Last news in Fakti

19 Март, 2018 13:20 40 854 40

Първият водороден пистов автомобил

  • pininfarina-
  • h2 speed
Първият водороден пистов автомобил - 1

Италианското ателие Pininfarina, съвместно с френско-швейцарската компания GreenGT, представиха в Женева автомобилът H2 Speed. Това е първият високопроизводителен пистов автомобил в света.

Въпреки че изглежда като концепция, H2 Speed се явява сериен автомобил, макар от него да се предвиждат само 12 екземпляра. Миналата година, отново в Женева Pininfarina показа концепта на този автомобил.

Първият водороден пистов автомобил

Серийната водородна пистова кола е оборудвана с два синхронизирани електромотора и акумулаторен блок. Електроенергията за двигателите се прави от водородни клетки, а максималната мощност е 653 конски сили.

Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.4 секунди и максимална скорост от 300 км/ч. H2 Speed не е сертифицирана за движение по цивилната пътна мрежа. Тя е предназначена само за писта. Шасито е изцяло карбоново, а платформата е LMP. масата е идеално разпределена между двата моста.

Първият водороден пистов автомобил


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иванчо l-ви

    9 11 Отговор
    Кое му е серийното след като е предназначена само за писта ?

    Коментиран от #2

  • 2 Караиванов

    17 0 Отговор

    До коментар #1 от "Иванчо l-ви":

    Чети бе момче, Серията е много малка - само 12 броя, но не е концепт. Той беше показан миналата година. Това, чеу е предназначена само за писта, не означава, че тне е серийна. 12-те коли ще могат да се купят и да се карат на разни трек дни по всички писти в света. Такива серийни пистови коли има много, тази е първата водородна.
  • 3 Гост

    7 5 Отговор
    Хехе добре ли е?
    Ква тесла ква месла бате. Автомобили се правят в Europe-Германия, Франция и Италия бате, и Япония между другото.
  • 4 Експерт

    13 4 Отговор
    Истината е във водородните двигатели, а не в електрокарите на Мъск!

    Коментиран от #5, #6, #8

  • 5 Пенчо бре чети

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "Експерт":

    "Серийната водородна пистова кола е оборудвана с два синхронизирани ЕЛЕКТРОМОТОРА и АКУМУЛАТОРЕН блок. ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯТА за двигателите се прави от водородни клетки"

    Къде пък ти се привидяха водородни двигатели? Това би било абсолютно недоразумение от инженерна гледна точка!
  • 6 жмуц

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "Експерт":

    Единственото предимство на водородните автомобили пред чистия електромобил е скоростта на зареждане, но и това избледнява като си помислиш, че вече има бързи зарядни по 350 киловата дето зареждат 300км за 15мин и факта, че ако имаш гараж - имаш личен контакт, но нямаш лична водородна станция.

    Коментиран от #26

  • 7 буум

    3 3 Отговор
    представям си водородно състезание и как публиката гледа от 10 километра с бинокли щото това ако се преобърне и блъсне.. ще им трябва нова писта накратко :D
  • 8 незнайко

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "Експерт":

    ВОДОРОДЕН ДВИГАТЕЛ тази кола няма, няма и да има !!! Като пишете мислете преди това !!! По точно като четете, вниквайте в написаното !!!
  • 9 Кума Лиса

    7 0 Отговор
    Вида тука спецове!
    1. ДВГ на водородно гориво, ИМААаа!
    2. Този по темата е ,,електрохимичен,,!

    Коментиран от #10

  • 10 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #9 от "Кума Лиса":

    Може да има, защо да няма... Щом е силно запалимо значи може да има ДВГ с такова гориво. Работата е там че ВСИЧКИ водородни автомобили които се правят фактически са на този принцип защото идеята им е да няма вредни емисии.
    А някои хора са толкова заблудени, че като чуят водороден автомобил и си представят нещо като газова уредба към двигател и обесняват как това било бъдещето.

    Коментиран от #11, #12

  • 11 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Абе ти до кога ще се излагаш да пишеш, че горенето на водорода отделя вредни емисии?
    По-заблуден от теб няма - цял свят ти се смее на простотиите!

    За 100-тен път ти наливам в главата - при горенето на водорода се отделя САМО ВОДА!!!
    Наистина не знам що за мазохист си, за да се излагаш по този начин???

