6 Януари, 2016 12:35 51 016 41

"Най-ситроенските" Citroen-и

  • citroen
"Най-ситроенските" Citroen-и - 1

Citroen е една от френските марки, която има блестящо минало, но за съжаление, днес автомобилите с двата шеврона постепенно се превръщат в конфекция, като единствено някои модели с по-авангарден дизайн държат компанията на повърхността. Сега обаче ще ви разкажем за наистина уникалните Citroen-и, които за жалост вече отдавна не се произвеждат, но все още впечатляват със своята авангардност.

Citroen Traction Avant

"Най-ситроенските" Citroen-и

Това безусловно е най-важният Citroen, от който започва всичко. Той се появява през 30-те години на миналия век, като поразява тогавашната автомобилна общественост с нетрадиционните си технологии, най-важната от които е предното предаване.

Citroen H Van

"Най-ситроенските" Citroen-и

Това превозно средство е едно от любимите на французите. То не се среща много в други страни, но в миналото във Франция екземпляри от този модел са се ползвали от енергото, пътните служби, различните търговски вериги, както и от полицията.

Citroen Karin

"Най-ситроенските" Citroen-и

Една от най-ярките концепции на Citroen, впечатляваща със своя пирамидален дизайн. Благодарение на тази нестандартна форма таванът на автомобила е с размерите на вестник. В салона пък има място за двама пасажери и водач, който е разположен в средата.

Citroen Ami

"Най-ситроенските" Citroen-и

Сега може би се досещате откъде идва решението за задното стъкло на купето Citroen C4 с три врати. Всъщност, тази идея принадлежи на американци, но е добре приета и във Франция. За жалост по същото време на пазара излиза и култовото Renault 4 и Ami остава на втори план.

Citroen SM

"Най-ситроенските" Citroen-и

За времето си този автомобил е истински космически кораб - красив, престижен и мощен. Двигателят му притежава уникален звук, а скоростната му кутия е най-ефективната за онези години. Двигателят обаче не е френски. SM се разшифрова като Systeme Maserati.

Citroen 2CV

"Най-ситроенските" Citroen-и

Едва ли някой може да не хареса уникалната простота на концепцията на 2CV. Той има структурата на палатка, мощността на сенокосачка и комфорт, малко по-добър от този на каруца, но въпреки това се превръща във "Френския Volkswagen". Популярността му и обаянието му заслужено му отреждат второто място в нашата своеобразна класация.

Citroen DS

"Най-ситроенските" Citroen-и

Предсказуеми сме, нали? Няма обаче друг Citroen, който може да се мери с "Богинята" и да й отнеме титлата и в класация от рода на "Най-ситроенските Citroen-и". Вкусове има всякакви, но са малцина онези, които отричат достойнствата на култовия DS. Днес обаче автомобилите с емблемата DS все още не предизвикват подобни усещания.

Научете подробности за моделите на Citroen от ТУК


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гого

    1 2 Отговор
    ДЦ 19 е единствения и неповторим Ситроен!

    Коментиран от #5

  • 2 Ицака

    6 0 Отговор
    Eeeeeeх, какви ситроени имаше едно време, а сега... обикновени возила.
  • 3 МаКаТа

    7 0 Отговор
    Прекрасни коли, но както казва автора, вече няма такива ситроени.
  • 4 некойси

    4 0 Отговор
    Мда, като бивш владелец на 2CV мога да кажа че това е времето през, което са се произвеждали истинските коли на марката, а не маркетингови продукти с изчислен (съкратен) срок на годност.
  • 5 Бангеев

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Гого":

    Искаш да кажеш DS и не случайно е първи в класацията на статията. И за мен Богинята е номер едно Ситроен на всички времена.

    Коментиран от #39

  • 6 Спиро

    2 1 Отговор
    Ситроен DS.
    Леле, като си помисля:
    Бях малък а един съсед имаше такава. Истинско явление на фона на всички лади и москвичи пред блока.
    Играехме мач, и на мен ми падна едно воле. Не че имаше смисъл, ама такава как да не я резнеш??:) Та резнах я аз, една гумена "калинка" и тя право в задният калник на Ситроена. И той целия падна....
    Какъв страх брах после, още помня
  • 7 Ситрофен

    5 1 Отговор
    За съжаление, колите се правят от счетоводители, а не от инжинери. Това важи за всички марки.
    А за Ситроен, освен горното, важи и това, че PSA гледа да си продава пежата.

    Коментиран от #17

  • 8 панов

    3 1 Отговор
    Къде е СХ??? Последният истински Ситроен???

