Last news in Fakti

7 Юни, 2018 14:30 34 833 66

Audi патентова революционен двигател

  • audi-
  • патент-
  • двг

В американското патентно ведомство е подадена заявка за регистрация на нов тип двигател с вътрешно горене. Като автор на изобретението е посочен Маркус Щрьомер, а подател е Audi AG.

Новият агрегат работи по познатите принципи на моторите с вътрешно горене, но има цилиндри с различна големина, разделени в две групи с общ блок. Това на практика означава, че два двигателя са обединени в един, но могат да работят както съвместно, така и поотделно в зависимост от моментните нужди от мощност.

Технологията има доста сходства със системите за изключване на част от цилиндрите, но обещава много по-висок коефициент на полезно действие, тъй като за разлика от тях деактивира напълно половината двигател вместо просто да прекъсва подаването на гориво и искра, а буталата в "почиващите" цилиндри да продължават да се движат като мъртво тегло с всички произтичащи от това загуби.

Двете групи бутала с различни размери въртят два отделни колянови вала. Революционното в патента е именно механизмът, който синхронизира работата им. Той позволява да се използва само необходимата в конкретния момент кубатура.

В режими на слаби натоварвания могат да работят само два цилиндъра по 500 см3 всеки. При нужда от повече мощност се включва по-големият чифт от по 750 см3, а когато се налага, може да се мобилизира потенциалът на целия работен обем от 2.5 литра. В комбинация с новите 48-волтови системи на Audi и навлизащите електрически компресори технологията може да осигури изключителна гъвкавост и значително намаляване на разхода на гориво.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гсдг

    52 50 Отговор
    ....ама не работи

    Коментиран от #63

  • 2 Японеца

    110 37 Отговор
    Другари това е наша Кремълска разработка нали ?

    Коментиран от #31, #60

  • 3 Санде

    65 32 Отговор
    До ГСДГ

    Твоя ,,Москвич" нали работи. Дурак!
  • 4 KOPA

    70 19 Отговор
    Това, като се строши след 15 години, не ми се мисли, колко пари ще трябва да даваме за ремонт,шлайфане глави и тн.Тъй, като ние винаги ги правиме старите лрупеле от европа, точно като го купиме,ще се строши,после една торба пари за ремонт,заеми,понеже ги нямаме,почваме да робуваме на купчина желязо,ядове нерви и тн.Света ги изхвърля,ние бедните им ги взимаме,та даже и пари им даваме и после се почват ядовете и мизерията ни.

    Коментиран от #6, #9, #19, #22

  • 5 хгхсд

    87 28 Отговор
    Какви уникални глупости се измислят за да повишат КПД на ДВГ от 38 на 39 %.

    А електромотора си е стандартно с над 90%.

    Коментиран от #7, #15, #16, #17

  • 6 до KOPA

    34 21 Отговор

    До коментар #4 от "KOPA":

    Тебе кво ти дреме - карай си Мускала и не се коси ;)
  • 7 Roland Berger Consultant

    7 15 Отговор

    До коментар #5 от "хгхсд":

    Много ги разбираш ;)
  • 8 Иии

    28 29 Отговор
    Жалко, че все още се инвестират безобразни пари за технология, която е на изчезване. А немците като толкова си обичат двигателите, защо ги патентоват при конкурентите им в САЩ? Очевидно, че всеки иска да гълта от страната с най-силна икономика, а в същото време продължават да я плюят.

    Коментиран от #18

  • 9 Гост

    16 5 Отговор

    До коментар #4 от "KOPA":

    На практика системата не се различава от стандартно двг. Логиката при какви условия ще се задействат големите цилиндри е програмирана. Ако нещо там не е наред сменяш компютъра. От механичната гледна точка, новото е куплиращия механизъм между двата колянови вала - не би трябвало да е чак толков сложно и крайният продукт би трябвало да позволява някаква ремонтопригодност/подмяна на този механизъм.

    Коментиран от #10

  • 10 Гениално просто

    39 13 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Гениалните открития се базират на опростяване на работещ механизъм, а не на усложняването му. Разбира се че могат да се направят автомобили с 4 ,5 дори 15 двигателя като първия почне от 50 кубика, А последният е 500 като всеки от тях се включва по определен алгоритъм. Днешните технологии позволяват, но въпросът е какъв е смисъла?

