12 Юни, 2018 13:45 28 283 44

Нов Дизелгейт, този път с Mercedes

  • mercedes-benz-
  • daimler-
  • дизелгейт
Нов Дизелгейт, този път с Mercedes - 1

Нов скандал с дизелови автомобили грози друг германски производител. Става дума за концерна Daimler, който е застрашен от глоба в размер на $4.4 млрд. заради манипулации с вредните емисии.

По информация на немското издание Bild am Sonntag, в автомобилите Mercedes-Benz е използван лъжлив софтуер, манипулиращ реалните данни за изхвърлянето на вредните емисии.

Обвинението към Daimler идва от Федералното бюро по автомобилен транспорт на Германия, според което Mercedes-ите с лъжливи устройства са над един милион. Устройствата се включват единствено при изпитания на стенд, а в реална пътна обстановка - бездействат.

По-конкретно става дума за дизелови Mercedes-и със стандарт Euro 6 и снабдени със система за неутрализация на отработените газове (AdBlue). Освен комерсиално ориентираният модел Vito, под подозрение попадат още C-Klasse и G-Klasse.

Само в Германия може да се стигне до отзоваване на 750 000 автомобила. Daimler са заплашени и от солена глоба - по 5835 долара за всеки оказал се извън закона автомобил. Според немските медии, за нелегални могат да бъдат признати двигателите от сериите OM 642 и OM 651.

Към момента от Mercedes-Benz не са коментирали обвинението, като казват единствено, че оказват пълно съдействие на Федералните органи по разследването.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    82 33 Отговор
    На някои хора много им се иска да бъдат спряни дизелите ама няма да стане ...

    Коментиран от #13, #25

  • 2 S class

    22 30 Отговор
    Това включва ли моята ес350 цди blue efficiency 2010?
  • 3 ддххф

    48 68 Отговор
    Да ги спират тези дизели за какво са им? Много производители го правят. От дизела няма голяма полза вече.

    Коментиран от #5, #31

  • 4 Зорлем

    61 13 Отговор
    Както и при случая с Фолксваген, това е още едно доказателство защо тия немски дизели вървели толкова много пък харчели малко. Те просто не са ги "душили" с разни еко-измислици, с които другите производители вероятно са се борили да използват от зор, за да покриват нормите.

    Коментиран от #14, #36

  • 5 Да спират наред

    36 27 Отговор

    До коментар #3 от "ддххф":

    Като са тръгнали да спират наред, то и от бензина няма полза да спират и него.

    Коментиран от #6

  • 6 ддххф

    11 7 Отговор

    До коментар #5 от "Да спират наред":

    Ами то натам отива
  • 7 незнайко

    32 20 Отговор
    МЕРЦЕДЕС и всички останали в случая НЕ ВАЖИ !!! Излагацията е тотална !!! Всички които рано се отказаха от дизеловите двигатели ще спечелят !!! ВОЛВО !!!

    Коментиран от #8

  • 8 Зорлем

    40 9 Отговор

    До коментар #7 от "незнайко":

    Иронията е, че през последните 20-ина години производителите и европейските власти защитаваха и насърчаваха дизелите и наливаха пари в развитието им със същия плам, с който сега ги отричат.

    В днешно време, сме свидетели как се задава и "електрическия влак", но при него обещават, че ще е различно.... Смях, смях!

    Коментиран от #9, #16

  • 9 Батерии

    28 3 Отговор

    До коментар #8 от "Зорлем":

    Да не мислиш, че след време няма да забранят определени видове батерии? Съвсем скоро няма да питат с какъв двигател си, защото всички ще са с двигател като на пералня, а ще питат с какви батерии си. Единственото хубаво нещо е, че за разлика от дизелите, батериите няма да цапат градовете и въздуха, а околностите и водата.

    Коментиран от #11, #28, #38

  • 10 Бензин в кръвта

    21 38 Отговор
    Смърт за дизела смърт
  • 11 незнайко

    13 1 Отговор

    До коментар #9 от "Батерии":

    Прав сте. Все още никъде не изкупуват батериите от телефоните за рециклиране !!!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Един от многото

    17 10 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Аз моя ще го карам до откат! А джендърите да си плямпат колкото искат, не пред мене де, за да не плачат.
  • 14 Бегача

    30 4 Отговор

    До коментар #4 от "Зорлем":

    Немците и на боза да пуснат кола, пак ще късат ританките. Но това е друга тема.
    ТОВА КОЕТО СЕ СЛУЧВА В МОМЕНТА С ДИЗЕЛИТЕ Е ПОЛИТИКА В НАЙ-ГАДНИЯ И КОВАРЕН НАЧИН.
    И ДА ЗНАЕШ , ЧЕ НА ТАЯ ПЛАНЕТА НА НИКОЙ НЕ МУ ДРЕМЕ ЗА ТВОЯ И МОЯ ВЪЗДУХ.

