Citroen е една от френските марки, която има блестящо минало, но за съжаление, днес автомобилите с двата шеврона постепенно се превръщат в конфекция, като единствено някои модели с по-авангарден дизайн държат компанията на повърхността. Сега обаче ще ви разкажем за наистина уникалните Citroen-и, които за жалост вече отдавна не се произвеждат, но все още впечатляват със своята авангардност.
Citroen Traction Avant
Това безусловно е най-важният Citroen, от който започва всичко. Той се появява през 30-те години на миналия век, като поразява тогавашната автомобилна общественост с нетрадиционните си технологии, най-важната от които е предното предаване.
Citroen H Van
Това превозно средство е едно от любимите на французите. То не се среща много в други страни, но в миналото във Франция екземпляри от този модел са се ползвали от енергото, пътните служби, различните търговски вериги, както и от полицията.
Citroen Karin
Една от най-ярките концепции на Citroen, впечатляваща със своя пирамидален дизайн. Благодарение на тази нестандартна форма таванът на автомобила е с размерите на вестник. В салона пък има място за двама пасажери и водач, който е разположен в средата.
Citroen Ami
Сега може би се досещате откъде идва решението за задното стъкло на купето Citroen C4 с три врати. Всъщност, тази идея принадлежи на американци, но е добре приета и във Франция. За жалост по същото време на пазара излиза и култовото Renault 4 и Ami остава на втори план.
Citroen SM
За времето си този автомобил е истински космически кораб - красив, престижен и мощен. Двигателят му притежава уникален звук, а скоростната му кутия е най-ефективната за онези години. Двигателят обаче не е френски. SM се разшифрова като Systeme Maserati.
Citroen 2CV
Едва ли някой може да не хареса уникалната простота на концепцията на 2CV. Той има структурата на палатка, мощността на сенокосачка и комфорт, малко по-добър от този на каруца, но въпреки това се превръща във "Френския Volkswagen". Популярността му и обаянието му заслужено му отреждат второто място в нашата своеобразна класация.
Citroen DS
Предсказуеми сме, нали? Няма обаче друг Citroen, който може да се мери с "Богинята" и да й отнеме титлата и в класация от рода на "Най-ситроенските Citroen-и". Вкусове има всякакви, но са малцина онези, които отричат достойнствата на култовия DS. Днес обаче автомобилите с емблемата DS все още не предизвикват подобни усещания.
Научете подробности за моделите на Citroen от ТУК
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гого
Коментиран от #5
12:44 06.01.2016
2 Ицака
12:53 06.01.2016
3 МаКаТа
12:56 06.01.2016
4 некойси
13:31 06.01.2016
5 Бангеев
До коментар #1 от "Гого":
Искаш да кажеш DS и не случайно е първи в класацията на статията. И за мен Богинята е номер едно Ситроен на всички времена.Коментиран от #39
13:51 06.01.2016
6 Спиро
Леле, като си помисля:
Бях малък а един съсед имаше такава. Истинско явление на фона на всички лади и москвичи пред блока.
Играехме мач, и на мен ми падна едно воле. Не че имаше смисъл, ама такава как да не я резнеш??:) Та резнах я аз, една гумена "калинка" и тя право в задният калник на Ситроена. И той целия падна....
Какъв страх брах после, още помня
14:46 06.01.2016
7 Ситрофен
А за Ситроен, освен горното, важи и това, че PSA гледа да си продава пежата.
Коментиран от #17
14:48 06.01.2016
8 панов
Коментиран от #10, #27
15:37 06.01.2016
9 ххх
На кумата брат й има С4 2012 бензин 1.6- приятна е колата, но от време на време се появяват досадни проблеми. Мой познат има такава служена с 1.4 бензин мотор. Не спира да я плюе, ама и има защо- няколко пъти го оставя на пътя вече.
Ксантиа съм карал дизел, харесва ми, но остаряха мнооого.
Със С3 имам колежка която мърмори че уж е малка кола а проблемите не са малко и най вече се оплаква от сериза (нормално за България), а колата е на 3-4 години.
DS серията не съм карал, даже не съм се возил.
Като цяло Ситроен има твърдо ядро от фенове (както всички марки), но наистина през последните 10 години имат проблеми с качеството. Не може да се отрече обаче че марката винаги е била различна от всичката шир употреба на пазара.
