Болшой театър
Новото поколение на френския миниван се характеризира с просторен и функционален салон, икономичен двигател и авангарден дизайн
Лично за нас срещата с второто поколение на Grand Scenic беше като посещение на Болшой театър, при това не само заради сходството с името. Този път обаче сме не само зрители, а и критици. Какво видяхме: комедия или драма, сценичен шедьовър или скучна постановка?
Нашият главен герой беше оборудван с 1.9-литров дизелов агрегат, а нивото на екипировка беше най-високото. Ето и отзивите след представлението.
Грим (екстериор)
Новото поколение на седемместният миниван Grand Scenic е по-дълго от стандартния Scenic с 230 милиметра. Иначе дизайнът е силно авангарден, но въпреки това е фирмено узнаваем. За последното допринасят характерната странична линия, пропорциите на каросерията и специфичната форма на стъклата. Авангардните решения, които всъщност са типични за френската марка, личат най-вече от странната форма на задните светлини. Дозата солидност е постигната чрез сравнително високите фарове и ефектния преден въздухозаборник, а хромираните елементи внасят нужното количество лукс. Като цяло интересен, нестандартен и в същото време стилен външен вид, който неминуемо ще намери почитатели.
В залата (интериор)
Ако продължим с театралната аналогия, трябва да отбележим, че салонът е доста по-различен от този в Театър 199, например. Тук качествените материали се набиват на очи още от пръв поглед. Седалките са разположени по класическата за миниван схема 2-3-2. Предните кресла са удобни, а задните - функционални. Трите седалки на втори ред се регулират независимо една от друга. Третият ред не предлага такъв комфорт, но пък е идеален за непълнолетни пасажери, а в прибрано положение прави пода абсолютно равен. Интериорът впечатлява още с множество жабки и чекмеджета, както с масички самолетен тип, монтирани на гърба на предните седалки. Стъкленият таван още повече увеличава визуалния простор в купето.
Арматурното табло е силно авангардно, но отново е присъщо за френски автомобил. Прибори всъщност няма. Има един широкоекранен централен LCD дисплей, който визуализира всички функции на автомобила. Водачът може да избира в какъв цвят и в каква форма да са виртуалните уреди на дисплея. От една страна е интересно, но според нас централното разположение на дисплея не е най-удачното място за тази информация. Основен аргумент е това, че в повечето случаи вниманието на шофьора трябва да е насочено напред и дори леко вляво и подобно разположение на уредите може да разконцентрира.
Иначе качеството на материалите и самата сглобка са на много високо ниво. Салонът е комфортен и същевременно функционален.
Зад кулисите (двигател и ходови характеристики)
Renault са добре известни със своите икономични и същевременно динамични агрегати. Използват малко поостарялата схема с по два клапана на цилиндър, но това по никакъв начин не влияе на качествата на мотора. 1.9-литровият дизел е достатъчно мощен и еластичен. Сравнително безшумен е и в комплект с шестстепенната механична трансмисия върши работата си отлично. Основното му предимство е икономията на гориво.
Друго, което ни направи впечатление е, че Grand Scenic разполага с доста нисък за миниван център на тежестта. Това води до по-малък крен в завоите и по-добра стабилност при висока скорост.
Пасивната и активна безопастност са на върхово ниво, а останалите възли и агрегати се справят стандартно и безпроблемно със задачите си. Единственият лек недостатък е по-слабо шумоизолираното купе, заради което външните шумове в салона са повече.