    Електромобилите са конструктивно много по-прости, а единственият им недостатък е цената. Ако бяха хвърлили всичките тези пари в разработка на нови батерии и масовото им производство преди 10 години, вече щяхме да сме стигнали етапът, който всички автомобилни производители очакват през 2025 година. Според тях тогава един киловатчас батерии ще струва 65 долара, а електромобилите ще са по-евтини от буталните автомобили, дори без субсидии.

    За разлика от двигателите, батериите могат да се използват в почти всички сфери на техниката и енергетиката, и ще е стимул за технологичен напредък във всички сфери. Разработката на нови двигатели само спъва този прогрес.
  • 11 Расулюлах

    32 7 Отговор
    Аиде нема нужда един осмак с турбо и на метан и разхода нема се усеща и нема да замърсява
  • 12 МИТо

    57 5 Отговор
    Че то варбурга е с три различни бутала че като правиш ремонт купуваваш само 1 бутало...и хвъляш едно.Тогава е имало Инженери а сега само мошенници !

    Коментиран от #14

  • 13 вес

    17 2 Отговор
    Борда на директорите отчита изхарчени пари пред инвеститорите и едновременно правят PR.
  • 14 123

    13 11 Отговор

    До коментар #12 от "МИТо":

    Ми що не караш Вартбург тогава?
  • 15 Хихих

    17 14 Отговор

    До коментар #5 от "хгхсд":

    Може и на 37% КПД да го смъкнат но едно е факт-1200км с едно зареждане,зарежда се за 5 мин.,не гледам прогноза за времето и откъде духа вятър като тръгна някъде.Дреме ми за ускорението както някой ще започне да изтъква.

    Коментиран от #49

  • 16 КПД

    17 4 Отговор

    До коментар #5 от "хгхсд":

    Не може да сравняваш ел двигател с ДВГ понеже те сами нищо не правят сравнява се КПД на цялата кола.
    За ел. колата губиш КВЧ при зареждане, от загряване на батерията ако е студено за затопляне, губи се енергия дори и без да правиш нищо и т.н.

    Коментиран от #23

  • 17 Цл500

    15 5 Отговор

    До коментар #5 от "хгхсд":

    Абе лисане а тока да не се произвежда в багажника бе? Знаеш ли колко е кпд на ТЕЦ-а и колко се губи при преноса? Реалното кпд на електромобила е към 20, иначе на електромотора само е над 95
  • 18 2399

    22 1 Отговор

    До коментар #8 от "Иии":

    В САЩ се намира международното патентно ведомство
  • 19 onq bez konq

    21 4 Отговор

    До коментар #4 от "KOPA":

    И понеже сме мизерници в БГ какво - да спрат да си развиват технологиите, за да може ние да ги ремонтираме без пари?! :D Най обичам като почнем да псуваме инженерите, че са сложили електроника, щот тя може да се скапе след 20 години. Ми тогава да си караме руските гениални инженерни постижения, да си ги ремонтираме и да си ги държим по четвърт век... Технологията се развива, а ние все още живеем в миналия век и ревем как "едно време" колите бяха истински, а сега са боклуци.
    Та, след 15 години, който не иска да ремонтира сложни и скъпи двигатели, да не си купува Ауди/BMW/Мерцедес. Винаги ще има евтини коли с прости мотори, които ще бъдат лесни за ремонт. Но не става - щот всеки гъзар иска да кара нещо "премиум".. И за това ще дава кинти за ремонти.
  • 20 Антиелектрика

    19 9 Отговор
    Обичайния електрофил, с обичайните си тролски лъжи, с обичайно многото никове!
    КПД на миксерите било 90%. Пък КПД на батериите интересно колко е? Като го оставиш една седмица на -10 градуса, дали ще намериш някое КПД да се мота из батерията, а?
    Ама нали имат кристални топки и знаят, че някой щял да измисли нещо.

