв все гледат у кошницата на рено ,дачия и лада.Съскат като пепелянки и леят "мозък" на ляво и на дясно.
Или лъжат ,че карат такива,или скришно се упрекват колко са се минали,или са много,ама много тъпи.Ха оставете бедняците да си карат каквото могат,пък вие се редете по сервизите и изсипвайте чувалите с пари за ремонти без да приканвате и други да се набутат.
17:54 08.12.2015
42 656
17:55 08.12.2015
43 бай ганьо
имам 4 френски коли купени нови с навъртяни по 200 000 км всяка без да имам никакви проблеми , използвам ги за работа и освен масло и биалети по 40 лв, друго не съм сменял .И като го засиля в суходол след 8 години ще си купя пак ново защото е изкарало достатъчно пари и защото е хубаво да си купиш от магазина чисто нова кола , ти си карай старата бангия 10? 15 ? години или до живот
18:14 08.12.2015
44 Гост
Коментиран от #46
18:16 08.12.2015
46 гостенина
До коментар #44 от "Гост":
естествено не мога да се мерят с швабите и техните пластмасови боклуци :)18:20 08.12.2015
47 Аз
18:25 08.12.2015
48 самосвала
18:34 08.12.2015
49 Краси
Иначе с тия еко норми, направо разкатаха фамилиите на двигателите - 1.6, 170 коня! Ама те всичките вече са така. Еко бууста на Форд да не е нещо по-различно?
19:39 08.12.2015
50 уя ми
Коментиран от #51
20:03 08.12.2015
51 Роман Ценов
До коментар #50 от "уя ми ":
20:32 08.12.2015
52 cccc
20:58 08.12.2015
53 хахо
До коментар #39 от "sergo":
Еспас с 285 коня никога не е имало. А Еспас 4 (в какъвто ти уж си се возил) няма нито табло, нито копчета (та не знам какво е падало ), само ти си знаеш какви глупости говориш21:00 08.12.2015
54 Премиума
21:16 08.12.2015
55 Рено
Всеки обича новите коли, но финансово е доста по-изгодно да дадеш 5-6 бона за стара хубава кола и за още 2-3 да я направиш да изкара още 200 хил. км, след които ще изглежда по-запазена от нова на 100 хил. Всички знаем как са направени старите автомобили в сравнение с новите, дори 6-те години разлика между лагуната и 5-цата бяха видни в качеството на материалите (в полза на бмв-то)
22:47 08.12.2015
56 алибали
Коментиран от #57
01:43 09.12.2015
57 гост
До коментар #56 от "алибали":
Много си прав. Нова кола според мен трябва да се взима първо кеш, и второ едва тогава когато си си набавил или осигурил по-важните неща в живота. Ако си имаш семейство, доход, жилище, здрав и прав да си, имаш една купчина пари, която така или иначе се обезценява, тогава си ги похарчи за нова кола, поне ще имаш удоволствието да караш ново, което е несъизмеримо с това да караш употребявана кола.Но в България не живем на висок стандарт където да може да си позволим изплащане на скъпи коли на лизинг наред с ипотека, заплатите масово са ниски или равни на месечната вноска, корто обрича ползвателя на глад, абсурдно според мен.
Друг често срещан вариант е да живееш в течащ и студен панел, а колата да е по-скъпа от стойността на панелката, пак абсурд.
Новата кола е хубаво нещо, но не и ако не можеш да си го позволиш. На заплата от 2000лв може да си позволиш 500лв ипотека и 500лв лизинг, но малцина взимат толкова, и то са основно в столицата.
11:10 09.12.2015
58 BMW
Коментиран от #59, #60
17:30 09.12.2015
59 гостенина
До коментар #58 от "BMW":
Тва някаква далавера ли трябва да се води че не разбрах?18:05 09.12.2015
60 лъжец от класа
До коментар #58 от "BMW":
Изби рибата с някаква долна лъжа.Това което пишеш си го сънувал.А8,4.2tdi на 3 години,70К км за 20К €!!!!!Бегай във форума на Walt Disney и там ги пиши тези коментари.Ауди А4,2.0tdi комби на 2години,50К км.от Германия-20К евро.Цена в немско без докарване.Пред офиса е.Нищо лично но има разлика какво искаш да е и какво е в дейдтвителност.Коментиран от #64
21:42 09.12.2015
61 аз
21:49 09.12.2015
62 Георги
Коментиран от #65
22:14 10.12.2015
63 Георги
22:16 10.12.2015
64 хис
До коментар #60 от "лъжец от класа":
научи се да търсиш по-изгодни оферти!.....баницата...баницатаааа01:31 11.12.2015
65 госта
До коментар #62 от "Георги":
най се кефя като някой загубен дето кара нов внос на 20г се изцепи така :)))) Видяхме я немската точност и прецизност, страшни дизели правят ша знаИш :) я У лЕво и тихо сега08:33 11.12.2015
66 Fen
09:35 11.12.2015
67 тъй
01:39 12.12.2015
68 Стоян Стоянов
15:53 12.12.2015
69 Иранкодро
12:59 07.03.2017
70 С.Д.
Има си я нуждата динамика като средният разход го дават под 5л.
12:07 24.04.2023