Last news in Fakti

14 Май, 2018 18:41 28 732 41

Най-здравите малолитражки според TÜV

  • tuv-
  • tüv-
  • класация-
  • рейтинг-
  • надеждност-
  • технически надзор

Субкомпактните модели продължават да се ползват с популярност въпреки настъплението на кросоувърите във всички класове и сегменти. Европейците ги харесват заради малките размери, ниските експлоатационни разходи и достъпността.

Ниска цена обаче не значи непременно компромисно качество. Както показва класацията на германската асоциация за технически надзор TÜV, някои малолитражки са истински еталон за надеждност. Рейтингът е съставен въз основа на статистика за броя на неизправностите, открити при технически прегледи на субкомпактни модели след 2-3, 4-5 и 6-7 години експлоатация.

10. Nissan Micra (2010-2017)


Процент на повредите: възраст 2-3 години - 5.7%; възраст 4-5 години - 12.3%; възраст 6-7 години - 16.7%. Цена на старо в Германия: €1 500-€4 500

9. Kia Rio (2011-2017)


Процент на повредите: възраст 2-3 години - 5.3%; възраст 4-5 години - 9.6%; възраст 6-7 години - 24.2%. Цена на старо в Германия: €2 100-€6 000

8. Ford Fiesta (2008-2017)


Процент на повредите: възраст 2-3 години - 5.3%; възраст 4-5 години - 9.4%; възраст 6-7 години - 14.4%. Цена на старо в Германия: €300-€4 500

7. Suzuki Swift (2010-2017)


Процент на повредите: възраст 2-3 години - 4.9%; възраст 4-5 години - 8.4%; възраст 6-7 години - 16.4%. Цена на старо в Германия: €3 000-€5 500

6. Volkswagen Polo (2009-2017)


Процент на повредите: възраст 2-3 години - 4.8%; възраст 4-5 години - 8.5%; възраст 6-7 години - 12.4%. Цена на старо в Германия: €1 200-€5 900

5. Mini (2006-2014)


Процент на повредите: възраст 2-3 години - 4.8%; възраст 4-5 години - 7.0%; възраст 6-7 години - 11.2%. Цена на старо в Германия: €3 400-€5 500

4. Peugeot 208/207 (2012)


Процент на повредите: възраст 2-3 години - 4.0%; възраст 4-5 години - 14.5%; възраст 6-7 години - 20.7%. Цена на старо в Германия: €2 000-€6 900

3. Toyota Yaris (2011)


Процент на повредите: възраст 2-3 години - 3.6%; възраст 4-5 години - 6.5%; възраст 6-7 години - 10.9%. Цена на старо в Германия: €2 900-€5 000 евро

2. Audi A1 (2010)


Процент на повредите: възраст 2-3 години - 3.0%; възраст 4-5 години - 6.5%; възраст 6-7 години - 10.6%. Цена на старо в Германия: от €8 000

1. Mazda2 (2007-2014)


Процент на повредите: възраст 2-3 години - 2.7%; възраст 4-5 години - 6.3%; възраст 6-7 години - 11.4%. Цена на старо в Германия: €2 000-€3 000


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 да ама не

    53 20 Отговор
    В Mazda 2 електрониката не става за нищо, така че не знам за какво са я сложили

    Коментиран от #3

  • 2 тропле

    71 63 Отговор
    По-здрави двигатели от тези на Хонда няма.

    Коментиран от #16, #20

  • 3 Гала

    15 6 Отговор

    До коментар #1 от "да ама не":

    Бах, как тъй ве!?
  • 4 WF0XX

    40 2 Отговор
    Всички предлагат поне поне 3 двигателя - минимум 1 дизел и минимум 2 бензина. От двата бензина има атмосферен и турбо най малко. За кой от всичките 30 двигателя става въпрос?
  • 5 Шофьор

    50 6 Отговор
    Имаме служебни 107-ци на пежо първите 3 броя ги взехме 2007 г , при този автомобил, ако съпоставите плюсовете и минусите, плюсовете са работодателя минусите за шофйора. Сега след 380 хилки на газ се чудим с колегите как няма проблем с мотора. Оказа се че 107 е пежо а двигателя бил на тойота. 4ЛВ И 70 СТ на 100км. Возия нама екстри няма за комфорт няма да говорим но 4.7 лв на сто.
  • 6 синя трева

    18 32 Отговор
    VW- Polo 2014 е №1 от личен опит, супер автомобил и го препоръчвам на всеки.