    Коментиран от #24

  • 21 Патриот

    8 3 Отговор
    Крайслер отдавна имат разработен двигател, който ни малки натоварвания "изключва" повчето цилиндри.
    Не е нщо ново.
    Друг е въпроса дали ще тръгне в производство и т.н.
    Вземете за пример Ванкеловият двигател - огромно КПД спрямо стандартен двигател, но колко ли автомобилни производители го ползват.

    Коментиран от #56

  • 22 Иван

    8 5 Отговор

    До коментар #4 от "KOPA":

    Ти в 80-те години ли живееш?
    Това не е Москвич или Жигула, че да шлайфаш глави на всеки 50 хил.
    Моторите издържат по на 500 хил при добра подръжка.

    Идеята е даже много логична и хитра.
  • 23 Да ама не

    6 1 Отговор

    До коментар #16 от "КПД":

    В статията се говори за двигател, а не за цяла система. По тази логика трябва да говорим за КПД на транспорта и зареждането на горивото от колонките!

    Освен това, има разлика при КПД на ДВГ и електродвигател. По принцип КПД се дава за номиналната им мощност. На практика обаче, Това е мощността само при ускорение или при движение с максимална скорост, което е много далеч от реалният разход. При движение с по-малка мощност, КПД на целият силов тракт (батерия, инвертор, двигател) при електромобилите се увеличава, защото има минимални загуби отделени във вид на топлина. При двигателите с вътрешно горене е точно обратното. При по-малка мощност и КПД е по-лошо отколкото при номинално натоварване.

    Коментиран от #44, #57

  • 24 Тоз пък

    15 3 Отговор

    До коментар #20 от "Антиелектрика":

    Абе и аз недолюбвам електричките, ама ти вече почваш да ме дразниш! Какво общо има саморазряда на батерията с КПД на двигатела? И какво ме грее мен че КПД на електрически нагревател е 99,9%, а на климатика е много по-малко? На мен ми е по-евтино да карам на метан с 30% КПД, пък нека КПД на електромоторите да е 95%

    Коментиран от #26, #58

  • 25 ПЕШЕВ

    10 4 Отговор
    ААА,НЕ Е КРЕМЪЛСКА.РУСНАЦИТЕ С ТАКИВА НИЗКО ТЕХНОЛОГИЧНИ ГЛУПОСТИ НЕ СЕ ЗАНИМАВАТ. ВИЖ,МОСКВИЧА Е ДРУГА РАБОТА,А ЗА ЗАЗ КАТА ДА НЕ ГОВОРИМ

    Коментиран от #61

  • 26 Антиелектрика

    7 2 Отговор

    До коментар #24 от "Тоз пък":

    Тъй ли?
    Я пак прочети какво съм написал и какво си написал ти. Ако откриеш разлики в това, което сме писали двамата, ела ми се обади!
    Първо се чети, после се дразни.
    Цялата идея за КПД на миксерите е, че се преекспонира. Това КПД важи само за тролеи и влакове, но не и за електромобили, които имат батерии и инвертори.

    Коментиран от #27

  • 27 Тоз пък

    4 5 Отговор

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    А колко е КПД на батерията и инвертора?

    Не беше ли над 95% общо?

    Коментиран от #33, #59

  • 28 ГощЮ Делкото

    10 0 Отговор
    Наче-е, другари, бай ви Гошю Делкото да ви каже, другата седмица отварям фабрика за мотори, трябва ми конструктор с опит и бях притеснен, че няма да намеря, но по коментарите разбирам, че в България има много специалисти и ще правим конкурс.
  • 29 ОФФФФ

    4 1 Отговор
    ееееее ГОЛВМА революция. открили топлата вода. сякаш не сме чували за американските мотори ,,ХЕМИ,,
  • 30 Шофьор

    13 3 Отговор
    Брей голямо откритие. Като бях ученик на времето преди 30 г нещо подобно ми се падна на изпита по ДВГ, трябваше на теория пред 3- ма да разкажа как руски трактор чрез центробежен регулатор на ГНП дели храненето на цилиндрите при ниски обороти. Тогава електроника не съществуваше по машините освен релета за зареждане на акумулатора. Механиката е грубо но надеждно постижение. Електрониката е нежна капризна зависима и проблемна екстра.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 някой

