11 Май, 2016 07:15 12 829 10

Офроуд приключения с новия Ford Ranger

  • ford ranger 2016-
  • тест-
  • тестдрайв-
  • българия
Офроуд приключения с новия Ford Ranger - 1

Американският производител Ford представи на българска земя новото поколение на най-продавания пикап в Европа за 2015-та година и ние имахме шанса да го изпробваме наистина до предела на възможностите му на пресечен терен и преминаване през водни участъци. За целта екипът на Ford бе избрал красивите хълмове обграждащи началото на кресненското дефиле, както и един от притоците на Струма, който прегазихме няколко пъти и нивото бе по-високо от допустимото заводско. Освен изкачването на наклони буквално докато спрем се сблъскахме и с кошмара за мнозина - мократа трева. Обикновено това е най-голямата пречка пред офроудърите поради изключително ниските нива на сцепление, но пикапът премина през нея, без да ни изправя косите.

Екстериор
В сравнение с предходната генерация на модела новото поколение е с малко по-футуристична форма и решетката на предната броня и фаровете имат лека препратка към по-големия американски брат F-150, като това е особено видимо в стоповете на автомобила. Като цяло идеята на Ranger е да бъде все по-цивилизован и пригоден за градската среда, но без да се нарушават неговите възможности извън асфалта. Въпреки малкото преки, но и тежки конкуренти в лицето на VW Amarok, Nissan Navara и Toyota Hilux, дори отдалеч можем да познаем, че това е пикап на Ford.

Интериор
Вътрешността на автомобила е мястото, на което е обърнато най-много внимание в разработването на последното поколение, тъй като тя във времето остана някак си позабравена от надпреварата за характеристики в проходимостта. И предните и задните седалки при двойната кабина предлагат достатъчно комфорт и салона наподобява този на средно размерен хечбек. В централната конзола се помещава 8-инчов тъч дисплей, а в таблото още един малък дисплей ни показва най-нужната информация. Работено е и над шумоизолацията - един от основните фактори за комфорта, като при нормална магистрална скорост автомобила се представяше не по-зле от Focus или Mondeo, което е завидно от машина с неособено добра аеродинамика и високи гуми. Системата SYNC 2 позволява контролирането на някои от функциите, като аудио системата, климатика и навигацията чрез гласови команди. За да бъде още по-пригоден при дълги излети, автомобилът разполага и с 220 волтов изход при нужда от нормален ток.

Двигатели
Налични за модела са само два дизелови двигателя - 2.2-литров и 3.2-литров TDCi, като по-малкия има две нива на мощност - 130 и 160 конски сили, а големият точно 200 коня и цели 470 нютонметра въртящ момент. Агрегатите могат да се съчетават с шестстепенни ръчна и автоматична скоростни кутии. За оптимизацията на разхода е вкарана и Старт/Стоп система, както и малко по-дълги предавателни числа за скоростите, като подобрението в сравнение с предходния модел достига до 15 процента.

Ходови характеристики
Ranger притежава всичко най-необходимо за подобен автомобил - 4х2 на 4х4 задвижвания, блокаж на задния диференциал и бавни предавки. Автомобилът може да гази до 80 см - най-способния в класа, но при теста ние надвишихме тези данни и въпреки това преминахме безпроблемно през притока на Струма. Просвета му е 23 см с повече от достатъчните 28 градуса ъгъл на атака и 25 на отдалечаване. Той може да тегли товар с тегло до цели 3.5 тона а полезния товар на ремаркето достига 1269 килограма. Електрическото серво EPAS е заменило хидравличното, като това, освен променлива чувствителност на волана според скоростта се е отразило и с намаляване на разхода с до 3 процента. В помощ на шофьора са и модерните технологии познати от градските автомобили, като адаптивния темпомат, система за спазване на лентата с предупреждение за напускане и системата за опасност от челен сблъсък. За лесно паркиране, освен парктроник автомобила има и камера за задно виждане, която много помага и при закачането на ремарке. Подобреното ESP помага и за по-добър контрол на ремаркето и предотвратява люлеенето, което може да доведе до преобръщане. Темпоматът може да се използва и при спускане по стръмен наклон. Опитомяването или по-скоро цивилизоването на автомобила е извършено успешно и ние не успяхме да открием явен негатив в новия Ranger.

Цена

Цената на Ranger започва от 47700 лева за XL нивото на оборудване и 2.2-литровия TDCi и преминава през XLT и Limited, като върховната версия остава добре познатия WildTrack и цената му с шестстепенната автоматична скоростна кутия достига 82300 лева, но този модел има и много други екстри включващи и спортен салон.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 mediator37

    1 2 Отговор
    С най-дълга традиция в производството на пикапи и с най-много продажби в света. Естествено, че ще са без забележки.
    Който иска да има пикап да си купува Форд и да не се занимава с измислени марки.
  • 2 Пешеходец

    0 2 Отговор
    Форд и при бусовете е най-доброто на пазара.А Рейджар е найстина добър и много проходим при тежки условия пикап.Истински работни коне с комфорт вървеж и разход на лека кола.
  • 3 ЧУКЧА

    0 3 Отговор
    а зимата,форд и циганин зимата не работят
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Пешеходец

    1 3 Отговор
    Явно си от тия дето не работят зимата та така добре знаеш но сигурно не си Форд та остава второто.
  • 6 Ачо

    0 0 Отговор
    Предпочитам наварата
    http://fakti.bg/avto/177790-test-na-visokoprohodimia-nissan-np300-navara-

    Коментиран от #7

  • 7 Пешеходец

    1 2 Отговор

    До коментар #6 от "Ачо":

    Навара не Съм карал.Имам само косвени наблюдения върху една на един познат земеделец.Човека гледа 6000 дк.земя и с Наварата обикаля по полето кара гориво за машините гуми части семена торове.С две думи работен кон.На 230 000 км коляновия вал на мотора даде фира.Но това се очакваше. Защото на два пъти синът Му с над един тон бака с дизел в каросерията ме изпревари все едно Съм спрял а се движех с 140-150 км/ч.А дали само тогава е карал така?
  • 8 qwerty

    2 0 Отговор
    с едни добри гуми, ще още по-добре
  • 9 нагазаки

    0 0 Отговор
    Мазда БТ
  • 10 нагазаки

    1 0 Отговор
    Сига ша напълнят Енергото с такива