При наличието на подходящ двигател драгстер може да се направи от всеки автомобил. Известен най-вече с дефорсираната си версия обаче, Москвич-2140 е може би най-неподходящата изходна база за състезателна машина за огромни натоварвания.
Финландецът Виле Оксанен не смята така. Неговият Москвич-2140 Tappajamosse разполага с табун от 800 к.с., при това изцедени от оригиналния 1 480-кубиков мотор УЗАМ-412 с фабрични 75 коня (68 за "дефорсето" на бензин А-76).
Оксанен не споделя детайли за доработките, на които е подложил паметника на съветския инженерен гений. Говори се, че блокът на двигателя е подсилен със специални пластини.
Гигантският скок в мощността става възможен с монтажа на два турбокомпресора и маслена система за охлаждане. Финландският "мохер" взема 402 метра за 9.118 секунди с финална скорост 242 км/ч.
Двигателят е изместен леко назад и надолу в сравнение с оригиналната конструкция. Зад седалките се намира всичко, което не е намерило място под предния капак - включително охладителната система и турбокомпресорите.
Гените на Москвич се забелязват във външността на драгстера с повечко вглеждане. Задните врати са заварени, а покривът е снижен.
Цялата предница представлява един детайл от фибростъкло, който се отваря напред. На мястото капачката на резервоара пък има гигантски отвор, който всъщност е ауспухът.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 004130
https://www.youtube.com/watch?v=wk6eDiIyHQI
https://forum.azlk-team.ru/index.php?topic=53249.0
12:21 19.03.2018
2 004130хххх
блок- чугун
диаметър - 82
ход - 71
УЗАМ-412:
блок - алуминий
диаметър - 82
ход - 70
Коментиран от #19
12:24 19.03.2018
3 Монтьор
Коментиран от #5
14:05 19.03.2018
4 турбо
Коментиран от #18
14:33 19.03.2018
5 механик
До коментар #3 от "Монтьор":
Руснаците никога нищо не са купували, с изключение лиценза на Фиат 125. Всичко останало е крадено или изнесено с поточните линии от Германия след ВСВ. Понякога заедно с хората (Contax). Двигателя на Москвич 412 е крадено копие на М10В15 на BMV, но без скоростната кутия и диференциала. Затова и са го дефорсирали - да не се разпадне :)Коментиран от #6, #9, #31, #33
14:36 19.03.2018
6 004130
До коментар #5 от "механик":
Докажи.И фиата е 124, не 125.
И е имал над 800 подобрения вкл. напълно различен двигател, променена ск. кутия, подсилено окачване и др.
Фиата се е разпаднал на полигона след 5000км тестване.
При 12000км купето му се било разкъсало на 20 места.
Коментиран от #25, #34
14:42 19.03.2018
7 той
15:05 19.03.2018
8 той
15:06 19.03.2018
9 Etot
До коментар #5 от "механик":
Купуват лиценза на 124 и после преправят много от възлите без самото купе.Окачване, трансмисия, двигател са нови.
За известно време се ползват някои възли - напр. до едно време ползват карбуратор Solex, после минават на Озон.
Колкото до конкретния екземпляр - той говори единствено за мерака на създателя си.
Коментиран от #13
15:12 19.03.2018
10 Съби
Коментиран от #12
15:26 19.03.2018
11 Бат Мишо
800 коня от М10 е безспорен световен рекорд
15:43 19.03.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Random
До коментар #9 от "Etot":
Купето и то е преправено.Направено е от по-дебела ламарина.
Карбуратора на 2101 е кофти копие на Вебер.
Коментиран от #35
15:46 19.03.2018
14 Антиелектрика
15:59 19.03.2018
15 JJIvanov geolog
16:04 19.03.2018
16 Тодор
Коментиран от #28
16:07 19.03.2018
17 JJivanov geolog
Коментиран от #22
16:08 19.03.2018
18 Пич с Москвич
До коментар #4 от "турбо":
Не е така, щото като ти чета прословутия коментар ми става ясно, че си ИДИОТ без Москвич.16:38 19.03.2018
19 Кума Лиса
До коментар #2 от "004130хххх":
Баце,От къде измисли алуминиев блок през 1974-6 г. , когато българите за първи път откриват летенето с противопоказание през 1978 г., и след това продават лиценза за алуминиевите джанти в САЩ!!!
Коментиран от #21
17:55 19.03.2018
20 Кума Лиса
А блокове от алуминий тръгват чак след 1998 г.
