24 Април, 2017 09:59 36 270 54

Skoda Octavia: Най-бързата и най-проходимата

  • skoda-
  • octavia-
  • rs-
  • scout-
  • тест

Първи тестове на обновените Skoda Octavia RS и Octavia Scout

Skoda Octavia: Най-бързата и най-проходимата - 1

Виена, Австрия. Наш екип от мястото на събитието.

В средата на февруари тази година чехите проведоха първите тестове на обновения си бестселър Octavia. Тогава изпробвахме качествата и се запознахме отблизо с визията на стандартната фейслифт версия. Два месеца по-късно специалистите от Млада Болеслав ни дадоха възможност да изпробваме и разновидностите на рестайлинг версията.

Skoda Octavia: Най-бързата и най-проходимата

Става дума за най-наточените модели RS, както и на Octavia-та с повишена проходимост, която традиционно получава моделната приставка Scout. Тестът включваше както градско, така и извънградско шофиране, но по-интересната част от него се състоя на полигона Driving Camp Pachfurth, край Виена, където успяхме доста подробно да изпитаме качествата на RS и Scout.

Octavia RS
Чехите ни показаха и двете версии на RS - бензинова и дизелова, като при дизеловата е налична и 4х4 система. И двете RS-ки се предлагат както във вариант комби, така и в традиционния за Octavia лифтбек.

Нафтовата наточена Octavia разполага с двулитров TDI мотор с мощност 184 конски сили. Този мотор работи и с механична, и с автоматична DSG трансмисия, като и с двете се справя еднакво добре с ускорението. Колата е много стабилна в завои, а четирите задвижващи колела определено се усещат при излизане от завои с по-висока скорост.

Skoda Octavia: Най-бързата и най-проходимата

Те обаче, наред с дизеловия мотор, не могат да мерят сили с бензиновата RS-ка. Въпреки че е само с предно предаване, тя се представя значително по-добре при динамична езда. Бензиновата наточена Octavia разполага с още по-форсиран двулитров турбомотор с 245 конски сили. Максималният въртящ момент също е увеличен от 350 на 370 Нм.

Всичко това води и до по-добри динамични характеристики. Ускорението от 0 до 100 км/ч на RS 245 е равно на 6.6 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. Бензиновата Octavia RS не може да претендира за рекорди на писта, но определено доставя огромно удоволствие от динамично шофиране.

Skoda Octavia: Най-бързата и най-проходимата

Тя е изключително отзивчива, лесна за управление и много бърза. За това усещане важна роля играят и някои други компоненти. Колата е снабдена със самоблокиращ диференциал, клиренсът и намален с 18 мм, а джантите, обути с нископрофилни високоскоростни гуми, са с размер 19 цола.

С други думи и двете версии на новата Octavia RS - бензин и дизел - са отлични както за ежедневна употреба, така и за удоволствие на шофирането, но бензиновата определено е по-добра, въпреки че е само с предно предаване. Иначе екстериорно и интериорно разликите не са големи, но са достатъчно забележими, за да се знае, че управлявате най-бързите варианти на Octavia. Ето и основните характеристики на обновените RS-ки.

Skoda Octavia: Най-бързата и най-проходимата
Skoda Octavia: Най-бързата и най-проходимата

Octavia Scout

Skoda Octavia: Най-бързата и най-проходимата

Тази версия се предлага с един бензинов и с два дизелови мотора. Основното за нея е, че разполага с по-висок клиренс, налична е само във вариант комби и е оборудвана с най-новото поколение на Haldex системата. За 4х4 задвижването трябва да кажем, че въпреки отсъствието на междуосев диференциал с механична блокировка, разпределението на въртящия момент между колелата е оптимално.

Това съотношение се постига чрез сложна система от датчици и електроника, която при нужда избирателно задейства и спирачните механизми. Иначе въртящият момент се предава както преди на четирите колела с предимство на предния мост, а разпределението се променя според конкретната пътна ситуация.

Skoda Octavia: Най-бързата и най-проходимата

За да ни демонстрират на какво е способна новата Octavia Scout чехите бяха избрали изкачване и спускане по изключително стръмни терени със 100% наклон на пътя. Това означава денивелация от 100 метра за 100-метров участък, което като ъгъл на наклона е 45 градуса. По подобни маршрути новият Scout се чувства отлично и се справя с лекота.

Това е кола, предназначена за леки офроуд терени. Няма да ви изневери нито в разкаляни пътища, нито на заснежени настилки. С други думи това един от оптималните варианти за хора с активен начин на живот - комфортна возия, сравнително добра проходимост, функционалност и много пространство. Ето и ТТ данните на обновената Octavia Scout.

