4 Май, 2018 17:04 5 629 44

Tesla Semi ще може да изминава по 1000 км

  • tesla-
  • semi-
  • илон мъск

Автономният пробег на електрическия влекач Tesla Semi ще бъде по-голям от първоначално обещаното, става ясно от изказване на Илон Мъск на отчетна конференция, посветена на дейността на компанията през първото тримесечие на годината.

Тестовете на електрическия камион на Tesla показали, че зарядът на батериите стига за изминаването на 600 мили (965 км). При представянето на Semi през ноември миналата година бе обявено, че пробегът с едно зареждане ще достига 500 мили (805 км).

С изявлението си Илон Мъск отговаря задочно на ръководителя на поделението за товарни автомобили на Daimler Мартин Даум, който в прав текст обвини Tesla в лъжа. "Или Semi не се подчинява на законите на физиката, или ние нищо не разбираме", коментира немецът гръмките твърдения на Мъск за пробега на електрическия камион.

Според Даум било абсурдно влекач на ток да може да измине 800 км с пълно натоварване без презареждане. "Ако Tesla наистина постигне обещания пробег, веднага ще купим два камиона. Единия ще подложим на изпитания, а другия ще разглобим. Явно нещо сме пропуснали, но доколкото знам в Германия и Калифорния важат едни и същи физични закони", добавя саркастично германецът.

Топ версията на Tesla Semi ще струва $180 000 (€150 473). Компанията ще предлага и версия с по-малка батерия, която ще може да изминава 300 мили (483 км) с едно зареждане и ще бъде по-евтина с $30 000 (€25 079). Ако всичко върви по план, серийното производство трябва да започне следващата година, а първите камиони ще бъдат доставени на купувачите през 2020-а.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Георги Колев

    16 0 Отговор
    Който има ток ще му свети лампата...
  • 2 Driving pleasure

    3 12 Отговор
    A кой ще бута последните 500 км :D

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    17 12 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Такива като теб , ама Мерцедеса , щото това ще е единствения начин някой да го купи след излагацията !! Само да ти припомня , че приказките бяха почти същите и за Модел С и Х , обаче не стига че не познаха , ами след като купиха и разглобиха по десетина от модел , все още не са показали нещо поне близко по параметри , да не говорим за по-добро , а Тесла вече трета година продава в Америка повече и от Мерцедес и от БМВ и от Ауди , за Порше да не говорим , а скоро същото ще е и в Европа и то не само при леките както виждаш в случая !!!

    Коментиран от #4

  • 4 Зорлем

    9 5 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Още първите резулатати при едно лежерно търсене в Гугъл показват, че за 2017г, в САЩ Тесла са продали около 50 хил. автомобила, а Порше около 55 хил (което са си 10% повече).

    За предходните две години бройките на Тесла са дори по-малко, като за 2015 са направо несравними, но щом ти казваш, че Тесла отвяват с продажби този или онзи през последните три години, кои сме ние да оспорваме.

    Източиници:

    https://press.porsche.com/prod/presse_pag/PressResources.nsf/Content?ReadForm&languageversionid=812758&hl=unternehmen-presseinformation

    http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/tesla/

    Коментиран от #6, #7

  • 5 Любопитен

    6 0 Отговор
    Явно загоните не са еднакви
  • 6 Да да

    9 4 Отговор

    До коментар #4 от "Зорлем":

    Пак си прав,но гледам за 2018 само за 4 месеца Тесла е продала 24 000 бр.! Като не се знае дали април е за цял месец!И тук не са важни 50 000 бр.които ще продаде повече до края на годината ,а сериозния ръст на продажбите! В същото време Порше се радват на 2,1% ръст! И това е дори така, защото Тесла не смогват с поръчките! Реално те нямат автомобили на склад,освен малкия брой налични при дилърите! А с този пробег на Семи дават много сериозна заявка,защото реално за ден няма как да се изминат 1000 км.без пауза от поне 9 часа при един шофьор и тези дето вече са поръчали пробните бройки,май ще искат още!
  • 7 гост

