Last news in Fakti

26 Април, 2016 10:25 25 715 29

Първи тест на новия Volkswagen Tiguan

  • volkswagen-
  • tiguan-
  • тест
Първи тест на новия Volkswagen Tiguan - 1

Берлин, Германия. Наш екип от мястото на събитието.

Немците от Volkswagen представиха второто поколение на компактния си кросоувър Tiguan още през есента на миналата година, но чак сега стартираха първите тестове на модела. Те се проведоха в германската столица Берлин, където бе и наш екип. Първоначалните ни впечатления са, че второто поколение на компактния кросоувър не е направило революция, но в същото време задава стандарти, които трябва да бъдат следвани от всички конкуренти.

Екстериор

Първи тест на новия Volkswagen Tiguan

В зависимост от това къде основно искате да карате новия Tiguan, можете да изберете различен екстериорен дизайн. Кросоувърът се предлага в градска, всъдеходна или в спортна R-line версия, като и трите варианта изглеждат привлекателно. Освен това екстериорната визия може да се персонализира с различни по размер и дизайн джанти, както и с доста ярка палитра от цветове. Така изборът на визия може да се окаже съвсем нелека задача, но германците заявиха, че са се постарали да угодят на всички - от наточени мадами до консервативни пенсионери.

Като цяло обаче колата следва новите корпоративни линии на концерна, разполага с дори повече от необходимото количество хром, а чертите са типично по немски изчистени. Новият Tiguan е радикално изменен спрямо своя предшественик и визията му, подобно на сходството между Mercedes C-Klasse и S-Klasse, силно наподобява тази на по-големия Touareg. Отвън новият Tiguan изглежда олекотен, една от причините за което е намалената височина - минус 33 мм. Клиренсът обаче е отличен за SUV от този клас - 200 мм, като е нараснал спрямо този на предшественика с 11 мм. Въпреки модата на уеднаквяване на модели с различни размери обаче, Tiguan определено има собствено лице.

Интериор

Първи тест на новия Volkswagen Tiguan

Сходството в основните уреди с тези на Passat B8 не е малко, но всъщност това съвсем не е лошо. Още нещо интересно е, че преди проектирането и създаването на салона на новия Tiguan, германските инженери педантично са изучили всички претенции на клиентите. Основните недостатъци от първото поколение бяха тесен втори ред и малък багажник. Сега е поработено основно върху тях. Така дължината на кросоувъра нараства с 60 мм до 4 486 мм, ширината с 30 мм (1 839 мм), а междуосието достига 2 681 мм срещу 2 604 преди.

Резултатът от това "разтягане" е, че пасажер с ръст 185 см се чувства напълно комфортно на задната седалка. Що се отнася до задния пасажерски отсек, един от минусите е в липсата на равен под, но той се компенсира от много други екстри като достатъчно пространство, пълноценна климатична инсталация, ергономични кресла и много други. Багажното пространство вече е достатъчно вместително. Стандартно обемът му е 520 литра, но задната седалка може да се придвижва напред, като по този начин товарния отсек се увеличава до 615 литра за сметка на пространството на втория ред. Като цяло интериорът впечатлява с комфорт и с високо качество на материалите, както и с типичната прецизна немска сглобка.

Двигател и ходови характеристики

Първи тест на новия Volkswagen Tiguan

Моделът е построен на модулната MQB платформа, върху която лежат Golf и Passat. Тя позволява колата да бъде направена по-просторна, по-здрава и същевременно да изглежда по-компактна отвън. Класическият шосеен модел и офроуд изпълнението разполагат с еднаква двигателна гама. Предлаганите двигатели са осем на брой - четири бензинови и четири дизелови. Мощността им варира в диапазона 115 - 240 к.с., като всички, с изключение на най-слабия бензин, предлагат много добра динамика. Агрегатите работят или с шестстепенна механична трансмисия, или със седемстепенната автоматична DSG кутия с два съединителя..