Епилог (цена)
Парите, необходими за новия Grand Scenic, са напълно съизмерими с повечето алтернативи. Ценово новото предложение на французите се позиционира в т.нар. златна среда. За тази цена обаче получавате качествен, различен и функционален семеен автомобил.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател | Редови четирицилиндров два клапана на цилиндър |
|
Работен обем | 1 870 куб. см | |
Максимална мощност | 96 Kw/ 131 к.с. при 3 750 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 300 Нм при 1 750 об/мин. | |
Скоростна кутия | шестстепенна механична | |
Степен на сгъстяване | 16.6:1 | |
Маса на единица мощност | 12.2 кг/к.с. (16.7 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 4 560 мм | |
широчина | 1 845 мм | |
височина | 1 645 мм | |
Междуосие | 2 770 мм | |
Маса | 1 605 кг | |
Допустимо натоварване | н.д. | |
Обем на товарния отсек |
564 / 1 863 / 208 л | |
Вместимост на резервоара | 60 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 6.9 л/100км | |
извънградско | 4.9 л/100км | |
комбинирано | 5.6 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | н.д. | |
Максимална скорост км/ч. | 195 | |
Гуми отпред/отзад | 205/60 R16 | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани / дискови |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 45 900 лв.
Базово оборудване
ABS с електронна система за екстремно спиране AFU, Eлектронна система за динамичен контрол на траекторията (ESP), Тракшън контрол (ASR), Система против недозавиване (CSV), Осем въздушни възглавници, Аларма за откопчаване на колан по време на движение за пътниците на 2-ия и 3-ия ред, Автоматична паркинг спирачка, Автопилот - регулатор и ограничител на скоростта, Паркинг асистент, Ел. блокировка на задните врати, Ел. стъкла, Електрохромно огледало за обратно виждане, Огледало за следене на децата отзад, Сензори за дъжд и светлина, Отопляеми ел. огледала, Функция Follow me home,
Електронен имобилайзер, Централно заключване, Карта Renault тип „Свободни ръце”, Борд компютър, Регулируем по височина и в дълбочина волан, 2-ри ред: три отделни плъзгащи се седалки със сгъваеми накланящи се подвижни облегалки, Регулируема във височина седалка на водача с ломбална настройка, Двузонален климатроник, Масички самолетен тип на гърба на предните седалки, Аудио RadioSat Classic Bluetooth 80W CD MP3 + Plug & Music, Цветна GPS навигационна система Carminat TomTom с 5.8’’ екран управляема с джойстик, Лети джанти, Салон текстил/кожа, Кожен волан и маншон на скоростния лост и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Жицата
15:47 08.09.2011
2 kucun
15:47 08.09.2011
3 innio
15:47 08.09.2011
4 mvb
15:47 08.09.2011
5 Renault
15:47 08.09.2011
6 fan
15:47 08.09.2011
7 mvb
15:47 08.09.2011
8 francee
15:47 08.09.2011
9 And1
15:47 08.09.2011
10 bmw
15:47 08.09.2011
11 Joro I
15:47 08.09.2011
12 60w
15:47 08.09.2011
13 HELLBOY COD2
15:47 08.09.2011
14 automontyora
15:47 08.09.2011
15 60w
15:47 08.09.2011
16 Mina
15:47 08.09.2011
17 JIM
15:47 08.09.2011
18 neutralen
15:47 08.09.2011
19 Hicho
15:47 08.09.2011
20 N1
15:47 08.09.2011
21 chobi
15:47 08.09.2011
22 Хаджи Генчо
15:47 08.09.2011
23 vaskoreno
15:47 08.09.2011
24 peters75
15:47 08.09.2011
25 m1ro
15:47 08.09.2011
26 РеноМе
15:47 08.09.2011
27 MEISAN
15:47 08.09.2011
28 N1
15:47 08.09.2011
29 Ivo R-19
15:47 08.09.2011
30 icko
15:47 08.09.2011
31 Tony_t_t
15:47 08.09.2011
32 Гешев
15:47 08.09.2011
33 Ogi
15:47 08.09.2011
34 forca italy
15:47 08.09.2011
35 forca italy
15:47 08.09.2011
36 forca italy
15:47 08.09.2011
37 forca italy
15:47 08.09.2011
38 джони
15:47 08.09.2011
39 pisi
15:47 08.09.2011
40 pisi
15:47 08.09.2011
41 Rendo
15:47 08.09.2011
42 Ico 77
15:47 08.09.2011
43 тодо
15:47 08.09.2011
44 Коко
21:23 19.11.2016