Коментиран от #24
18:08 19.03.2018
21 Random
До коментар #19 от "Кума Лиса":
*1966-2001.Що не?
С какво блокът е по-различен от главата?
Слагат се ризи от по-издръжлив метал и двигателя е по-лек и почти толкова здрав(надежден).
Проблемът като цяло на руския автопром е в некачествената сглобка и некачествените консумативи(масла, филтри, гуми, свещи, лагери и т. н.)
18:48 19.03.2018
22 Гадина
До коментар #17 от "JJivanov geolog":
Не си пиеш редовно хапчетата Иванов. Ще пратя пак санитарите да те приберат.Д-р Охболи
19:04 19.03.2018
23 П.С.П
А относно статията..браво.
20:08 19.03.2018
24 АБВ
До коментар #20 от "Кума Лиса":
Блокът на 412 е АЛУМИНИЕВ С РИЗИ!!!!ЧЕТИ И ПОСЛЕ ИЗЛИВАИ АКЪЛ!!!00:08 20.03.2018
25 Иво78
До коментар #6 от "004130":
Ама пълни глупости пишеш "колега"!ОТ ПИЯНИТЕ БРАТУШКИ НИЩО НЕ СТАВА.ПЪРВИТЕ ЖИГУЛИ,ТОЕСТ ОРИГИНАЛЕН ФИАТ НАВЪРТАТ 300 000КМ БЕЗ НИКАКВИ ПРОБЛЕМИ В ТАКСИТАТА НА ДВОЙНА ЕЗДА ХОРАТА СЕ ПОБЪРКВАТ ПО ТОЗИ ФИАТ С ЕМБЛЕМА НА ЖИГУЛИ!НО КОГАТО ИТАЛИАНЦИТЕ СИ ТРЪГВАТ ОТ ЗАВОДА ВСИЧКО СЕ СГРОМОЛЯСВА.МОНТИРАТ СЕ ВИЕТНАМСКИ РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНИ ВАЛОВЕ И НЕКАЧЕСТВЕНИ СОЦ. КОМПОНЕНТИ,НИКАКЪВ КОНТРОЛ НА ТРУДА!ОЩЕ НА 3000КМ ЖИГУЛАТА СЕ ПРЕВРЪЩА В ТИПИЧЕН СОЦ. БОКЛУК СЪС ХИЛЯДИ ПРОБЛЕМИ И НЕЩАСТНИТЕ СОБСТВЕНИЦИ СЕ ПРЕВРЪЩАТ В ЖЕРТВИ!!!Коментиран от #26, #27, #36
01:00 20.03.2018
26 004130хххх
До коментар #25 от "Иво78":
Да бе, сигурно...02:11 20.03.2018
27 АЗ ПЪК ША ТА ОТВОРЯ ЗА БЕЕМ ВЕТАТА
До коментар #25 от "Иво78":
ЗА РАЛИ И ПИСТОВИ СЪЗТЕЗАНИЯ ОТ ЗАВОДА НЕ МОНТИРАТ НОВИ БЛОКОВЕ А ИЗКУПУВАТ ОТ СОБСТВЕНИЦИ УПОТРЕБЯВАНИ БЕЕМВЕНЦА НА ПО 200000КМ И ТОГАВА ДЕМОНТИРАТ И ФОРСИРАТ БЛОКА ОТ СТАРОТО МПС ЗАЩОТО Е ДОКАЗАНО ЗДРАВО ЗА РАЗЛИКА ОТ ДРУГИ СОБСТВЕНИЦИ КОИТО ОЩЕ 40000 КМ ИМ ЗАПОЧВАТ ПРОБЛЕМИТЕ С ПУКНАТИ БЛОКОВЕХИ КРИВИ ГЛАВИ.13:13 20.03.2018
28 Гост
До коментар #16 от "Тодор":
Двигателя който спомена (М10Б15) не е бил използван във формула 1 а е бил използван М12/13. Само блока е бил от М1014:30 20.03.2018
29 Фен
14:35 20.03.2018
30 Радев
15:26 20.03.2018
31 Павел
До коментар #5 от "механик":
Ти си мехсник, колкото аз съм космонавт.18:33 20.03.2018
32 Марони
20:38 20.03.2018
33 Куку
До коментар #5 от "механик":
Дефорсиран е за да върви с ниско октанов бензин, не да не се разпадне.21:31 20.03.2018
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.