    Коментиран от #13, #15

  • 12 Газ

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Ами що не!
    Вече има изградена инфраструктура - бензиностанции. Слагат и една цистерна за водород до тази за пропан-бутана и готово!
  • 13 Проелектрика

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "Антиелектрика":

    Някой да не би да те кара да му го повтаряш? Я вземи поритай топка със съучениците или посваляй какички, да ти минат нервите.

    Коментиран от #14

  • 14 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "Проелектрика":

    Уникален лаф вкара, изпълнен отново с "конкретика".
    Ех само ако можех да се върна 25 години назад, колко какички още щях да сваля.

    Всъщност какво точно трябваше да е посланието на тъпия ти коментар - да покажеш знания, научно обосновани факти или чисто хейтърско заяждане в 00:35 часа?
  • 15 Nox

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Антиелектрика":

    Излага се, защото и той като тебе не знае, че като всеки ДВГ, водородният двигател отделя NOx освен вода.

    Причината да се обръща особено внимание на азотните окиси е, че при реакция с въздуха те формират ненормално високи концентрации на приземен озон, който е изключително вреден за дихателната система, а също така вреди и на селското стопанство. При реакция с водните пари във въздуха пък NOx формират азотна киселина и в резултат валят киселинни дъждове и се влошава качеството на водата във водоемите.

    Все хубави неща излизат от ауспуха!

    Коментиран от #16

  • 16 Антиелектрика

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Nox":

    Неграмотността и ползването на различни никове, е запазена марка за теб!
    Обаче продължаваш да пишеш глупост след глупост!
    Поредния ти бисер, с който показваш, че не си ходил на училище.
    Нямаш елементарни познания по химия - как от горенето на водород с кислорода, ще получиш азот? Такава чутовна простотия, може да напише само нагъл невежа като теб и с колкото и ника да пишеш, си личи кой си!
    Когато водородът гори отделя САМО И ЕДИНСТВЕНО ВОДА - на какъв език да ти се напише?!
    Ама ти нали даже и уикито не признаваш, как ли да те научи човек на елентарни неща?

    Дори си изходил втори бисер - озонът е КИСЛОРОД с 3 атома в молекулата. Ти обаче едва ли може да проумееш за какво пиша, защото мозъкът ти е запълнен да помни само тъпото словосъчетание функционална неграмотност - хахахахаха

    Коментиран от #17

  • 17 Nox

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    Не знаех, че освен водороден резервоар има и кислороден при водородните автомобили.
    Все си мислех че взимат кислорода от въздуха. Хайде сега отвори Уикипедия и се информирай дали във въздуха случайно няма мъничко Азот, защото вероятно в четвърти клас по природознание си отсъствал от този час.

    После се информирай как се образува NOx и защо го няма при горивните клетки. Има много писано по темата, просто някой трябва да прочете. Това е една от причините поради която никой не прави и не мисли да прави водороден двигател в бъдеще. Другата причина е ниското КПД, което предполага по-високи въглеродни емисии, отколкото на бензинов автомобил, ако за производството на водород се използва електроенергия от електропреносната мрежа, при която голяма част от микса се пада на въглищни централи.

    Коментиран от #18

  • 18 Антиелектрика

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Nox":

    То е ясно, че не знаеш много неща, както и че не разбираш от дума. Колко пъти да ти казвам да не пишеш по мои коментари?
    Аман от многото ти никове и простотиите в тях!
    Нито ще седна да ти обяснявам, че кислородът е основен за горене, нито ще ти обяснявам, че горивните клетки нямат нищо общо с горенето на водород в ДВГ.
    Но е изключителна наглост да ми казваш да чета какво пишело в уикипедия, след като там черна на бяло си пише, че водородът гори с кислород, отделяйки САМО ВОДА.
    Другия път кажи, че и вентилаторът у вас отделя азотни окиси, защото движи тези които са във въздуха.
    Просто не ме занимавай, г-жо килийно образование!

    Коментиран от #19

  • 19 NOx

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Антиелектрика":

    Ако беше прочел как се образува NOx, нямаше да продължиш да пишеш глупости. Посъветвах те да провериш, преди да пишеш, защото има много писано по въпроса, но чукча писател не читател.

    Азотните оксиди се образуват при нагряване на въздуха без да се интересуват каква е причината за нагряването. Температурата на изгаряне на водородът е по-висока отколкото на останалите горива, така че неминуемо се образува NOx, защото горивната смес съдържа въздух.

    http://www.fsec.ucf.edu/en/consumer/hydrogen/basics/utilization-ice.htm

    There are four basic issues regarding hydrogen-fueled engines and vehicles: engine backfire and susceptibility of hydrogen to surface ignition, somewhat reduced engine power, high nitric oxide (NOx) emissions, and the problem of on-board storage of the fuel and safety. Although partial solutions have been found to most of these problems, there still is no general consensus of the best method to finally resolve all of these issues.

