1 Ноември, 2016 09:59 43 903 27

Тест на новата Opel Zafira

  • opel-
  • zafira-
  • тест
Тест на новата Opel Zafira - 1

Zafira присъства в моделната гама на Opel от 1999 година. От тогава до днес този автомобил се превърна в законодател в класа на т.нар. миниванове, като от трите му досегашни генерации са продадени 2.7 млн екземпляра. От 2011-а на пазара се появи и третото поколение на Zafira, а сега дойде време и за неговото планово обновяване. Модернизираната Zafira вече е и на нашия пазар, а екипът ни направи обстоен тест на новата версия. Ето и първоначалните ни впечатления.

ЕкстериорТест на новата Opel Zafira

Както и досега, миниванът се отличава с плавен преход между моторния отсек и каросерията, с голям наклон на ветроупорното стъкло, както и с голяма остъклена част. "Лицето" на Zafira обаче вече не е толкова авангардно. То е значително по-сдържано отпреди, като в миналото са останали странните фарове с формата на бумеранг. Новите светлини са идентични с тези на последните Astra и Corsa и придават нужната фирмена идентичност на модела.

Именно тези светлини вече могат да бъдат адаптивни и изцяло диодни. Решетката на радиатора е станала по-широка и по форма наподобява усмивка. Панорамното челно стъкло присъства и след модернизацията, а петата врата е "покрита" от неголям, но ефектен спойлер. Като опция е достъпен и нов аеродинамичен обвес. Картинката завършва с интересните LED стоп светлини, които са свързани с хромирана лайстна.
 
ИнтериорВ салона на Zafira промените са още по-радикални. V-образният преден панел е съхранен, но е сериозно доработен. Нов е и воланът, формата на който е заимствана от последната Astra. Интересно за кормилото е, че то е по-малко по размери, сравнено с това на досегашната Zafira. Приборите са врязани в арматурата и са покрити с козирка. Оборотомерът и скоростомерът са изцяло нови и са разделени от цветния екран на борд компютъра. Уредите, показващи ниво на горивото и температура на охладителната течност също са цифрови.Що се отнася до централната конзола, тя е изменена до неузнаваемост. Единствено вентилационните отвори са останали сходни с тези на предшественика. Монтиран е голям осеминчов дисплей на системата IntelliLink, благодарение на който бутоните в средната част на конзолата са намалени значително, а тези, които са останали са по-удобни. Скоростният лост е качен високо и въпреки, че позицията му не изглежда оптимална е удобен. Иначе салонът е традиционно голям и много практичен.Предните кресла са големи, а между тях е технологията FlexRail, позволяваща на подлакътниците и поставките за чаши да се движат в голям диапазон. Трите реда седалки са снабдени с усъвършенствана Flex7 система, вторият ред се състои от три отделни седалки, които могат да се движат в предно-задна посока независимо една от друга. Новост е подобреният комфорт на третия ред кресла, където вече могат (макар и с малко неудобство) да се возят и ръстови пасажери. При разгънати всички седалки, мястото за багаж е малко - 152 литра, но в петместната конфигурация то нараства до внушителните 710 литра. При прибрани всички кресла товарният отсек може да стане 1 860 литра. С други думи салонът е станал още по-практичен и функционален.

Двигатели и ходови характеристикиТест на новата Opel Zafira

За новата Zafira са налични само двигатели с турбокомпресори. Бензиновият с обем 1.4-литра се предлага в две мощностни характеристики - със 120 и със 140 конски сили, като първия не е много подходящ за сравнително тежката Zafira. По-мощният обаче е оптимален и разполага с много добри динамични характеристики. Налична е и старт/стоп система, която намалява разхода на гориво до към 8/100 в градски условия. 1.6-литровите турбо бензинови мотори са с мощност 150, 170 и 200 коня, като последният впечатлява с, направо завидна динамика.

