Last news in Fakti

4 Април, 2017 12:07, обновена 9 Юни, 2022 11:31 57 247 39

7 лади, които никога не сте виждали

  • lada-
  • лада-
  • автоваз
7 лади, които никога не сте виждали - 1

В близкото минало Ладите бяха най-популярното превозно средство у нас и мнозина си спомнят с носталгия за тях. Времената вече са други и нашия автопарк е съвсем различен, но моделите на АвтоВАЗ 2101, 2105 и 2107 се помнят и днес. Но освен тези масови автомобили руският автомобилен завод е правил и множество малкоизвестни модели, за седем от които ще ви разкажем сега.

7 лади, които никога не сте виждали

През 1968 година главният конструктор на АвтоВАЗ инициира създаването на съвсем нов автомобил, като за целта натоварва младите конструктори в завода. Резултатът е този ВАЗ-Э1101, който се появява на бял свят през 1972 година. Колата е с предно предаване и с експериментален 0.9-литров мотор.

7 лади, които никога не сте виждали

Това е третият вариант на ВАЗ-3Э1101, който е показан през 1976 година. Автомобилът също е с предно предаване, но изглежда доста по-елегантно от предшествениците си. Монтиран е нов експериментален двигател с обем от 1.1 литра и мощност 55 коня. Авторът на този проект впоследствие отива на работа в ЗАЗ и прави Таврия.

7 лади, които никога не сте виждали

През 2002 година в АвтоВАЗ възниква идеята за създаване на нов автомобил със задно предаване. Така се появява ВАЗ-2151, който е по-широк и по-дълъг от универсала ВАЗ-2104, разполага с предно окачване McPherson, както и с вентилирани спирачни дискове отпред. Моторът е заимстван от Лада Нива.

7 лади, които никога не сте виждали

Германската компания Porsche доволно много сътрудничи през годините с АвтоВАЗ. В началото на 70-те години на миналия век немците предлагат своето виждане за луксозен руски автомобил. Тази кола получава индекс ВАЗ-2103, но от нея са произведени само шест бройки.

7 лади, които никога не сте виждали

През първата половина на 90-те години компанията ЛЛД е известна с различни тунинг версии на УАЗ-ките. Именно тя обаче конструира един кабриолет на базата на Самара. Автомобилът носи моделното име Амадео и е създаден съвместно със специалистите от Толиати. Търсенето на подобна кола обаче се оказва нищожно.

7 лади, които никога не сте виждали

Седанът ВАЗ-21106, оборудван с двигател с мощност 150 конски сили от Opel е пуснат в малка серия. През 2002 година е конструкторите правят и двуврата версия, която е с индекс ВАЗ-21106С. Формално автомобилът е постъпил в продажба, но желаещите да го купят са малко и той бързо е свален от поточните линии.

7 лади, които никога не сте виждали

Тази Лада роудстър с отварящ се твърд таван е показана пред публика през 2000 година, но серийно производство никога не е планирано. Това е една от концептуалните разработки, които през тези години не са никак малко на брой, но нито една не влиза в серия.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Скорпион29

    47 25 Отговор
    Русофил съм ама тези колички са откровено грозни
  • 2 дамммм

    40 10 Отговор
    Кабриото ме кефи....-нищо ,че не съм русофил Скорпионе...
  • 3 Konq s onq

    15 31 Отговор
    Кабриолет с люк?Ей тва вече е иновация! Върхът на всички дизайни сътворявани някога.OMG

    Коментиран от #11, #13

  • 4 БМВ

    37 7 Отговор
    Ти къде видя кабрио с Люк .аси за очила ли си

    Коментиран от #10

  • 5 Konq s onq

    7 12 Отговор
    Ами ще направят бе
  • 6 filo

    24 39 Отговор
    Абе руско ли е не ми го хвали.

    Коментиран от #18

  • 7 benji

    28 40 Отговор
    7 лади, които никога и не искам да ги видя. Другите също не искам .

    Коментиран от #19

  • 8 Корковата тапа

    16 0 Отговор
    Видях ги!
  • 9 Тушибиян

    19 23 Отговор
    Дано и не ги видим никога
  • 10 ТОДОР СТОЯНОВ

    14 4 Отговор

    До коментар #4 от "БМВ":

    На петата снимка!"На базата на "Самара", име "Амадео"!Това е кабриото, даже си пише на мястото на номера-"Cabrio"...
    Аре сега бегай при офталмолога!Поне прочети статията ве майна!