    Коментиран от #29

  • 15 Борисов

    2 8 Отговор
    Всички много знаете това е Най Ганьо
  • 16 гост

    9 8 Отговор

    До коментар #8 от "Зорлем":

    " През последните 20-ина години" европейските власти подкрепяха дизела , защото повярваха на ЛЪЖИТЕ на производителите за "чист дизел" и именно затова сега ще ги гонят до откат и ще им го изкарат през носа !! Вече има поне 3-4 големи шефове , които гарантирано ще идат в затвора , а глобите ще са такива , че след 5-6 години никой няма и да си помисли да произвежда дизел ! Това , че засега само 3-4 са обявили официално отказване изобщо не значи , че няма да го направят и другите , просто се готвят тихомълком , щото иначе твърде явно си плюят на собствената сура , дето го прокламираше тоя "чистия" , дето се оказа мръсен та дрънка !!!!

    Коментиран от #24

  • 17 500 коня евро 66

    16 1 Отговор
    Живота е прост и затова е сложен. Ако в нещо сипеш бензин, нафта или газ какво излиза на изхода - рози, липа, карамфил, лале. Евро 6, евро 66.........еми те инженерите в чудо се виждат.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Да да

    9 5 Отговор
    Добре че се ориентираха навреме да взимат двигатели от Рено! Иначе още по-зле щеше да е! А кога ще забранят движението на трактори по пътищата! Отпред двигател,задно задвижване?

    Коментиран от #40

  • 20 bmw

    12 20 Отговор
    Мерцедес и техните тъпи и изостанали от времето двигатели.

    Коментиран от #22

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Бай онзи

    8 0 Отговор

    До коментар #20 от "bmw":

    Поради факта че не могат да се справят с вредните емисий някои се връщат на двигатели които уж бяха поотречени и позабравени. Бях преди време в една фирма в която се правят монтажни роботи за БМВ за завода в Лансхуд и тия роботи стържеха блоковете на едноредови 6-таци. Явно някои неща тръгват леко назад.
  • 23 Антон

    22 5 Отговор
    Виждаме колко са честни немците, не играят по правилата а послъгват. Първо беше народната кола, после отидоха към ауди и порше, нещо се спомена и за бмв-та, сега и мерцовете.
    Взимаме един аналогичен лексус и се чудим защо завалиите от лексус имат по-слаби динамични характеристики, а то работата ясна
    другите авто производители си скопили колите за да влязат в еко нормите, а немеца излъгал системата със софтуер и после вика ние сме велики инжинери - вижте колите ни колко са динамични.
    И въпреки че карам топ немски модели, не е честно спрямо другите.
    Само за справка порше са спрели производството на коли, докато си оправят нормите. В момента може да си купите единствено произведено порше. Дори дизеловата панамера е свалена от сайта им, защото и те са лъгали явно.
    А също ме дразни и факти че всеки път за германия говорят, а останалите от ес-то нищо. Нали сме едно, защо в германия ги преследват за лъжи, а тука или някъде другаде нищо.

    Коментиран от #32

  • 24 Зорлем

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Да, добре, баш на доверие са карали политиците и производителите, ще знаеш. Тя корупцията по ония земи не вирее заради климата. И сега изведнъж ще разтурят седянката, а? Щото са се пръкнали отнякъде честни политици и шефове на концерни? Да, да, ама не, или казано с две думи по шаненски, "Надай се ку...е на пияна жена!".

    Както казва и Бегача от коментар 14, дреме им на долуподписания за екологията и чистотата на въздуха и на едните и на другите. Цялата шумотевица естествено е за пари и власт, както през последните 30-ина хиляди години човешка история.
  • 25 ДДД

    4 5 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    те не спират дизелите а производството им
    ся в конго,етиопия и българия все ще има
    местен малоумник да каже
    те ги спират ама аз съм пич и ще си карам
  • 26 632

    2 0 Отговор
    много просто-от 2а пъти повече претопени дизели се раждат 3и пъти повече бензинови двигатели.
  • 27 632

    6 2 Отговор
    Новите бензинови двигатели са лесни за производство с блокове от алуминий,докато при дизеловите които са направени от чугун. 700 срещу 1400 градуса на леене и по трудни за обработка в следващ етап от производство.
  • 28 Васил

    8 3 Отговор

    До коментар #9 от "Батерии":

    А фабриките които произвеждат тези батерии? Не замърсяват ли околната среда? Някой замисля ли се? Или кво ще кажете, те не замърсяват...