    Коментиран от #18, #22

  • 7 Хитрото

    24 9 Отговор
    Опел Корса - 1.4 бенз на газ - 500 000 мотора вече взе да трака и да тори масло - обаче 500 000 на газ - ходова част бетон , поддръжка - 5 лв 10 лв 20 лв жив ташааак къде е в тъпата класация пежо 107 ужас

    Коментиран от #8

  • 8 НОРМАЛНИЯ

    23 14 Отговор

    До коментар #7 от "Хитрото":

    Опела е корава машина наистина непретенциозна и безпроблемна
  • 9 Я.Петров

    8 9 Отговор
    Къде ми е Шкодата?

    Коментиран от #11

  • 10 Баш майстора

    19 1 Отговор
    Струва ми се, че тази статия е за след 5 години, като гледам обявените цени на всеки модел.
  • 11 автоорнитолог

    5 1 Отговор

    До коментар #9 от "Я.Петров":

    Папуняците са в класацията за птици ;)
  • 12 ВАГ

    3 33 Отговор
    Какви са тези черупки ве ?!!! .. кола под 2тона не е кола.
  • 13 ВАГ

    12 45 Отговор
    Ако погледнем по-дъртите 6-7 г класацията става друга ,ВАГаджийките са най-добри за сметка на "НЕчупливите" "японски" кошници.За 10-15г да не говорим ,тогава оставт само немски ,другото за скрап.

    Коментиран от #21

  • 14 Николай

    17 9 Отговор
    Опела е силен до петата година,после изчезва
  • 15 vasik atanasova

    4 31 Отговор
    САМО АУДИ
  • 16 ДДД

    28 3 Отговор

    До коментар #2 от "тропле":

    и ко хонда ДЖАЗ даже я нама в 10
    а тя е от жепязо
  • 17 А БЕ

    12 2 Отговор
    Всичките разбирате колкото магаре от духова музика, а книжка шофьорска едва ли имате ,при тези коментари !?
  • 18 бмв е39

    1 8 Отговор

    До коментар #6 от "синя трева":

    има нещо вярно добре върви слага се газ без проблем относително е здраво,но има един съществен минус предно е и зимата или на мокро не може да се кара кой знае колко бързо не е стабилно иначе за градско каране или смесено става нищо че е по-малко те са по новите генерации ги прават една идея по-голями
  • 19 нереално

    15 2 Отговор
    щом мини е тук спирам да чета..... няма такъв шрот
  • 20 Jack Bauer

    4 9 Отговор

    До коментар #2 от "тропле":

    Има, и това са на Peugeot. Трябваше 207/208 да е на първо място.
  • 21 Пешо

    17 3 Отговор

    До коментар #13 от "ВАГ":

    Когато искам да се посмея,влизам във вашият форум, затова и се регистрирах не че имам" народната кола":))))Искрено се забавлявам с дебилните въпроси които се постват там:))) "Колата изведнъж спря докато си карах към село"?Помогнете какво може да и е станало:))))) ..."колата пуши бяло сутрин,дали е гарнитура на главата?"..".Скъпо лие да се потдържа Таурег,а има ли проблем обикновенна газова да му сложа":))))

    Коментиран от #23

  • 22 фау ве

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "синя трева":

    Зависи с кой двигател, 1.2 бензин е пълна трагедия, 60 к.с., пускаш климатика и колата спира, едвам върви, двигателят си заминава бързо, супер чупливи са.
    Вече 1.4 и дизела са друга бира.
    1,2 е най-големият боклук на фолксваген.
  • 23 фау ве

    7 16 Отговор

    До коментар #21 от "Пешо":

    Пешо, вагените са най-разпространените коли в България и е нормално да има и такива коментари и коментиращи!?
    Във вашия форум само ядрени физици ли сте? Компетентни интелектуалци и гражданчета?
    Факт е, че форума на ФВ е с едни от най-компетентните членове, защото немеца прави нещата "прости" и дуракоустойчиви, много хора си правим колите сами и се гордеем с това!

    Коментиран от #24

  • 24 Пешо

    11 1 Отговор

    До коментар #23 от "фау ве":

    Извинявай ако съм те обидил приятел. Имам патрул...не съм в Нисан форума (не ми е интересен) Членувам в оффроуд форума и вашия,не се засягай сега.... пошегувах се! Съгласи се обаче ,че новите WV не са ОК. Признавам ,че голф 2 е може би един от най–здравите,непретенциозни и дуракоустойчиви автомобили.

    Коментиран от #28

  • 25 Гост

    4 3 Отговор
    Класацията не ми изглежда достоверна! В този клас най-добре продаваните коли са тези на Фиат! 500,Panda,Punto с двигатели 1.2/1.4 бензин и 1.3 дизел! Към гамата има и други мултиеър оферти,но тези са масови и широко разпространени! От към качество на возия и изделия са пълна трагедия! Боклуци от висша степен,но пък двигателите се държат прилично и фирмите ги предпочитат заради добрата цена и ниската подръжка!
  • 26 СССР

    2 3 Отговор
    ПЛАСТМАСАРНИЦИ!!!!