    Има четири основни проблема, свързани с двигателите и превозните средства, задвижвани с водород: запалване на двигателя и чувствителност на водород към повърхностно запалване, донякъде намалена мощност на двигателя, високи емисии на азотен оксид (NOx) и проблемът с бордовото съхранение на горивото и безопасността. Въпреки че бяха намерени частични решения на повечето от тези проблеми, все още няма общ консенсус за най-добрия метод, който най-накрая да разреши всички тези проблеми.

    При горивните клетк
  • 20 Антиелектрика

    0 1 Отговор
    "Публикувано във факти.бг: Азотните оксиди се образуват при нагряване на въздуха без да се интересуват каква е причината за нагряването"
    Няма такава тъпотия. Другия път като има гръмотевична буря, не излизай от вас, че ще се отровиш от азотни оксиди - температурата на въздуха до тях достига 50 000 градуса - хахахаха

    Ето, чети как гори водорода и повече не ме занимавай с тъпотии:
    2H2(g) + O2(g) → 2 H2O(l) + 572 kJ
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "NOx":

    Леле, през 1976 година в най-лошия случай са постигнали резултат от азотни окиси като сегашните бензинови двигатели.
    А в същата статия ясно си е написано:
    "Typically hydrogen engines are designed to use about twice as much air as theoretically required for complete combustion. At this air/fuel ratio, the formation of NOx is reduced to near zero."

    Преведи си думата ZERO и наистина повече не ме занимавай!
  • 23 NOx

    1 0 Отговор
    А ти вземи преведи near, и тогава обяснявай как водородния автомобил произвежда САМО ВОДА!

    То и "чистият дизел" ПОЧТИ НЕ произвежда вредни емисии в сравнение с колите от 1976.

    Tuning a hydrogen engine in 1976 to produce the greatest amount of emissions possible resulted in emissions comparable with consumer operated gasoline engines from 1976.

    Ето ти цитатът отново за да го видят всички които знаят английски. По смисъл, ако се опиташ да изцедиш максимумът ефективност от двигателят, ще произведе толкова вредни емисии, колкото масовият двигател от 1976 година. Е откъде се взимат тези вредни емисии, след като според тебе би трябвало да излизат само водни пари? Защо е нужно да намалят ефективността, за да намалят вредните емисии, при положение че така или иначе КПД на двигателя с вътрешно горене е малко?
    Всички производители търсят решения да намалят или премахнат NOx, само се според твоята химия няма откъде да се вземе.

    И да, светкавиците произвеждат азотни оксиди, точно защото прегряват въздуха, колкото и да го отричаш, може да прочетеш поне за това преди да се изложиш още един път като затвърдиш незнанието си спорейки за всеизвестни факти.

    Коментиран от #24

  • 24 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "NOx":

    Невероятен невежа си, като само празното ти самочувствие съперничи на глупостта ти!!!
    Първо се излагаш да пишеш за някакъв си тежък озон, като не знаеш, че това е кислород с 3 атома в молекулата.
    После започваш да увърташ за някакви си азотни окиси при горене на водорода, без да правиш разлика между 5-те степени на окисление, които правят 5 напълно различни газа!
    Диазотния оксид е този който се ползва в горивата - т.нар. райски газ, за това има азотни окиси при ДВГ, като те са 5 повече при дизела:
    "Диазотният оксид, още известен като "райски газ", е химично съединение с емпирична формула N2O. Той е неутрален оксид.

    Друго негово приложение е като оксидатор в ракетните двигатели. Използва се и при двигателите с вътрешно горене - добавен към горивото, увеличава мощността им." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%B7%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%B8_%D0%BE%D0%BA%D1%81%D0%B8%D0%B4%D0%B8

    Нали говорим за вредни емисии, какво ми намесваш азотния оксид, който се образува в атмосферата при гръмотевични бури? Толкова е "вреден", че сега в медицината е станал хит:
    http://www.jivotatdnes.bg/nachalo/news/zdrave/azotniyat-oksid-novata-patevodna-zvezda-v-meditsinata

    И наистина не ми се занимава повече с тъпотиите ти! Постигнали ли са нулеви емисии при горене на водорода в ДВГ - ДА. Какво повече има да ми се обясняваш, като си е написано ZERO!!! Ама дреме ми за дизела какво било - за сега това са официалните данни - ZERO. ТОЧКА!!!
  • 25 NOx

    1 0 Отговор
    А не забеляза ли къде е хикса в NOx? Защо спря да четеш на най-интересното както винаги?