    6 0 Отговор
    Цялото това усложняване на ДВГ беше логично да се направи преди 10-20год., това просто са скрити козове които се вадят от ръкава. Защото започва началото на края на ДВГ и парите за тайните разработки, трябва да се възвръщат. Много по удачно е в града и задръстванията, да работи електрически двигател, който с това тръгни/спри да рекуперира голяма част от енргията, ДВГ да се включва извънградско или над 100км/ч примерно.
  • 33 Антиелектрика

    9 2 Отговор

    До коментар #27 от "Тоз пък":

    Дадох пример. Коефициент на полезно действие какво е според теб?
    Зареждаш батерията на 100%, оставяш я за седмица и тя се е разредила - т.е. влагаш количество енергия и може да ползваш половината енергия от нея след седмица.
    Разрядът на батерията играе ключова роля за определяне КПД на батерията, защото определението е такова:
    "Коефициентът на полезно действие (КПД) е характеристика, която отразява ефикасността на система, служеща за преобразуване на енергия. Определя се като съотношението между изходящата полезна енергия и енергията, подадена към системата."

    Сега се надявам да си ме разбрал.

    Коментиран от #34

  • 34 Понеже

    5 4 Отговор

    До коментар #33 от "Антиелектрика":

    виждам не си просто момче. Кажи ми сега ти колата си като я заредиш след една седмица ли я караш или си я караш всеки ден?

    Коментиран от #37

  • 35 vasik atanasova

    3 4 Отговор
    САМО АУДИ
  • 36 Премете

    3 4 Отговор
    факта. Колите ще са електрически и автономни. Само по този начин ще има малко жертви на катастрофи и чист въздух

    Коментиран от #38

  • 37 Антиелектрика

    8 1 Отговор

    До коментар #34 от "Понеже":

    Искаш да кажеш, че не се случва никога да не си караш колата след седмица? Не казвам, че е ежедневие, но човек като ходи в командировки или на почивка със самолет, се случва дори повече от седмица да не си кара колата, пък резервоара му да е пълен.

    Коментиран от #39

  • 38 Антиелектрика

    8 3 Отговор

    До коментар #36 от "Премете":

    Чистия въздух е само в сънищата на елекрофилите.
    Чист въздух може да има и единствено ако се гори водород, но това няма как да стане скоро.
    Пък батериите са толкова еко, колкото е безопасно да дишаш въздух от завода около Никопол.
  • 39 Тоз пък

    6 6 Отговор

    До коментар #37 от "Антиелектрика":

    Как беше:

    Обичайния АНТИ електрофил, с обичайните си тролски лъжи!

    Най-големият саморазряд беше в първите модели, но дори тогава, беше 1% дневно.

    Модел 3, според EPA, има саморазряд под 4% месечно. Пада се по един процент на седмица, доста различно от половината батерия както твърдиш.

    Коментиран от #40, #41

  • 40 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #39 от "Тоз пък":

    Тролски лъжи викаш, дай линк тогава да видим кой лъже.
    И гледай тези проценти да са на -10 градуса, както бях писал.
    Като ще коментираш някой, чети до край!
    Ако отидеш на ски в Австрия, например за 10 дни, 1,5% ли ще ти е паднала батерията на миксера при -10 градуса през нощта?
    Май ще е далеч от 90% КПД за което тръбиш, а?
  • 41 Антиелектрика

    7 4 Отговор

    До коментар #39 от "Тоз пък":

    Всъщност недей - сам се издаде кой си.
    Публикувано във факти.бг: "Абе и аз недолюбвам електричките,"
    Публикувано във факти.бг: "Как беше:
    Обичайния АНТИ електрофил, с обичайните си тролски лъжи!"

