21 Септември, 2016 04:00 13 874 20

Дизелите на Volkswagen били най-чистите в Европа

  • volkswagen-
  • transport & environment-
  • дизелгейт-
  • изследване-
  • проучване
Дизелите на Volkswagen били най-чистите в Европа - 1

Независимата организация Transport & Environment публикува изследване върху вредните емисии на автомобили с дизелови двигатели, отговарящи на стандарта за екология Евро 6. В проучването, озаглавено Dieselgate: Who? What? How?, са оценени 230 модела, продавани на пазарите на Стария континент.

Резултатите са крайно изненадващи предвид заглавието на изследването. Оказва се, че въпреки дизеловия скандал, който разтърси Volkswagen, по нормите на Евро 6 колите на немския гигант са най-безопасни за природата и човешкото здраве. В дъното на класацията по ниски емисии на азотни окиси пък са Fiat и Renault-Nissan.

Дизелите на Volkswagen били най-чистите в Европа

Въпреки обнадеждаващите заключения за дизелите от най-ново поколение от Transport & Environment констатират, че по пътищата на Европа продължават да се движат над 29 млн. автомобила, чиито нафтови мотори замърсяват въздуха далеч над декларираното от производителите.

Дизелите на Volkswagen били най-чистите в Европа

Проблемните модели отговарят най-вече на стандарта Евро 5, на който съответстват двигателите на VW, предизвикали "Дизелгейт". "Лидер" по брой такива коли по европейските пътища също е немският концерн. Според авторите на изследването обаче нито един производител не покрива нито нормите на Евро 5, нито тези на Евро 6 и за пълен отказ от дизела ще се говори все по-често.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Десислав Попов

    3 1 Отговор
    Тези Transport & Environment сигурно са на издръжка от ВАГ,както и "независимите" им телевизии и списания "Auto Motor und Sport" и "Auto Bild".100% пак ни баламосват ВАГ с платените си репортажи.
  • 2 друга организация

    3 1 Отговор
    И на мен ако ми дадат достатъчно пари мога да стана "независима организация" и да побликувам всякакви "независими" проучвания!
  • 3 diesel no more

    2 0 Отговор
    По-важно е друго. Европа най-после осъзна, че дизеловите двигатели замърсяват сериозно околната среда. Крайно време е делът на дизеловите двигатели в автомобилите да намалее значително.
  • 4 Ивайло

    0 1 Отговор
    към гост - Друга организация
    Първо се научи да пишеш правилно, чак след това може да представлява ш "независими организации"
    Аз например не мога да "ПОБЛИКУВАМ".

    Коментиран от #5

  • 5 тони

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Ивайло":

    Като си толкова грамотен, да беше сложил поне една от двете запетаии в последното изречение.
  • 6 аааа

    0 0 Отговор
    Ако се минава преглед по устав, нито един дизел преди 2014 година няма да го мине!!! Всички са с "подобрения" премахнати катализатори - дпф филтри. Ужас! Лошото е, че ни тровят и си траем! Същото важи и при бензина с много по-малък процент, пък и повечето са на газ - почти никакво замърсяване

    Коментиран от #10

  • 7 бмв е34 525тдс

    0 1 Отговор
    интересен факт е че дизела при тази си висока компресия едвали замърсява повече от бензина или газта да не говорим че съм виждал доста коли бензинови на газ който горат яко масло ама сигурно ще кажете че пак дизела замърсява повече ами реално не е така то всички петролни продукти замърсяват поради простата причина че имат в състава си сяра все пак ама виж ако на дизела се сложи олио да кажем няма почти да има замърсяване и не само плюса така да го кажем от дизела е че има повече сила все пак като нютон метри което ще рече за незнаещите че с по-малко настикане на газта ще върви повече и ще замърсява по-малко да кажем и т.н
    Но както казвате вие "знаещите" дизела не ставал

    Коментиран от #20

  • 8 7777777

    0 0 Отговор
    При бомба-дюзата на ВФ като вземат да изпреварват отзад настават такива едни димни пушилки, че ако си след тях трябва да караш с противогаз! Същото важи и за старите дизели при другите марки! Затова на запад данъка на дизеловите коли е по-висок, а у нас законодателите изобщо не ги интересува това!

