Германците от Volkswagen представиха в Детройт концептуален модел на електрически миниван, който се нарича I.D. Buzz. Прототипът е направен на новата платформа MEB, която е разработена специално за производство на електромобили.
I.D. Buzz, показан на автосалона в Детройт, е оборудван с два електромотора, системната мощност на които е 369 конски сили. Електрическите двигатели са позиционирани по един на всяка ос, като така задвижващи са и четирите колела.
Електромоторите се захранват от комплект акумулатори, разположени в пода на вана, които са с капацитет 111 киловат часа. Така екипиран I.D. Buzz ускорява от място до 100 км/ч за пет секунди, а максималната скорост е ограничена на 160 км/ч.
Интересен е и обявеният автономен пробег на I.D. Buzz. Според хората от VW новият бус може да изминава 600 километра с едно зареждане. За заряд на батериите до 80% от специална зарядна станция, пък са необходими само 30 минути.
В Детройт стана ясно още, че новата платформа MEB позволява и разработката на ван само със задно предаване. Този евентуален бус ще разполага само с един електромотор на задната ос, който ще е с мощност 268 к.с., а батериите му ще са с капацитет 83 киловат часа.
Ако сравняваме I.D. Buzz с късата база на сегашния Multivan, то се получава, че електромобилът е с 38 мм по-къс (4 942 мм), но със 72 мм по-широк. Освен това скъсените надвеси на I.D. Buzz правят междуосието му по-голямо с 299 мм (3 299 мм).
Концепцията е снабдена със система за автономно управление, като тя е толкова усъвършенствана, че воланът може да бъде прибран в арматурното табло, а шофьорската седалка може да се обърне обратно на посоката на движение.
От Volkswagen не обявиха кога и дали ще има серийна версия на I.D. Buzz. Предположенията са, че поточните линии на марката ще започнат да произвеждат серийния вариант най-рано през 2020 година и това на практика ще е следващото поколение на Multivan.
Поставете оценка:
☆
☆
☆
☆
☆
5
Оценка 5 от 1 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #2
14:05 10.01.2017
2 тълкувател
До коментар #1 от "гост":
То и другите компании не са извадили нещо което да е за широкия потребител, макар, че спрямо VW са напред.Явно всички искат да приберат колкото се може повече пари, за да си покрият разходите за разработките, щом вадят само мощни и луксозни модели. Мисля, че автомобил от класа на Форд Фиеста и Фокус, Рено Клио и Меган, Пежо 308 и други подобни седани, хечбекове и ванове с мощност между 90 и 130 к.с. би имал по-голям преход от тези мощни модели и ако и като цена е приемлив повече хора ще го купуват, а с времето като се скъси и времето за зареждане ще стават все по-популярни. А що се отнася до колите от по-висок клас, то за тях си има друга клиентска група.
Ама както някой беше писал като мнение - токът ще поскъпне пропорционално с нарастването на популярността на ел. автомобилите и накрая току-виж алтернативата е добрият стар ДВГ, ама вече няма да го предлагат. И като извод: пак бедният си е беден, битият - бит и ...
Коментиран от #4
15:11 10.01.2017
3 Васичка Атанасова
15:26 10.01.2017
4 гост
До коментар #2 от "тълкувател":
Все пак компаниите Нисан, Рено, БМВ, Опел и Тойота имат практични електрически модели с пробег от 150 до 300км, според кв в пакета-батерии. ФВ е с една от най-слабите ел.коли с кратък пробег, не че няма, но е далеч от конкуренцията и като цена и като пробег. ФВ има страхотна база за ел.кола - ХЛ1, но го оборудва с дизел или двг на дукати, както и факта, че е безбожно скъп. Просто не желаят да направят масово производство на подобен модел с дълъг пробег и ниско съпротивление. Тесла изкараха футуристична кола и спечелиха. БМВ също бележат значителни продажби със своите и-модели. Нисан години наред трупа опит и е лидер по продажби с Лийф-сега пуска последна дума на техниката. Дори Форд са много по-напред от ФВ. Рено пък предлагат Зое- на базата на Лийф, но по-евтино и в Германия това е най-продаваната електричка на цена почти колкото стандартен хечбек. ФВ са смешни, защото са лидери заради събмарките си като Ауди и Шкода. Те са много назад и не предлагат реални модели, никога не бих се спрял на тях, Ауди е шик, Шкода е бюджетна, но ФВ е неоснователно скъпа и изостанала кола.15:50 10.01.2017
5 корса
Всичко във ваг е "ще"
16:09 10.01.2017
6 незнайко
17:44 10.01.2017
7 бро
справка - голф 2 ситистомер
18:16 10.01.2017
8 HOI
18:17 10.01.2017
9 Пич
19:38 10.01.2017
10 ррр
всеки си мисли че детето му ще бъде......
едва ли някои си мисли
че ще е наркоман затворник или катастрофа....
(за беда е често срещано)
та ти тия си съчиняват
20:38 10.01.2017
11 Ужас
22:47 10.01.2017
12 оня
Коментиран от #13
08:26 11.01.2017
13 Bobi
До коментар #12 от "оня":
Гледай ги , в момента са номер 1 по продажби . След 10 години могат да купят Тесла , ако решат . Не че и сега не могат ;)10:50 11.01.2017
14 Гого
13:02 11.01.2017