Може би най-оптималният е тестваният от нас вариант - дизелов с мощност 140 коня, работещ с DSG трансмисията. Тандемът между тези два агрегата е просто великолепен. Динамиката не може да се нарече взривна, но през целия оборотен диапазон се усеща запас от мощност, който те кара да се чувстваш сигурен и в града, и на магистрала. В натоварения градски трафик в Берлин, борд компютърът отчете разход малко над шест литра. Що се отнася до ходовата част - това си е типичен Volkswagen. Окачването е стегнато и тихо, а най-добро е с опционната Dynamic Chassis Control система, която променя твърдостта на амортисьорите в зависимост от избрания режим. На този етап Tiguan се предлага само с 4х4 задвижване.Първи тест на новия Volkswagen Tiguan

Интерес представляват и различните режими Onroad, Snow, Offroad и Offroad Individual. При "снежният" режим педалът на газта става доста по-чувствителен, а електрониката реагира мигновено на подхлъзвания. Дори и на асфалт при сухо време муфата Haldex предава около 10% момент на задните колела.

Цена и ТТ данни

Първи тест на новия Volkswagen Tiguan

Все още не са ясни цените за България, но в Германия моделът се предлага за около 30 000 евро, което не е ниска цена, но у нас се срещат и доста по-скъпи корейски кросоувъри, например. За тези пари получавате надежден, функционален и същевременно стилен немски кросоувър, който има всички шансове да повтори успеха на своя предшественик.

Тестовият Tiguan:

Габарити (Д х Ш х В) - 4 486 × 1 839 × 1 643
Клиренс, мм - 200
Обем на багажника, л - 520 / 615 / 1 655
Обем на резервоара, л - 58
Двигател - дизелов 2.0 л 150 к. с.
Скоростна кутия - автоматична, седемстепенна с два съединителя
Ускорение от 0-100 км/ч, с - 9.3
Максимална скорост, км/ч - 200
Среден разход на гориво, л/100 км - 5.7


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миро

    6 1 Отговор
    Супер е автомобилчето. Най-доброто SUV в компактния клас.
  • 2 Един

    6 1 Отговор
    Страхотен автомобил ...!!!!
  • 3 LEXUS RX 400 2006

    5 6 Отговор
    30 000 евро е стартовата му цена без никакви екстри. Като сложиш двузонов климатроник - лед и би иксенон и кожен салон става 44 000 евро.

    Тойота Рав 4 - че дори и Лексъс Ен Х е сто пъти по-добре за тези пари!

    За сравнение новият 2016г. Пасат Алл трак 4 моушън 2.0 тди 240 к.с. е 104 000 лв. със споменатите екстри!

    Напълно извратени цени!

    Коментиран от #4

  • 4 Хикса

    6 1 Отговор

    До коментар #3 от "LEXUS RX 400 2006":

    Цените у нас ще са по-ниски. Колата е уникална.
  • 6 Иван Иванов

    1 5 Отговор
    Kak moje Volkswagen da "задава стандарти, които трябва да бъдат следвани от всички конкуренти." pitam az ?

    Коментиран от #7

  • 7 МаКаТа

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "Иван Иванов":

    Ми така, просто са едни от най-добрите, ти отговарям аз.
  • 8 656

    4 1 Отговор
    Защо не спрат направо леките автомобили и да произвеждат само SUV-ове, питам аз ?
  • 9 и аз да попитам

    4 1 Отговор
    преди тези превозни средства/наречени джипки/се използваха в армията,полицията,горски и ловни стопанства,а сега всяка кифла се кипри в 4х4 - за война ли се стягате?Дори оня дето го изгониха от общината/някакъв женчьо/ показваха ,че кара от ловешките :Д
  • 10 Ото

    5 0 Отговор
    Света се променя. На хората им е в природата да искат още и още. Отделно от това самата джипка дава на шофьора чувство за по-голяма стабилност, за повече сила на която може да разчита, има по-голяма видимост и т. н. А какво да кажем за американците? Те не джипки, а направо камиони карат. Иначе машинката е страхотна.