    Не вярвах, че ще паднеш толкова ниско. Явно заболяването ти се е влошило - започна да пишеш с по над 3 различни ника в тема.
    Моля те, консултирай се спешно с лекар!
  • 42 Ммммммчии

    3 0 Отговор
    Те тва е истъкват се че да им текат лигите още на амуди (ауди) фенчетата .....
  • 43 цоле

    2 3 Отговор
    нищо ново ДВГ
  • 44 333

    16 0 Отговор

    До коментар #23 от "Да ама не":

    При малко натоварване електромотора също не работи с максимално КПД. Същото важи и за инверторите, особено, когато става дума за инвертори, които работят с ток от порядъка на 1300А.
    Това, че комбинираното КПД на батерии/инвертор е 95% е някакъв виц. Инвертор с над 85% КПД не съм виждал. Отделно при батериите също има значение как се зареждат. Суперчарджърите не са чак толкова ефективни.
    Освен това, батериите тежат много. Един малък градски автомобил с батерии тежи колкото един нормален семеен седан или комби. А рекуперацията при спиране също не е от най-ефективните.
    Отвори един сайт за планиране на маршрут с електромобил и ще видиш, че за 2000км трябва да зареждаш 13 пъти с P100D, и то със средна скорост под 100км/ч. За да стане адекватно това нещо, трябва капацитета на батериите да се вдигне 3, 4 пъти.
    Не съм против електрическите коли и бих карал нещо като Twizy дори, ама в града. За извън града искам 400, 500км с магистрална скорост автономия. Ако спирам на 250км да зареждам по един час на третия път ще и драсна клечката на тая кола.
  • 45 бат мишо

    3 2 Отговор
    на теория е много хубава идеята ОБАЧЕ на практика
    коляновите валове тука и съединителя им ще са консуматив
    големите цилиндри кът ИЗРЕВЪТ и кът повлекът по малките и ще гледаш кол вал крив кът макарон
    аз тъй го гледах кът на редовия ми 5 так м20 б 25 2 шя зилиндъра не бачкаха добре от кабели
    а за ремонта ви е ясно колко ще е простичък на нещо такова
    тряят 2 ОТДЕЛНИ МАЗИЛНИ СИСТЕМИ малка и голяма
    и кът бачкат заедно малкия и големия мотор
    малкия КЪК ТОЧНО ще насмогва с мазането - говоря големия кът влезе в лютеницата -
    малкия ще е на таратор
    мноо хубава идея ама такъви един ДВГ ще има неимоверно кратък живот НА ПРАКТИКА нищо че на теория е обратното
    нъл я знаете разликата между де факто и де юре
  • 46 бат мишо

    5 3 Отговор
    с тес иликтрики нъл ви е ясно че
    1 кът стане - 30 градуса в най свинското сте ПЕШЕХОДЦИ ама СИГУРАЦИЯ
    2 ще почне едно голямо крадене на акумулатори
    което и сега е в бум както батерията струва 10-30 лв
    ам кът стане 1 батерия 15000
    А КО ВИКАШ
    3 при най малкото късо или лоша връзка - на транцистор крушка КОТО И ДА Е
    артисваш на пътя И НЯМА ПОТЕГЛЯНЕ до отстраняване лапачката на ток
    4 кът стане плюс 40 нъл знаете че пуснете ли климата
    пробега ви става 4 метра и 33 см
    по наще пътища и условия и разтракването на връзките и кражбите на батерии няма да са никак редки
    5 туй не съм сигурен ,просто кът механик от 1987 от автотехникум си мисля - при евентуален удар КЪВтО И ДА Е
    не води ли до късо отразяващо се до голямата батерия ....
    но за тва повече кът разчикрантя поне една такъва електрика
    още не ми е падала в ръце
  • 47 бат мишо

    3 1 Отговор
    ПС
    сигурация съм обаче че какъвто и пробет да сочат парното,климата, мазането , и късите съединения или лоши връзки му такоат мамката на пробега
    държенето на ток няма как да не падне след 100 цикъла
    поне ако батериите са от тая галактика производство
  • 48 баш немайстор

    3 1 Отговор
    Това изобретение ще е като големия им боклук скоростна кутия DSG, работи до 5-та 6-та година и оттам нататък хвърляш по една торба пари за ремонти и обслужване.
  • 49 Да да

    5 5 Отговор

    До коментар #15 от "Хихих":

    10 пъти по 1200 км.и влизаш за смяна на масло и филтри! 50 пъти по 1200 км.сменяш ремък,ролки ,5 пъти масло и филтри,накладки!Да не се случва да забравиш да смениш маслото! 200 пъти по 1200 км.сменяш дискове,съединител,дюзи,помпи,турбо,изкормваш ДПФ,катализатор и незнам още какви магии! Протича масло и нафта от гарнитури и семеринги! Ама кисненето в сервиза не е време ,нали!