п.п. Кактуса, кайто за малко не стана кола на годината на мен лично никак не ми харесва
15:53 06.01.2016
10 Balgarin
До коментар #8 от "панов":
И аз това се чудя!16:07 06.01.2016
11 опелист
Коментиран от #41
16:07 06.01.2016
12 Balgarin
16:09 06.01.2016
13 Vasik Atanasova
16:24 06.01.2016
14 Колчо
16:38 06.01.2016
15 Енигмо
16:44 06.01.2016
16 Алекс МилковскиВХ19ЖТИ
Коментиран от #18, #19
16:47 06.01.2016
17 Р Й
До коментар #7 от "Ситрофен":
това е истината за съжаление16:58 06.01.2016
18 Караиванов
До коментар #16 от "Алекс МилковскиВХ19ЖТИ":
SM си е точно Systeme Maserati, но на някои не им се ще да е така. Ти явно си от тез люде.18:39 06.01.2016
19 Марто
До коментар #16 от "Алекс МилковскиВХ19ЖТИ":
Ей, търсите под вола теле. Статийката си е чук, а за твое сведение се използват и двете. Ето ти цитат от Уикипедия - SM is "Systeme Maserati" or "Sports Maserati"18:42 06.01.2016
20
18:49 06.01.2016
21 С2
19:17 06.01.2016
22 Алекс МилковскиВХ19ЖТИ
Коментиран от #24
19:18 06.01.2016
23 Алекс МилковскиВХ19ЖТИ
19:28 06.01.2016
24 Петър Иванов
До коментар #22 от "Алекс МилковскиВХ19ЖТИ":
Ако може и аз да се намеся, без да обиждам, защото съм врял и кипял. На 40+ съм, автомобилите са ми професия и мога да кажа, че въпреки непристойния тон към Алекс Милковски и двамата младежи са прави и явно доста знаещи. Или поне са прочели правилно нещата. Поздрави г-н Милковски и Форца Ситроен дет се вика :)19:52 06.01.2016
25 wrc
20:22 06.01.2016
26 Алекс МилковскиВХ19ЖТИ
20:27 06.01.2016
27 oltcit
До коментар #8 от "панов":
всъшност последният истински ситроен (преди да ги купи пежо) е правеният в румъния олтсит21:08 06.01.2016
28 просто фен
От другите на снимките страшно ми допада бусът и 2СV. За разлика от някои не ми харесват СХ и XM (тях ги няма тук), но пък как возят ...
Имах дизелова Ксантия (8 години) и нямах оплаквания, но много остаря и се появиха проблеми, просто от остаряването на уплътнения, маркучи и съединения, а и изгни доста и се наложи да я пратя за скрап. Сега обаче не бих си взел Ситроен от днешните, мнооого чупливи са и дизайнът нещо не ми допада.
НО! "Въпрос на вкус, казало кучето и си облизало г.за"
Коментиран от #29
21:33 06.01.2016
29 Пияндето
До коментар #28 от "просто фен":
Напълно съм съгласен с теб, НО това "....."Ксантия"....изгни доста..." НЕ го вярвам.21:58 06.01.2016
30 Алекс МилковскиВХ19ЖТИ
21:59 06.01.2016
31 Шрапнвл
Ситроен - може би стария Ц5, защото е евтин, немного капризен и като се счупи, няма да ме боли. А място вътре много.
Коментиран от #32
22:03 06.01.2016
32 Шрапнел
До коментар #31 от "Шрапнвл":
И точно поради това, че автомобилите са били малко, сега се заблуждаваме колко велики са били. Носталгия и сантименти, един вид. Докато сегашното разнообразие води до бързо отърваване от стария и вземане на нов без много хвалби и съжаления.22:08 06.01.2016
33 The Guest
07:06 07.01.2016
34 джи джи праднята
Коментиран от #35
19:04 07.01.2016
35 Българин
До коментар #34 от "джи джи праднята":
Много прос народ има у назе.21:28 08.01.2016
36 Alexy Bodom
16:45 07.02.2017
37 Фен БГ
10:02 02.03.2017
38 Един
В резултат някой модели S са на въздух,но някои модели на AMG са с хидроактивната и сфери в резултат на което някои тяхно собственици им побеляха косите!
Ситроен винаги са правели нестандартни коли които не се вписват в масовката! Винаги са ми харесвали,имал съм Xantia,ZX,C8, бих карал нов C6 или Кактус.....
08:57 07.04.2017
39 Гост
До коментар #5 от "Бангеев":
Много точно казано . В тази кола е доста иновативна за времето , предно предаване ,хидравлично окачване, развиващи фарове . Има и още . Списъка е доста дълъг . Затова колата е класика.22:26 11.04.2018
40 Кракра
00:59 12.04.2018
41 Валентин
До коментар #11 от "опелист":
Къде са намира това?14:31 14.06.2018