13 Февруари, 2018 12:10 7 822 29

Дядото на Tesla бил Запорожец

Дядото на Tesla бил Запорожец - 1

Навярно сте чували за един експеримент, който в крайна сметка не премина в голяма серия, но все пак бяха произведени няколко бройки. Става дума за електрическата Таврия, произведена в заводите на ЗАЗ.

Знаете ли обаче, че това съвсем не е първият опит на Запорожец да произведе електрическа кола. Още през далечната 1973 (!) година на бял свят се появява електрически ЗАЗ-968.

Дядото на Tesla бил Запорожец

Електромобилът е оборудван с четирикиловатов електромотор, който ускорява ЗАЗ-ката до 60 км/ч. Максималната скорост се достига за 8 секунди. Капацитетът на батериите на електрическата ЗАЗ-ка стига за изминаване на разстояние от 100 километра.

Електромобилът обаче явно изпреварил времето си, а и не уцелил мястото. Той участва в Electric Marathon, но след това бива запратен в небитието, като в онези години никой не му обръща сериозно внимание.

Дядото на Tesla бил Запорожец


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    43 3 Отговор
    Мъск краде технологии от Руснаците!!
  • 2 Дедо

    28 7 Отговор
    Дядото на Тесла е издялан с теслата...
  • 3 Антиелектрика

    24 7 Отговор
    Това не е възможно! 100 км с едно зареждане преди 45 години - абсурд, питайте оня с многото никове - хахахахахахаха

    И как си позволявате такова кощунство да маскарите Мъск :)))
    Той е създателят на първата електрическа кола, той е създателя на първата ракета, той е по-велик от Айнщайн - бухахахахахаха

    Коментиран от #5

  • 4 Random

    9 5 Отговор
    Ел. коли е имало 1890 г.
    В щатите.

    Просто защото Русия е била прекалено голяма за да са практични.

    Коментиран от #6, #8

  • 5 гост

    12 13 Отговор

    До коментар #3 от "Антиелектрика":

    Ами взимай една Зазка да си обикаляш с нея, То ЗАЗ и Tesla е почти едно и също според тебе. И външно и като технически характеристики. Какво са някакви си 12 часа за да си заредиш оловните акумулатори за изминаване на 100 километра. То от тогава нищо не се е променило. Илон Мъск нищо не е измислил а само е набутал малко повече оловни акумулатори в една Зазка и я продава за Тесла. Не знам дали си толкова тъп или само се правиш, но с всеки ден доказваш че е по-скоро първото!

    Коментиран от #7, #10

  • 6 гост

    7 4 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Желязна логика, те щатите нали са малки...

    Коментиран от #9

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 гост

    6 7 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Между другото да те светна , Щатите и Канада общо са с една трета повече от Русия , а практически са нещо като ЕС в американски вариант имат даже и договор като този на Европейския съюз , само валутата още не е обща , ама скоро и това ще стане , не че сега 90% от оборота не е в американски долари , а пък като население са три пъти колкото Русия , сегашната се , щото няма да изкара много такава !!!
  • 9 Random

    1 3 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Гъстота на населеност нещо да ти говори?
    Инфраструктура?
  • 10 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Не знам защо трябва твоите елементарни обиди да стоят, а моите в същия дух да ги трият?
    Обаче няма как да се обидя от човек, който събира етер в буркани и пише как водородът като горял, отделял въглероден двуокис!

    Пък Мъск е измисли толкова нови неща, колкото ти разбираш от наука!

    Коментиран от #11

  • 11 Зорлем

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Окисът беше азотен, а не въглероден, да си имаме уважението.

    Общо взето ако не е медийния "хайп" около Теслите, съдбата им най-вероятно щеше да се като на безбройните електрички в миналото (вкл. серийната General Motors EV1).

    Дет се вика Мъск явно е чел от същата маркетингова книга като Джобс. Евала, за което!

