Жители на Северозапада излизат на протест. Недоволството е за подобряване на инфраструктурата в региона.
В 10.30 часа граждани от Видин и региона се събраха на главния път Е-79, за да изразят недоволството си от лошото състояние на инфраструктурата и натоварения трафик към "Дунав мост 2".
Възможно е протестът до причини затруднения при придвижването към града. Не е изключена и блокада на главния път, съобщи БНР.
Заради протест на международния път Е-79 край Видин е разположена жандармерия.
Според Росица Кирова от гражданското обединение "Единни за промяна" основният проблем е, че след изграждането на "Дунав мост 2" не се говори и работи за логичното завършване на това инфраструктурно съоръжение, а именно магистрала, която да свързва Видин със София.
"Трафикът е четири пъти над очакваното, приходите са пет пъти повече от очакваните, за това има ясна статистика, а пътят не отговаря на условията. Смея да кажа, че това е най-натовареното трасе в момента в България по отношение на тежкотоварни автомобили", категорично заяви Кирова.
Жители от Северозапада протестират и с друго искане - те настояват за изграждането на тунел под прохода "Петрохан", за да се съживи икономиката и да се привличат инвеститори в региона.
От Националната гражданска инициатива "Тунел под Петрохан" са внесли в Народното събрание отворено писмо и подписка от името на 16 664 жители на района. Хората настояват до 30 юни да започне процедура за изграждането на пътното съоръжение.
Димитър Николов от Инициативния комитет заяви, че подобно съоръжение ще бъде от полза за цялата икономика на страната, а не само за местното население.
"Ние искаме тунел, както и магистрална връзка София - Монтана - Видин. От една страна този тунел ще спаси Северозапада от изчезване, а от друга би бил безценен подарък за българските превозвачи - ние разполагаме с декларация на най-голямото сдружение на международните превозвачи, които казват, че именно тунел под "Петрохан" трябва за нашите превозвачи, тъй като оттам минава най-големият трафик, който е насочен към ЕС", обясни Николов пред БНР.
Подписката за изграждането на тунел под прохода Петрохан започна още преди година. Тогава имаше и мълчалив протест край пътя София - Монтана, в местността "Малка Бързия", на който жители от Берковица и Монтана символично направиха първата копка на тунела.
Във връзка с протестите председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Дончо Атанасов заяви, че вече е възложено предпроектно проучване за тунел през прохода Петрохан, който ще скъси пътуването от областите от Северозападна България към столицата. Той добави, че между София и Видин ще има 4-лентов път.
"Говоря за магистралния път Видин-Ружинци- Монтана- Враца- София -Мездра-Ботевград. Т.е. за автомагистрала, за бърз достъп на гражданите на Северозападна България, респективно на Видин, до София. Затова казах и че проходът под "Петрохан" също е важен и сме поръчали идеен проект на тунел под "Петрохан", обясни още Атанасов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гого
Коментиран от #2, #4
17:00 27.01.2018
2 гост
До коментар #1 от "Гого":
За съжаление на "Северозапада" никой освен тях и "превозвачите" няма файда от такъв път и най-вероятно няма да го има , поне с държавни средства ! Това значи държавата сама да се откаже от готова магистрала през Ботевград и от допълните приходи по нея по тия 46 км повече само след година при ТОЛ системата и допълните предимства за Ботевградско и Врачанско , заради кефа на Монтана , Видин и "превозвачите" и то с едни грешни 4-500 милиона , с половината от които ще довърши магистралата Ботевград , Враца , Монтрана , Видин ! Единствения начин е концесия , което значи платен път , което елиминира превозвачите и остават "платежоспособните" 60-70 000 от горните райони , демек забрави !Коментиран от #3
17:13 27.01.2018
3 гост
До коментар #2 от "гост":
46 километра повече са има няма 20 минути и 2-3 лева повече за гориво по магистрала , едва ли това са най-големите проблеми за такъв път , а спестените за държавата пари и пропуснатите приходи са стотици милиони , даже милиард за по-дълъг период !17:36 27.01.2018
4 законен
До коментар #1 от "Гого":
Нали сега са много модерни природозащитниците , що не казват , че там има национален парк и едни от най-големите природни забележителности , Белоградчишките скали , Магурата , един куп средновековни манастири , да не говорим , че над Берковица може да се направи ски курорт колкото Банско , що не ги пазим от "замърсяване" ??17:42 27.01.2018
5 Варна
Коментиран от #7
18:07 27.01.2018
6 гост
18:09 27.01.2018
7 гост
До коментар #5 от "Варна":
Всъщност това което трябва да правят е да видят ти от Варна ли си или от Воронеж примерно и кой ти праща копейките да пишеш глупости тука !!!Коментиран от #8, #10
18:12 27.01.2018
8 ???
До коментар #7 от "гост":
Всъщност, това което трябва да се направи е да ти спрат стотинките на номента, а не да се чак 2020 година, когато спрат европарите! Второто нещо е да си наемат ( тези които ти плащат), някой по-кадърен блогар, който да лъже и маже по-правдоподобно и уйдурмите му да хфащат дикиш, защото ти тотално загуби битката с норманите хора, които са отвратени от тоталната липса на справедливост.18:38 27.01.2018
9 българина
18:57 27.01.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 един
Абсолютно си прав.Но като са си купили и съда и прокуратурата не виждам някой да може да направи нещо.А народа отдавна не мисли за съжаление той върви по един лош път който не води на никъде.