    6 3 Отговор

    До коментар #4 от "Зорлем":

    Айде сега извади от "източника" си САМО Кайен и Панамера и то върховите версии с над 500 коня , без дизели и темподобни , щото това са тези които отговарят на Модел С и Х и пак дай да сравняваме !
  • 8 Цени

    9 2 Отговор
    Може да извади и автомобилите които се продават на подобна или по-висока цена, включително в Европс и Германия. Там Тесла също се продава повече от премиум марките, въпреки че са на свой терен и са много по-качествени от Тесла.

    Именно това е причината, поради която всички се втурнаха да съкръщават сроковете за производство на електромобили. Дори Тесла да фалира, тя вече изпълни своята цел. Направи електромобилите ЖЕЛАНИ, дори когато са по-нисък клас, по-скъпи и некачествени от най-технологичните от луксозните и най-качествени немски премиуми дори в националистическа Германия.
    В по-ниския клас, 450 000 човека продължават да чакат своите електромобили, въпреки производствените им трудности. Ако Тесла можеше да ги произвежда, щяха да са продадени милиони, защото са малко хората които са склонни да чакат две години, но биха си купили електромобила ВЕДНАГА.
  • 9 Зорлем

    6 6 Отговор
    Ама, момчета, ще ви замоля да си прецизирате изказванията още отначалото!

    Не да пльоснете някакво гръмко твърдение и като ви хванем в крачка да се започне с разни добавки, "ама ако добавим или извадим това или онова", "ама ако гледаме процентния растеж", "ама ако Левски беше с гумени бутуши" и т.н., и т.н....

    В конкретния случай, "гост"-а изхвърлили ли се като .... на мокър пясък, че Тесла от 3 години продавала повече от Порше и разни други немци в САЩ? Изхвърли се. Оказа ли се, че не така? Оказа се. Тогава какво се уфлянквате и си мачкате ръбовете на поличките като шестокласничики, които са ги хванали, че пушат преди класното по математика?

    Коментиран от #11, #12

  • 10 Зорлем

    3 1 Отговор
    *ботуши
  • 11 Цени

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Зорлем":

    Прав си за гост!
    Имаш ли забележки по моя коментар?

    Коментиран от #16, #17

  • 12 гост

    6 2 Отговор

    До коментар #9 от "Зорлем":

    Това дето съм се бил "изхвърлил" го казаха световните агенции , а не аз и то отдавна , а само пълен демагог ще сравнява Поршета с две места и 200-300 коня със семеен седан и СУВ със 400- 700+ , да не говорим за Мерседеси , БМВта и Аудита със 100-200 !! И вземете се уточнете накрая какво ви сърби , щото една кола е всичко накуп а не всяка характеристика поотделно , та накуп , ТАЯ динамика със ТАЯ практичност и ТИЯ разходи , при ТАЯ безопасност и ТИЯ емисии и ТИЯ цени ги НЯМА при никой друг !!!

    Коментиран от #15, #18, #20

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 некойси

    7 1 Отговор
    Тия от даймлер имат опит в разглобяването на Тесли, само че ги взимат под наем за да им излиза по-евтино :)
    Да си правят дизели докато се затрият.
  • 15 Да да

    2 3 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Човека е прецизен! Когато му казваш нещо,не е важна основната идея,а е важно да не си объркал някакъв дребен детайл! Според него не са 450 000 поръчките за Модел 3 ,а са 448 970,което е по-малко от продажбите на сиви мишки в Бангладеш!Да провери в нета!Това ми звучи като русофил как обяснява свалянето на ракети в Сирия! Там не е важно че са им изкъртили набелязаните цели,а по-важно е че са свалили определен брой ракети и затова са победители! Прецизни хора,ей!