    Коментиран от #16

  • 11 Roman

    1 5 Отговор
    Винаги са правели такива каруци.Какво са снимали OffRoad,като немските автомобили там не се допускат,щото не могат

    Коментиран от #12, #21

  • 12 ЦКСЯ

    5 0 Отговор

    До коментар #11 от "Roman":

    Както виждаш се допускат, защото колата е немска и е на офроуд полигон. Освен това най-проходимата машина в света също е немска

    Коментиран от #13, #19

  • 13 газо

    2 5 Отговор

    До коментар #12 от "ЦКСЯ":

    Най-проходими са руските машини...факт!
  • 14 Инженер

    3 1 Отговор
    За съжаление качеството и новите технологии струват скъпо. Разликата между този автомобил и подобния от този клас Рав е от небето до земята. Преди да пишете глупости поне ги пробвайте в някои от магазините за продажба и тогава пишете глупости.
  • 15 Пепо

    1 4 Отговор
    На това нещо не очаквам бум в продажбите!Все повече ми прилича на китайско дизайнерско творение.Дори новата Киа Спортидж е за предпочитане щото наблъскана със всички възможни есктри ще ви излезе около 65 хилядарки,т.е.колкото опоскания базов модел на Тигуана.Да си го карат швабите!
  • 16

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "Ото":

    Имам приятелка в застрахователния бизнес и според статистиката им най-много инциденти стават с такива автомобили, тоест автомобили с по-висок център на тежестта.
  • 17 бмв е65

    1 4 Отговор
    е само това ли можа да измислиш голема лъжа
    иначе по темата да доста е добър джипа и за пътя и извън него тези дето викат че не става си нямат и хал хабер за какво иде реч
    а между другото най-добрите офроуд машини не са немските или руските ни най-малко английските ако сте чували за ланд ровер дифендър ще знаете за какво иде реч след това г класата и т.н и накрая разни кофи като педжеро,самурай,витари,патроли и там други "джипки"

    Коментиран от #20

  • 18 оооооох

    3 1 Отговор
    Много си е хубава колицата.. В България ще се продава на цената на предшественика си, със сигурност. Само че, аз ще чакам да си я купя, ако спечеля от тотото..
  • 19 Пешеходец

    0 5 Отговор

    До коментар #12 от "ЦКСЯ":

    Ти на това оффроад полигон ли Му казваш? Та това и Шкода Мадара (дето като и плюнеш под гумите боксува на асфалта) ще го мине при най-пороен дъжд без проблем.То как е валирано сигурно след снимките е асфалтирано направо.Я да го бутна в гората в балкана по коловозите и да видиш как ще се наака.Да не говорим ако ръмне дъжд и не си на асфалта какъ смях ще е.Нали ходовете на окачването Му са като на каруца по три сантиметра.
  • 20 Пешеходец

    1 5 Отговор

    До коментар #17 от "бмв е65":

    Ще използвам фразата на Алф от едноименния филм:
    "Неставай смешен Уйллии"
    Разрови се из ю тюб и виж какво могат Руските машини в условията на крайния север.Там където няма руси "кифли" и лъскави кафенета а само сняг студ и кал.Няма път няма табели и GPS.Там е истинското място за оффроад машини от който зависи твоя и на приятелите ти живота.Тогава тия от шофьори по леда ще ти се стори че карат по аутобаните в Германиа.За това УАЗ и Лада Нива не са за пред кафето и за магистрала.Те са да те закарат там където си помислиш.
    Един Руски шофьор на УРАЛ е казал:За Мен път е мястото през което реша да премина.
  • 21 Бате Коко

    0 3 Отговор

    До коментар #11 от "Roman":

    Балък,аз като съм карал и возил в нови джипове,ти караш старото бмв на 20 години.Немските джипове са НЕПРОХОДИМИ!Японските Митсубиши и Ниссан-нямат равен.Аз съм неутрален,хич не ми знай-напускали ви от училище тук.
  • 22 незнайко

    0 3 Отговор
    (Среден разход на гориво, л/100 км - 5.7) Някой вярва ли на този разход и то дизел. Ми това си е жива ЛАМЯ.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 бай Пич

