Last news in Fakti

1 Ноември, 2008 10:41 1 022 0

E-Go Revolt

  • revolt-
  • e-go

Едва ли някой може да даде еднозначен отговор на въпроса защо руснаците са така бойно настроени, когато става дума за коли. Няма и месец откак Лада престави третата “Революция” в Париж, а из интернет вече шетат снимките на нов спортен автомобил с името “Бунт”. Както е тръгнало, скоро като нищо ще се пръкнат “Въстание”, “Масови безредици”, “Метеж”, “Размирица” и куп други кръвнишки названия, все с руско авторство. За по-миролюбиво настроените ентусиасти остав утехата, че досега нито една от сатрапските разработки с амбиции за разруха на световния автомобилен ред не го е добутала по-далеч от фазата “стискане на палци”.

В случая с Revolt перспективите са още по-мъгляви. Спортното купе на малката московска компания E-Go Motors (ало, братушките, прегледайте портфолиото на Rinspeed) засега съществува само във виртуалната реалност. За основа на проекта служи платформата на снетия от производство Mitsubishi 300GT (Dodge Stealth в Щатите), откогото очевидно е взет и трилитровият V-образен шестак. Руснаците смятат да го подсилят с два турбокомпресора, благодарение на които мощността да бъде добутана до 550 к.с. Така според тях на Nissan GT-R ще му дойде нанагорно от немай-къде. Всъщност Godzilla очевидно служи за еталон, с който конструкторите на Е-Go са си сверявали часовниците. Подобно на японския звяр, Revolt ще бъде екипиран с многофункционален сензорен дисплей, с чият помощ ще се контролират електронните системи на колата. По проект те ще бъдат поръчани на National Instruments.

Сред останалите оптимистични планове за руския спортист изпъкват активното пневматично окачване, шестбуталните спирачни апарати Rotora с 425-милиметрови дискове отпред и четирибуталните Movit отзад и 19 цоловите попръчкови джанти, дело на японската Work.

В дизайнерски план Revolt следва добре познатата руска практика да се събират стилистични акценти оттук-оттам и после да се съчетават с тайната надежда да се получи нещо хармонично. В един от най-популярните автомобилни рускоезични форуми въпросната “техника” е намерила сполучливото определене “Колхоз конкретный”. Автор на оценката е един от множеството възроптали срещу липсата на оригиталност в дизайна на проекта, копирането на детайли и цели компоненти, като се започне от предната оптика на GT-R, стоповете на Maserati 4200 GT и се стигне до огледалата на Audi TT. При по-внимателно вглеждане в пропорциите на колата амбициозният проект на E-Go съвсем започва да губи почва. По-набитото око веднага би забелязало, че те практически не се отличават от тези на “донора”. Дали пък не става дума просто за “фибростъклен” тунинг?

Димитър Димитров


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА