Last news in Fakti

19 Март, 2018 12:08 39 685 36

Да извадиш 800 коня от мотора на стар Москвич

  • москвич-
  • 2140-
  • тунинг-
  • драгстер

При наличието на подходящ двигател драгстер може да се направи от всеки автомобил. Известен най-вече с дефорсираната си версия обаче, Москвич-2140 е може би най-неподходящата изходна база за състезателна машина за огромни натоварвания.

Финландецът Виле Оксанен не смята така. Неговият Москвич-2140 Tappajamosse разполага с табун от 800 к.с., при това изцедени от оригиналния 1 480-кубиков мотор УЗАМ-412 с фабрични 75 коня (68 за "дефорсето" на бензин А-76).

Оксанен не споделя детайли за доработките, на които е подложил паметника на съветския инженерен гений. Говори се, че блокът на двигателя е подсилен със специални пластини.

Гигантският скок в мощността става възможен с монтажа на два турбокомпресора и маслена система за охлаждане. Финландският "мохер" взема 402 метра за 9.118 секунди с финална скорост 242 км/ч.

Двигателят е изместен леко назад и надолу в сравнение с оригиналната конструкция. Зад седалките се намира всичко, което не е намерило място под предния капак - включително охладителната система и турбокомпресорите.

Гените на Москвич се забелязват във външността на драгстера с повечко вглеждане. Задните врати са заварени, а покривът е снижен.

Цялата предница представлява един детайл от фибростъкло, който се отваря напред. На мястото капачката на резервоара пък има гигантски отвор, който всъщност е ауспухът.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 004130

    9 2 Отговор
    УЗАМ-412 не е М10!!!
    https://www.youtube.com/watch?v=wk6eDiIyHQI
    https://forum.azlk-team.ru/index.php?topic=53249.0
  • 2 004130хххх

    19 3 Отговор
    М115(М10 1.5):
    блок- чугун
    диаметър - 82
    ход - 71

    УЗАМ-412:
    блок - алуминий
    диаметър - 82
    ход - 70

    Коментиран от #19

  • 3 Монтьор

    18 17 Отговор
    Защо да не як нали Москвич е купил лиценз за двигател на бмв

    Коментиран от #5

  • 4 турбо

    23 75 Отговор
    От Москвич друго освен някой идиот неможеш да извадиш.

    Коментиран от #18

  • 5 механик

    28 40 Отговор

    До коментар #3 от "Монтьор":

    Руснаците никога нищо не са купували, с изключение лиценза на Фиат 125. Всичко останало е крадено или изнесено с поточните линии от Германия след ВСВ. Понякога заедно с хората (Contax). Двигателя на Москвич 412 е крадено копие на М10В15 на BMV, но без скоростната кутия и диференциала. Затова и са го дефорсирали - да не се разпадне :)

    Коментиран от #6, #9, #31, #33

  • 6 004130

    39 17 Отговор

    До коментар #5 от "механик":

    Докажи.
    И фиата е 124, не 125.
    И е имал над 800 подобрения вкл. напълно различен двигател, променена ск. кутия, подсилено окачване и др.

    Фиата се е разпаднал на полигона след 5000км тестване.
    При 12000км купето му се било разкъсало на 20 места.

    Коментиран от #25, #34

  • 7 той

    22 41 Отговор
    Фиата беше впъти по добър от жигулето.Карал съм и двете на млади години.
  • 8 той

    14 35 Отговор
    Фиата беше впъти по добър от жигулето.Карал съм и двете на млади години.
  • 9 Etot

    30 8 Отговор

    До коментар #5 от "механик":

    Купуват лиценза на 124 и после преправят много от възлите без самото купе.
    Окачване, трансмисия, двигател са нови.
    За известно време се ползват някои възли - напр. до едно време ползват карбуратор Solex, после минават на Озон.

    Колкото до конкретния екземпляр - той говори единствено за мерака на създателя си.