    Азотен диоксид Редактиране
    Азотният диоксид (NO2) е червено-кафяв, силно отровен, лесно втечняем газ. Той дразни лигавицата на очите и дихателните органи, предизвиква хрипове, кашлица, задух. Концентрация от 0,4 mg/dm3 е смъртоносна за възрастен човек. Азотният диоксид е киселинен оксид. Взаимодейства с оксиди и основни оксиди. Той е и силен оксидатор. Степента му на окисление е + 4. Получаване:

    {\displaystyle 2N^{+2}O^{-2}+O_{2}^{0}\to 2N^{+4}O_{2}^{-2}+Q} {\displaystyle 2N^{+2}O^{-2}+O_{2}^{0}\to 2N^{+4}O_{2}^{-2}+Q}
    Азотният диоксид е разтворим и взаимодейства химически с вода, при което се получават азотна киселина и азотиста киселина:
    {\displaystyle 2NO_{2}+H_{2}O\to HNO_{3}+HNO_{2}} {\displaystyle 2NO_{2}+H_{2}O\to HNO_{3}+HNO_{2}}

    Относно ПРИЗЕМНИЯ озон
    Фотохимически смог Редактиране
    Този вид смог е описан най-напред през 1950-те год. и представлява химична реакция на слънчевата светлина с окисите на азота и различни органични вещества. Сместа, която се получава и може да бъде много опасна, съдържа:

    окиси на азота
    тропосферен озон
    летливи органични вещества като пари на бензина, пестициди
    пероксиацетилнитрат (CH3COOONO2)
    алдехиди
    Големият смог от 1952 г. се образува над Лондон през декември и трае няколко дни като причинява смъртта на 4000 човека и разболява още 8000. Това дава началото на съвременното екологично движение.

    Коментиран от #27

  • 26 Някой

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "жмуц":

    Имаш.Хонда преди години показаха такова устройство.А и не е трудно да се досетиш че при разлагане на вода се получава точно водород.

    Коментиран от #28

  • 27 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "NOx":

    Ти не разбираш ли, че не ми се занимава с теб?
    Типично в твой стил е да увърташ. Ако имаш конкретни данни - ок, но разрягането на локум хич не ми е приоритет. КОЛКО И КАКЪВ АЗОТЕН ОКИС ОТДЕЛЯ ВОДОРНИЯ ДВИГАТЕЛ? Хората са написали, че реално са постигнали ZERO азотни окиси.

    А смогът в Лондон е заради горене на водород, нали?
    Аре у лево, че ми писна от глупости!!!

    Коментиран от #29

  • 28 КПД

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Някой":

    За моженето може. Дори в България се произвеждат и продават под най-различни наименования. Генератор на браунов газ, генератор на водород, ННО генератор ...

    След това обаче водородът трябва да се компресира и втечни за което се изисква скъпа инсталация плюс допълнителна енергия. В крайна сметка получаваш в най-добрия случай 22% КПД ако ще ползваш водородът в горивна клетка и 13% КПД ако ще го гориш във водороден двигател. Ако ползваш същият ток за зареждането на батерия, КПД е 73%.

    Ако го обърнем в пари и СО2 за изминаване на 100 километра, за които е необходима 12 киловатчаса механична енергия на гумите, при цена 14 стотинки за киловатчас на нощна и 40% ТЕЦ.

    За водороден двигател - 92квч 12,9лв 368g CO2/km
    За горивна клетка - 54,5квч 7,63лв 218g CO2/km
    За електрически автомобил с батерия 16,4квч 2,30лв 66g CO2/km

    Един съвременен бензинов автомобил отделя 100 g CO2/km и изминава 100 км за 7 лв.
  • 29 NOx

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Антиелектрика":

    След като искаш конкретни данни, Спокойно можеше да отвориш линка [12] в Wikipediа
    http://www1.eere.energy.gov/hydrogenandfuelcells/tech_validation/pdfs/fcm03r0.pdf

    Там на страница 3-18 има графика със стойностите в различните работни режими на двигателя, където се вижда че само при определени режими азотните оксиди са близки до 0, но в други режими на двигателя са колкото на бензинов автомобил.

