11 Септември, 2017 11:42 21 654 31

Тест на новия Ford Fiesta

  • ford-
  • fiesta-
  • тест
Тест на новия Ford Fiesta - 1

Порторож, Словения. Наш екип от мястото на събитието.

Един от най-силните играчи на европейските пазари най-накрая се сдоби с наследник. Продаваната от 2008 година Fiesta вече е изпратена в заслужена пенсия, а сега на ход е новото, осмо поколение на модела. С него се запознахме отблизо по време на обстоен тест драйв, организиран от европейското подразделение на Ford. Ето и впечатленията ни от новата Fiesta, която ни бе показана в три разновидности - луксозната Vignale, стилната Titanium и спортната ST-Line.

През последната година от своя живот досегашната Fiesta успя да се задържи в тройката на най-продавани автомобили в Европа. Сега новата генерация се появява със слогана Feel the difference ("Почувствай разликата") и въпреки многото критики още преди да е излязла разлика наистина има. Упреците са за това, че автомобилът е построен на старото, но леко модернизирано шаси и се оборудва със същите двигатели, но това, че става дума за ново поколение, е пределно ясно. Колата е по-голяма, по-качествена, по-комфортна и по-безопасна. Ходовите ѝ характеристики също впечатляват, най-вече с подобрена стабилност и прецизност, а външният вид не е радикално променен, но измененията са точно на място.

Екстериор

Тест на новия Ford Fiesta

Можем спокойно да кажем, че моделът прилича доста на предшественика си. Разлики се забелязват във формата на фаровете и стоповете, които вече са хоризонтални. Новата генерация не е създадена от бял лист хартия и от седмото поколение са заимствани доста детайли, което обаче не омаловажава достойнствата на Fiesta 2017. Новият субкомпактен Ford е по-дълъг и по-широк от досегашния със 71 и 13 мм, съответно, а междуосието е разтегнато с 4 мм.

Това скромно нарастване се отплаща със значително по-балансиран външен вид и с оптимален простор в салона (+16 мм пространство за краката на пасажерите отзад). Не са малко и измененията, които не се виждат от пръв поглед. Те обаче не са за пренебрегване, като най-основните са съкратен спирачен път и усилена якост на купето. Последното е в основата и на по-добрата стабилност на колата в завои - кренът е намален без това да се отразява на комфорта заради по-твърда возия.

Интериор

Тест на новия Ford Fiesta

Като цяло най-големи изменения новата Fiesta отбелязва в салона. Твърдите пластмасови детайли са значително по-малко, а големият сензорен дисплей с висока резолюция, подобно на Citroen C3 и Hyundai i20, е разположен в горната част на арматурното табло. Под него е управлението на климатика. По този начин приборите на Fiesta вече са модерни и същевременно практични. Багажният отсек също е оптимален - 292 литра за тривратата версия и 303 литра за модификацията с пет врати. Като допълнителна екстра можете да се сдобиете и с кора, която прави пода на товарното пространство равен с отвора на задната врата. Като цяло можем спокойно да заявим, че моделът окончателно се е избавил от лаконичния интериорен дизайн на предшественика си. Това определено е сериозен плюс в актива на Fiesta, защото тези промени определено не са тенденция в автомобилостроенето и нови модели като SEAT Ibiza, например, все още залагат на морално остарял интериор и ниско качество на материалите в купето.

Ходови характеристики

След като ви запознахме с основните интериорни и екстериорни изменения, ще насочим поглед и към ходовите характеристики на новата Fiesta. Практичността на колата не се крие само в по-оптималното разпределение на салона, а и в нейната управляемост. Тя се кара леко, воланът е прецизен, видимостта от мястото на водача - отлична. Когато дебелите задни стойки се окажат проблем при паркиране, на помощ идват опции като парктроници, камери и дори автоматична система за паркиране. Fiesta е успяла да съхрани и превъзходната си фитнес форма. В най-наточените си изпълнения масата е малко над 1 200 килограма, което помага на колата в много области, в това число икономичност и управляемост. Инженерите на Ford са успели да направят автомобил, който е с 200 килограма по-лек от преки конкуренти, като новото Suzuki Swift, например.

Двигатели

Тест на новия Ford Fiesta

Всички двигатели, които се предлагат за новата Fiesta, впечатляват с икономичност и с прилична динамика. Последната обаче съвсем не е силата на колата. За тези, които предпочитат повече темперамент, Ford подготвя и версия ST, но към момента все още не е представена. Наборът от двигатели включва три варианта на трицилиндровия еднолитров EcoBoost - 100, 125 и 140 к.с., както и 1.1-литров атмосферен двигател с две мощностни версии - 70 и 85 коня. Наличен е и 1.5-литров турбодизел, разполагащ с мощ от 85 или 120 конски сили. Турбомоторите работят съвместно с шестстепенна механична трансмисия или с автоматична скоростна кутия, а 1.1-литровото моторче разполага само с кутия с пет предавки.