    Коментиран от #19

  • 16 Не вярвам

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "Цени":

    Аз имам забележка:
    За Тесла С:
    На пръв поглед ценово може да се сравнява с Мерц С обаче ако се загледаш.... най-големият пазар на Тесла е в страните с огромни субсидии и безплатен ток!!!!!!Тоест не могат да се сравняват, освен това Мерц има Е класа която е предпочитана от средната класа.
    За Тесла 3:
    Вие 5 години вече повтарятя за тези 450 000 души вземете я ъпдеитнете тази цифра, в момента колко са?????
    Освен това ако ФВ продават близо милион Голфа на година за 5 години ще продадат 5М. Ако обаче произведат само 100 000 тогава колко ще чакат?????
  • 17 Зорлем

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Цени":

    Изобщо не смятам да ходя да търся грешките на всеки ...., който се има за капацитет по нещо си. В случая, просто изказването на "гост" беше лесна топка, защото той допусна грешката да са опита да внесе конкретика във високопарното си изказване. И резултатът се видя.

    Общите приказки ви ги оставям на на вас - клавиатурните философи. Като решите отново, че сте готови с числа и конкретика, се обадете.
  • 18 Зорлем

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    О, мамин златен, значи не било твое мнение, а си го бил чул някъде в пространсвтото и континиума, т.е. източникът ти на информация е ЕЖК (Една Жена Каза)?

    И какво да уточняваме за сърбежа относно характеристиките. Кой плясна обобщението за продажбите на Тесла и Порше? Аз или ти?

    Ти беше, пък после, ама то трябвало да се разбира, че се отнасяло само за модели с нам-си-колко места, с нам-си-колко коня мощност, с нам-си-колко нам-си-какво. Хем било съвкупност от характеристики, хем обаче трябва да е правилната съвкупност.

    Е, айде като си толкова отворен, дай към твоя куп от характеристики да добавим способност за изминаване на 1000км без спиране за зареждане с каквото и да е "гориво", а?

    Коментиран от #22, #31

  • 19 Зорлем

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "Да да":

    Айде, ела и ти седни сега да те оправя и тебе, че тъй и тъй съм ви почнал по ведомост!

    Идеята, драги ми Смехурко, си е идея. Като решиш обаче за тежест да вкараш цифри и числа в нея, т.е. да се пъчиш колко си начетен, работата вече отива накъм доказване на теза. А като ще доказваш теза, тия цифри и числа трябва да са верни. Щото ако не са верни, идеята и тезата ти стават точно толкова достоверни, колкото заглавията във в. Шок.

    Пък щом искаш да си правим някакви нескопосани политически препратки, за да покажем отново, колко сме "умни и красиви", ще го кажа така: или цитираш верни данни, които могат да се проверят от всеки, или изказването ти става като туит на Тръмп, т.е. мнение, съдържащо нещото, наречено "алтернативни факти".

    Ако си забравил, "алтернативни факти" е термин, изобретен от администрацията на Тръмп, гърчейки си да избегне употребата на думата "лъжа".
  • 20 Не вярвам

    1 1 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    гост а моята кола може да прави кафе, палачинки да ми мие зъбите....
    За какво ме е семейна кола да ускорява 0-100 за 2сек???
    Иначе семейна кола обаче ако тръгна цялото семейство до морето не мога за един ден, без багаж тежиа 2,5т а заедно с багажа 3 тона като камион.През зимата ако се окопая някъде трябва с багер да ме дърпат. Цената е като за спортна кола и единственото предимство е чистотата на въздуха в ГРАДА. Да всички трябва да мислим за ного но има и алтернативи!!!!!
  • 21 13579

    4 1 Отговор
    Аз пък се чудя на каква база се трвърди, че теслите са практични и надеждни? Като са практични, айде качете са в една тесла и идете да Германия например. Има да търсите контакти през 300 км. Надеждни, надеждни, колко ли са надеждни? Като минават по 20-30 км. на ден колко ли среден пробег има една тесла на две - три години да кажем? Предполагам не повече от 70 - 80 хил. км. Ами при такъв пробег всяка друга кола едва ли ше е дала някакъв дефект. Ще ги питам тесларите като им се скапе батерията след 5 - 6 години каква песен ще запеят, защото цената на нова батерия е по-висока от цената на нов голф. Абе не съм против електрокарите, но още са твърде скъпи и непрактични. Когато производството на батерии достигне такива размери, че цената им да падне поне наполовина, и зарядните станции/бързите/ станат достатъчно начесто, тогава вече може да се мисли и за нещо такова. Дотогава ще са просто екзотика.