Skoda Octavia: Най-бързата и най-проходимата
Skoda Octavia: Най-бързата и най-проходимата


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Станимир

    71 23 Отговор
    Eй, голяма работа станаха чехите. Вече равят егати яките коли. това, естествено е благодарение на ВАГ, ама няма значение. Автомобилите им са един път.

    Коментиран от #17

  • 2 онли джап

    25 35 Отговор
    "сложна система от датчици и електроника, която при нужда избирателно задейства и спирачните механизми"
    Четете м/у редовете ;) ВАГ.ните са заложили още капанчета за лапнишаранчета хехе

    Коментиран от #3, #5

  • 3 Марто

    40 13 Отговор

    До коментар #2 от "онли джап":

    Така е във всички модерни коли, няма вече механика никъде. А иначе шкодилаците са си супер.
  • 4 Миро

    19 5 Отговор
    Защо нищо не се споменава за разхода на гориво и при двата модела ?
  • 5 Пешеходец

    28 31 Отговор

    До коментар #2 от "онли джап":

    Ти, господин източен лапнишаран, дай алтернатива от японски леген производител на горния модел??
    Авенсис ли? Акорд ли? Мазда 6 ли? Няма!
    Сега ходи и се снимай с японско фотоапаратче, разбира се

    Коментиран от #6

  • 6 среден

    31 10 Отговор

    До коментар #5 от "Пешеходец":

    Субару Аутбек?

    Коментиран от #8, #9

  • 7 Шкодилак

    16 20 Отговор
    Нищо "най" не виждам тази Шкода. Дизайн дори не се коментира.
  • 8 Шкодилак

    17 21 Отговор

    До коментар #6 от "среден":

    Ако говорим за проходимост и обикновено Легаси от 1999, най-вероятно ще върти кръгчета около шкодата докато мъчи баира.

    Коментиран от #10

  • 9 Пешеходец

    15 9 Отговор

    До коментар #6 от "среден":

    Цена като нов? Интериор? Дизелов двигател конкурентен на 2.0 тди/184 кс??
    Говоря за Субару Аутбек
  • 10 Радко

    16 12 Отговор

    До коментар #8 от "Шкодилак":

    Вероятно ръждата и дизайна на холно шкафче не те претеснява ..

    Коментиран от #11

  • 11 Шкодилак

    9 11 Отговор

    До коментар #10 от "Радко":

    Дизайна последните години го пооправиха (Субару), вярно пенсинерки са си все още, за ръждите не знам... Така или иначе ако купуваш нов автомобил това е последното за което ти дреме, защото след 4-5 годинки бай бек и айде следващата. Но да се върнем на дизайн ... пОгледни на к'во го мяза тоа курник и ми гОвори за нощни шкафчета.

    Коментиран от #13

  • 12 Капитана

    11 16 Отговор
    Добри са Шкодите като дизайн,но цената е доста висока,в последствие бързо се обезценяват и трудно се продават на вторичния пазар,просто защото са марка,която не се котира добре като търсене на вторичния пазар за употребявани автомобили.Имам познати които сикупиха нови Шкоди,но после е доста тегаво с продаването,за да се отърват от тях ги продадоха на безценица.Като качество и здравина проблемите са им същите като при Фолксвагена-Пасат
  • 13 Радко

    33 26 Отговор

    До коментар #11 от "Шкодилак":

    Тоя курник го взимаш за 45к и ще му разпориш седалките от каране 5 години без да мръдне, докато субаруто започва от 80к (не е ясно защо) с смешен двигател 2.0/150кс отнесен към високо тегло(+200кг сравнен с Шкодата). Разбирай доста смешна динамика. Мерси.
    За 80к има VW Passat Alltrack 2.0/240кс който е в пъти по-добър от всеки един японски пишман леген!!!

    Коментиран от #26

  • 14 nivedi

    25 15 Отговор
    До автора на статията "Това означава денивелация от 100 метра за 100-метров участък" - Моля, не пишете глупости! Защото някои не могат да мислят и ви вярват. Денивелация от 100 метра за 100-метров участък означава Свободно падане.

    Коментиран от #15

  • 15 Караиванов

    17 11 Отговор

    До коментар #14 от "nivedi":

    Глупости пишеш ти. 9% наклон са когато на 100 метра дължина има 9 метра денивелация. Наклон от 100% е 45 градуса, точно както пише в статията. Иначе за шкодите - и двете са унекални, но аз съм фен на скаута - това е отлична кола за такива като мен, а и цената и е наполовина от тази на субаруто, споменато по-горе.

