Last news in Fakti

19 Април, 2018 10:17 37 646 41

Чували ли сте за Lada - Porsche 2103?

  • lada-
  • автоваз-
  • porsche-
  • 2103
Чували ли сте за Lada - Porsche 2103? - 1

Автомобилът ВАЗ - Porsche 2103 е резултат от сътрудничеството между Porsche Engineering и АвтоВАЗ през 70-те години на миналия век. По-конкретно проектът е напълно готов през 1976 година.

Тогава германските конструктори предлагат на руснаците своето виждане за модернизация на Lada-та. Немските специалисти премахват всички хромирани елементи от екстериора, включително страничните лайстни и броните, като ги заменят с пластмасови, боядисани в цвета на купето.

Чували ли сте за Lada - Porsche 2103?

Автомобилът изглежда значително по-модерно за времето си, но така и не се стига до серийното му производство. Причините са няколко, но основните са две. Първо, модернизацията на Porsche значително оскъпява Lada-та и второ, по същото време руснаците са готови със свой собствен проект ВАЗ-2106.

Сътрудничеството между двете компании обаче продължава и години по-късно Porsche помага на АвтоВАЗ при разработката на първата им кола с предно предаване - ВАЗ-2108 или позната още като Samara.

Чували ли сте за Lada - Porsche 2103?


Поставете оценка:
Оценка 4 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Чебурашка

    65 72 Отговор
    Руснаците били готови с нов проект ха-ха-ха, и видяхме ги след това всичките им нови проекти, от каруца по-каруца. Е верно най-добрата от всички техни каруци, ама пак каруца.

    Коментиран от #5, #10, #16, #33

  • 2 Фери

    50 9 Отговор
    Порше разработва двигателя за Самара. Коригира и настройва окачването. Общо взето, помагат да заприлича на кола. И само за 4 милиона долара.

    Коментиран от #4

  • 3 ksjsjsbdb

    24 3 Отговор
    Порше помага и при разработката на 2110- с аеродинамиката. Дизайнът е оптимизиран в аеродинамическите тунели на Порше.
  • 4 ksjsjsbdb

    15 3 Отговор

    До коментар #2 от "Фери":

    Спорно е кой точно двигател настройват.
    Някои викат 8 кл на Самара, други викат че били започнали разработката на 16 кл.(който се появява с 2110)
    Обаче и шасито барват малко.

    Коментиран от #14

  • 5 ksjsjsbdb

    41 35 Отговор

    До коментар #1 от "Чебурашка":

    С какво е каруца бе умник?
    Какво по-добро са имали другите в бюджетния клас?

    Коментиран от #19

  • 6 GTE

    30 20 Отговор
    В крайна сметка това е Фиат 124 и такава си остава до края на 2107. Самара и 2110 са истински руски недодялки. Може би чак сега Лада Веста е нещо по-смислено, макър и не без помощта от страна на Рено.

    Коментиран от #9

  • 7 анонимен

    23 19 Отговор
    Вие виждали ли сте неръждясала Лада или съвременна Лада, която не се чупи често? Ходили ли сте да проверите по какъв начин се продава руското производство в България?

    Коментиран от #8, #17, #40, #41

  • 8 Random

    12 8 Отговор

    До коментар #7 от "анонимен":

    За в България не знам, ама за в Европа като цяло има статистика:
    Та,:
    2014-1 602
    2015-1 883
    2016-3 681
    2017-5 260

    http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/lada/
  • 9 Random

    18 19 Отговор

    До коментар #6 от "GTE":

    Със 124 има над 800 разлики.
    Писна ми да ви обяснявам.
    Накратко-
    купе
    двигател(нищо общо с италианския освен закръгленото число на кубатурата)
    ск.кутия
    окачване
    малки промени по интериора.

    То какво е останало от фиата?

    Коментиран от #13

  • 10 мамо аз съм пилот

    26 11 Отговор

    До коментар #1 от "Чебурашка":

    такава омраза, а не виждам за какво. Това е кола, а не Сталин или Ленин в опаковка ала трансформърс, и за времето си ладата беше повече от приличен автомобил. Единствено ми е липсвала хидравликата. Дори и в момента това е единственото условие, което търся в автомобил- лек волан и нищо повече.
  • 11 Алфа Ромео

    37 8 Отговор
    Честно казано оригиналната 2103 с хромираните елементи за мен е по-красива, швабата от дизайн не отбира.
  • 12 Алфа Ромео

    26 8 Отговор
    Таблото на руската версия също е по-хубаво.
  • 13 К.К.