    Ето и превод за да не изтрият английския какво друго освен вода отделят:

    3.8 Ключови моменти и бележки за емисиите
    Изгарянето на водород с кислород води до вода като
    единственият си продукт:
    2H2 + 02 = 2Н20

    Изгарянето на водорода от въздуха обаче също
    азотни оксиди (NOx):
    Н2 + 02 + N2 = НгО + N2 + NOx
    Оксидите на азота са създадени поради високата температура,
    генерирани в горивната камера по време на
    горене. Тази висока температура причинява някои от ни-
    троген във въздуха да се комбинира с кислорода във въздуха. Най-
    образуването на NOx зависи от:
    • съотношението въздух / гориво
    • съотношението на компресия на двигателя
    • скоростта на двигателя
    • времето за запалване
    • дали се използва термично разреждане
    В допълнение към азотните оксиди, следи от въглероден окис
    и въглероден диоксид може да присъства в отработените газове, поради
    изгаряне на масло в горивната камера.
    В зависимост от състоянието на двигателя (изгаряне на маслото) и
    използваната оперативна стратегия (богат срещу слаб въздушен /
    тио), водородният двигател може

    Коментиран от #31

  • 30 NOx

    1 0 Отговор
    Упс, Отрязаха най-важната част:


    В зависимост от състоянието на двигателя (изгаряне на маслото) и
    използваната оперативна стратегия (богат срещу слаб въздушен /
    тио), водородният двигател може да произвежда от почти нулеви емисии
    (ниски до няколко ppm) до високи нива на NOx и значителни
    емисиите на въглероден окис.
    Фигура 3-8 илюстрира типична крива на NOx по отношение на phi за
    водороден двигател. Подобна графика, включваща други емисии,
    са показани на Фигура 3-9 за бензин.


    Още веднъж за да ти се набие в главата какви линкове даваш:

    водородният двигател може да произвежда от ПОЧТИ нулеви емисии
    (НИСКИ до няколко ppm) до ВИСОКИ нива на NOx и ЗНАЧИТЕЛНИ
    емисиите на ВЪГЛЕРОДЕН ОКИС.

    Както казваше ти ТОЧКА. То и Тесла може да изминава 1200 км с едно зареждане при определени условия, ама никой не го прави в ежедневието.
  • 31 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "NOx":

    Хахахахаха
    Сега и въглероден окис можел да произвежда, АКО КОЛАТА ГОРИ МАСЛО.
    Май ти яко гориш масло?!

    Г-жо, за кой път да ви кажа да не ме занимавате с душевните си терзания. Гледайте си фотоволтаиците, че повече от месец не е имало слънце и не ме занимайте повече.

    Коментиран от #32

  • 32 NOx

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Антиелектрика":

    Значи казваш, че няма никаква вероятност някой автомобил да гори масло? Спри да четеш рекламни материали и слез на земята. Поиска конкретни данни и ти посочих къде са написани в линкът който ти ми даде. Защо недоволстваш? Да, в този линк пише че е при определени хипотетични условия, водородният двигател може да отделя САМО МАЛКО NOx близки до нулата при минимално натоварване.
    При движение и особено при ускорение, могат да се отделят количества сравнени с бензинов двигател.

    Колко пъти да ти казвам да не задаваш въпроси на които не можеш да понесеш отговора. Сега пак отваряш дума за фотоволтаици. Ето Какви са конкретните цифри за конкретния момент:
    MW %
    АЕЦ 2104 33.77%
    Кондензационни ТЕЦ 2061 33.08%
    Топлофикационни ТЕЦ 316 5.07%
    Заводски ТЕЦ 109 1.75%
    ВЕЦ 991 15.91%
    Малки ВЕЦ 338 5.43%
    ВяЕЦ 88 1.41%
    ФЕЦ 207 3.32%
    Био ТЕЦ 16 0.26%
    Товар на РБ 5610

    Само за един час с такава мощност от фотоволтаиците в това дъждовно време могат да се заредят за 100 километра пробег

    2250 автомобила с водороден двигател
    3798 електромобила с водородни клетки
    12621 електромобила с батерии

    Сега всеки който не е сляп или глупав ще види предимствата на електромобилите с батерии. А дано ама надали!

    Коментиран от #33

  • 33 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "NOx":

    Хахахахахахахахахахахаха
    Напълно луда си!
    Четеш ли изобщо какво пишат хората - ZERO емисии!!! Изгаря ли напълно кислорода в двигателя, излизат ZERO емисии!
    Набий си го в главата!!!
    Ускорение, озон, емисии, могат да бъдат все свободни съчинения на невежа като теб!
    Нито даде данни какви точно азотни окиси излизат, нито колко като количество са - само празни приказки, както винаги.