    Коментиран от #23

  • 22 Да да

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "Зорлем":

    Имаш сериозен проблем,но незнам как да ти помогна! Пишеш в треторазряден сайт,а си мислиш че си на симпозиум! Има една идея и тя е че елките се развиват и то доста добре! Другото е че ти и ония дето е против тока,тоест е за свещите дрънкате как елките били вредни,как нямало да се получи,как трябвало това,трябвало онова! Ако има някой клавиатурен философ тук,то това сте вие! Събудете се и елате в реалноста!Нещата се случват с и без вашите бръщолевения! Аз тежест не искам да имам в този сайт.Ако ти си си поставил за цел да бъдеш най-умния,най-прецизния и най-знаещия тук си е твой проблем! Ако знаеше и можеше много ,щеше да си на мястото на Мъск,а не от коментиращите го! Вероятно не си постигнал нищо стойностно в живота,но пък компетентно даваш мниния за фирми и хора опериращи с милиарди! Даже си и прецизен! Знам че пак няма да ме разбереш,но по-просто не мога да ти го обясня!

    Коментиран от #24, #25

  • 23 Да да

    4 4 Отговор

    До коментар #21 от "13579":

    Отвори един форум на собственици на Тесла и виж с какви проблеми се сблъскват и колко пробег изминават! Много от тях са изминали вече по 300-400 хил.км. (за да не се чудиш как - таксита) ! За тези километри сигурно са имали ходене до сервиза,но са далеч от 20-40 пъти смяна на масло,4-5 пъти ремък,ролки,водна помпа;въздушен,маслен и горивен филтър 30-40 пъти,сонди,дебитомери,помпи,турбо,клапани,свещи и още знайни и незнайни "консумативи" само в ДВГ! Да не визирам момента в който ти изтече антифриза и отидеш на 120 градуса,не си смениш маслото навреме(щото си тръгнал за Германия) или просто двигателя ти се падне от нощната смяна! Екзотика елките може да са в България. В Западна/ла Европа са ежедневие! Имат зарядни на бензиностанциите,пред магазините,фирмите и дори на обществени паркове! Има зарядни за елки дори пред магазините в България! За ходенето до Германия - нормалните хора на всеки 3-4 часа спират да пикат,ядат,пушат ,зареждат,пазаруват и др.! До Германия са средно 1800 км. Един ден правиш 900 км.,нощуваш и на втория си където трябва! Да,знам че с ДВГ можеш да идеш и за ден -18- 20 часа без да спираш,но едва ли ще го направи човек ,който има пари да си купи Тесла! С нея ще отиде за 30 часа!

    Коментиран от #27

  • 24 Антиелектрика

    1 4 Отговор

    До коментар #22 от "Да да":

    Стига си ме намесвал в тъпите ти размишления на ниво кроманьонец! Като не съм харесвал електричките, значи съм бил за свещите, пък най-вероятно ще да съм и руснак според теб - боже колко си елементарен само!
  • 25 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Да да":

    Ми, кажи го това на "госта". Него го изобличих в лъжа и той почна да шикалкави и да се прави на интересен. Явно за него е важно да не падне по гръб дори като анонимен списвач в този "треторазряден сайт".

    Иначе точно това е един от проблемите - цялата ви работа на "елките" ви е една такава треторазрядна. Много шум и патардия, а отвъд тях: почти нищо! Бетер, като онези с прайдовете.

