Last news in Fakti

20 Ноември, 2017 11:02 15 135 32

5 велики германски коли

  • mercedes-benz-
  • audi-
  • bmw-
  • porsche-
  • volkswagen-
  • германски автомобили

Porsche 911

Култовият модел 911 винаги е бил и навярно винаги ще бъде образец за типичен спорткар. Той е една от първите масови коли с турбокомпресор, а състезателните му варианти печелят редица надпревари. Моделът има немалко критици, които смятат, че задно разположеният двигател е остаряла концепция, но както се вижда тя работи безупречно вече 53 години.

Mercedes 300SL

Ако средно разположените двигатели са показател за това дали един автомобил е суперкар, то 300 SL еднозначно е първият суперкар. Двигателят му е зад предния мост, а самата кола е предназначена за достигане на максимална скорост. Въпреки мощността от само 215 к.с. този автомобил има максимална скорост над 250 км/ч.

BMW M5

Това е типичният "Вълк в овча кожа". Наричан е още "Убиец на суперкари" и как ли още не, но на практика това е първият истински спортен седан. Редовият шестак с мощност 286 коня е трансплантиран на М5 от суперкара М1, което осигурява на седана безупречна динамика. Шасито пък е специално доработено от специалистите от подразделението Motorsport.

Audi Quattro

Сложно е да се представим как би се развил рали спорта, ако през 1980 година не се беше появило култовото Audi Quattro. Автомобилът доказва, че на макадам и хлъзгави и кални пътища предаването на момента към четирите колела е незаменимо. В Група B победите не са се постигали лесно, но това едва ли важи за модела Audi Quattro.

Volkswagen Golf GTi

Основателят на класа на "горещите хечбекове" показва на света, че спортният автомобил не е задължително да е голям, мощен, шумен, скъп и със задно предаване. И ако днес 110 - 112 конски сили изглеждат смехотворно, то преди 40 години тази мощност обезпечава лекият Golf с отлична динамика.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 onq s konq

    38 26 Отговор
    Беенвето е същото като моито само къде моито има багажник отгоре и отзаде теглич и е на нафта - иначе нема никаква разлика от това !

    Коментиран от #5, #18

  • 2 тойота

    19 68 Отговор
    Гоуфо и аудито какво им е великото не мога да разбера.

    Коментиран от #4

  • 3 555

    63 9 Отговор
    Изпуснали са Mercedes W123!
  • 4 няма как

    41 19 Отговор

    До коментар #2 от "тойота":

    да разбереш! Ник-ът ти показва,че няма как да разбереш. Собствениците на Тойота никога не са разбирали от автомобили.
  • 5 Гост

    18 8 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Бате съвсем си се бъгнал :-)

    Коментиран от #10

  • 6 Петър

    27 6 Отговор
    Искам само да добавя за БМВ-ето, че всички Е34 М5 са ръчно сглобени до последния детайл.

    Коментиран от #7, #19

  • 7 Чичу Ади

    7 4 Отговор

    До коментар #6 от "Петър":

    Аз също искам да добавя, че Форд Т-100 също е ръчно сглобен до последния датайл... Човек, който няма идея как се произвеждат автомобилите, добавя! Те колите и днес се сглобяват ръчно, явно не си наясно.
  • 8 Стария

    19 19 Отговор
    Немската кола е религия, страст, начин на живот и всичко. Така, че който разбира, разбира.

    Коментиран от #32

  • 9 Чичу Ади

    21 5 Отговор
    Автора,Костенурката австрийска ли беше? За един преател питам.
    П.с. Ауди Куатро е автомобил, създаден за СРШ. Тъй като за да получи автомобила хомологация за участие, трябва да бъдат произведени определен брой серийни такива. За мен тази кола няма място в класацията. М5 е просто разновидност на Е34, който сам по себе си не е нищо особено. Ако ще слагаме по кола от всяка марка, то Е30 М3 е много по-заслужил мястото си тук автомобил. Легенда в туристическия шампионат, любим на баварските фенове до днес. За 911, 300СЛ и Голф, няма какво да се каже. Историята им е записана със златни букви в световното автомобилостроене.
  • 10 Антон 1

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Човека се шегува :):):):
  • 11 Бай Иван

    11 11 Отговор
    До 2 карай си японски тоалетни какво му е на голфа 1
  • 12 Справедлив

    19 11 Отговор
    Извинете,извинете ланчиа делта интеграле направо уби ауди куатро в рали шампионата. Тя велика ли е? Че после амнайсет години пълна хегемония на италианците. Това ауди много скучно и тъпо. Че и бас загубих заради таз тегава немска талига. От тогава ми стана ясно че не само немците правят коли. Беше за добро.