    Коментиран от #12

  • 12 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #11 от "Зорлем":

    Моля, моля, аз такива апотеози на глупостта не ги забравям :)))
    Ето ти точния му цитат:

    Публикувано във факти.бг: Правиш ли разлика между ДВГ на алтернативно гориво / водород / и горивна клетка.
    В първия случай имаш и CO, и СО2 и азотни окиси / вярно - малко /. Имаш шум, вибрации, скоростна кутия, съединител, охладителна система, смазване, филтри и прочее.
    В втория случай имаш само вода и тих електромотор - няма скорости, съединител, смазване, охлаждане, шум, вибрации - https://fakti.bg/technozone/284042-zabravenata-w124-ka-s-vodorodna-uredba

    Коментар 3 - направо влиза в златните фондове - бухахахахаха

    Коментиран от #15

  • 13 Hristo

    1 2 Отговор
    https://greentech.bg/archives/68201

    Коментиран от #14

  • 14 Hristo

    1 1 Отговор

    До коментар #13 от "Hristo":

    https://greentech.bg/archives/68201

    Първия ел.автомобил е бил български-1970г.Изминава 240 км с едно зареждане.Отворете линка.
  • 15 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Антиелектрика":

    Не знам за коя тема точно говориш и с кой си спорил , но написаното е абсолютно вярно !!! При водородната клетка мембраните в нея пропускат САМО кислорода от засмукания въздух който след окислението с водорода дава водни пари и свободни електрони , демек ток !!! При ДВГ нещата са коренно различни , там в горенето участват ВСИЧКИ видове газове от въздуха и ако ще да гориш чист водород , получаваш един куп изходни газове , допитах се до любимата си Уикипедия като не ти се вярва !!

    Коментиран от #17

  • 16 Plameni

    2 0 Отговор
    Прадядото на електрическия автомобил е Р1 на Фердинанд Порше от 1898 г.С едно зареждане е изминавал 80 км.
  • 17 Антиелектрика

    1 3 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Абе ти верно си много зле - хахахахахахахахаха
    Я да се допитаме до "любимата" ми уикипедия:
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4

    2 H2(g) + O2(g) → 2 H2O(l) + 572 kJ

    Може би ти е трудно да разчетеш химическата формула? Ще ти помогна малко - когато водородът гори, се отделя САМО ВОДА!!!

    Само не мога да разбера защо продължаваш да се излагаш с тъпотата си?!

    Коментиран от #18

  • 18 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "Антиелектрика":

    Явно трябва да ти се обяснява като на "дете със специални потребности " !!!!! В ДВГто освен водород влизат въглероден окис , двуокис , азот и кислород от ВЪЗДУХА !!!! И при температури от над 900 градуса и високо налягане не стоят да чакат филанкишията , а също реагират помежду си !!!! Това , че водорода ти се окислява до вода , не значи , че останалите също не се окисляват , вдяваш ли или още ти е трудно ??? Ако искаш "чисто" горене трябва да вкарваш в цилиндрите САМО кислород и водород , а не половината менделеевата таблица , като в софийския въздух примерно , да не говорим отделно колко е КПД на водород изгарян в ДВГ и такъв във водородна клетка , макар че и двете не могат да си мечтаят за този на батериите !!

    Коментиран от #19

  • 19 Антиелектрика

    2 3 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Бухахахахахахаха
    Ако аз съм специални потребности, то ти интелектуално трябва да си на ниво едноклетъчно!
    Влизал бил въглероден двуокис със съдържание 0,039% и излизал с по-високо съдържание, защото водородът става въглерод ли - майко мила, колко си зле!!!
    Я дай да видим какво става при 900 градуса, че направо си за освидетелстване!

    Толкова ли е трудно на мозъченцето ти да осъзнае, че водородът гори само с кислородът и вместо него се получава вода? Т.е. всичките други газове от вкарания въздух, ще си излязат абсолютно същите с изключение на кислорода!!!

    Моля те, ходи се прегледай някъде!!!

    Коментиран от #21

  • 20 Гостенин

    1 2 Отговор
    Разлика между електромобил на батерии и водороден ДВГ

    1. Какво става с концентрацията на кислород във въздуха?
    2. Шумово замърсяване?
    3. Зарядни станции място и брой
    4. Необходима мощност и електрическа енергия за зареждане.
    5. Цена за зареждане
    6. Време за зареждане в градски условия
    7. Помощ/вреда за енергийната система.
    8. Смяна на консумативи по двигателя

    Няма точка, в която едната технология да има предимство пред другата, затова НИКОЙ не я споменава освен заблудени фенове на ДВГ скарани с физиката и икономиката.

