Тествахме новото BMW X2

21 Май, 2018 13:46
24 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 10327
Автор: Радослав Славчев

Ако се върнем десет години назад ще си спомним, че именно баварците пуснаха първият модел от т.нар. SAC клас. Съкращението се дешифрира като Sports Activity Coupe, а първото такова спортно купе с повишена проходимост беше Х6. Доста по-късно BMW представи и умаления му вариант, носещ индекса Х4, а сега на бял свят се появи и най-малкия представител Х2. Именно новата Х2-ка изпробвахме в един продължителен тест драйв, впечатленията си от който ви представяме сега.

Екстериор


Х2 се прави на базата на един от бестселърите на марката Х1. Въпреки че е с по-голям индекс от Х1 и е по-нов, моделът Х2 е по-нисък и по-къс. Междуосието обаче е абсолютно същото. Тестваният от нас автомобил беше в новия за марката златист цвят, който отлично подчертава купе-гените на автомобила. Задната част на Х2 обаче не е издължена, каквато е тя при по-големите му "братя", но въпреки това задното стъкло е полегато.

Външният вид впечатлява и с ефектната С-колона, която е украсена с логото на марката в стила на култовите модели от миналото BMW 2000 CS и 3,0 CSL. Като цяло, подобно на останалите модели на марката с четни номера, новото Х2 е по-дизайнерско, по-спортно и прилича по-скоро на леко повдигнат екстравагантен хечбек, отколкото на високопроходимо купе. Последната отличителна черта на автомобила е пакетът M Sport Х, който се предлага за първи път при Х2 и се характеризира със занижен клиренс и с пластмасов защитен обвес. Интересно е да се отбележи, че размерът на накрайниците на ауспуха е същият, какъвто е и на Х6 М.

Интериор


Докато външният вид е доста различен от този на Х1, то интериорът е много сходен. Само, че е доста по-ярък. Като опция се предлага голям 8.8-инчов екран, който вече е сензорен, а тапицираните с алкантара седалки са обшити с декоративни жълти конци. Задните седалки могат да се регулират и по дължина, а въпреки купеобразната структура на Х2 мястото отзад е повече от достатъчно. Намалените габарити обаче са оказали влияние на товарното пространство. Багажникът е малък. Обемът му е 470 литра, като за сравнение ще кажем, че при Х1 той е 505 литра.

Друго, което прави впечатление в салона на Х2 е подчертано завъртяната към водача централна конзола. Уредите са информативни и са сходни с повечето от моделите на баварците. Различен е скоростният лост, който в случая е механичен, а не електронен, както при Х4 и Х6, например. Останалото, свързано със салона на колата, на което трябва да наблегнем, е добре познатото ни прецизно немско качество на материалите, както и на самата сглобка.

Двигател и ходови характеристики


Моделът се предлага с два бензинови и два дизелови агрегати, като сред тях има и такива с три цилиндъра. По-евтините модификации са само с предно предаване, но тестваният от нас автомобил разполагаше с най-мощният дизелов двигател и с фирмената 4х4 система. BMW xDrive25d определено е най-добрата модификация. Много мощ (231 к.с.), осемстепенна автоматична скоростна кутия и предаване на въртящия момент и към четирите колела. Разходът на гориво е под шест литра на сто километра пробег.

Що се отнася до возия и управление, то Х2 се характеризира с твърдо окачване и с доста директен волан. Колата уверено влиза в завои, а при режим Sport държи и доста по-високи обороти. Максималният въртящ момент е 400 Нм, като хубавото е, че те са налични още при 1 750 об/мин. Самият дизелов мотор е шумен, но вътре в салона не се чува. Вибрациите му обаче не са големи. Заради сравнително късото междуосие колата не е стабилна като Х6, например, но това важи за скорости над 160 км/ч.

Цена