16 Май, 2018 13:02 6 687 17

Американци обещават неземна возия

  • clearmotion-
  • окачване

Масачузетската компания ClearMotion обяви, че от догодина започва серийното производство на електронна система за проактивно окачване, която не просто променя характеристиките на амортисьорите, а и управлява позицията на всяко колело поотделно спрямо пътя в зависимост от предстоящите неравности.

Видео от изпитанията на BMW 5er, заснето на изпитателен полигон, показва как колата се накланя много по-слабо в завой, не "подскача" по неравностите и ги филтрира почти напълно. Според шефа на ClearMotion Шах Авадхани това е най-ефективната и бързодействаща система за проактивно окачване в света.

През 2013 г. подобна разработка с името Magic Body Control представи Mercedes-Benz. Немската система работи с хидравлични цилиндри, свързани с мощна помпа. Те променят положението на горната опора на амортисьора в съответствие с данните от видеокамера, която следи релефа на пътната настилка. Технологията обаче не се справя с бързо редуващи се неравности, не работи особено ефективно при високи скорости и "ослепява" в тъмното.

Разработката на ClearMotion претендира за повече технологичност. Може да се монтира на всеки автомобил без особени модификации, а цялата хидравлика е събрана в компактен корпус, прикрепен към самия амортисьор. Вътре в модула има хидравличен клапан, контролер и малко моторче, което задвижва помпата. Тя пълни амортисьора с масло и регулира позицията на колелото спрямо пътя.

ClearMotion обаче също си има недостатъци. Електрониката не се управлява от камери, които следят пътната настилка, а от изключително точни карти в облачно хранилище. Те обаче са крайно малко, а неравностите имат свойството да се появяват и изчезват. Освен това е нужен постоянен широколентов достъп до интернет.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 асфалта само го миришем

    37 7 Отговор
    Да заповядат в Гербестан да се повозят по дупките на Бойко и ще разберат, че нищо не са направили !

    Коментиран от #8, #11

  • 2 ЮТУБ

    25 4 Отговор
    Дано да е реалност а не компютърен монтаж че се наслушахме и нагледахме на флагмани който 20години копираха возията на Ситроен С5
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 WRC Suspension

    4 0 Отговор
    Няма нужда от интернет и карти, последното поколение WRC коли вече им се наслаждават амортисьорите.
  • 5 282

    24 1 Отговор
    Точните карти на дупките в България ще заеме целият ресурс на облачното им хранилище.
  • 6 Българина

    6 3 Отговор
    Простотии....предлагам ел кола с пробег 2000 км, проблемът е че е едноместна заради батерията и ще пътувате винаги сами без багаж а времето за зареждане е колко времето за пътуване..... Малки неудобства! Защо произвеждат неизползваеми неща.....
  • 7 Русофил

    3 2 Отговор
    Е, и? Преди няколко седмици руснаците показаха, че са измислили най-добрата кола! Е, само на компютърна графика...
  • 8 Бреей бреей

    8 7 Отговор

    До коментар #1 от "асфалта само го миришем":

    Ей колко си прав,преди Бойко никои не бе виждал дупка,дори пукнатина в асфалта.Велик мозък си.Гении на мисълта.
  • 9 вижся

    6 1 Отговор
    а ние даваме 1 година гаранция че ще ги счупим до смяна на свинетката
  • 10 Капиталист

    8 1 Отговор
    Не мислите като бизнесмени. Прочетохте ли внимателно - "облачна услуга"? Това означава абонамент. Шариш кинтте и имаш возия, пропуснеш вноската - амортисьорите стават 100% твърдост, т.е. имаш си каруца.
    Иначе е прав писалия по-горе Ситроен въведоха "проста" аналогова система за регулиране на окачването още през 70-те години.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Гост

    1 3 Отговор

    До коментар #11 от "ПЕЕВ":

    Той идва от Мрънканистан !! Няма значение кой какво прави , важното е да има специалисти като него и да мърморят и да се чуди от къде да намери някакъв недостатък!
  • 13 гост

    4 1 Отговор
    Това е старо на поне 20 години , японска разработка казва се "Гепард" , май на Нисан беше не помня точно.
  • 14 Иоуееееее

    4 1 Отговор
    И в традициите на бъмъвъ, ще струват по 10 иляди лева бройката и ще се чупят на 7 месеца и половина.
  • 15 Пацо

    5 0 Отговор
    Тук дупките напролет никнат като гъби, после се лопатосват по бързата процедура а наесен се появяват отново но на друго място. Изненадааа!
  • 16 Bot

    1 0 Отговор
    Преди 20-ина години компанията за акустика Bose беще патентовала електрическо окачване, което поглъща всякакви неравности, има клипчета в youtube с едни стари Лексуси. Лудница е. Ама нещо се отказаха заради теглото.

    Коментиран от #17

  • 17 332332332

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Bot":

    Тегло, цена, шум, разход на електроенергия в киловати