    Коментиран от #52

  • 50 onq s konq

    4 0 Отговор
    Кой ще те забележи с тия различните бутала,ако не изпилиш гумите на площада?!
  • 51 Антонн

    3 1 Отговор
    Те имат вече един патентован двигател 2.5 TDI,монтира се още в A6 (C5).

    Коментиран от #53

  • 52 Хихих

    4 0 Отговор

    До коментар #49 от "Да да":

    Електричките не минават обслужване или не се чупят?Многото електроника в електричките не дава проблеми????Дали имат дискове и накладки ти ми кажи.Честата смяна на гуми защото са кютуци как ти се струва?Аз за времето когато ще сменям масло другите ще сменят гуми,ще ходят зад граница за обслужване и това колко време е?Според теб като тръгна за морето по път сменям ремъци и ролки ли?По скоро бих карал хибрид отколкото чиста електричка.По практичен ми се вижда.
  • 53 Хихих

    8 0 Отговор

    До коментар #51 от "Антонн":

    Така известният душегуб.
  • 54 unnamed

    2 1 Отговор
    На мен ми е интересно как ще се справят с балансирането на тоя ДВГ инженерите?
  • 55 Николай

    5 2 Отговор
    Ауди могат да патентоват как се познава мъжко магаре в тъмница!
  • 56 КПД

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "Патриот":

    Я да видим кой не е чел статията, много ясно е написано каква е разликата от този двигател и двигателите които изключват цилиндри.
    Прочети пак статията и после ела да коментираш.
  • 57 КПД

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "Да ама не":

    Ти сам го каза да ама не:
    Говорим за КПД само на колата!!!!!!
    Тоест от момента в който почваш да пълниш/зареждаш колата.
    Не говорим от къде и как идва до контакта/бензиностанцията енергията, това теб не те засяга ако ще и от луната да идва бензина а тока от андромеда!!!!
    КПД не е постоянна величина както на колата с ДВГ така и на колата с ел. двигател. променя се в широки граници затова всички вие спекулирате като изваждате този показател на преден план, щото той сам по себе си нищо не значи освен че се губи част от енергията под формата на топлина.
    Освен това по-голяма глупост не можа ли да измислиш при по-малка мощност КПДто било по-лошо при ДВГ?????
    Я вдигни оборотите на 5500 и после мери КПДто??????
  • 58 КПД

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "Тоз пък":

    Защото двигателят самичък може да се ползва само за чушкопек, ти двигател ли караш или кола??
    А КПД на климатик това беше тъпизъм на месеца :))).
  • 59 КПД

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "Тоз пък":

    Беше ама в лабораторни условия, ти в лабораторията ли караш колата си???
  • 60 Путин Властелин

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Японеца":

    Комрад, крадци са тези германци. Конструкторът е руснак в Толиати.
  • 61 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "ПЕШЕВ":

    ЗАЗ-ката е украинска...
  • 62 Николай

    1 0 Отговор
    Колеги,да ви кажа каква е истината! Изкарваш ли пари,върви ли бизнеса V8,V10 с нормални кръгли бутала! Дръгляк ли си,един кенеф за 2-3000 лв. и тва е
  • 63 Волгин

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "гсдг":

    Народът иска тъч телефон, те го залъгват още с телефон със шайба. Модата е непобедима, с нея направиха от социализъм да снане пазарен идионизъм и капитали за живковистите. Сега е мода електромобилът
  • 64 Jack Bauer

    1 1 Отговор
    Нов тип с вътрешно горене, няма начин какъвто и да е все е ДВГ, принцип от преди 300 години, никаква иновация.

    Коментиран от #65

  • 65 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #64 от "Jack Bauer":

    Учудвам се на пълната липса на желание на електрофилите да се образоват.
    Колко ли пъти трябва да ви се показва, че ДВГ е с половин век ПО-НОВА технология от електричките, за да го проумеете?

    300 години е само глупостта на такива зелени лъжци като теб!

    Коментиран от #66

  • 66 Другарката учителка

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "Антиелектрика":

    А ти как не научи разликата между думичките принцип и технология вече толкова години?