В заключение

Нашето мнение е, че най-добрият избор от всички мотори си остават EcoBoost. Тези двигателчета са напористи, икономични и сравнително динамични. Шумни са, но пък за сметка на това купето на новата Fiesta впечатлява с доста по-добра шумоизолация. А що се отнася до различните модификации на новата Fiesta - Vignale, Titanium и спортната ST-Line, екипът ни е на мнение, че Vignale е най-забележителна, различна и луксозна. Тя също така ще допадне на любителите на качествения саунд, защото разполага с аудио система от Harman - B&O Play, разработена от небезизвестните Bang & Olufsen. И така, след всичко казано до тук може да се предположи, че въпреки някои недостатъци новата Fiesta има всички шансове да се превърне в бестселър не само на марката, а и като цяло на пазарите в Европа.

Тест на новия Ford Fiesta


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ivan

    40 12 Отговор
    Страхотна
  • 2 Марто

    36 10 Отговор
    Много е добра колата. Мисля, че ще стане отново бестселър.
  • 3 Роман Маверика Ценов

    54 19 Отговор
    Форд са много добри. Жена ми и аз имаме много сме доволни. Сина ми има бмв и иска да го продаде, че много проблеми и се чупи постоянно но никой не иска до го купи. Иска да вземе нещо по-добро КИА или Форд
  • 4 004130

    22 85 Отговор
    Боклук с предно.
  • 5 314

    16 3 Отговор
    Според друг БГ сайт: "новият Suzuki Swift е отслабнал с колосалните 120 кг! Базовата версия тежи само 840 кг". Според горния текст Ford Fiesta тежи 200кг по-малко!? Как си ги пишете само:-)
  • 6 Lexus

    16 50 Отговор
    След 5 10 години ако не седи в гараж ще работят половината от фаровете, екрана за тъча ще има неработещи пиксели и цялата ще е в ръжда.. просто абсолютно всички марки са така, освен тези които си цинковат колите и самия модел е с най-малко електроника по възможност...
  • 7 Бай Тошо

    26 11 Отговор
    прекрасна градска кола. заедно с новата мазда 2 делят първото място в класа.
  • 8 гост

    18 30 Отговор
    1200кг за субкомпактен автомобил и да се каже, че е лек? Моята бивша 12г. кола беше горен-среден клас и тежеше 1350кг., а фиеста е 2 нива надолу. Нищо против да се слъгва, но горното твърдение за лекота не е вярно. Дизайнът е много зле. Защо ли? Защото малка кола е направена с черти на голяма, което я загрозява, не е пропорционална. Тези линии стоят добре на фокус, не на фиеста, задницата й е прекалено много отсечена за подобна линия.
  • 9 Гост уригинала

    10 5 Отговор
    Тъча не е ли китайски и залепен със секундно лепило,пак неговото магаре е по-голям инат от другите.На мен лично ми харесва и то много но е вжно мнението и на госта дето е със стар леш.
  • 10 123

    13 10 Отговор
    Тия журналисти какво са пили тази сутрин? Ако 140 коня бензин или 120 дизел не са динамични то сигурно му трябват поне 200?!?
    Или са карали с дръпната ръчна спирачка.
  • 11 Марио

    8 30 Отговор
    Не е лошо кола за градско.Предимно за жени (и то тези които не искат да дават много пари или да си вземат ро-читава марка)е.Все пак е форд и е нисък клас автомобил.Пластмаса и куп други некачествени материали.Слаби двигателчета и така.Щея видим като почнат да я карат но все си е форд(с изключение на mustang и там новото им сув).
  • 12 Гоуст

    34 10 Отговор
    Към всички хейтъри, които явно не са карали ФОРД от 1998 нагоре или от Мондео МК2, защото ако бяха, нямаше да имат такова мнение: Не случайно форд печелят три пъти двигател на годината - нещо, което никоя автомобилна марка не го е правила, както и фиеста, фокус и мустанг са от най-продаваните коли в своя клас!

    Коментиран от #29

  • 13 гост

    10 7 Отговор
    Форд са много добри коли, особенно предпоследното поколение на Мондео, страхотно е с ниво Титаниум. Няма спор. Ала този дизайн не отива на малка кола, повече прилича на корейска сглобка. Отред предницата е добре в известна степен, но всичко назад не си ходи с нея.
  • 14 alex666

    20 6 Отговор
    най добрата кола за града а извънградско каране разхода засрамява и дизелите карам 1.25 с 75ps и ако имам възможност взимам новата без колебания
  • 15 фиеста 120 коня

    43 9 Отговор
    Аман от разбирачи с "премиум"марки на по 20 години...Фиестата е страхотна кола...Еко буста печели 6 години за най добър мотор...
  • 16 СССР

    9 34 Отговор
    ПЛАСТМАСОВ БОКЛУК ОТ ГЕРМАНИЯ!

    ГРОЗОТИЯ И СКУКА!

    Коментиран от #22, #25

  • 17 босе

    7 1 Отговор
    Европейското подразделение на Форд,след 2002 год. започна да прави добри коли наистина...съвместното производство с Мазда им се отрази много добре-просто си купувате немско-японска кола,сглобявана "някъде си".Наточените им модификаций са наистина с перфектен саунд- Мазда озвучава с BOSE , Форд с Harman Kardon и купеното от тях B & O.
  • 18 ккк

    8 2 Отговор
    Браво! Забележките са незначителни спрямо добре формирания общ пакет, предназначен за типичният градски автомобил.