    Коментиран от #24

  • 16 Max

    23 16 Отговор
    Тотална безвкусица. Всичко до което се докоснат ваг-.ните става сиво и скучно. А на ниските цени не се радвайте, после излизат доста солени. Казвам го от опит с ваг-.ните.
  • 17 German cars

    33 14 Отговор

    До коментар #1 от "Станимир":

    Какви чехи, какви 5 лв.? Единствената работа на чехите по тая кола е да сглобят стар голф и да лепнат няколко емблеми на шкода - това е! Всичко по продукцията на ваг е скърцаща пластмаса и дефектни части подкрепени от мнооого реклама и платени ревюта.
  • 18 smolata

    16 19 Отговор
    И пак, улиците са пълни с шкоди. Хората си карат октавииките, а японките се омирисаха на сервизи и почти ги няма по пътищата. Дали цена, дали изпълнение - не знам. Аз съм фен на немска марка (с три лъча), но няма да си крива душата - шкодите превзеха пътищата , причина за това има и не е само цената.....
  • 19 ЩЯГ

    8 23 Отговор
    Най бързата, най проходимата и без пари да ми я дават няма да я взема! Дараци тотални са ти шкодаци!

    Коментиран от #22

  • 20 Ввв

    5 13 Отговор
    Бре бре,на ВАГ боклуците под път и над път,какво да се прави...
  • 21 Корковата тапа

    11 13 Отговор
    Грозно и посредствено изпълнение.
    Като гледам седалките повече от 200км за един ден с този варел и ще ти се прииска да я засилиш в някое дере където човешки крак не стъпва.

    Ама за тези пари толкова. Радост за простолюдието.

    Коментиран от #23

  • 22 Оризови вафли

    10 7 Отговор

    До коментар #19 от "ЩЯГ":

    А какво ще вземеш бе Ганьо??
    Дай да ти видиме критерия за коли, мицубиши колт новия модел, а??
    Смешковци
  • 23 smolata

    11 5 Отговор

    До коментар #21 от "Корковата тапа":

    Значи, по твой сметки, за да оцелееш до морето с нова октавия ти трябват барем 3 дни път? В такъв случай аз съм е..ти коравото ко..ле, защото съм почти сигурен, че мога да го взема и за един ден. Преклони се пред мен.....
  • 24 нищо общо

    9 3 Отговор

    До коментар #15 от "Караиванов":

    Човекът преди Вас (коментар 14) правилно е забелязал грешката в статията, а Вие ни обяснихте защо нещо друго пък било вярно...
  • 25 Чичо

    21 7 Отговор
    Понеже много "познавачи" и много отворковци, които вероятно се крият зад фолираните прозорци на 20 годишните си издухани 3-ки, та да припомня, че Шкода правят коли мнооого преди WV, BMV......-вече 120 години

    Коментиран от #28, #47

  • 26 Гост

    13 3 Отговор

    До коментар #13 от "Радко":

    Ти къде сънува, че Субару започва от 80 000 лева?
    За 80 бона си вземаш Форестър с всички екстри и 250 к.с. или Импреза с 320 к.с. - и в двата случая сравнение с тази Шкода е напълно несериозно! И тази RS определено не е 45 000 лева, а доста повече!
  • 27 BMW магнит за селяндури

    3 27 Отговор
    Едно 20 годишно БМВ 330 4х4 е много по-добро от този кошник
  • 28 фен на класиката

    11 5 Отговор

    До коментар #25 от "Чичо":

    Добре изглеждат шкодите, обаче напоследък им вдигнаха цените, което пък ги прави непопулярни за хората които ги купуваха преди, а именно тези които искат да си купят нещо по-евтино. За вторичния пазар е ясно, че няма търсене и трябва или да я продадеш евтино или да си я караш 15-20 години(при малък годишен пробег) че да си избиеш парите дето си дал като нова. А вагените и техните производни по принцип са дараци с високи цени, оправдавани пред хората с много рекламни и ПР напъни. За ДСГ - системата с двата съединителя няма смисъл да говорим, при ВАГ са пълни трошляци и хората се оплакват от тях. Относно системата 4х4 с Халдекс, не я хвалете - пълно с електроника и датчици и като се прецака нещо(а то се прецаква) главата боли много, принципно е излишно сложна и ненадеждна за сериозни натоварвания, както и повечето 4х4 системи "на повикване". Ако някой иска здрава и надеждна лека кола 4х4 единия вариант е вездесъщото Субару, особено по-старите генерации, когато Субаруто е все още "истинско" - тия машини са куче марка, модификациите с ръчни скорости имат и бързи/бавни. Другия вариант е Ауди куатро, също много добра и доказана през годините система. Колкото се може по-малко електроника, толкова по-добре. Аз лично съм фен на двигателите с по-ниска литрова мощност и повече въртящ момент, а боксерите на Субару са точно такива.