    Смешното, и същевременно тъжното е, че всички квичат против фалшивите новини и манипулациите във Фейсбук, а в този случай като надух свирката, че се пишат глупости (макар и в сайт с онази разрядност), и изведнъж станах ненужно педантичен и с психически проблеми. Двойни стандрати нещо, или?
  • 26 сойкаПРИСМЕХУЛКА

    1 4 Отговор
    Ще изминава 1000км. и после трябва да се зарежда няколко часа, така ли? То при това положение ще излезе, че е по-изгодно да се кара на дизел, защото ще се спечелят повече пари, ако се прекара за по-кратко време повече товар, отколкото за по-дълъг период от време да се прекара по-малко товар с електрически тир.

    Коментиран от #43

  • 27 Да ама не

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Да да":

    Такситата карат предимно в града и двигателят е на ниски обороти и почти не се товари. Като имаш предвид че за таксита се вземат не форсирани коли примерно 2.0 от 150 коня тези двигатели са почти вечни. Всяка нова кола ходи на годишно обслужване и ще се изненадаш колко струва то за Тесла, е бая си е!!!!
    Такситата в града често се удрят но за 2 седмици мах. е като нова за Теслата след 6 месеца ако успееш да се оправиш ще черпиш. А не върви да караш такси с олющена боя или изкривен калник.
    Що се отнася до ходенето в Германия там се кара не с 80 а с 180 е с тая скорост разхода скача двойно. От Мюнхен до Франкфурт ако успееш да стигнеш ще те почерпя!!!!!!!!

    Коментиран от #33

  • 28 Ей така

    3 2 Отговор
    Четох четох и не мога да повярвам,че спорите и си доказвате неща, които реално нямат значение ... Кой кого ще убеди, кой прав кой крив .. Привърженик съм на Мъск и това с което се занимава , отдадеността му и вярата, че всичко ще се случи така както го вижда и съм съгласен,че дори и да фалира Тесла той показа на света, ще можеш да имаш бързина, удобство, място, сигурност и да не вредиш на околната среда. Навън станции има навсякъде, бързи бавни, за едно кафе или нощувка ще си получиш километрите да продължиш, а с обръщането на внимание в този сектор, смятам, че скоро ще има и нови батерии, с по-добри характеристики и резултатите ще са повече от достатъчни дори за често пътуващите на дълги разстояния. Фактът,че почти всички марки започнаха да разработват свои модели изцяло на ток е достатъчно показателен, че не смятат Мъск за наивен идиот, и искат и те парче от пая. Аз лично ако трябва да избирам за какво да си дам парите, бих си направил покрива с керемидите на Мъск със соларните панели в тях, бих си купил две три Пауър Уол, за запазване на енергията и една, две Тесли в зависимост от нуждите и ще си плащам само водата :д

    Коментиран от #29, #30, #32

  • 29 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ей така":

    И кой те спира да си дадеш парите за продуктите на Мъск?
  • 30 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "Ей така":

    Всъщност няма да плащаш и вода , щото има машини за извличане от въздуха (ако нямаш сондаж) , които харчат ток колкото една крушка !! А има даже и вятърни без ток !! Та собствения ток всъщност ти дава всичко останало , като почнеш от отопление , охлаждане и всичко друго в жилището , включително вода , а транспорта е бонус !!
    https://greentech.bg/archives/68719
  • 31 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Зорлем":

    Ами бях ти дал няколко "една жена каза" от рода на CNN и то от 2013 (!!!) в коментар 13 , ам не знам що не го харесаха , да не сте рода ??!!

    http://money.cnn.com/2013/05/13/autos/tesla-sales-bmw-mercedes-audi/index.html

    Коментиран от #42

  • 32 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "Ей така":

    А най-важното , даже повече от плащането е , че си независим от "кефа" на монополисти и даже държавата !! Което е най-големия проблем на "противниците" на Мъск и ВЕИ , електрички и тем подобни !!!
  • 33 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Да ама не":

    По-голяма глупост от тая нито съм чувал , нито съм чел !!! Всеки гаражен майстор , да не говорим за истински специалист ще ти каже , че НЯМА НИЩО по-вредно за ДВГ от движение в градски условия с чести спирания , тръгвания и престои и това , че всеки километър в града се равнява на поне 10 при движение с постоянна скорост извън града ( не със 200 естествено ) ! Та не се опитвай да правиш хората на маймуни както ти изнася !!