    Коментиран от #13

  • 10 Съби

    48 11 Отговор
    разликата в двигателя ма 412 и бмв 1500 е огромна,също и между фиат 124 и Жигули,там разликата е не само в двигателя но и по ходовата част,купето общо около 450 и кусур детайла които руснаците доусъвършенстват,моля технически неграмотни и незапознати със фактите да не коментират...

    Коментиран от #12

  • 11 Бат Мишо

    49 2 Отговор
    както лаете човека е нещо между бог и ален прост
    800 коня от М10 е безспорен световен рекорд
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Random

    15 4 Отговор

    До коментар #9 от "Etot":

    Купето и то е преправено.
    Направено е от по-дебела ламарина.

    Карбуратора на 2101 е кофти копие на Вебер.

    Коментиран от #35

  • 14 Антиелектрика

    31 3 Отговор
    Че това по-бързо с цяла секунда от най-бързата Тесла - хахахахахахахха
  • 15 JJIvanov geolog

    9 20 Отговор
    имаме уважение към Съветските автомобили досега.През 2014 се наложи да търся безопасен автомобил за проучване на нагло престъпни анти климатични оръжия.Намерих го в ново закупен 1996 година МОсквич АЛЕКО фургон с нов двигател 1700.Автомобил а позволи за кратко време да направим анализ на исключително тежко терористични оръжия разпространявани от наркомани и престъпници на власт в Брюксел и София./холограмни стиекри, видокорадиоактивни скенери маскирaни като фарове вкл лед,xenon ,halogen i laser/
  • 16 Тодор

    32 11 Отговор
    Световен рекорд държи двигателя на БМВ . От заводския М10 Б15 след доработка и поставяне на турбо компресор от обем на двигателя 1500сс.вадят 1500кс. Двигателя е използван в колите от Ф1 на Брабъм( 81-83г) с пилот Нелсън Пикет . Този рекорд е записан и в Гинес и Никой до момента не го е подобрил

    Коментиран от #28

  • 17 JJivanov geolog

    19 14 Отговор
    Имах Алеко 2141 с двигаtел LADA 1600.Беше отличен проходим автомобил .намалих разхода на гориво с две спец добавки едната съветска ,другата Novoslik 2000 вдигна леко мощноста ,намали се шума от двигателя - разход на газ бутан пропан около 6 литра средно на 100км.Напълно екологичен. Без нагло вреден климатроник./увреждат трайно жертвите в купето ../карах го до 390 000км/ двигателя бе супер .ръждяса дъното на купето и праговете

    Коментиран от #22

  • 18 Пич с Москвич

    13 3 Отговор

    До коментар #4 от "турбо":

    Не е така, щото като ти чета прословутия коментар ми става ясно, че си ИДИОТ без Москвич.
  • 19 Кума Лиса

    12 9 Отговор

    До коментар #2 от "004130хххх":

    Баце,
    От къде измисли алуминиев блок през 1974-6 г. , когато българите за първи път откриват летенето с противопоказание през 1978 г., и след това продават лиценза за алуминиевите джанти в САЩ!!!

    Коментиран от #21

  • 20 Кума Лиса

    15 5 Отговор
    Смотаната ми клавиатура пак изписа глупости! Четете леене с противоналягане.
    А блокове от алуминий тръгват чак след 1998 г.

    Коментиран от #24

  • 21 Random

    8 3 Отговор

    До коментар #19 от "Кума Лиса":

    *1966-2001.
    Що не?
    С какво блокът е по-различен от главата?
    Слагат се ризи от по-издръжлив метал и двигателя е по-лек и почти толкова здрав(надежден).

    Проблемът като цяло на руския автопром е в некачествената сглобка и некачествените консумативи(масла, филтри, гуми, свещи, лагери и т. н.)
  • 22 Гадина

    6 6 Отговор

    До коментар #17 от "JJivanov geolog":

    Не си пиеш редовно хапчетата Иванов. Ще пратя пак санитарите да те приберат.
    Д-р Охболи
  • 23 П.С.П