    Коментиран от #23

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Гостенин":

    Как пък не ти омръзна да пишеш с различни никове?
    Що за раздвоение на личността е това?

    Пък точките ти както винаги скарани с всякаква физика, но превантивно, по детски се застраховаш, че ако някой те обори, той не разбира от физика!
    Достатъчно е човек да прочете само първия ти въпрос, за да изпадне в бурен смях - бухахахахахахаха
    Какво ставало с кислорода в атмосферата - бухахахахахахаха
    Ами същото, което става с лития в батериите - бухахахахахаха

    Направо сте за златния фон на глупостта!!!

    Коментиран от #24

  • 24 Прекалено късо име

    1 2 Отговор

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    Като си спреш тока у вас и си инсталираш "икономичен" и "незамърсяващ" нафтов генератор в хола ела пак да си говорим хахахаха

    Коментиран от #26

  • 25 Гостенин

    1 1 Отговор
    Учителката по физика ме е учила, че когато отнемеш част от дадено вещество в микс от газове, неговата процентна концентрация намалява, а концентрацията на другите газове се увеличава. Оставям на тебе да прочетеш в учебника по физика, от колко стотин кубически метра въздух трябва да изсмучеш кислорода, за да произведеш един литър вода във вид на водни пари, която се отделя при движението на водороден двигател.

    После отвори учебниците по биология и провери дали можеш да дишаш водни пари, вместо кислород от въздуха?

    Един бензинов или дизелов автомобил, произвежда въглероден двуокис от кислорода във въздуха, този въглероден двуокис отново се превръща в кислород за дишане от всяко едно зелено растение в града.

    При малко водородни автомобили, ефектът е нищожен, но ако всички станат водородни, това вече ще е проблем, особено ако за производството на водород не се използва електролиза на водата, при която се отделя кислород, но пък електролизата е адски скъп и и енергоемък процес.

    Всичко това е много близко до ума и всеки образован човек го разбира, достатъчно е да притежава ум, на който му липсва такъв не може да му се помогне, каквито и аргументи и факти да му се предложат.

    Коментиран от #27

  • 26 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Прекалено късо име":

    Чупиш тъпомера щом сравняваш нафта с водород!
    Скрий се, моля те!
  • 27 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "Гостенин":

    Я виж ти, спомняш си, че някога си учил физика?
    А спомняш ли си, че земната атмосфера си има атмосферно налягане, което е константно?
    Ако кислородът се преобразува във вода заедно с водородът, точно водните пари ще заемат неговото място, както дори и сам си се сетил.
    Остави другото, но и сам си сетил, че водата пак може да се преобразува на водород и кислород. Обаче за да вържеш 2 и 2 е трябвало просто да внимаваш повече в часовете, вместо да задаваш глупавия въпрос какво ще стане с кислорода ако гори водородът.
    И пак си на прав път - електролиза. Обаче не знам защо смяташ, че човека трябва да я прави? Не си ли чувал за гръмотевични бури, когато концентрацията на водни пари стане голяма?
    Не си ли чувал, че мълниите генерират от окиси и вода, пак кислород и озон?
    Не си ли чувал, че в горните слоеве на атмосферата, слънчевата радиация прави подобна електролиза?

    Ех, върна ме в детските ми години. Сега разбирам, че просто не знаеш фундаментални неща и няма защо да ти се връзвам на невежеството :))))))))))))

    Коментиран от #28

  • 28 Ищван

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Антиелектрика":

    Наш кво, не ме интересува, че преливаш от свободно време. Просто не искам да ти чета газовете, които изпускаш по всеки въпрос, свързан с коли на ток. Имаш се за нещо като арбитър или капацитет?! Отвори джобса, намери нещо по-смислено и ни освободи от дежурното си присъствие pls!

    Коментиран от #29

  • 29 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ищван":

    И със 1000 ника да пишеш, ще си останеш същия злобен невежа.
    И твоето смешно мнение, ще си го сложа на 20-те см - хахахаха
    Какво ли да се очаква от постоянносменящ никове те си и сега кръстил се Ищван - хаххахахахаха