    Коментиран от #34

  • 34 Да ама не

    1 2 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Защото??????
    Давай гост нека да чуем поредният ти бисер, как като караш една кола на 1500 оборота ще пръснеш главата на двигателят. Как като караш с 50 км в час и ускорява като охлюв скоростната ти кутия не издържа и се пръска на части.
    Имаш ли нещо конкретно да кажеш по въпроса или предпочиташ да си бъркаш в носа и да хвърляш сополени топчета във форума?

    Коментиран от #35, #38, #39

  • 35 Име (като гост):

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Да ама не":

    Е това е или абсолютна липса на знания или откровено тролене. На никое от двете няма смисъл да се отговаря, но ето малко теми за размисъл:

    1 Всяко палене на студен двигател го съсипва повече отколкото изминаване на 50км.

    2 За един километър път, буталото прави няколко хиляди пъти повече ходове на първа, отколкото на пета или която е последната скорост, което го износва. Докато двигателя влезе в температурен режим, износването е по-голямо.

    3 На всеки светофар или кръстовище на което спираш, имаш износване на двигателя без никаква практическа полза от това.Двигателя работи, а не мърдаш и милиметър КПД=0, да не кажа отрицателно. На магистралата се движиш на последна предавка и КПД на системата е близко или равно на максималното. При по-високи скорости, КПД намалява заради въздушното съпротивление.

    4.Всяко потегляне скапва съединителя, а всяко спиране - накладките и дисковете.

    Има и още, но и тези стигат!

    Коментиран от #37

  • 36 гост

    2 0 Отговор
    Ами те и ауди имат от повече от 10г. етрон, но минаваше само 200км, след години смениха водещия инженер и обявиха 400км пробег, а идната година се очаква да пуснат серийна кола с 600км. Явно може, но те не знаят как.
  • 37 Да ама не

    1 1 Отговор

    До коментар #35 от "Име (като гост):":

    1.Таксиджията колко пъти на ден пали СТУДЕН двигател????
    2. Общият брой на оборотите не е толкова важен при нормалните хора щото ползват хубави масла при теб дето не сменяш масло е важно. А Ф1 се чупят през състезание що така колко ли оборота правят преди да сдадът багажа???
    3.Спиране на светофар износвало двигателят, как точно????
    4. Спирането от 50 км/ч плавно износвало накладките, може ама колко????
    Я да видим другото:
    1.На магистрала с 160+ близо до червеният сектор двигателят се чувства супер ???
    2.На баира нагоре планинско и по завоите особенно някой ако застане пред теб се чувства супер???
    3. После надолу спирачките пеят????
    4.Като трябва да изпреварваш бързо и постоянно я форсираш също е супер???
    5.Като си засилен и пред тебе излезе някоя дупка и натиснеш спирачките пак е супер.
    И накрая що не питаш някой таксиджия колко изкарват със смотаните си Дачии или Киа или Фиати в София и що не вземат една Електричка и да си оправят живота??????
  • 38 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Да ама не":