Интересните дизели са два, като и двата са двулитрови. Мощността им е 130 и 170 конски сили, като препоръчваният от нас е този с по-голямата мощ. Благодарение на въртящ момент от 400 Нм при сравнително ниски обороти (1750), този агрегат демонстрира отлична еластичност. За да осъществите изпреварване не е необходимо винаги да сваляте предавка надолу. Двигателят радва и с изключително тихата си работа, заради което е получил прозвището "шептящ". Единственото, което не препоръчваме при новата Zafira е автоматичната скоростна кутия. Тя е с остаряла концепция, леко мудна е, а превключването на предавките е неприятно осезаемо.

Що се отнася до возията, новата Zafira е превъзходна. Тя е типичният "магистрален играч", но се справя идеално и на планински пътища с остри завои. Кормилното управление е удивително остро и прецизно, а въпреки комфортната возия, миниванът е стабилен в завои. Впечатление ни направи и подобрената шумоизолация в автомобила. С други думи, ако ви трябва автомобил от сегмента на минивановете, то не подминавайте новата Zafira.
 
Цени


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мирослав

    0 1 Отговор
    Много е красива и от прочетеното добевам представа, за наистина качествен и комфортен автомобил. Само цената ми се вижда една идея по-висока

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Мирослав":

    Цената хич не е висока. Колко да струва голям, семеен автомобил с турбо-тяга и 7 отделни седалки? Виж на ФВ колко струват техните, а Опел са достоен конурент на ФВ.
    Дори цената им е много добра спрямо френските и корейските ванове, единствено Опел предлага нова седан за 24х.лв, една идея по-скъпо от Дачия и Фиат, Пежо/Ситроен - но качеството е на съвсем друго ниво.

    Коментиран от #26

  • 3 Бащата на нацията

    1 2 Отговор
    "законодател в класа на т.нар. миниванове" Най голямата изцепка на деня.
    По скоро наказателноотговорно лице, което има качеството на "свидетел" в
  • 4 Ник

    1 1 Отговор
    Карам Зафира вече 5 година. Има своите недостатъци стандартно в хидравликата и динамото- слаби са, но качеството на изработката на колата е добро. За хората свикнали с динамика на двигателя, това не е най- подходящата кола. Двигателите като цяло са малки за това купе, а и предавателните числа на кутиите явно са такива, че от първа до трета колата е мудна. Другояче стоят нещата при 5 и 6-та скорост! Колата спокойно може да лети с 200 (поне моята го прави всеки път когато го пожелая)
    Въобще, който е карал Ван добре знае, че няма по- удобен и практичен автомобил.
    Ако опел вземат да вкарат по- големи двигатели няма въобще да сгрешат. Динамиката на 2.0л на Вагените е корено различна и значително по- добра. Рено започнаха да предлагат Гранд Сценик с 2.0л. турбо бензин, който много,много ме впечатли като динамика така и с икономия. Извън градско при 120км.ч. този двигател даде разход 6,7л. на 100. Има недостатъци в интериора и няма резервна гума- дори и "патерица".
  • 5 Някой

    0 0 Отговор
    Нали бяха само два дизелите.....
  • 6 Караиванов

    0 1 Отговор
    Супер е колата, това наистина е законодателят сред минивановете. Много добре написано. Като се заговори за миниван и всеки се сеща първо за зафира.

    Коментиран от #10

  • 7 строител

    1 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Приборите са врязани в арматурата и са покрити с козирка.

    Да се разберем: не закачайте арматурата и козирката, те са наша работа!
  • 8 Гост

    0 0 Отговор
    Аз съм с зафира б на метан и съм мнооого доволен с 5 лв на 100км.Тази щее супер.
  • 9 Кракра

    0 0 Отговор
    Кога ще се научат производителите на ванове да слагат три еднакви седалки на втория ред, а не тази в средата да е някаква дъска, на която едва се събира 10-годишно дете?