    Коментиран от #34

  • 29 АЛФА Q4

    5 4 Отговор

    До коментар #14 от "Бегача":

    ШВАБИТЕ СА ТОТАЛНА ИЗЛАГАЦИЯ. ТОЧНО ПРИ КОЛИТЕ ТЕ ВСЕ ОЩЕ НИЩО НЕ СА ИЗМИСЛИЛИ.ВКЛЮЧИТЕЛНО И ДВГ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ 40 ГОДИНИ ПРЕДИ ТАХ ОТ ФРАНЦУЗИН.ДОБРЕ ЧЕ БЯХА ЖАБЕТАТА ДА СПАСЯТ VW И ДА ИМ КОНСТРУИРАТ НАЙ УСПЕШНИЯ ГЕРМАНСКИ АВТОМОБИЛ ОТ ИТАЛИЯ
    КОМЪНРЕЙЛ 1992 година ОТ ФИАТ
    А НА ПЛАТФОРМАТА НА АЛФА РОМЕО 8 С СЕ БАЗИРАТ ВСИИИЧКИ СЪВРЕМЕННИ АВТОМОБИЛИ СЪС САМОНОСЕЩА КОНСТРУКЦИЯ.ОТ ШВАБИТЕ САМО МИЗЕРИЯ И ДОЛНИЩА
  • 30 Мани бегай

    5 0 Отговор
    По принцип е напълно възможно всички дизели да бъдат пригодени за работа с природен газ или метан, конструкцията им го позволява и почти няма промяна в показателите на ДВГ при много по-ниски емисии, но се съмнявам, че някой производител ще се сети. Преди някой "всезнайко" да ме е нахокал, че не е вярно, да знаете, че почти всички икаруси, които се движеха по линия 310 преди да ги премахнат, бяха направени на газ. Предполагам, че е имало и на други линии, но само за тази знам със сигурност.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Red star

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "Антон":

    Колега, пише се инжЕнер, не "инжИнер". Как да ти чета пространното излияние, в което ни "открехваш" как стоят нещата, като си неграмотен и не можеш да пишеш!? Акъл нямаш да се прекръстиш, ама си с претенции към германските инжИнери :))) Шушляк!

    Коментиран от #35

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Един

    5 3 Отговор

    До коментар #28 от "Васил":

    Фабриките за батерии също замърсяват, но замърсяването не е на въздуха и може да бъде ограничено. Дори да има замърсяване, основна при аварии, то е в много малък район около фабриката. Фабриките за батерии не се различават от който и да е химичен завод, и дори не в топ 100 на вредните производства.


    И докато производството на батерии е ограничено в няколко точки в света, които надали някога ще посетиш, сега докато стоя на спирката да си чакам автобуса, минаха няколко стотин дизела покрай мене.

    Коментиран от #41

  • 35 Амтон

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Red star":

    Велик си ама в кавички!
    Само това ли успя да измислиш? Ти нали си грамотен, не се притеснявай за мен.
    А дали съм шушляк , не знам, стигни до мойто ниво, пък пак ще си говорим.
  • 36 Майка ти

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Зорлем":

    Не са екоизмислии бе говньо. Ама чалгарскоят ти мангалски мозък с двете гънки не го разбира.
  • 37 Фен

    2 1 Отговор
    Като не им харесват давайте ги на 50 % от цената веднага си вземам нов Бенц ! Някои се уплашиха от КПД-то на съвременния дизел. Всичко пак опира до пари и власт
  • 38 Язе

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "Батерии":

    Аз ли грешно те разбирам или си се объркал?Значи е по-добре да пиеш отровна вода отколкото да дишаш замърсен въздух?Това в батериите са химикали които много по-бързо ще те убият за разлика от мръсния въздух.С тази вода се поливат градини,поят се животни и всичко което го консумираш.На мен това не ми харесва.

    Коментиран от #39

  • 39 Прекалено късо име

    1 2 Отговор

    До коментар #38 от "Язе":

    Кой си полива градината с вода от батерии - ти май нещо си фантазираш. И в момента всеки автомобил си има акумулатор. Не съм чул до сега някой да се е оплакал, че са му отровени зарзаватите от киселина на акумулатор. Тия батерии направо бомби ги изкарахте едва ли не.
  • 40 аууууууууу

    1 2 Отговор

    До коментар #19 от "Да да":

    Личи си ,че нищо не разбираш.Кола с предно е като жена без цици
  • 41 пешо

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Един":

    А като се сдуха батерията ко я праим

    Коментиран от #42

  • 42 Батерии

    0 1 Отговор

    До коментар #41 от "пешо":

    А ти колко коли искаш да смениш на тази батерия, преди да я продадеш? На батериите производство преди 5 години, капацитета им пада с 10% на 400 хиляди километра. Днешните са по-добри.
  • 43 Bryan

    0 0 Отговор
    Производството на ток за батериите също замърсява. Само от Вец и възобновяеми източници е ок.
  • 44 Бензин в кръвта

    0 1 Отговор
    Маните го тоз дизел не искам да чувам за тез нафтови печки файда от тях нема
    СМЪРТ ЗА ДИЗЕЛА СА ГО СПИРАТ НАЦЯЛО