СТАНИ СТАНИ ЮНАК БАЛКАНСКИ,ОТ СЪН ДЪЛБОК СЕ СЪБУДИ.
Коментиран от #12
19:46 27.01.2018
12 Варна
До коментар #11 от "един":
Вярвам че скоро нещата ще се наредят!- Напрежението в страната расте с изключение на Шопия понеже там се харчат парите ни. - Това обаче не решава проблемите и хората губят търпение. Дупките и тоталната разруха по институциите води до допълнителни нерви... - Съсипването на икономиката по райони, безхаберието и раздаването на държавни активи помежду приятели (на властта) допълнително качва градуса и скоро това ще се отприщи.
Мисля че този път протестите след 2013 ще бъдат значително по- масови и по- тежки. - Този път мисля, че ще има бити хора от държавният апарат. Замазването на проблемите и лъжите колко добре се движим към светлото бъдеще започват да не вършат работа!
Ще има шамари и то вероятно големи!
19:57 27.01.2018
13 един
Дано да си прав,а и силно се надявам.Но всички знаят поговорката"прост народ(а в нашия случай и беден) слаба държава".Никой ли до сега не разбра,че всички са от едно котило и само играят театро пред бедния народ(пък той и на всичко отгоре им вярва).Докато не се промени БЪЛГАРСКОТО мислене,няма да се оправим.
20:17 27.01.2018
14 кукер
Коментиран от #19
20:32 27.01.2018
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 СтарТИРаджия
Коментиран от #17, #18
21:25 27.01.2018
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 гост
До коментар #16 от "СтарТИРаджия":
Бравоооос !! 6+ по география и неграмотност !!! Викаш Видин - Ботевград не е по Хемус , а ?? да не би да реши , че Петрохан и Ботевград са едно и също ?? Ми да беше погледнал барем чичко Гугъл , за такива като тебе е , а за "стар" , че и "тираджия" си трай , че голям смях , хахах !!! И кво викаш , то който влезе през Видин , само в София отива , тва цела Северна България като почнеш от Плевен , та до Варна нема нужда за там да отива път , а ??Коментиран от #20
22:44 27.01.2018
19 гост
До коментар #14 от "кукер":
Тва сънува ли го или сега го измисли ?? Че и до траките стигна , сигурно лично си ги гледал , а ?? Още малко и "антифашистките" лозунги ше извадиш , пазиш ли си ги ??22:54 27.01.2018
20 Стар ТИРаджия
До коментар #18 от "гост":
Гостенино, не само съм в час, но за разлика от теб съм в час и с пътната номерация! Анадъму? Да, Видин - Ботевград НЕ Е по Хемус - я да видим сега, кой е зле с ориентация и география?! Споменал съм за участък от главен път в момента I-1 или евро Е79. Хемус, след Ботевград заминава в съвсем друга посока.До Ябланица върви като I-3, 4 и Е83 и 772! От там се разделя към Варна и Русе, да. И понеже нямам поглед в/у нещата, за да се "заям", ще те жегна, че от Ябланица има поне два пъти по-голяма нужда от магистрала към Русе, отколкото към Варна! Никой не се вълнува от това, къде ти ще шпориш личния си дръгел. Път се строи основно по икономически причини! Капиш бе Колумб?!Коментиран от #21, #22
10:40 28.01.2018
21 гост
До коментар #20 от "Стар ТИРаджия":
А след Ботевград по Хемус ли ще караш или през тука обсъждания "Петрохан" , запознатия ?? Или още не си разбрал , че "северозападните" точно това искат , да се направи нов път през Петрохан , вместо вече строящия се Видин-Ботевград ?? И то със средства от бюджета , а не с европейски , щото Европа не я интересуват местни пътища водещи за никъде !!12:51 28.01.2018
22 гост
До коментар #20 от "Стар ТИРаджия":
Пак повтарям , да не кажеш , че не си разбрал , пътя който има смисъл и който вече се строи е Видин-Ботевград ! Оттам кеф ти за София , кеф ти за Варна или Русе !! Глупости за Петрохан , особено пък тунели за стотици милиони при положение , че има готова магистрала през Витиня са меко казано дебилни !Коментиран от #23
12:57 28.01.2018
23 Стар ТИРаджия
До коментар #22 от "гост":
Значи трябва да си..., за да вярваш, че някой ще ти прокопае 20+ км магистрален тунел със всички пропорционални връзки към Монтана и т. нар. Северна тангента - пак труден, подпланински терен! Ако Тато и малките хелоуинчета постъпят мъдро с парите за доизграждането на Хемус, а не импулсивно с цел "гласуване" , както и с икономисаните от неусъществимия тунел под Кресна, могат да изградят двуплатнови пътища, и към Видин, и Белокопитово, и Бяла! Дублиращи съществуващите такива с малки корекции и изваждането им от населените места. За нашият трафик ще са идеални и челния удар ще е сведен до минимум!13:27 28.01.2018
24 ТОМИ
Коментиран от #25
23:24 28.01.2018
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Циганина
08:32 30.01.2018