    Коментиран от #12

  • 11 оня с магарето

    9 7 Отговор

    До коментар #3 от "Konq s onq":

    Катър колко пъти да ти казвам да не пасеш росна тревица че ти се отразява на зрението бе катър ?
  • 12 лада

    15 2 Отговор

    До коментар #10 от "ТОДОР СТОЯНОВ":

    Кабриото е на 5-та снимка, а люка на 6-та. Колите са различни. Наистина много народ е за цайси.
  • 13 незнайко

    12 6 Отговор

    До коментар #3 от "Konq s onq":

    Някои хора виждат неща, които не съществуват. Калата с люка не е кабрио. Но нали трябва да сме интересни, може да се пише всичко !
  • 14 dGeto

    4 8 Отговор
    Само роудстъра мига хареса
  • 15 mitko kulturista

    7 15 Отговор
    И по-добре,че не съм! Уродска работа,чуек!
  • 16 Скорпион29

    7 1 Отговор
    За вкус не се спори

    Коментиран от #17

  • 17 onq s konq

    6 11 Отговор

    До коментар #16 от "Скорпион29":

    Мн ми е интересно как точно изглежда "вкусът към Ладата"!?Имам предвид НА ВЪНШЕН ВИД:)

    Коментиран от #20

  • 18 бай Иван

    15 6 Отговор

    До коментар #6 от "filo":

    Защо?
    От някъде си дочул че немските кочини били по-добри?
  • 19 бай Иван

    10 2 Отговор

    До коментар #7 от "benji":

    Ми добре, карай си някаква конфекция, аз пък ще се кефя на под тон тегло, задно и 200 коня.
  • 20 бай Иван

    8 3 Отговор

    До коментар #17 от "onq s konq":

    Вкус като какво ти харесва на тебе.
    Всеки има различни предпочитания относно външния вид.
  • 21 PfF

    8 17 Отговор
    Скапани кочини!!

    Коментиран от #22

  • 22 бай Иван

    9 3 Отговор

    До коментар #21 от "PfF":

    Голям разбирач ще излезеш...
  • 23 мъжкар

    6 15 Отговор
    УНИКАЛНО ГРОЗНИ ИЗПЪЛНЕНИЯ!!!!Добре че не са стигнали до серийно производство.Само оная бялата лада хваща окото.
  • 24 111

    22 6 Отговор
    С оглед на годините, през които са произвеждани, са много красиви. Кабриото за 90-те е направо трепач, роудатъра за 2000 година е много красиво също. За тези, които плюят външния вид ги съветвам да се осведомят другите производители през съответните години какви "красоти" са произвеждали и тогава да изказват мнение!
  • 25 Shmeker

    13 3 Отговор
    Снимка 1: Прилича на Фиат 123 и Застава ГТ55
    Снимка 2: напомня на Юго
    Снимка 3: Фиат Стило комби.
  • 26 аааааааа

    8 14 Отговор
    Хахахаха - ушанки и амтомобили!!!
    Ей хора - младините ми минаха в ремонти на Москвич и Жигули...толкова уикенди пропилях с тая допотопна техника..
  • 27 ссс

    11 2 Отговор
    Лада иначе си имат кабрио на базата на Лада -Самара, което е доста читаво, но е разработено от някаква белгииска фирма, имат идруг по интеоесни ала неизвнстни модели !
    http://info.drom.ru/misc/51258/
  • 28 лададжия 23години

    12 11 Отговор
    Пишат се глупости на търкалета! ВАЗ 2103 е най-най-най-надеждната и здрава кола на ВАЗ! Това е Лада-1500,която съм карал 19 год и навъртях 353хил км с нея.Стандартните ремонти и нищо инзвънредно или шокиращо.А това на снимката въобще не е 2103!
  • 29 Рас

    11 3 Отговор
    С кабриото гаджетата на опашка ще ме чакат
  • 30 Карл Цайс Йена

    4 8 Отговор
    Бели Жиги това сега сте вие всички, може би 1.9 ТДИ ай вървете при жените си да не са ги пастирали докато кибичите в тия форуми -:)
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 ??!??

    3 5 Отговор
    БоЛиМе даН кАаАм Ко!!!
  • 34 S-line

    10 8 Отговор
    От грозна по грозна.От къде се вдъхновяват руските инж.? Рускините от хубава по хубава.......
  • 35 Кракра

    5 4 Отговор
    Аре нема нужда. Тия, дето сме ги виждали, бяха достатъчни.
  • 36 Рейгън

    4 6 Отговор
    Всички русофили да карат лада до края.
  • 37 САН САНИЧ

    14 1 Отговор
    Няма как полуграмотен човек да даде адекватен коментар. Да сравняваш СССР производство на коли с такова в Централна Европа, САЩ или Япония не е съвсем коректно. Защо казвам това? Заради различните цели поставени пред инженерите, различните ресурси с които се разполага и различните пазари за които се конструира. Не е въпроса дали в СССР могат да направят красива мощна и надеждна кола, да за можене могат, но когато от партията са ти казали направи евтина кола която да гори малко и да струва малко, но пък да можем по най-бързия и евтин начин да пригодим завода за нейното производство то резултатите са на лице. В това време на германеца му е казано създай кола която да е различна на външен вид от другите модели, да е мощна и комфортна, че да струва по-скъпо, и той прави Мерцедеси. Японеца прави пластмасови колички, защото ламарина няма, а пък в САЩ правят двигатели по 7-8-9 литра, защото събират петрола от целия свят, война след война. Всичко си има логично обяснение.
  • 38 Кучето

    0 4 Отговор
    Това е поредната фукня,на Друснаците!
  • 39 Go-Go

    0 2 Отговор
    Не ща и да ги виждам