    Коментиран от #10, #27

  • 9 ххх

    2 1 Отговор
    От новите единствено С5 ми харесва, но си признавам че не съм се качвал в такава с дропневматично окачване за да си напълня наистина душата. С6 въобще не ги броя- твърде редки са.
    На кумата брат й има С4 2012 бензин 1.6- приятна е колата, но от време на време се появяват досадни проблеми. Мой познат има такава служена с 1.4 бензин мотор. Не спира да я плюе, ама и има защо- няколко пъти го оставя на пътя вече.
    Ксантиа съм карал дизел, харесва ми, но остаряха мнооого.
    Със С3 имам колежка която мърмори че уж е малка кола а проблемите не са малко и най вече се оплаква от сериза (нормално за България), а колата е на 3-4 години.
    DS серията не съм карал, даже не съм се возил.
    Като цяло Ситроен има твърдо ядро от фенове (както всички марки), но наистина през последните 10 години имат проблеми с качеството. Не може да се отрече обаче че марката винаги е била различна от всичката шир употреба на пазара.

    п.п. Кактуса, кайто за малко не стана кола на годината на мен лично никак не ми харесва
  • 10 Balgarin

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "панов":

    И аз това се чудя!
  • 11 опелист

    2 0 Отговор
    Тука един от блока има гараж и държи вътре черен DS ама с целия фар... направо все едно излиза от завода няма такава красота !

    Коментиран от #41

  • 12 Balgarin

    2 0 Отговор
    Сегашните модели изобщо не бих ги нарекъл модели на Ситроен! Нищо общо нямат със истинските Ситроени от преди,както казват и другите тук!
  • 13 Vasik Atanasova

    3 1 Отговор
    КОЛАТА НА ЛЬО ДЕ ФИНЕС И ТЯ Е ТУКА
  • 14 Колчо

    3 0 Отговор
    Това всъщност е колата на монахините от филмите с Луи Дьо Финес
  • 15 Енигмо

    3 0 Отговор
    Луи дьо Фюнес!
  • 16 Алекс МилковскиВХ19ЖТИ

    1 0 Отговор
    За сведение на пишещия:Траксион Аван не е първия автомобил с предно предаване,но е първият в голямосерийно производство.А що се отнася за абревиатурата SM-тя се превежда ,като:Проект S(sport) с двигател на М азерати.

    Коментиран от #18, #19

  • 17 Р Й

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ситрофен":

    това е истината за съжаление
  • 18 Караиванов

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Алекс МилковскиВХ19ЖТИ":

    SM си е точно Systeme Maserati, но на някои не им се ще да е така. Ти явно си от тез люде.
  • 19 Марто

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Алекс МилковскиВХ19ЖТИ":

    Ей, търсите под вола теле. Статийката си е чук, а за твое сведение се използват и двете. Ето ти цитат от Уикипедия - SM is "Systeme Maserati" or "Sports Maserati"
  • 20

    0 2 Отговор
    Страхотни Ситроени, вярно е че ДС е най-култовият сега са безлична конфекция с технически проблеми за голямо съжаление.
  • 21 С2

    0 0 Отговор
    В България този модел беше познат като ID19, а с целия фар -като DS21
  • 22 Алекс МилковскиВХ19ЖТИ

    3 0 Отговор
    До Караиванов и Марто.Не търся под вола нищо.и не съм тъп.Просто вие и двамцата сте много млади -зелени и малко просветени.Освен това-дали всичко във уики е писано от сведущи хора?Или-от такива,малко знаещи-като вас ,двамцата?

    Коментиран от #24

  • 23 Алекс МилковскиВХ19ЖТИ

    4 1 Отговор
    До С2.Това на снимката е ДС 19 Палас.ИД са по -опростените(базови версии),които са в производство паралелнос ДС,но не от самото начало.Модификацията с двоен фар се появява в 1967-ма и е дело на дизайнера Робер Опрон.ДС 19,20,21 и 23.
  • 24 Петър Иванов

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Алекс МилковскиВХ19ЖТИ":

    Ако може и аз да се намеся, без да обиждам, защото съм врял и кипял. На 40+ съм, автомобилите са ми професия и мога да кажа, че въпреки непристойния тон към Алекс Милковски и двамата младежи са прави и явно доста знаещи. Или поне са прочели правилно нещата. Поздрави г-н Милковски и Форца Ситроен дет се вика :)
  • 25 wrc

    2 0 Отговор
    Ситроен са първите в Европа, които използват поточна линия-масовото производство, което пък Форд от своя страна използват първи в света. Ситроен са първите, които ползват монокок конструктция, която прави автомобилите по-здрави и надеждни, до тогава всички останали още са ги правили от дърво..., завиващите фарове, които използва първият ДС, сега ги водят като екстра... и т.н. и т.н.
  • 26 Алекс МилковскиВХ19ЖТИ

    5 0 Отговор
    Г-н.Иванов,Вие ста на 40+,а аз пък започнах да събирам автомобилна литература преди 50(точно)години.Ако Вие и тези момчета притежавахте хилядите(4 000) списания и каталози,специализирана литература и издания,(посветени и на Ситроен),едва ли щяхте да бъдете толкова ...самоуверени.Наистина бих желал да споделя с Вас своите знания по темата(а и не само по тази)-би било интересно за Вас.Нямам претенциите да бъда корифей,но това,което зная,не бива да бъде леконравно ,саркастично коментирано и коригирано.
  • 27 oltcit

    0 2 Отговор

    До коментар #8 от "панов":