    Очакваме с нетърпение и новият Фокус, след това и Мондео -където всъщност се крие големият световен автомобилен залог. Интригата най-вече ще се състои с грандиозните концепции на Форд Фокус-Мондео, Хонда Сивик-Акорд и Мазда 3-6 през 2018 и сюблимните им концепти за през 2019 г.

    Уникални автомобили.
  • 19 Алфа Ромео

    6 1 Отговор
    Колата е хубава, това с килограмите не ми стана много ясно, искате да кажете че Суифт тежи 1400 кг ли, на мен и 1200 ми се струват много за малка кола.
  • 20 sososo

    9 0 Отговор
    Чудесна е :-) Имал съм 3 Форда за последните 12-13 години. Последният е Мондео МК4. Надеждни и непретенциозни автомобили. Никакви особени драми с никой от тях. Мондеото МК2 беше изключително здраво и сеашният и собственик все още си я ползва и пътува с нея из БГ.
  • 21 Гост 29

    13 4 Отговор
    Форд от години правят отлични автомобили.Статистиките не лъжат.Със 120 к.с. колата е супер динамична.Знам от опит.Какво се има предвид с критиката към моторите,нямам идея.Този двигател беше награждаван 6 г.поред,за номер едно.Уникален е.Извън премиум марките,за мен са най-добрите автомобили,равни с Вагените.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 какка

    7 8 Отговор
    МИ той пасата ми комби е 1250 кила бре
    как тая въшка е 1200?
    ми тя цялата ще се събере в багажника на пас-ко
  • 24 Имах два форда , единият нов

    2 12 Отговор
    Боклук !!!!
  • 25 СубаруЛеворгВарна

    7 5 Отговор

    До коментар #16 от "СССР":

    За първи път виждам возило производство 9.2017г. модел 2018 г...без декоративния-пластмасов капак!

    - Четирите неща които ме влудяват в съвременни антомобили 2017г. е да няма амортисьор на предния капак - да няма задни ел.стъкла за 4-5 врати МПС....да няма духалки климатика на задните седалки. И последното абсолютно задължително за ръчна ск. кутия 6 ст.....изумявам се че има все още и возила за 35 000 лв. с първобитна 5 ст. ръчка произведени 2017 година!

    Коментиран от #28

  • 26 Пострадал

    2 10 Отговор
    Форд и циганин зимата не работят.

    Коментиран от #27

  • 27 Хитрото

    1 5 Отговор

    До коментар #26 от "Пострадал":

    Правилно - платена статия за кенефи
  • 28 Харито

    0 2 Отговор

    До коментар #25 от "СубаруЛеворгВарна":

    Има един глупак "СУБАРУТО" му викат пий ракия сяка вечер на един павилион купил си субаро и само го ремонтирал цял ден и оттам субарото ти да не си някой такъв глупак и да имаш субару имъче коментара е правилен
  • 29 До Гоуст

    2 7 Отговор

    До коментар #12 от "Гоуст":

    Фокус е много далече от най продавана кола в своя клас ! Много хляб има да изяде докато достигне до продажбите на Голф ... :)

    Коментиран от #30

  • 30 просто инфо

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "До Гоуст":

    Най-продаваната кола в тоя клас винаги е била Тойота Корола. Това голфаджийте странно защо не го знаят. Преди няколко години за първи път бе обявено че точно Фокус е станал най-продаван за годината, но мисля че имаше някакъв спор между двете фирми за това. НО голф никога не е била най-продаваната кола в света в този клас и точка!
  • 31 Мето

    0 0 Отговор
    Чета коментарите и като гледам повечето не са имали форд. Имал съм доста модели от марката и сега също имам 2. За тези който мислят че двигателя не държи ще им кажа от личен опит:
    Форд мондео 1.6 еcoboost, но 4 цилиндровия вече на реални 181к км купен нов без никакви ремонти по мотора, единсвеното което е сменяно по него са няколко малко по скъпи неща с цел да е малко по бърз от фабричните 160 коня, а това са: Рециклирано турбо със сменена централна част и по лека перка на турбината, сменен пълен комплект съединител с маховик за малко повече Нм и това е за 180к км, другото са дреболии по окачването и обслужвания. Преди 20к км са сменени съединителя и рециклирането на турбото и след чип тунинг и настройка на турбото от 160 коня и 240Нм на дино тест на мотор изкарва 192коня и 287Нм който идват още при 1600 оборота заради новата перка на турбото и настройката, което за кола под 1500кг е доста прилично и мога да кажа, че съпоставимо с пасат 2.0ТДИ, който баща ми кара същата година като мондеото мога да кажа че форда върви доста повече след доработките и харчи малко повече. Пасата извън градско със 140 темпомат дава 6.8 нафта, а форда със 140 дава 7.1 бензин, градско паса дава 8.5-9.0 в София, а форда 9.0-9.5, което не е голяма разлика.