    ВСИЧКО ЗА СКРАП!
  • 27 Емо Volvoto

    2 3 Отговор
    Пропуснали са най-здравите,а именно Volvo & Honda !!!

    Коментиран от #29

  • 28 Радко

    3 7 Отговор

    До коментар #24 от "Пешо":

    И като имаш ПАТРОЛ (поне така си мисля, че се пише) трябва да обичаме нисан ли??
    Имам Пасат 7, 2012. Широка е, за пътуване е супер лека и икономична. DSG то се справя перфектно, адаптивна скоростна кутия, ако не си чувал..
    Та дай като си плакнеш устата с това, което ти е кисело защото го нямаш да е малко по-смирено! И като генерализираш марка поне бъди потребител на същата с кола от магазина, а не милионник, че да ти четем глупостите.
    Дай сега да чуя защо трябва да имам ПАТРОЛ??
    Разкод, скоростна кутия, комфорт??
    дай довод, освен, че бръмчи на варел какво друго??
  • 29 Ервин

    1 6 Отговор

    До коментар #27 от "Емо Volvoto":

    Абе, бива да сте неадекватни ама то това не е нормално.
    Къде видя Volvo малолитражка бе тУпак??
    Къде буташ Хонда къде не и е мястото??
    Да не сме провинция на Тайпе, че трябва хонди да караме??

    Коментиран от #30

  • 30 Перник

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "Ервин":

    Хаха, хал-хабер си нямаш от Хонда и от Тайпе, хаха!
  • 31 Пораснал

    2 0 Отговор
    Е, добре де! Аман вече, знаем че японската надежност доминира! Стига сте ни пробутвали тези статии.

    Коментиран от #32

  • 32 ВАГ

    2 7 Отговор

    До коментар #31 от "Пораснал":

    Японската надежност е един мит . "Японските коли не са нито японски нито надежни.Класацията е показана до 3тата година ,виж процентите за 6-7г (тези които интерисуват масата българи).

    Коментиран от #34

  • 33 ВАГ

    1 4 Отговор
    Факти ,дайте класации за красиви и елегантни коли ,после и за грозотии.
  • 34 Перник

    7 1 Отговор

    До коментар #32 от "ВАГ":

    Кои статистики да гледаме бе приятел? Щатските сигурно от 20 г. все японки са победители във всеки сегмент и километри! Дето се вика в топ 10 - 8 японеца! За надеждните двигатели - същата работа. В европа малко са по-изравнени силите, само автомонтьорите и хората карали различни марки си знаят! Защо се пъниш да ни налагаш мнението си, незнам!

    Коментиран от #35

  • 35 ВАГ

    3 5 Отговор

    До коментар #34 от "Перник":

    Какви японци веее , я попрочети малко па тогава налагай мнение. Тойотата е японска колкото и Форда е американски .Тва ,че имаш некъв изгнил "японски" кошник не означава ,че са свестни коли.
    Като си купиш кола направена в Токио,Осака,Хирошима,Нагасаки и т,н, тогава я хвали .

    Коментиран от #36

  • 36 Перник

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "ВАГ":

    Не на луната са правени японките, и какво общо има това с прословутата им надежност, хахаха?! Япония има само над 5000 ?? завода извън границите си, но въпреки всичко като цяло произвежда най-качествените продукти в света, а като себестойност е непостижима за половин западна европа, барабар с Германия! И тук някакъв балък ни убеждава в глупостта си и простоватото си мислене, страшна работа..

    Коментиран от #37

  • 37 ВАГ

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Перник":

    Аве карай си маздичката или тойотката като тарикат ,аз ще си карам аудито 2 тона като балък и тва е.
  • 38 DennisFen

    0 1 Отговор
    КТП мачтовые, КТП КОМПЛЕКТНЫЕ ТРАНСФОРМАТОРНЫЕ ПОДСТАНЦИИ москва, Производство ктп москва, а также многое другое Вы найдете на нашем специализированном сайте:https://sviloguzov.ru/ - Добро пожаловать!
  • 39 DennisFen

    0 1 Отговор
    Пункт секционирования столбовой псс-10 реклоузер, КТП КОМПЛЕКТНЫЕ ТРАНСФОРМАТОРНЫЕ ПОДСТАНЦИИ москва, Производство ктп москва, а также многое другое Вы найдете на: http://sviloguzov.ru/ - Добро пожаловать!
  • 40 RaymondHew

    0 1 Отговор
    трансформаторная подстанция 10 кв
  • 41 Anthonyfer

    0 1 Отговор
    https://kwork.ru/categories/seo?ref=345724