    17 4 Отговор
    Някои колеги с коментарите си доста ме забавляват..сега е различно,но на времето си бяха доста сгодни колици с и без алтернативи..такива бяха времената..лиценза за двигатела на дванайсеттицата си е купен най редовно..прави впечатление,тук и по други теми,се коментира без да си има хабер,човечеца(колегата),за какво иде реч..това е не сериозно..просто плямпане..за съжаление инфото в Гугъл,често,но не винаги е истина..
    А относно статията..браво.
  • 24 АБВ

    10 0 Отговор

    До коментар #20 от "Кума Лиса":

    Блокът на 412 е АЛУМИНИЕВ С РИЗИ!!!!ЧЕТИ И ПОСЛЕ ИЗЛИВАИ АКЪЛ!!!
  • 25 Иво78

    6 19 Отговор

    До коментар #6 от "004130":

    Ама пълни глупости пишеш "колега"!ОТ ПИЯНИТЕ БРАТУШКИ НИЩО НЕ СТАВА.ПЪРВИТЕ ЖИГУЛИ,ТОЕСТ ОРИГИНАЛЕН ФИАТ НАВЪРТАТ 300 000КМ БЕЗ НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ В ТАКСИТАТА НА ДВОЙНА ЕЗДА ХОРАТА СЕ ПОБЪРКВАТ ПО ТОЗИ ФИАТ С ЕМБЛЕМА НА ЖИГУЛИ!НО КОГАТО ИТАЛИАНЦИТЕ СИ ТРЪГВАТ ОТ ЗАВОДА ВСИЧКО СЕ СГРОМОЛЯСВА.МОНТИРАТ СЕ ВИЕТНАМСКИ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ И НЕКАЧЕСТВЕНИ СОЦ. КОМПОНЕНТИ,НИКАКЪВ КОНТРОЛ НА ТРУДА!ОЩЕ НА 3000КМ ЖИГУЛАТА СЕ ПРЕВРЪЩА В ТИПИЧЕН СОЦ. БОКЛУК СЪС ХИЛЯДИ ПРОБЛЕМИ И НЕЩАСТНИТЕ СОБСТВЕНИЦИ СЕ ПРЕВРЪЩАТ В ЖЕРТВИ!!!

    Коментиран от #26, #27, #36

  • 26 004130хххх

    12 1 Отговор

    До коментар #25 от "Иво78":

    Да бе, сигурно...
  • 27 АЗ ПЪК ША ТА ОТВОРЯ ЗА БЕЕМ ВЕТАТА

    5 1 Отговор

    До коментар #25 от "Иво78":

    ЗА РАЛИ И ПИСТОВИ СЪЗТЕЗАНИЯ ОТ ЗАВОДА НЕ МОНТИРАТ НОВИ БЛОКОВЕ А ИЗКУПУВАТ ОТ СОБСТВЕНИЦИ УПОТРЕБЯВАНИ БЕЕМВЕНЦА НА ПО 200000КМ И ТОГАВА ДЕМОНТИРАТ И ФОРСИРАТ БЛОКА ОТ СТАРОТО МПС ЗАЩОТО Е ДОКАЗАНО ЗДРАВО ЗА РАЗЛИКА ОТ ДРУГИ СОБСТВЕНИЦИ КОИТО ОЩЕ 40000 КМ ИМ ЗАПОЧВАТ ПРОБЛЕМИТЕ С ПУКНАТИ БЛОКОВЕХИ КРИВИ ГЛАВИ.
  • 28 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "Тодор":

    Двигателя който спомена (М10Б15) не е бил използван във формула 1 а е бил използван М12/13. Само блока е бил от М10
  • 29 Фен

    1 0 Отговор
    Чакаме го на Кондофрей! 9.118!!!
  • 30 Радев

    7 0 Отговор
    Карах 21412 30години, звяр за 300000км две гарнитури и един съединител съм сменил
  • 31 Павел

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "механик":

    Ти си мехсник, колкото аз съм космонавт.
  • 32 Марони

    0 7 Отговор
    Този москвич е като прехваленото руско оръжие.Уж мощно,ама някак изостанало!
  • 33 Куку

    8 0 Отговор

    До коментар #5 от "механик":

    Дефорсиран е за да върви с ниско октанов бензин, не да не се разпадне.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.