    Коментиран от #20

  • 10 Папур Шпеков

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Караиванов":

    Сещали се хората за Зафира като се кажел миниван, да ама друг път. Еспейс е първия истински европейски такъв
  • 11 гост

    1 2 Отговор
    Законодателя и най-продаван в този клас автомобил е Фолксваген Туран.
  • 12 digu

    0 3 Отговор
    Досега съм имал 3 Ford C-max (вкл. последния фейс-лифт модел), но когато се заговори за ван, според мен, първото нещо за което всички се сещат е Туран
  • 13 прост

    0 0 Отговор
    Стига сте хвалили тия дървета! Полуоска хвърлена на 50 х.км., компютъра изгоря на 68 - щеше да запали цялата кола, нов и пак проблеми - втори пробив в ел.системата - отново изгоряла инсталация. Колата бе в гаранция - всичко за моя сметка - все вода влизала.. Че аз да не я карам с маркуч в ръка? Шитнах я и забравих Адам, че и Опел, че и GM. 39 хилки без ДДС-то я копнах "на промоция" тогава - R за няма и 3 години - вътрешно 20 хилки. No, mersi ! Не се лъжете, хора, тия от Рюселхайм са пълни некадърници, че и инат - не подобряват проблемите, нещо като Ваг.ните!
  • 14 Димитър Колев

    1 1 Отговор
    Автобуси не карам, без значение каква е марката.
  • 15 Митко

    0 0 Отговор
    Изключително разочарование ми поднесе зафирата, закупена чисто нова от булвария през 2014год..Тази кола ми скъса нервите за 8месеца и почти 7хил км се счупи 3-ти като два пъти ме остави на магистралата.. От дилъра ми носеха от 9 кладенеца вода... То не бяха оправдания то не съм ги разбирал правилно, абсолютна пръчка излезе тази кола.. Имал съм и туаран 2008г чисто нов купуван то не бяха проблеми с автомата то не бяха издухани гарнитури и пукнати глави.. Сега съм на шкода октавия 1.6тди комби и съм супер доволен.. ЗАСЕГА..

    Коментиран от #16

  • 16 До Митко

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Митко":

    Като гледам Митко, май проблемите ти при всичките автомобили се дължат на задкормилното устрайство ;)
  • 17 Опел са зле

    1 1 Отговор
    Стига сте заблуждавали хората с тези опели, пълни боклуци са, стига с тези реклами.. Опел отдавна не са това което бяха последния що годе добър опел е от преди повече от 20години... Рено и опел неееееее...
  • 18 Иван Господинов

    0 1 Отговор
    От Опел ме отказаха Каргоекспрес Варна това са некадърници от космическо ниво. За един замърсен въздушен датчик едва ли не ми бракуваха колата. То не бяха предложения за премахване на катализатор за смяна на ламбда сонди вече върха беше когато ми казаха че идвал един Сигнум от който ще изкарат ЦИМ модула да го пробват на моята кола за да разберат дали проблема не е в моя цим модул ..... Оня със Сигнума беше за проблем в климатика човека хал хабер си няма с колата му какви чудеса се случват. Накрая отидох в един сервиз на жив късмет с едно почистване на въпросния датчик се решиха всички проблеми за има няма 20лв. Просто това са невъобразими некадърници. Една седмица ми седя колата при тях бяха я оставили на двора със свалени прозорци незнайно защо - бяла перфорирана кожа познайте на какво приличаше колата вътре. Но това не само единственият проблем. Тая кола буквално на всеки 2-3 излизания създаваше някакъв проблем. Мани течовете на масло които са си стандарт за Опел ами електрониката е просто някакъв кошмар. Включително грешки в напълно работещи системи. Нон стоп рев за налягането в гумите датчика отчита едно, манометъра друго. Показва че е изгорял мигач той си работи и т.н Вече накрая почна да ми гаси таблото в движение. Климатроника примерно искаш да го настроиш на 22.5 забрави копчето прескача докато нацелиш цифрата си играеш по няколко минути като пък е точно колкото искаш на екрана той си духа на колкото си реши. Изобщо такъв леш са тия опели че никог
  • 19 Живко Христев

    0 0 Отговор
    До скоро имах зафира 1.9цдти 150коня...Съжалявам че трябва да го кажа но такъв автогол не си бях вкарвал... Общо взето за 1година и 10месеца над 5 бона за ремонти ПОВТАРЯМ РЕМОНТИ НЕ КОНСУМАТИВИ.Е съжлявам ама се уморих да я правя и накрая я пуснах на една наркоманска цена и се избавих от тая брадва за два дена.
  • 20 ТеодорМ

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Кракра":

    Хаха, научили са се, но просто Зафира е една идея по-малка от тези с еднаквите седалки. Визирам VW Sharan, Seat Alhambra, Ford Galaxy. Ford-а е чисто нов, реално в България от началото на 2015, докато VW и Seat са от 2010 с фейслифт 2013. Малко поостарели, но пък имат своите предимства(плъзгащи врати). При тези 3 вана седалките на 2-рия ред са абсолютно еднакви, а на 3-тия ред се събира и голям човек до към 186-188см висок.