    11 10 Отговор

    До коментар #9 от "Random":

    Разликата е една- едното е оригинал другото е лицензно копие постигнато със съдействието на много инженери командировани от Фиат в Русия за усвояване на производството.
  • 14 Фери

    6 4 Отговор

    До коментар #4 от "ksjsjsbdb":

    Те не настройват а конструират двигателя. Чети и ще научиш.

    Коментиран от #18

  • 15 гост

    7 2 Отговор
    По колко пъти ще публикувате една и съща статия?
  • 16 Гостът

    34 12 Отговор

    До коментар #1 от "Чебурашка":

    Искам да кажа на всички безхаберници че ладата нямаше конкуренция като цена качество. Беше по добра от доста западни таралясници за доста повече пари .
    И най важното за господата разбирачи- за нещо което не сте карали като ново и изобщо не давайте мнения !

    Коментиран от #32

  • 17 Гостът

    26 12 Отговор

    До коментар #7 от "анонимен":

    А частите на каква цена са бе разбирател !
    Раждяса лада ли ? Ами раждясал опел ами ръждясал форд ами ръждясала очиларка ...а ?!!
    Ама от идиоти !
  • 18 Random

    4 4 Отговор

    До коментар #14 от "Фери":

    Точно го настройват.
    Руснаците са имали готов двигател, обаче (понеже е нямало място и не са могли да ползват стария от 2101-7) е бил по-немощен и т.н. и така и така немците им били помогнали с шасито, що не и двигателя.

    Коментиран от #30

  • 19 АУАУ

    16 13 Отговор

    До коментар #5 от "ksjsjsbdb":

    Какво имаха другите,ние не знаехме,защото тези каруци ни се налагха от СССР и нямахме избор.И на всичкото отгоре чакахме по 15 години.И пак бяха скъпи за повечето хора с 150 лева заплата.
  • 20 Гост

    13 2 Отговор
    С хрома отвън е много по-красива.Така с пластмасите изглежда като някаква гаражна самоделка.
  • 21 Шматка

    15 7 Отговор
    Имахме чисто нова Лада от мототехника и никога не ни остави по време на път
  • 22 5555

    12 4 Отговор
    Абе истината е,че немците имаха мерак за ладички,ама пуста идеология не им позволяваше де си ги поискат директно-предлагаме подобрения, пласмасарки,туй онуй,ама не им се получи.Руснаците им казаха,че Ладата е аналог на Опел кадет и Форд ескорт и ще им ги продават на тези цени - немците повяхнаха. В по-късни години Белгийци,Французи и Финланци си ги поръчаха в оригинал с леки експортни промени и си караха евтинджос.1973 г. Гърците също внесоха една серия с намерението да ги препродадат в Латинска Америка,ама нещо им се провали сделката и ги върнаха с предлог,че Жигули на някои езици значело свинска опашка-и не можело с този надпис.От тази афера намазахме ние,щото бяха пласирани извън планово в България.

    Коментиран от #25

  • 23 Знаещ

    18 8 Отговор
    Пишат разни млади безхаберници. Вземете се образовайте. След изпитания на фиат 124 се оказва , че двигателя не става 3 опорни шийки , предното окачване не става на фиата е (полумакферсон като на полския фиат) . Двигателя е разработен от порше срещу съответното заплащане. Всеки майстор знае , че двигателя на лада има много общо и с двигателите на мерцедес от 70те години. само малко по опростен , вместо хидравличен обтегач е механичен и горивната камера е клиновидна за да може да изгаря по нискокачествени бензини. Окачването е като на джип едно към едно. Още от 70 години между Автоваз и Порше има много тесни връзки. Бях много малък , но баща ми получаваше "Авто мото свят " а там имаше мноооого интересни статии писани от професионалисти. Руснаците никога не са крили за тесните връзки с Порше. Двигателя на самарата е изцяло разработен от Порше. Този , който е карал нова лада и се е качил на Голф 1 , а те са връстници. Ще си каже мнението най реално. Имал съм и двете. Предпочитам ладата.
  • 24 Asdfghjk

    24 8 Отговор
    На вниманието на 15 годишните лъскачи на бастуна - Лада 1600 за времето когато излезе , с нищо не отстъпваше на западните коли в тоя клас- и едните и другите , същите трошки бяха. Лада 1600 с плюшените седалки и дървото по арматурното табло, даваше по-добро усрщане за комфорт от Голф 1,който беше текущия по онова време. Ако обичате да не пишете за неща ,дето си нямате представа. Келеши.

    Коментиран от #26

  • 25 Алфа Ромео

    7 8 Отговор

    До коментар #22 от "5555":

    Сигурно се шегуваш че западняците са имали мерак да карат Лади вместо Кадет, Ескорт, Голф.
  • 26 Алфа Ромео

    11 8 Отговор

    До коментар #24 от "Asdfghjk":

    Тогавашните Кадет, Ескорт и Голф примерно бяха много по-тихи при движение, с по-добро и стабилно пътно поведение и много по-икономични. Всеки има носталгия по миналото и младостта, но да бъдем реалисти все пак.
  • 27 Жоро

    9 2 Отговор
    Абе Лада,за времето си беше кола.Даже познавам много свестни момичета който се омъжиха за кретени само защото са имали Лада 1500.И после бой и разводи!Който имаше Лада беше най големия,няма какво да говорим-особенно накичена като коледна елха(вътре с някой касетофон supra от който се слушаше изключително некачествен звук).....и тн.Ако знаете по младите как мечтаех и аз за такава.О времена о.....
  • 28 Жоро

    4 1 Отговор
    Сега карам кола 2016г.и какво,нищо!Нямам вече тоя мерак,да се фукам и т.н.Всичко с годините.
  • 29 незнайко

    4 2 Отговор
    ЛАДА 1500-2103 с четирите фара и никелираните лайсни беше супер !!! Това предложение на немците е трагедия. Таблото на ладата си беше красиво и добри уреди . Ако бяха променили наклона на предното стъкло както на сегашните автомобили, щеше да продължи да радва окото !!!
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 иван

    6 3 Отговор
    в края на 2013 г. ми попадана една Самара1990г на реални 65000 км ми до март 2017г и врътнах 140000 км горе долу средно по около 120-130 км на ден,почти без повреди(смених съединителя и амортисиорите по едно време защото бяха оригиналните съветски)В момента още става за каране ама вече си е трошка!Та ако щете ме оплюйте сега това за мен е единствената съветска машина от по старите която става за каране горе долу се доближава до западните си аналози.
  • 32 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #16 от "Гостът":

    И как ги сравни? След като западните "таралясници" не можеше да ги помиришеш даже, освен на някой курорт на морето! Ти просто имаше избор само из между няколко боклука от соцлагера,и Лада беше най малкия боклук измежду всички!

    Коментиран от #37

  • 33 БМВ фен

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Чебурашка":

    Лека подробност!!!
    Пътищата в БГ са само за каруци!!!
    Кой не е криел джанта,или не е пукал възглавница!!!
    После на западняците колите не издържали и то на по 300000-км!!!
  • 34 БМВ фен

    2 3 Отговор
    БМВ И ОПЕЛ И РЕНО БЕЗ СЧУПЕНИ ПРУЖИНИ И ТУРСИОН ПОНЕ ВЕДНЪЖ В ЕКСПЛАТАЦИЯТА ИМ ПО БГ ПЪТИЩА,НЯМА!!!
  • 35 Един

    1 0 Отговор
    Лада та Лада айде де,да возил съм се на 1600sl Лада който не е чувал за такава сори с 4 кръгли фара с плюшен салон и гравиран волан,и да вървеше повече от всичко останало в соца,само че като я караш известно време с 160 или повече я ремък си замине я позагрее я нещо друго,хубава кола беше,липсваше и хидравлика...скоро след тая Лафа се качих на модерната за онова време Форд Сиера и после на 124ка,няма начин да правим сравнение,политбюро,разни артисти и доктори защо вкарваха коли от запад а не караха Лада и Жига?
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Ами

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "Гост":

    Няма как различен ценови клас порше е спорт много по скъпо. Освен ако не доработка за рали обаче само джантите и гумите. Са цена порше двигател турбо малко по евтино.
  • 38 Пешо

    1 0 Отговор
    Не съм на 15 и съм карал Жигула... Кенеф. Всичките са кенеф. Не са сигурни, шумни, не вървят. Това, че не са ни давали да караме друго, не означава сега да защитаваме "кенефа". Хората са карали човешки коли, а не тоя мръсен кенеф. Защитавайте си го, а то кенеф.
  • 39 Пешо

    0 0 Отговор
    Даже е клекало!
  • 40 Георги Петров

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "анонимен":

    Виждал съм преди години,но произведена за Германия и съответно купена от там.
  • 41 Георги Петров

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "анонимен":

    Виждал съм преди години,но произведена за Германия и съответно купена от там.