    Коментиран от #13, #14

  • 13 За състезания не само немците

    6 5 Отговор

    До коментар #12 от "Справедлив":

    За всекидневно каране, предимно те!
    На интеграле кламер да пуснеш в коша, няма да падне, алтернатора се вади след като разглобиш половината кола и т.н.
  • 14 filo

    13 5 Отговор

    До коментар #12 от "Справедлив":

    Понеже е много хубава, затова ланчията изчезна.

    Коментиран от #28

  • 15 тойота

    5 12 Отговор
    Не харесвам немски коли , но бмв-то е трепач .Особено бмв м5 уникална и универсална кола за всичко.Но трябва да си мъжкар и да имаш парички.Карам бмв 5 и авенсис.Бмв то е много яко ,но по надеждност не може дори да се докосне до тойотата.Сега 2-те марки работят заедно дано да обменят опит и да започнат да правят още по-хубави коли.
  • 16 Obay

    6 9 Отговор
    Освен Поршето,друго велико невиждам...
  • 17 Бат Мишо

    10 7 Отговор
    само една е велика , и я няма на снимките
    фау ве костенурка
  • 18 дрязнят ме простаци

    5 7 Отговор

    До коментар #1 от "onq s konq":

    Пише се БМВ(Бе Ем Ве).Жалко ,че караш такъв автомобил ,а си неграмотен. В добавка :,, моето'' ,а не ,,моито'' - поне да го беше написал с ,,Й''. Както и да е - ти все пак си се назовал ,,оня с коня''.
  • 19 ВМОРО

    4 2 Отговор

    До коментар #6 от "Петър":

    В статията става дума за Е28, а не за Е34. Двигателят е М88/3 от М1.
    За ръчното сглобяване си прав. Поздрави!
  • 20 Vasik Atanasova

    8 11 Отговор
    ауди куатро
  • 21 Alfa Romeo

    6 11 Отговор
    Хахахахахахах немски и велико смях смях хахахаха

    Коментиран от #29

  • 22 Пропагандист

    7 3 Отговор
    В Германия имаше много велики инженерни постижения и концерни, произвеждаха много неща ... но останха в историята само. Затова и тези статии за великите немски автомобили звучат като пропаганда преди да почнат да се сбогуват и с този отрасъл...
  • 23 Shmeker

    2 5 Отговор
    Всяка немска кола е добра, стига да не е овърендиниърд.
    Но не виждам къде са атмосферните дизели на Мерцедес, както и AEL-а и AFN-а на Audi
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Гост

    5 2 Отговор
    Пропуснали са “Кубчето” и великата S класа на Мерцедес,“Костенурката” и “Транспортера” на Фолксваген,“Тройката” на БМВ и Астрата на Опел....Все пак първото е най-продавания високопроходим модел на Мерцедес за всички времена...използван от редица армии....Без второто нямаше да има блясъка на Мерцедес! Без третото нямаше да има 911 и цяла една епоха на свободата! Третото е “емблемата” на дребния и среден бизнес в Германия!Малкото-голямо име от Мюнхен е “тройката” във вариант М,а Астрата е име в семейния избор на средностатистическия германец!
  • 26 гост

    6 3 Отговор
    Каквото и да казвате АУДИ КУАТРО е класическа кола ряко се среща както и фолксваген бийтъл т.н.костенурка.
  • 27 Анонимен

    2 8 Отговор
    Немската кола е немска каска,виж Японските се правят от от инженери,доказани и стриктни до най малкия детайл,иначе ще се самоубие с харкири.
  • 28 Онзи

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "filo":

    Ако не беше VW и Ауди нямаше да го има.И освен Ланча Делта и Пежо с 205 модела набиха Ауди навремето
  • 29 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "Alfa Romeo":

    Ми италианците кви легенди имат бе освен Ланчия Делта Интеграле
  • 30 НемскитеКенефи

    3 7 Отговор
    Поршето е конвертируемо, другото е скраб, мъка, печал и грозотищя. Специално ФВ е като танк, стар гаден дизел, отвратителен интериор и стил.
  • 31 Свободен

    4 0 Отговор
    Тва са най-яките коли и затова не искам Германия да се пълни с бежанци...щото ако изчезнат немците кой ще прави такива коли? Ще се наложи да караме японски талиги с 5 см клиренс като старата хонда кибик, любимката на всички шестокласници.
  • 32 Киро кирев

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Стария":

    Значи не разбираш нищо от коли