    Коментиран от #19

  • 9 баш батка

    0 0 Отговор
    Я да замерят в БГ без катализатор и ДПФ-и колко са ЕКО. Направо ще излизат ЕКО домати от ауспусите.
  • 10 Тодор Иванов

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "аааа":

    Ади ве! Захапвай ауспуха тогава!
  • 11 СМЯХ

    0 1 Отговор
    ВАГ.НАЛНИ ОТПАДЪЦИ.
    НАЙ-ЧУПЛИВИТЕ И ТРОШЛИВИ КОЛИ.
  • 12 София

    0 1 Отговор
    Никога,германска кола!Чупливи,неудобни и мошеници.
  • 13 Rado

    1 0 Отговор
    И как отчетоха разлика между VW, Seat и Skoda като агрегатите са еднакви?
  • 14 мъжкар

    0 0 Отговор
    Трябва да е ясно едно и това е че няма по-голям боклук от съвременните дизелаци производство след 2000-та година.Това са еднисупер капризни двигатели дето са със зверски скъпа поддражка и са адски капризни към всичко към горива към масла и към какво ли още не.На практика закупуването на дизел втора ръка си е супер рисковано освен ако нямаш готови едни 5 до 7 хил. лв за ремонти евентуални.Първо дюзите му са необосновано скъпи как може една скапана дюза да струва между 800 и 1200лв после интеркулер турбо което също е супер скъпо от 600лв втора ръка до 3000лв чисто ново нафтова помпа от 500лв втора ръка до 5000лв чисто нова.И всичкитетия части са потенциално готови да се прецакат във всеки един момент.И като добавим факта че при най-малкото засмукване на въздух оставаш на пътя защото не можеш да го запалиш докато бензина и да смукне въздух и дори да е спукан маркуча пак щезапали единствения вариант да не запали е буквално да извадиш някой от маркучите за горивото.И като кажат някой дизелджии ама той е икономично кое му е икономичното ве бензина ми гори от един до два литра повече предпочитам да ми гори малко повече и да съм спокоен отколкото да ми гори два литра по-малко и ще спастиш за годината примерно 200лв от гориво но като отидеш в сервиза като те одрусат 800лв голяма икономия.Дизелите след 2000-та година са пълен боклук това е извода те са само за богатите заподноевропейци защото те имат пари да ги поддържат.

    Коментиран от #15

  • 15 бмв е34 525тдс

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "мъжкар":

    доста си далече от истината колега
  • 16 Рамбо

    0 0 Отговор
    До №14 " Женчо "
    Нещо разбирам от коли , ама за пръв път чувам "интеркулер турбо " !!!! Ако нещо не ти е ясно просто питай примерно марка - Руутс , Гарет , ККК , вид осев , центробежен или турбо или пък механичен компресор САМО НЕ ДРАСКАЙ ГЛУПОСТИ !
  • 17 Чисти като WADA

    0 0 Отговор
    Тези са независими колкото е независима WADA :) А диезлите на VW са чисти като Уилямсите и Байлз ;)
  • 18 мъжкар

    0 0 Отговор
    Приятелю с прякор БМВ ТДС за кое точно не бях прав че не мога да се сетя.Дали за цените дали зе капризите на дизелака за кое по точно.Всичко в един дизел е зверски и НЕОБОСНОВАНО СКЪПО!!
  • 19 00777777

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "7777777":

    Нещо не си разбрал. Този дето те е изпреварил с пушилката отзад е бил Джеймс Бонд. Пушилката е за маскировка и задушаване на врага, който кара отзад.
  • 20 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "бмв е34 525тдс":

    Всеки двигател отделя вредни газове, но на дизела са канцерогенни. На бензин са въглероден оксид, който е отровен, но се разнася и усвоява от растенията, пропан и метан са най-чисти. Дизеловите сажди са опасни точно заради високото налягане, но е важно пречистването им. В България порочната практика върви към самоубийство, всеки дизелов автомобил бива изкормен откъм пречистващи системи, егр, катализатор, дпф и никой не го вълнува. Държавата трябва да се намеси, има филтри, които се монтират допълнително, трябват стимули за закупуване на нови коли и старите дизели да се проверяват стриктно и да се свалят от регистрация, ако са твърде опасни. Защо да минем метър тази година, а другата да ни диагностицират с рак?