    Коментиран от #30

  • 29 бмв

    9 11 Отговор
    поредния боклук на ВАГ.
  • 30 Гост

    10 3 Отговор

    До коментар #28 от "фен на класиката":

    Това каква мощност/върт. момент има колата не зависи от това дали е боксер или не е. 2.0 на субару и ауди имат почти еднакъв въртящ момент. Иначе скаута е доста проходима кола. Това не е халдекса от началото на века, тук е няколко версии нагоре и наистина трябва да се потрудиш сериозно, за да те остави. За икономия - икономични са. Карал съм октавия - 5.5/100 извънградско. Ако я караш с 90 и по-малко. Поддръжката е като на немска кола. Докато е нова - гаранция, караш до скъсване. Като мине гаранцията си плащаш за екстрите. В сравнение Дъстера, е по-евтин, но по-маломощен, лаком, неудобен, непроходим дори, чупи основни агрегати за "здравей". И всичко това е въпрос на време - да виси в сервиза за смяна на двигател, който на 90% е бил съживен от друг смъртник, но мине ли гаранцията... ела че ми трябваш. Мисля, че достатъчно хора със служебни такива са се нагледали. Та цялото това писание е, за да се докаже, че нещата си имат цена и тя не е висока, просто ние сме бедни.
  • 31 КОЛА ЗА БЕДНИ

    5 27 Отговор
    Шкода Боклучавия - или с други думи - кола за бедняци. Който нема кинти кара Шкода, Дачия, Киа и други таралясници. Татикатите карат БМВ, Ауди, Бенц, Лексус, Волво, Инфинити.

    Коментиран от #35

  • 32 Иванов

    4 3 Отговор
    Колеги, помагайте ! Имам дилема ! Трябва ми високопроходимо комби и се чудя между два модела - единият е точно Шкода Октавия Скаут. Много съм раздвоен. За мен са еднакво красиви, въпроса е кой ще е по-надежден. Ето между кои се колебая:

    https://www.netcarshow.com/Skoda-Octavia_Scout-2017-1600-2f.jpg

    https://www.netcarshow.com/Volvo-V90_Cross_Country-2017-1600-22.jpg

    Коментиран от #38, #49, #53

  • 33 Бозо

    13 7 Отговор
    Ей голям смях под тая статия. Много разбирачи относно остатъчна стойност, кое било "дарак", кое било "премиум" и как 20 годишно БМВ 330х било "по-кола". На новата октавия проблема ѝ е основно дизайна, който го окепазиха, може би умишлено, защото за нова по поръчка вече се чака минимум 4-5 месеца. Чехите гонят 2 милиона продадени "дарака" на година чисто нови. Но да, тия 2 милиона човека, които ги купуват са определено по-тъпи от коментиращите тук :) Съвета ми е, купете си една нова от магазина, покарайте няколко години и после пак нова, в гаранция, с последно поколение двигатели, кутии и халдекс пък тогава пак приказвайте за "извънземното" 4х4 което може да не ти потрябва никога в експлоатацията на колата или за 20 годишни ръжделници.
  • 34 Gost88

    6 5 Отговор
    До Иванов не се двоуми Шкода октавия 20 10 от нова, в момента 620000км.
  • 35 фабия

    3 7 Отговор

    До коментар #31 от "КОЛА ЗА БЕДНИ":

    Тарикатите карат ламбо и ферари .Не се ровят във форумите като теб.
  • 36 крадеца на смокини

    3 5 Отговор
    Тази кола е подходяща за такива дето ходят по ниви и бостани и товарят селскостопанска продукция на аванта - хем проходима кола, хем достатъчно място за касетките и щайгите :-)
  • 37 plamen

    9 5 Отговор
    Най-бедния европеец кара шкода, тя и затова след 3 до 5г. трябва бързо да се продава най-малко заради бързо износващият се интериор, жалко само че за българина дори и тя е скъпа!
  • 38 инженер по транспортна техника

    7 7 Отговор

    До коментар #32 от "Иванов":