    всъшност последният истински ситроен (преди да ги купи пежо) е правеният в румъния олтсит
  • 28 просто фен

    5 0 Отговор
    Вън от всякакви спорове искам просто да си кажа мнението, че за мен по-красива кола от DS няма, нито тогава, нито сега. Малко повече ми харесва с целия фар, но кандисвам и на такава, като на снимката. Не съм запознат кой е дизайнерът, но според мен е направил нещо изящно за всяко време. Изобщо не обсъждам двигател, окачване, скорост, разход и т.н.
    От другите на снимките страшно ми допада бусът и 2СV. За разлика от някои не ми харесват СХ и XM (тях ги няма тук), но пък как возят ...
    Имах дизелова Ксантия (8 години) и нямах оплаквания, но много остаря и се появиха проблеми, просто от остаряването на уплътнения, маркучи и съединения, а и изгни доста и се наложи да я пратя за скрап. Сега обаче не бих си взел Ситроен от днешните, мнооого чупливи са и дизайнът нещо не ми допада.
    НО! "Въпрос на вкус, казало кучето и си облизало г.за"

    Коментиран от #29

  • 29 Пияндето

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "просто фен":

    Напълно съм съгласен с теб, НО това "....."Ксантия"....изгни доста..." НЕ го вярвам.
  • 30 Алекс МилковскиВХ19ЖТИ

    4 1 Отговор
    Дизайнерът на ДС се казва Фламинио Бертони-от италиански произход,завършил Академи де бо з ар в Париж,син на скулптор.Самият той два пъти е удостояван с най-високото отличие-Кавалер на Почетния легион за заслуги към френската култура и изкуство.Първата му разработка е Траксион аван-1935-та,по-късно сътворява Дьо шво-онова,гърбавото.Поради началото на окупацията,проекта е замразен.След Втората война са изработени повече от пет милиона от този модел-от 1947-ма чак до 1990-та.В 1955-та следва ДС.Последното му произведение е Ами 6-две години след което Бертони умира.Това е "любимата му рожба"-както той се изразява.
  • 31 Шрапнвл

    0 0 Отговор
    Не съм съгласен с повечето констатации, че вече няма "истински" Ситроени. Едно време колите бяха лукс, религия и всеки си пазеше машината като очите, докато сега изобилието от автомобили позволява всякакви марки, модели, проби, шофирания и т.н. Например аз никога не бих си купил Рено, слизайки от БМВ, но ето, купих си. И установих, че дизеловия 1,9 dti е държелив и приятен двигател, а купето на стария 15-годишен Меган е просторно колкото си иска и дори повече! За товарно конче е идеал, гори 4,5 л./100 км. смесено каране, а точно на този двигател мога да сипвам всякакви горива от олио от фритюрник или от магазина, през трансформаторно и машинно масло, та чак до нафта. И държи! БМВ-то остава за удоволствия.

    Ситроен - може би стария Ц5, защото е евтин, немного капризен и като се счупи, няма да ме боли. А място вътре много.

    Коментиран от #32

  • 32 Шрапнел

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Шрапнвл":

    И точно поради това, че автомобилите са били малко, сега се заблуждаваме колко велики са били. Носталгия и сантименти, един вид. Докато сегашното разнообразие води до бързо отърваване от стария и вземане на нов без много хвалби и съжаления.
  • 33 The Guest

    2 1 Отговор
    Да се намеся и аз като фен на марката и ползвател на Xantia до преди 3 години, а сега на С8. Всъщност SM наистина е с двигател на Maserati поради простата причина, че тогава Maserati са били собственост на Citroen. И мисля, че оттам Citroen тръгват надолу.
  • 34 джи джи праднята

    1 8 Отговор
    ква са тия боклаци раждиве тенекий а ги хвалат някви боклуцуе на по сто године

    Коментиран от #35

  • 35 Българин

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "джи джи праднята":

    Много прос народ има у назе.
  • 36 Alexy Bodom

    2 0 Отговор
    А къде е XM???
  • 37 Фен БГ

    2 0 Отговор
    Аз пък сега харесвам много новите модели Ситроен С5 и DS всичките. А до преди 5-6 години не ги смятах въобще.
  • 38 Един

    1 0 Отговор
    Мерцедес,през 60те взима хидроактивната технология и я вгражда в колите си,естествено продължава да я разработва и усложнява....
    В резултат някой модели S са на въздух,но някои модели на AMG са с хидроактивната и сфери в резултат на което някои тяхно собственици им побеляха косите!
    Ситроен винаги са правели нестандартни коли които не се вписват в масовката! Винаги са ми харесвали,имал съм Xantia,ZX,C8, бих карал нов C6 или Кактус.....
  • 39 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Бангеев":

    Много точно казано . В тази кола е доста иновативна за времето , предно предаване ,хидравлично окачване, развиващи фарове . Има и още . Списъка е доста дълъг . Затова колата е класика.
  • 40 Кракра

    2 0 Отговор
    Много добра статия. Ситроен е велика марка с прекрасни модели.
  • 41 Валентин

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "опелист":

    Къде са намира това?