Last news in Fakti

15 Февруари, 2012 12:28 23 353 11

130-тонен БелАЗ се движи без водач

  • белаз-
  • 75131-
  • кариерен самосвал

 

По време на протичащата в момента научно-техническа конференция "Кариерен транспорт 2012" в беларуския град Жодино, компанията БелАЗ демонстрира своята най-нова разработка. Става дума за огромен самосвал с индекс 75131, който може да се управлява и дистанционно.
 
Принципът на действие на безпилотният БелАЗ е аналогичен с този на компютърните симулатори. Машината се командва от оператор, като сигналите постъпват чрез спътникова навигация. По този начин водачът на БелАЗ-75131 може да се намира навсякъде по света.
 
Пред него са разположени монитори, волан, педали и скоростен лост, като още по-интересното е, че един оператор може едновременно да управлява до шест самосвала. Въпреки впечатляващите габарити камионът БелАЗ изпълнява послушно всички дистанционно зададени му команди.
 
Разработката на БелАЗ-75131 отнема на конструкторите четири години, а целта на този безпилотен камион е да бъде запазено здравето на хората, особено когато тези машини работят във вредна среда, каквато е тази в повечето мини и рудници.
 
130-тонният БелАЗ-75131 вече премина първи реални тестове и сега инженерите от компанията започват изработването на втори екземпляр. Принципно безпилотният камион може да се управлява и по стандартния начин - от кабината, но това ще става само при необичайни ситуации.
 
Серийното производство на гигантския камион ще стартира през следващата година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 песимист

    3 0 Отговор
    1 човек = 6 камиона и в шофьорлъка не остана хляб
  • 2 kabaka

    1 0 Отговор
    В шофьорлъка отдавна няма хляб... Само трохи...
  • 3 пе6о

    2 0 Отговор
    Towa de ne go podhva6tat hakerite s towa satelitno uprawlenie 4e ne znam :D 6te stane.... Mazalo
  • 4 Слънчо

    1 0 Отговор
    Достатъчна е кратка малко по силна електромагнитна буря и "я, къде тръгна това 130 тонното!?" Хаха...
  • 5 Гошу

    1 0 Отговор
    Шофьорите са като ято.Само да не си отдолу,ще те оцвъкат.
  • 6 нямам думи

    2 0 Отговор
    ako go napraviqt da se remontira s distanciono togava da se hvaliqt
  • 7 фрица

    0 0 Отговор
    ще го хванат хакери ама друг път няма нищо общо с интернета само ползват клетка и при загуба на връзка блокира на место.
  • 8 memmata

    0 0 Отговор
    Tva Nishty ne tovara :D :D nai mnogo 3 T. d sbere :D
  • 9 a4o

    2 0 Отговор
    s tiq distancionni ostavihte horata bez rabota 4e posle bezrabotica i kriza ,ot taq kriza nqma da mogat da si prebroqt parite nqkoi
  • 10 Сандо

    0 0 Отговор
    Само едно ми е чудно - на кое да се възхищаваме ?
    На големия руски БЕЛАЗ или на германската електроника и софтуер които го управляват и заместват водача, че дори и позволяват един мужик да управлява 6 БЕЛАЗА.
    Руснаците ако бяха помагали на германците да ги освободят от комунизма и от Сталин 40те, сега щеха да си правят самостоятелно и електрониката и софтуера и щяха да живеят дори по добре от германците. А сега резултата е ясен след близо век болшевишки сатанизъм и мракобесие- скоростно изчезване на руската нация катализирано от огромни количества сурогатен алкохол за да не виждат пропаста към която ги бутат болшевиките.
    Пожелавам им успех на "братушките".
  • 11 Caterpillar

    0 0 Отговор
    Е, братушките няма какво да се хвалят. Caterpillar, Liebherr, Komatsu, Hitachi, Terex произвеждат вече 327-363 метрични тонни безпилотни самосвали. Да не говорим че на руските самосвали качеството на сглобка е под всякаква критика. Колокото до това какви са - трудно може да се прецени електрогенератор "Сименс", спирачна система "Като", двигател "Cummins, кош - американско производство само май работната ръка е белоруска