    колега, ще ти дам моят скромен съвет на автомобилен сервизен специалист, работил с много до 5г автомобили- ако наистина си ограничил избора си между тези два варианта/доста неумело/, избери ШКОДАта, но да е с ръчна кутия и бензинов мотор задължително! Ако все пак държиш на автомат, по-добре вземи ВОЛВОто. В никакъв случай не вземай дизел, особено ако се случва често да караш на по-къси разстояния. А дори да не е така, пак дизела е лош избор. Все пак знай, че добър вариант за 4х4 кола са само ОПРЕДЕЛЕНИ МОДЕЛИ на АУДИ, БМВ, СУБАРУ или ХОНДА .Тук няма място за много подробности, ако имаш въпроси съм на [email protected]
  • 39 HogDog

    3 3 Отговор
    Всички ли са луди тук?
  • 40 100qn

    16 5 Отговор
    Еий любими са ми тези драскачи с 20 годишните бмв-та които плюят всички нови Шкоди,а и не само.Карайте си дъртите курници и не ни мислете нас .
  • 41 Ловеца на поршета

    5 5 Отговор
    Толкова много коментари за едни каруци!!!
  • 42 ННННННННННННННН

    7 8 Отговор
    НАЙ ПРОХОДИМА Е СУБАРО АУТБЕК 2001Г ШЕСТАК 209HP БОКСЕР
  • 43 Умния

    5 3 Отговор
    Да си вземеш един убав jeep grand karaoke
  • 44 Shmeker

    5 6 Отговор
    Мнооо мнооооо мноооооооооо грозна ама мноооооооооооооооооо
  • 45 Shmeker

    5 4 Отговор
    Мнооо мнооооо мноооооооооо грозна ама мноооооооооооооооооо
  • 46 Ламбо

    1 6 Отговор
    Как тъпо звучи "Нафтовата наточена Octavia......." със 184к/с/ Ххахахахахахахахахахахахаха. Пластмасови БОКЛУЦИИИИИИИИИИ.
  • 47 Ламбо

    3 5 Отговор

    До коментар #25 от "Чичо":

    И какво като правят коли от дълго време?? Порше като прави коли от по-късно да не би да не е хубава марка. Шкода е един голям боклук, който ми е скъсил живота с поне 5 години. Колко съм я бутал да запали........................
  • 48 Мале

    5 0 Отговор
    Ламбо, ти имаш нужда от специално лечение, поне 3-4 години. Сериозно, вземи си мерки...

    Коментиран от #54

  • 49 Иван Радев

    3 2 Отговор

    До коментар #32 от "Иванов":

    това не е избор между равнопоставени коли… едната е класи над другата и като возия и като цена.
    моят личен избор е волво, но все пак и цената играе немалка роля.
    наистина, ако ти трябва проходима — субару.
    за съжаление, напоследък не остана читава кола. всички са станали еднодневки, защото автопроизводителите решиха, че е по-сгодно да се печели не от самата кола, а от поддръжката ѝ. затова си избери кола по джоба и на вкус/цвят и се моли… много се моли…
  • 50 Shmeker

    2 3 Отговор
    Всъщност не бих си взел таа шкода най-вече защото е мноооооооо ама мнооооооооо грозна. Старата версия беше хубава, по-скоро нея бих взел ама сигурно вече не се продават нови.
  • 51 124

    0 0 Отговор
    https://www.autoscout24.com/offers/mercedes-benz-e-300-300-e-4-matic-original-12-320km-gasoline-black-eb8187b6-d0b4-48bd-891c-e0d720a8e941?cldtidx=1
  • 52 До Иванов

    1 3 Отговор
    Моля Ви , г-н Иванов не се подигравайте с нас !

    Човек който има възможност да си купи Волвото няма да задава тъпи въпроси на места като това !

    Няма никакъв Иванов и никаква дилема !

    А пък се чудя между Шкодата и новата 5-ца на БМВ !

    Бодът ме вснин120 Хил и реших да питам вас разбирачите , щото аз съм прост и не знам кого да питам !
    А тия пари ги спечелих и спестих случайно !
  • 53 123

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "Иванов":

    Иванов, вземи Шкодата и не се чуди!
    Последната, но без двойните фарове съм я карал - перфектна е!
    Волво - също не е лош автомобил, но
    цената е много по-висока. Поддръжката в МП е в пъти по-скъпа.
    И още един безплатен съвет.
    На тази цена - на Скаута се вземи един Кодиак - отиди, карай го и после реши...
  • 54 Ламбо

    1 1 Отговор

    До коментар #48 от "Мале":

    Имам нужда , дааааа. То кой ли няма нужда от лечение? Сигурно само ти си се запазил.