Масачузетската компания ClearMotion обяви, че от догодина започва серийното производство на електронна система за проактивно окачване, която не просто променя характеристиките на амортисьорите, а и управлява позицията на всяко колело поотделно спрямо пътя в зависимост от предстоящите неравности.
Видео от изпитанията на BMW 5er, заснето на изпитателен полигон, показва как колата се накланя много по-слабо в завой, не "подскача" по неравностите и ги филтрира почти напълно. Според шефа на ClearMotion Шах Авадхани това е най-ефективната и бързодействаща система за проактивно окачване в света.
През 2013 г. подобна разработка с името Magic Body Control представи Mercedes-Benz. Немската система работи с хидравлични цилиндри, свързани с мощна помпа. Те променят положението на горната опора на амортисьора в съответствие с данните от видеокамера, която следи релефа на пътната настилка. Технологията обаче не се справя с бързо редуващи се неравности, не работи особено ефективно при високи скорости и "ослепява" в тъмното.
Разработката на ClearMotion претендира за повече технологичност. Може да се монтира на всеки автомобил без особени модификации, а цялата хидравлика е събрана в компактен корпус, прикрепен към самия амортисьор. Вътре в модула има хидравличен клапан, контролер и малко моторче, което задвижва помпата. Тя пълни амортисьора с масло и регулира позицията на колелото спрямо пътя.
ClearMotion обаче също си има недостатъци. Електрониката не се управлява от камери, които следят пътната настилка, а от изключително точни карти в облачно хранилище. Те обаче са крайно малко, а неравностите имат свойството да се появяват и изчезват. Освен това е нужен постоянен широколентов достъп до интернет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 асфалта само го миришем
Коментиран от #8, #11
13:06 16.05.2018
2 ЮТУБ
13:09 16.05.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 WRC Suspension
13:20 16.05.2018
5 282
13:31 16.05.2018
6 Българина
13:32 16.05.2018
7 Русофил
13:58 16.05.2018
8 Бреей бреей
До коментар #1 от "асфалта само го миришем":
Ей колко си прав,преди Бойко никои не бе виждал дупка,дори пукнатина в асфалта.Велик мозък си.Гении на мисълта.14:12 16.05.2018
9 вижся
14:13 16.05.2018
10 Капиталист
Иначе е прав писалия по-горе Ситроен въведоха "проста" аналогова система за регулиране на окачването още през 70-те години.
14:51 16.05.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Гост
До коментар #11 от "ПЕЕВ":
Той идва от Мрънканистан !! Няма значение кой какво прави , важното е да има специалисти като него и да мърморят и да се чуди от къде да намери някакъв недостатък!17:12 16.05.2018
13 гост
17:47 16.05.2018
14 Иоуееееее
18:20 16.05.2018
15 Пацо
21:32 16.05.2018
16 Bot
Коментиран от #17
22:29 17.05.2018
17 332332332
До коментар #16 от "Bot":
Тегло, цена, шум, разход на електроенергия в киловати15:51 18.05.2018