Last news in Fakti

16 Септември, 2017 09:35 8 412 16

Тест на скандинавеца - Volvo XC60

Тест на скандинавеца - Volvo XC60 - 1

В последните няколко години, един скандинавски производител на автомобили ни очарова с всеки един нов модел, който създава и определено и ние можем да наречем това "Новата ера на Volvo". Те успяха да запазят в себе си нещата, които трябва да съдържа един автомобил за да има свои дух, а да не бъде поредния маркетингов трик. Всичко започна с намесата на голям азиатски инвеститор, който "отприщи" ръцете на дизайнерите и отдела по разработките и на бял свят излезе футуристичния флагман XC90. Екстериорният му дизайн бе допълнен и от стилна и луксозна вътрешност и автомобилът надмина тройно очакваните продажби за първата си година. След това последваха най-големите седан и комби - S90 и V90, които също успяхме да изпитаме, като последва и кроскънтри версия на комбито. И те също продължиха в този стил и не ни разочароваха, а сега излезе и трети нов модел - средноразмерния XC60, който ще се сблъска с конкуренти като BMW X3, Audi Q5 и Mercedes GLC и за него ще ви разкажем в следващите редове.

Екстериор
Отново типичен представител на шведския дизайн, който е различен, но не бяга много от линията на марката. За разлика от по-големия си брат XC90, той е насочен малко повече към атлетичната визия и линиите са му значително по-снишени и се докосва до SAV-овете. Формите му го доближават повече до комбито V90, като това се забелязва и в предната и в задната част на автомобила. За него отново е валиден R-Design пакетът, но и нормалната визия на автомобила ни харесва. Естествено, най-големия белег на XC60 отново са фаровете, те първи правят впечатление когато го погледнем, а те се допълват от голямата радиаторна решетка. Всичко останало е скандинавски стилно и семпло, но се отличава от другите модели в сегмента, които малко или много си "споделят" поне по един детайл.

Интериор
Във вътрешността продължава да цари същата завладяваща комбинация от кожа, дърво и метал, с която ни впечатлиха в другите модели от "новата ера" на компанията. Еднакъв е и големият дисплей на мултимедийната система, с който първоначално не се работи много лесно и определено изисква свикване. Дизайнът на интериора обаче, е индивидуален и се различава от XC90 и S/V90. Аудиосистемата отново е поверена на Bowers & Wilkins, а тя отговаря на най-луксозните оборудвания на лимузините, което далеч надхвърля зоната на средноразмерните SUV-та. Имахме възможността да караме автомобили и с двата вида салон и определено светлия не е нашия избор, основно заради светлия двуцветен волан, който със сигурност няма да бъде практичен за ежедневна употреба ако не използваме ръкавици. Отличен обаче, получават седалките, които ни харесаха още при S/V90 с ергономичната си форма, а и дизайна им е много различен от култивираната маса. Като цяло, вътрешността отново надхвърля оборудването в сегмента и представлява тежък удар в тила на конкуренцията.

Ходови характеристики
Както и при XC90, тук автомобила отново е със задвижване на четирите колела дело на специалистите от GKN. Разлика отново има само при хибрида T8, като там бензиновия двигател задвижва предните колела, а електрическия задните, за да може да има чист електрически пробег, който при нас в XC90 достигна 29 километра - напълно достатъчни да покрият ежедневните ви градски нужди. Специфичното в това задвижване, е че има значително по-голям ъгъл на завиване, който ни спестява много нерви при паркиране и движение в тесни пространства. Скоростната кутия при всички типове двигатели е само осемстепенна автоматична, за която обаче, трябва да заявите възможността за смяна на предавките от волана. Просвета на автомобила, който остава леко прикрит от издължената му и снижена форма е напълно достатъчните 216 мм. Поведението му е много рафинирано, като и завоите не означават проблем, въпреки това, че не е спортно насочен.