    И поредната простотия, че ако водороден двигател гори масло ще има и въглероден двуокис! Уникална тъпня! Все едно електричка като се самозапали при ПТП ще има само цветя и рози, но както и да е - ти обвиняваш за смога в Лондон през 1954 г. водородния двигател и озона - хахахахахахахаха. Какво да очаквам повече, освен шикалкавене и замазване с измишльотини?

    Радвай се на тъпите си фотоволтаици и повтаряй как КПД на токсичните миксери било най-високо, друго не ти остава!
    И ме остави на мира най-накрая!!!

    Коментиран от #34

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 NOx

    1 0 Отговор
    Всички сме запознати с твоята функционална неграмотност. Не е нужно да ме убеждаваш с всяко свое мнение. Знаем, че не можеш да разбереш Дори това което лично си преписал от някъде:

    Антиелектрика
    (гост)
    ОТГОВОР22 17:14 20.03.18
    До коментар #21 от "NOx":

    ...
    А в същата статия ясно си е написано:
    "Typically hydrogen engines are designed to use about twice as much air as theoretically required for complete combustion. At this air/fuel ratio, the formation of NOx is reduced to near zero."

    Преведи си думата ZERO и наистина повече не ме занимавай!"

    Това което си цитирал се превежда така:

    Обикновено водородните двигатели са проектирани да използват около два пъти повече въздух, отколкото теоретично се изисква за пълно изгаряне. При това съотношение въздух / гориво образуването на NOx се намалява близо до нула. "

    А сега: "Изгаря ли напълно кислорода в двигателя, излизат ZERO емисии!
    Набий си го в главата!!! "

    Как изгаря напълно Като вкарваш два пъти повече кислород отколкото ти трябва. Ти два пъти едно и също казваш ли някога? Емисиите не са нула е близо до нула. Погледна ли въобще страница 18?

    Точно при пълното изгаряне на водорода, се отделят 14гр/квч NOx - точно колкото от бензинов автомобил. Ето и точни цифри ти дадох, други въпроси?

    Коментиран от #39

  • 39 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "NOx":

    Е не, не е истина. Верно ли пак написа "функционална неграмотност" - хахахахахахахаххахаха

    Нали знаеш какво да правиш с тази лъжлива статия, в която няма нито кубатура, нито разход, нито какви са тези азотни оксиди от 5-те вида! Ама то и водата е оксид, да знаеш.
    Пък като щракнеш на повечето линкове, все екофашистки организайки излизат, че са ги писали. Същите тези, които лъжат, че човека е виновен за измисленото Глобалното затопляне с повишението на въглеродния двуокис, който обаче продължава да бъде "умопомрачителните" 0,039%.
    Ама всички зелени престъпници един ден ще берете плодовете на престъпния си геноцид над обикновения човек!

    Аре разкарай се вече, че ми се повръща от теб!
  • 40 NOx

    1 0 Отговор
    Няколко пъти те подканях да прочетеш Какво е NOx и защо е това екс накрая вместо цифра и какво е приземен ozone защото от километри си личи, че не си послушал съвета от 17 мнения.
    "После се информирай как се образува NOx и защо го няма при горивните клетки. Има много писано по темата, просто някой трябва да прочете."

    Оно обаче Рупа ли Рупа и пише вместо да чете.

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/NOx

    Ще пусна превод за да не го изтрият:

    В атмосферната химия терминът NOx означава общата концентрация на NO и NO2. По време на дневна светлина тези концентрации заедно с тази на озона са в равновесно състояние; съотношението на NO към NO2 се определя от интензивността на слънчевото греене (което превръща NO2 в NO) и концентрацията на озон (който реагира с NO, за да образуват отново NO2). Константата на времето за установяване на равновесно състояние е
    1
    /
    к [NO]
    където k е скоростният коефициент на реакцията

    NO + O3 → NO2 + O2
    за съотношение на смесване на NO, [NO] = 1 част на милиард (ppb), времевата константа е 40 минути; за [NO] = 10 ppb, 4 минути. [6]: 211

    Когато NOx и летливите органични съединения (ЛОС) реагират в присъствието на слънчева светлина, те образуват фотохимичен смог - значителна форма на замърсяване на въздуха, особено през лятото. Децата, хората с белодробни заболявания като астма и хората, които работят или упражняват навън, са особено податливи на неблагоприятни ефекти от смога, като увреждане на белодробната тъкан и н