Porsche 911
Култовият модел 911 винаги е бил и навярно винаги ще бъде образец за типичен спорткар. Той е една от първите масови коли с турбокомпресор, а състезателните му варианти печелят редица надпревари. Моделът има немалко критици, които смятат, че задно разположеният двигател е остаряла концепция, но както се вижда тя работи безупречно вече 53 години.
Mercedes 300SL
Ако средно разположените двигатели са показател за това дали един автомобил е суперкар, то 300 SL еднозначно е първият суперкар. Двигателят му е зад предния мост, а самата кола е предназначена за достигане на максимална скорост. Въпреки мощността от само 215 к.с. този автомобил има максимална скорост над 250 км/ч.
BMW M5
Това е типичният "Вълк в овча кожа". Наричан е още "Убиец на суперкари" и как ли още не, но на практика това е първият истински спортен седан. Редовият шестак с мощност 286 коня е трансплантиран на М5 от суперкара М1, което осигурява на седана безупречна динамика. Шасито пък е специално доработено от специалистите от подразделението Motorsport.
Audi Quattro
Сложно е да се представим как би се развил рали спорта, ако през 1980 година не се беше появило култовото Audi Quattro. Автомобилът доказва, че на макадам и хлъзгави и кални пътища предаването на момента към четирите колела е незаменимо. В Група B победите не са се постигали лесно, но това едва ли важи за модела Audi Quattro.
Volkswagen Golf GTi
Основателят на класа на "горещите хечбекове" показва на света, че спортният автомобил не е задължително да е голям, мощен, шумен, скъп и със задно предаване. И ако днес 110 - 112 конски сили изглеждат смехотворно, то преди 40 години тази мощност обезпечава лекият Golf с отлична динамика.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Коментиран от #5, #18
11:10 20.11.2017
2 тойота
Коментиран от #4
11:17 20.11.2017
3 555
11:20 20.11.2017
4 няма как
До коментар #2 от "тойота":
да разбереш! Ник-ът ти показва,че няма как да разбереш. Собствениците на Тойота никога не са разбирали от автомобили.11:47 20.11.2017
5 Гост
До коментар #1 от "onq s konq":
Бате съвсем си се бъгнал :-)Коментиран от #10
11:49 20.11.2017
6 Петър
Коментиран от #7, #19
11:52 20.11.2017
7 Чичу Ади
До коментар #6 от "Петър":
Аз също искам да добавя, че Форд Т-100 също е ръчно сглобен до последния датайл... Човек, който няма идея как се произвеждат автомобилите, добавя! Те колите и днес се сглобяват ръчно, явно не си наясно.13:19 20.11.2017
8 Стария
Коментиран от #32
13:28 20.11.2017
9 Чичу Ади
П.с. Ауди Куатро е автомобил, създаден за СРШ. Тъй като за да получи автомобила хомологация за участие, трябва да бъдат произведени определен брой серийни такива. За мен тази кола няма място в класацията. М5 е просто разновидност на Е34, който сам по себе си не е нищо особено. Ако ще слагаме по кола от всяка марка, то Е30 М3 е много по-заслужил мястото си тук автомобил. Легенда в туристическия шампионат, любим на баварските фенове до днес. За 911, 300СЛ и Голф, няма какво да се каже. Историята им е записана със златни букви в световното автомобилостроене.
13:31 20.11.2017
10 Антон 1
До коментар #5 от "Гост":
Човека се шегува :):):):14:18 20.11.2017
11 Бай Иван
15:00 20.11.2017
12 Справедлив
Коментиран от #13, #14
15:08 20.11.2017
13 За състезания не само немците
До коментар #12 от "Справедлив":
За всекидневно каране, предимно те!На интеграле кламер да пуснеш в коша, няма да падне, алтернатора се вади след като разглобиш половината кола и т.н.
15:26 20.11.2017
14 filo
До коментар #12 от "Справедлив":
Понеже е много хубава, затова ланчията изчезна.Коментиран от #28
16:34 20.11.2017
15 тойота
16:51 20.11.2017
16 Obay
17:06 20.11.2017
17 Бат Мишо
фау ве костенурка
17:16 20.11.2017
18 дрязнят ме простаци
До коментар #1 от "onq s konq":
Пише се БМВ(Бе Ем Ве).Жалко ,че караш такъв автомобил ,а си неграмотен. В добавка :,, моето'' ,а не ,,моито'' - поне да го беше написал с ,,Й''. Както и да е - ти все пак си се назовал ,,оня с коня''.17:45 20.11.2017
19 ВМОРО
До коментар #6 от "Петър":
В статията става дума за Е28, а не за Е34. Двигателят е М88/3 от М1.За ръчното сглобяване си прав. Поздрави!
17:58 20.11.2017
20 Vasik Atanasova
18:21 20.11.2017
21 Alfa Romeo
Коментиран от #29
18:56 20.11.2017
22 Пропагандист
19:04 20.11.2017
23 Shmeker
Но не виждам къде са атмосферните дизели на Мерцедес, както и AEL-а и AFN-а на Audi
20:04 20.11.2017
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Гост
20:54 20.11.2017
26 гост
21:06 20.11.2017
27 Анонимен
00:15 21.11.2017
28 Онзи
До коментар #14 от "filo":
Ако не беше VW и Ауди нямаше да го има.И освен Ланча Делта и Пежо с 205 модела набиха Ауди навремето01:44 21.11.2017
29 Гост
До коментар #21 от "Alfa Romeo":
Ми италианците кви легенди имат бе освен Ланчия Делта Интеграле06:58 21.11.2017
30 НемскитеКенефи
14:05 21.11.2017
31 Свободен
16:53 21.11.2017
32 Киро кирев
До коментар #8 от "Стария":
Значи не разбираш нищо от коли16:52 24.12.2017