Двигатели
Стартово автомобилът ще се предлага с D5 и T5 вариантите със съответно 225 и 254 конски сили, като ние успяхме да изпитаме и хибрита T8 с неговите 407 конски сили. Както повечето от вас знаят, шведите изключиха големите кубатури и всички агрегати вече са 2.0-литрови. Те ще се допълнят от D4 със 190 конски сили и T6 с точно 320 коня. Автомобилите ускоряват прилично и комфортно, но за такъв тип машини със завидна цена се предполага да имат добра тяга, а тук тя липсва. Поради тази причина, ускорението от 0 до 100 става за 5.3 секунди, което е много над това на конкурентите с подобна мощност, като BMW X3 M40i например. Естествено идеята на Volvo е малко по-различна от спортно представяне, а по-скоро се гони приложима иновативност. В теста хибридният автомобил достигна до разход от малко над 10 литра при натоварен режим, като същото показа и дизеловия D5, което се очаква от подобен клас автомобил. Ние естествено бихме заложили на дизеловия вариант, защото разликата в цената между двата е голяма, а в страната все още няма облекчения за хибридните автомобили с чист електрически пробег, както е в много други европейски страни.

Както знаем, от Volvo пуснаха тежкото изявление, че след 2020-та година искат на гърба на марката да няма регистриран инцидент с фатален край и в тази насока автомобилът е оборудван с всички най-нови системи за сигурност- за подпомагане на водача, при използване на круиз контрол, който е активен и за предотвратяване на инциденти, като към тях включим и разпознаването на знаците.

Тест на скандинавеца - Volvo XC60


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 840

    8 18 Отговор
    Скандинавец има, ако не греша, до 1994 година. Тогава го загробиха. И всичко свърши. Започна ерата на ментетата.

    Коментиран от #4

  • 2 ккк

    14 1 Отговор
    Именно, това е поредният опит за пробив в света на "големите" дано им се получи. Поне заявката от тяхна страна /Волво/ е доста категорична и непреклонна. Ще видим.

    " ускорението от 0 до 100 става за 5.3 секунди, което е много над това на конкурентите с подобна мощност". Много моля да не пресилваме нещата с подобни -.....- коментари !!
  • 3 Random

    3 24 Отговор
    Много грозен интериор.
    За чий х*й ми е мини-телевизор?
    Ако му стане нещо ще ми излезе колкото колата.
  • 4 Random

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "840":

    Volvo Modular Engine не е лош двигател(ако е с турбо)- има ги от 4-цилиндрови до 6-цилиндрови - T6 2.9Twin-Turbo

    Коментиран от #9

  • 5 Автокъща Боми Ауто

    7 23 Отговор
    Китайски боклук

    Коментиран от #6, #7, #10

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Shmeker

    2 11 Отговор
    Смешно е да искат толкоз пари за такова нещо.
  • 9 Shmeker

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Това е история, вече всичко е 2.0 с 4 цилинтъра

    Коментиран от #13

  • 10 Индийски

    2 12 Отговор

    До коментар #5 от "Автокъща Боми Ауто":

    Индийски а не китайски боклук
  • 11 ххх

    6 1 Отговор
    Много готин автомобил, много стилен, но че е доста скъп за обикновения гражданин. Браво удивителен автомобил.
  • 12 PlimP

    2 0 Отговор
    1, грешиш
  • 13 Random

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Shmeker":

    За съжаление.

    Коментиран от #14

  • 14 Марио

    4 0 Отговор

    До коментар #13 от "Random":

    Защо пък да съжаление.Те вече вадят 300 коня от 2.0 двигател.Което за мен е супер.Поне аз мисля,че е достатаъчно.
  • 15 Пламен

    0 0 Отговор
    Само цената е проблем... Те еврофондовете позатегнаха, Меркел се задъхва с новите германци, дано субсидийте на декар помогнат, че пот ще леят търговците вносители :)
  • 16 WTF

    0 6 Отговор
    ХаХа Волво къртят тъпомера, първо унищожиха името си а после искат над 100 000 за колите си WTF ???