Тест на новия Nissan Qashqai

11 Юли, 2017 10:27
41 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 12970
Автор: Радослав Славчев

Виена, Австрия. Наш екип от мястото на събитието.

Изключително модерният днес автомобилен клас на т.нар. кросоувъри има сравнително кратка история. Първите такива автомобили, RAV4 и CR-V, излизат в края на 90-те, но сегмента добива популярност с появата на Nissan Qashqai. От тогава до днес, именно този кросоувър се явява един от законодателите в класа в Европа и винаги е в челото по продажби на кросоувъри.

Последната му модернизация вече е факт, а екипът ни имаше възможност да присъства на първите тестове на обновения Qashqai. Още на "първо четене" можем да кажем, че за 10-те си години живот моделът е еволюирал до напълно зрял автомобил. Екстериорните и интериорни промени не са много, но пък за сметка на това са точно на място. Под обвивката обаче е поработено доста.

Екстериор


В гастрономията съществува понятието "балансиран вкус", което в случая спокойно може да се приложи към екстериорната визия на обновения Qashqai. Автомобилът не е променен радикално, но дребните "пластични операции" са му се отразили доста добре. Фаровете вече са по-тесни и издължени, като последното важи и за задните светлини.

Броните също са с различна форма, като по-интересен е редизайнът на задната. Новата радиаторна решетка и различните джанти пък допълват рафинираната картинка на обновената визия на Qasqai. В заключение можем да кажем, че дизайнът на модернизираното второ поколение, който е проектиран и разработен в Европа, има всички предпоставки да допадне още повече на феновете на автомобили от този клас.

Интериор

Вътре новост са седалките и кормилото. Новият волан е скосен в долната си част, разполага с три спици и както до сега е многофункционален. Седалките също са различни, като се характеризират с ергономичност и в същото време са с екстравагантна релефна шарка в стил "моноформ". Страничната им поддръжка и големината им са оптимални. Огромният панорамен таван (опция) и новата мултимедийна система още повече повишават комфорта в салона.

Спокойно можем да кажем още, че салонът се характеризира със значително подобряване на качеството на материалите и това на самата сглобка, а най-важната иновация е драстично по-добрата шумоизолация. Иначе багажникът не с особено голям обем (430 л.) за класа, но пък е функционален и практичен, а делимата задна седалка и равния под определено компенсират по-малкия обем.

Ходови характеристики

Qashqai е първият автомобил, построен на новата платформа на Алианса, носеща наименованието CMF. Разликите след обновяването се откриват в модернизираното окачване и изцяло новата кормилна уредба. Благодарение на тези изменения, управлението е по-директно, возията по-стабилна и същевременно по-мека. Кренът в завои също е намален, като това не е за сметка на клиренса.

Интерес представлява и още една система, която я имаше и до сега, но тук, благодарение на подобрената возия се усеща още по-добре. Тя има за цел да осигури отличния контрол на шасито. Нарича се Chassis Control и подобрява едновременно возията и управлението. Докато системата Vehicle Dynamic Control (VDC) продължава да компенсира сериозната загуба на сцепление при по-ниски скорости и с по-ниски сили.

В същото време Active Trace Control прилага специфично спирачно усилие върху всяко колело, за да коригира траекторията на Qashqai при завиване, осигурявайки по-динамично усещане, но без да пречи на удоволствието от шофирането. Нещо повече, когато преминавате през вълнообразни повърхности, Active Ride Control прилага леко спирачно усилие върху отделни колела, за да осигури хоризонтално положение на купето, подобрявайки комфорта за всички пътници.

Двигатели

Що се отнася до двигателите, то новия Qashqai се предлага с два бензинови и с два дизелови мотора. Бензиновите са с обем 1.2 и 1.6 литра, а дизеловите са 1.5 и 1.6 литра. Всички се справят отлично със сравнително леката каросерия, но на нас най-много ни допадна 1.2-литровият бензинов агрегат, тъй като е икономичен и същевременно доста динамичен. За почитателите на тежкото гориво препоръчваме по-големия дизел.

Един от малкото недостатъци за модела е липсата на автоматична скоростна кутия. Новият Qashqai се предлага с безстепенна CVT трансмисия, но тя е налична само за вариантите с предно предаване. Ако сте фенове на 4х4 предаването, то ще трябва да се задоволите с механична скоростна кутия и ако това не е проблем за вас и искате компактен кросоувър, то непременно обърнете внимание на обновения Nissan Qashqai.