11 Февруари, 2018 12:40 15 549 15

Може ли да се кара без арматурно табло?

  • арматурно табло-
  • холандия

Оказва се, че да, при това в държави, в които полицията не си поплюва и рушветите не вървят. Шофьор бе заловен да кара автомобила си без арматурно табло в центъра на холандския град Ротердам. За негова изненада и в пълно противоречие със строгостта на закона по онези географски ширини обаче, ченгетата го пуснали да прибере колата на собствен ход без да му наложат дори глоба, съобщава BNdestem.

Мъжът обяснил, че отоплението на колата се развалило и той се опитал да го поправи самостоятелно. За съжаление не само не се справил с ремонта, а не успял и да сглоби обратно арматурното табло.

Според ротердамската полиция шофьорът е нарушил няколко изисквания на закона наведнъж. Всяка кола трябвало да има скоростомер и други задължителни измервателни уреди, а човекът незнайно защо бил демонтирал дори еърбега във волана. Служителите на реда обаче решили да си затворят очите, след като нарушителят помолил за няколко дни отсрочка, през които да оправи бъркотията.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Анонимен

    11 0 Отговор
    Аматьор.
  • 2 onq s konq

    35 6 Отговор
    Ас на беенвето си имам табло ама нищо не работи по него освен едни лампи дето пиши инспекшън под тех ама тека си карам от години
  • 3 Алекс

    7 1 Отговор
    То измервателните уреди му седят а това,че Полицаите не са ги видели е друго и все пак това е Twingo то много неща няма по таблото
  • 4 onq s konq

    8 7 Отговор
    За разлика от професионалния темерут който щедро ръси "лицензираните си шеги" по необясними причини С МОЯ НИК ще обясня,че в Демократична България няма закон който да задължава водача да има арматурно табло.И нещо повече-ЗАКОНЪТ НЕ ОБХВАЩА КОНТРОЛ В КУПЕТО НАД УРЕДИТЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ като ВОЛАН,ПЕДАЛИ,СКОРОСТЕН ЛОСТ,ЕЪР БЕЦИ,МЕХАНИЗМИ ЗА СВАЛЯНЕ НА СТЪКЛА И РЕГУЛИРАНЕ НА СЕДАЛКИТЕ.Единственото условие е при явяване на техн. преглед да работят безотказно СПИРАЧКИ,МИГАЧИ,ИЗГОРЕЛИТЕ ГАЗОВЕ ДА СА В НОРМА,ГУМИТЕ ДА СА СЪОБРАЗЕНИ С ИЗИСКВАНИЯТА НА ЗАКОНА.А как и по какъв начин ще ги задейства водача,си е негов проблем.И е логично,след като нещата скоростно вървят към АВТОНОМНО УПРАВЛЕНИЕ НА МПС-ТАТА,при което ролята на водача за управление ще бъде сведена до почти "нула".

    Коментиран от #7

  • 5 Random

    6 6 Отговор
    Що не?
    Риска при катастрофа си е на водача.
  • 6 Ивайло

    8 1 Отговор
    А журналистите, писали тази статия също очевидно няма да могат да си го сглобят като гледам какви неща са написали. Незнайно защо бил демонтирал еърбега. Обяснете ми как се сваля табло без да се свали волан...а как се сваля волан без еърбега..просто човека не е упсял да си го сглоби. Разбирам че не работите като механици, но все пак преди да се публикува дадена статия се предполага, че трябва да бъде информационно издържана и редактирана при нужда но...
  • 7 Бай Кольо

    2 2 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    за свалени задни седалки на кола в която това не е предвидено да се върши без специални инструменти глобата е 2000 лева .За промяна на конструкцията !!! Ама даже и ченгете не го знаят . За технически неизправно средство се води дори липсата на айрбага .... или индикатора за дълги светлини . Ами не се закачат ... щото и те не са наясно какво що и как.

    Коментиран от #9, #10

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 onq s konq

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Бай Кольо":

    Очаквах че някой ще се хване в РАЗТЕГЛИВОТО ПОНЯТИЕ "Промяна на конструкцията",което си е същото като "несъобразена скорост".Доколкото знам единствено модификации по двигатела се третират от закона в смисъл повишаване на мощността чрез ремап,което пък мн трудно се доказва в съда.А относно твърденията ти че за нарушение се броят липса на еърбег и индикация за дълги светлини...можеш ли да цитираш конкретно алинея и точка от закона?И ще допълня предишния си пост-задължителни са коланите в МПС-то, но всичко останало в купето като както споменах-волан,педали,скор. лост,индикатори за масло и охл. течност и т.н. -МОЖЕ И ДА ЛИПСВАТ,СЛЕД КАТО НЕ СЕ УПОМЕНАВАТ В СПЕЦИАЛНО ОПИСАНИЕ ЗА ОКОМПЛЕКТОВКА ПРИ ПОКУПКАТА НА АВТОМОБИЛА ЧЕ ГИ ИМА ФАБРИЧНО.

    Коментиран от #13

  • 10 onq s konq

    1 4 Отговор

    До коментар #7 от "Бай Кольо":

    Не можах да се сдържа и да не допълня изказа си относно твърдението ти за това,че дори липсата на индикация за "дълги" на таблото е нарушение...А за какво ми е тая индикация,след като НЯМАМ И НЕ ЖЕЛАЯ ДА ИМАМ "ДЪЛГИ" СВЕТЛИНИ?Ей-така-вързал съм късите със запалване на двигатела и те се включват АВТОМАТИЧНО,както и се изключват като го угася!Ама нямало да виждам през нощта...ами аз не карам през нощта ЗАЩОТО НЕ СЪМ ДЛЪЖЕН,а и може ли някой да ме застави да не си карам бавничко през нощта САМО НА КЪСИ ?!

    Коментиран от #12

  • 11 просто фен

    4 1 Отговор
    До колкото ми е извесно в закона за движение по пътищата пише ,че нямаме право да нарушаваме цялоста на колата или да извътшваме модефикации по нея за подобни неща трябва да е подаде иск към министерството на транспорта с пълното обяснение на процедурата. Относно късите светлини принципно можеш да си караш само на къси светлини по всяко едно време на денонощието в което няма нищо незаконно , обаче не можеш да минеш технически преглед без да имаш работещи къси, дълги и габаритни светлини както и пътрпоказатели и аварийни
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Random

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "onq s konq":

    не само.
    На микробус ако му махнеш седалките (тип маршрутка) и го направиш товарен пак се води промяна в конструкцията.
    Ремап не.
    Смяна на двигателя-да

    И въпреки че в Наредба Н-3 няма нищо за максимално увеличение на мощност Технотест ООД и Декра сами са си измислили закони:
    Технотест- макс. 10% отгоре
    Декра - 30%
  • 14 хохо

    1 0 Отговор
    Не са го глобили защото няма за какво да го глобяват , никой не можа да му каже дали да има табло или да няма , въздушната възглавница (разбирай еърбег) за какво му е , важното е да си е сложил колан.
  • 15 Ярослав Станчев

    0 0 Отговор
    Уреди и въздушна възглавница може и да няма обаче кастифона е закачен и дъни яко.Тоя ще е някой църен холандец или манго емигрант.Нормален холандец няма да си разсипе колата,а ще отиде в сервиз и ще си плати да му свършат работата.