    Зафира наистина е класика, защото е среден ван, по-голяма от Verso на Тойота, като с новия Tauran на VW (който порасна сега) е еднаква, да не е и все още малко по-голяма. С въвеждането на тихите дизели и матричните ЛЕД светлини е с едни гърди напред. Мисля, че само Ford към момента имат подобно нещо в S-Max. Но те имат и предимство с предлагане на 4х4. Да там цената е доста по-висока, но и има защо, окачването е съвсем различно, а и има по-голям комфорт, но, НО при по ниско оборудване и без 4х4, цената на Зафира е просто трепач.

    Коментиран от #21

  • 21 ТеодорМ

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "ТеодорМ":

    Поправям се, Ford Galaxy е в България от началото на 2016г.
  • 22 Niko

    0 0 Отговор
    Карам Зафира А и съм доволен. За Б дочух за проблеми затова се спрях на А, като съм страшно доволен с изключение на високия разход на гориво. Харчи точно толкова колкото и пише в характериситките. Евтини части, елементарна поддръжка. Късите скорости също са някакъв минус на дълъг път, но затова пък в града се движи като Корса.
  • 23 СВИДЕТЕЛ

    0 3 Отговор
    ТОВА Е ПЛАСТМАСОВА КОШНИЦА!

    НИСКА!

    КАТО СИ КАЧИШ СЕМЕЙСТВОТО И БАГАЖА НЕ МОЖЕШ ПО НИКАКЪВ ЧЕРЕН ПЪТ ДА Я ПОДКАРАШ!

    БОКЛУК ЗА ПАРИ!
  • 24 Nazy

    0 0 Отговор
    Карам зафира турър от 2014 и за 80к км само консумативи.....много съм доволен понеже я взех 20 дизел автомат ,спорт пакет.... просто е перфект.
  • 25 Различен

    0 1 Отговор
    Не знам за какви ванове бълнувате?
    Ванът е Митцубиши Грандис! Возите се 7 човека по 100 килограма, минавате 1500 км. и слизате, без да сте се претрепали от път.
    Разход под 7 ако сте с 90-100 км., 7,2 ако сте със 120 км., и 7,8 ако сте със 150-160 на магистрала! Здрав, с гаранция 12 години против корозия. За 200 хиляди км. съм сменил един преден амортисьор, по моя вина и една предна главина с диск, след закачане в бетонен блок, паднал на магистралата по средата в мъгла в 2 часа през нощта, като колата е спасила сина ми и приятелите му, със скъсана гума и изкривена джанта! Другото са си консумативи и ремъци и шайби и накладки!
    Вози по-добре от Инфинити, БМВ и всякакви глезотии и простотии!
  • 26 пост

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Качеството може да е на съвсем друго ниво от Дачия, но от Фиат и френските не е. Жалко, че са се отървали от фаровете бумеранг. Това беше най-привлекателното в цялата кола.
  • 27 6x3.14R

    0 0 Отговор
    Здравейте,
    От февруари 2018 съм притежател на Опел Зафира 1.4Турбо 2017 модел със 140 к.с - фейслифт,чисто нова.В града е много пъргава макар 1650-1700-те си килца. Турбото я прави добра при изпреварвания,а иначе съм карал и друг модел 2017 опел с чист 1.4 и е направо мъртвец.
    Висок съм 1.97 и зад волана съм като в хола-страшно удобна е.
    На магистралата винаги си ги прави 200 от воле
    В момента е на 40.000 км,разхода в града (Бремен) е високичък- м/у 7.5-8.5 л/100,а иначе на аутобана на 120 кмч с темпомат - 5.5 л/100