    1 3 Отговор
    Твоят коментар ми допадна, защото си е самата истина. Колкото по-висок е центъра на тежестта, и по-висока скоростта, толкова шанса да се отлепят гумите при накланяне и да се обърне е по-голям... Затова и аз не бих си купил СУВ просто заради проходимостта, защото същото или почти същото би ми свършило едно пълноприводно комби или хечбек вярно ако карам внимателно, но то и без това не карам екшън. Ако сръвним ползата от един такъв СУВ който най-често купуватг хора, които не карат в калотии, най-много да го пробват в кални коловизи или зимата да минат с трепет в ума през някой заснежен горси път, то реално аз не виждам никаква поза от такъв автомобил на асфалт и коларски път, ако няма дълбок сняг, но в дълбок сняг и сувовете не карат дълго. Най-много да ме изпревари със стотина метра в преспите докато заседне. Няма ли кой да трасира път, да направи утъпкан коловози, никакви СУВове не могат ти гарантира дълъг път. Затова по-скоро бих си купил, ако имах парите за ново един нов Волксваген Мултиван 4 Моушън - това е страхотна машина, вярно скъпа, но пък събира пътници, товар, минава по-добре и от СУВ по калните трасета и най-вече е ПОЛЕЗНА. Ако пък си вземеш товарен Ван с двойно предаване, не ти трябва ни СУВ ни мув. Глезотиите на модата вярно са екшън ефектни, но не дотам полезни като практично решение. Този Тигуан не може да превозва товар както примерно една баничарка или бус. Единственно може да щъпори в не особенно дълбоки калотии и да се фукаш, че си супер шофьор пред мацките. Съседа си купи Волксваген пикап нов. Все едно гледаш Туарег, но с каросерия. И го пробва в една калотия до един краварник, вярно към 40 санта беше. И за негов ужас, трактора на краваря го вади от калта. Така, че не винаги ефектното е и полезно. А защо да даваш толкова пари за нещо, което би си купил вярно по-некачественно като Дачия Дъстър за 21000 лева? Да приблавя - новите автоматични трансмисии на Дачия-Рено са с опцията за механично шофиране и автоматик. И при това за около 20000 лева би карал една вярно не супер глезена кола, но относно механиката - напълно ефективна. Обикновенн Дачия Дъстър с напомпани до 115 конски сили двигател от 105 смая доста по-расови сувове на ралито. При това без никакви специални укрепвания и повдигания клиренс. При това автомобил на фирма, която пуска първият си СУВ? Новият Тигуан е добър безспорно. Но ЦЕНАТА?? За мен е свръхвисока. А явно германският фолк яко е забогатял, щом това е народната му кола? Е, възможно е?

    Коментиран от #25

  • 25 бай Пич

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "бай Пич":

    Само ще уточня, че на село с една баба Жужа - абе Жигулка бе, минавам по разкаляно трасе като на снимката, вярно не с дълбока кал, но малко по-кално от на снимката. Не може да се сравнява изобщо с Тигуан. Но идеята ми е - за какъв праз ми е СУВ като тоя - скъп луксозен когато мога с нещо по-евтино и с не по-малки възможности да постигна същото? Нима Сузуки Витара е по-лоша? Надали... Казвам го, като фен на Волксваген от години. Но вече или Волкс-Ваген не е Народен-Вагон или народа на Волксваген залогатя така, че не му дреме за цената? Аз не съм от този народ и ми пука все още поне...

    Коментиран от #29

  • 26 уф че грозно

    1 2 Отговор
    Отзад хубаво,интериор хубав.Предницата пълна скръб,толкова грозна,че няма как повече.Това ако е офроуд полигон.Утъпкан,валиран малко преди да го асфалтират.Първото поколение бил голям хит.Нещо изчезнаха толкова бързо както се и появиха.бръммммм,бръмммм
  • 27 Япо

    0 2 Отговор
    Ще го "счупя" с Маздолета - където каже ,само на Х3 се двам.
  • 28 Чакала

    1 2 Отговор
    Много грозно бе, което значи че много нашенци протриват ръце от задоволство
    :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
  • 29 Пешеходец

    1 3 Отговор

    До коментар #25 от "бай Пич":

    Приятел къде сравняваш проходимостта на Жужа с това недоразумение.
    Жужа си е направо трактор на черен път и кален терен в сравнение с тоя плейстейшън.А и на сняг с хубави гуми Съм сигурен че ще е по-проходима.
  • 30 ауди фен

    4 1 Отговор
    ЛИСИЦАТА КАТО НЕ СТИГНАЛА ГРОЗДЕТО КАЗАЛА ЧЕ Е КИСЕЛООООООО. САМО ТОВА ЩЕ КАЖА