    ЗАЩОТО !!! Лекции от техникум по автотранспорт можеш да намериш на сто места , а ако искаш мога да ти намеря и платени уроци !! И това дето си мислиш , че е "логика" е само собственото ти невежество !!
    Повечето производители на масла препоръчват смяна му на около 10 000 км. или 7500 мили или веднъж годишно за бензинови двигатели и двойно по-малък пробег за дизелови и турбирани бензинови двигатели, но ако се зачетем в дребния шрифт, това е за автомобили които се движат при идеални пътни условия, а градския режим на шофиране вече в не една компания се счита за вид натоварен режим на работа. Три са основните фактори, който оказват влияние върху това колко бързо старее маслото и се променя вискозитета му. Изгорелите и неизгорели работни газове, работната температура и нискотемпературни и високотемпературни отлагания в маслото. Принципно съвременните двигатели са изчислени за работа на по-високи обороти и сравнително постоянни средни натоварвания, което съответства на междуградското шофиране, а за градското шофиране са характерни относително честата промяна на обороти и натоварвания – газови, инерционни и температурни. !!!!! Вреден ли е „празния ход”?
    „Вреден” е малко неточно определение, по-скоро тежко ли е за двигателя градското шофиране. В режима на „празен ход” износване на двигателя не би трябвало да има, натоварванията (газови и инерционни) са минимални и двигателя би трябвало да служи вечно, но се оказва че не е така. За да няма износване на двигателя
  • 39 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Да ама не":

    За да няма износване на двигателя, е необходимо по време на работата му металните повърхости да са отделени една от друга с тънък филм масло, но при работа на „тихи обороти” мазането не е толкова пълноценно, масления слой е тънък и в добавка по-високата температура на маслото по време на „престой” и най-малкото натоварване е способно да отнесе и без това тънкия слой масло. В резултат всички отлагания и дребни метални остатъци от по-високо триене на метал в метал от работата на двигателя отиват в маслото. Цялата тази химическа смес в комбинация с относително високата темепратура на маслото започват да образуват съединение което повече напомня на коктейл от отпадъци на химически завод отколкото на масло. И именно затова престоя по светофарите и в задръствания се счита за тежък за двигателя режим на работа. !!!
    И си правя труда да пиша само защото някой хлапак ще вземе утре да обяснява как в града ДВГ се износвал по-малко , тъпня на квадрат !!

    Коментиран от #40, #41, #44

  • 40 Да ама не

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Оле мале това копи/паст от къде го изкопа и накрая само за да покажеш колко си невеж??????
    Е то няма нужда личи си от километри.

    Маслото задължително се сменя регулярно и нямаш грижи с двигателят в града, качиш ли оборотите обаче което неминуемо се случва извън града кой знае, някои двигатели издържат да ги форсират други сдават багажа. То затова много с бегачки проплакаха а тези с логаните само суперлативи :)))
  • 41 Да ама не

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Ако двигателят ти е 150 коня ти в града рядко го караш да се натовари на мах 100 коня примерно и то рядко. Това е все едно двамата да можеш да вдигнеш 100 килограма от лежанка ама аз да си правя сериики по 50кг. а ти да правиш серии на мах. Да в началото ще изглежда че ти вдигаш много повече докато не пропищиш един ден а аз така мога до безкрай.
  • 42 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    За тези CNN ли става дума:

    https://en.wikipedia.org/wiki/CNN_controversies
  • 43 Да да

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "сойкаПРИСМЕХУЛКА":

    Гений! Ти си гений! Как никой не се сети затова!!! Ако имаше и най-малка представа от товарен транспорт,щеше да знаеш че в Европа няма камион с един шофьор който да измине 1000 км.без пауза от поне 9 часа!Ограничение на скороста 90 км/ч. Максимално време за шофиране 10 часа! Задръстване в Германия (щау) и отиде на 500 км.макс,а ако трябва и да товариш/разтоварваш 400км.! Рекорда ми е бил 830 км.за ден преди пауза (без магнит и нарушения!) и то с далеч под максимално разрешените 40 тона тотал(не че не съм бил и 50т.)! От къде се появявате все експерти! Защо вие се мислите за по-умни от хората с няколко милиарда! И това че на вас нещо не ви се вярва поради ограничен кръгозор,не значи че не се случва!!!
  • 44 Бухахахахахха

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    Оле майко.Пази Боже от такива.Как се задвижва маслената помпа бре Госте?Случайно да се задвижва от колянов вал?Оставям другото да си го осъзнаеш сам.