17 години след излизането на първата серия от поредицата "Бързи и яростни" на екран интересът към старите японски автомобили е повишил чувствително цените им, сочи изследване на ClassicCars. Зрителите, които са гледали филма като деца, днес са готови да плащат добре, за да седнат зад волана на четириколесните герои от култовата лента.
Като пример от ClassicCars привеждат Mazda RX-7. През 1993 г. Ванкеловото купе струва около $30 000, което прави $57 360 в днешни пари с преизчисляване спрямо инфлацията. С толкова ще трябва да се бръкнат мераклиите, ако искат да си купят RX-седмѝца и в момента.
"Експлозивен" скок бележат и цените на Toyota Supra. Като ново купето струва около $50 000, а в момента дори екземпляри в компромисно състояние струват по $70 000 и повече.
Добре се харчат и по-скромни модели като Acura Integra GS-R, чиято цена гравитира около $15 000 срещу $20 000 като нова. Nissan 240SX също струва по-малко, отколкото като нов, но пък не се намира лесно.
Най-ощетени от ефекта "Бързи и яростни" били феновете на Nissan Skyline GT-R. В момента цените на R33 или R34 били около $30 000, но липсвало предлагане и вървели стабилно нагоре.
Тъй като повечето японски модели, снимани в "Бързи и яростни", са поскъпнали драстично, от ClassicCars съветват купувачите да се насочват към модели, които не са участвали в лентата. Mitsubishi GT3000 VR-4 Turbo, например, струвало под $25 000, за Nissan 300ZX Turbo били достатъчни $20 000, а запазен Lexus SC300 можел да се намери и за по-малко от $10 000.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Шампиона
Коментиран от #38
14:23 24.06.2018
2 SuperTT
Коментиран от #15
14:57 24.06.2018
3 Жълтеницата
Коментиран от #4, #5, #7
15:31 24.06.2018
4 Майка ти
До коментар #3 от "Жълтеницата":
Ти си найстина прост като галошКоментиран от #33
15:35 24.06.2018
5 Майка ти
До коментар #3 от "Жълтеницата":
Ти си найстина прост като галошКоментиран от #31
15:35 24.06.2018
6 ДОЙЧЛАНД БАДКА
15:35 24.06.2018
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Кольо
16:25 24.06.2018
9 Гост
Пример:
Тойота Супра 0-100 4.6 сек. 402 метра: 13.1 176 км
БМВ 440и xdrive 0-100 5.1 сек 402 метра: 13.3 169 км
Разликата е забележи 20 години почти. Пълен срам
Коментиран от #10
16:41 24.06.2018
10 Антон
До коментар #9 от "Гост":
Момче стегни се малко!Сравняваш може би втората по спорт японска кола, ако приемем че гт-р е първа, с бмв което не й е в категорията.
Има разни м4 гтс, поршета, амг гт-р. Италианките и англичаните няма да ги подхващам че жълтите никога няма да имат нещо подобно.
Та излиза че японците нямат нещо с което да се конкурират с наистина расови коли. В момента супра не се произвежда, нисана е концепция от преди 10-11 год. Имат някакво нисмо което е 600 коня но 180-190 евро кой луд ше даде за нисан?! Между другото едната ми кола е гт-р 2017 така че ти говоря като притежател а не като човек гледаш картинки.
Та недей така да храниш че дори новата панамера в дизелова изпълнение с хроно пакет дава по-добро ускорение от тая супра.
Коментиран от #11, #39, #44, #45
17:06 24.06.2018
11 Шаман
До коментар #10 от "Антон":
Къф ГТР 2017 имаш ти бе филмар, ти не си виждал такава кола, ако го видиш гтр-а на живо ще опуснеш в гащите и не ми казвай, че японеца няма с какво да се похвали, къде забрави Хонда NSX 3.5 bturbo 581 коня..че щи обърне главата, Лексус ЛФА 4.8 V10, че се конкурира с авентадор, 0-100 3.7 Има един в мобиледе струва 6 000 000euro я си ела бе филмар Кви бмв-та ми говориш бе палачинко !!Коментиран от #23, #24
17:51 24.06.2018
12 Дойче комби кашонен СУВ
Коментиран от #14
17:55 24.06.2018
13 Жоро Бекъма
До коментар #7 от "ббббб":
Чак се чудя се как може да живее в каравана и да коментира нещо което само на пощенска картичка ще е негово17:55 24.06.2018
14 Валцо
До коментар #12 от "Дойче комби кашонен СУВ":
Какво комби балнуваш бе, това са спортни коли, за драг за писта бензинови агрегати, къде си тръгнал с тоя кафез да коментираш тая дизелоева подводница хахахахах ша маха дпф филтъра...хахахаххаа да пуши черно хахахаха човек напуснииии !!18:06 24.06.2018
15 Санчо
До коментар #2 от "SuperTT":
Не се чувствувам никак нещастен, че не карам някоя от тези спортни коли, ама никак. Спортен автомобил, с който на всяка гърбица и дупка ще виеш като койот и цуваш кат застфаховател чирпанска градушка, не носи щастие. Един приятел ми даде Бавареца си и реших да тествам по-спортно асфалта, какво е усещането, по '' градим Бългафия''. Е, мога да заявя, че се усетих като в скутер по мъртво вълнение, уж нищо нама, а се килваш и подскачаш. Отделно и няколкото не малки пукнатини, по които просто трябваше да прелетя, за да не навляза в съседното платно. И след опита стигнах до извода, че спортен автомобил и български пътища е садо-мазо.... И ще почвам гъкмо да се оглеждам за автомобил, Секънд Едишън, но се убедих, че кола, с над 110-130 коня просто мяма къде да я карам, значи не ми е и нужна. И на какво завиждате? На сплескания силует, мощността или ефекта, кпйто ще вади сред гърлите по кръстовищата?18:37 24.06.2018
16 Тъпанар
Коментиран от #17
18:58 24.06.2018
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Пожарогасител
19:59 24.06.2018
20 гостенин
Коментиран от #21
20:31 24.06.2018
21 Японеца
До коментар #20 от "гостенин":
Какво да ти кажа, като в главата ти е пластмаса!Няма да разбереш никога, какво е японска машина!
20:43 24.06.2018
22 caifornication
Коментиран от #36
20:54 24.06.2018
23 Антон
До коментар #11 от "Шаман":
Ако искаш ми вярвай за гт-р - кола серийно производство на цената на добре оборудвано бмв 5 серия дизел, с малък двигател. Не виждам нищо неестествено едната кола на човек да бъде такава.Не ти говоря за пагани и аскари. И защо обиждаш ,тука вече се карат авантадори, макларини 720, хуракани, , поршета гт2 рс, той седнал от нисана да се впечатлява.Лексус лфа, да, направен в лимитирсна серия и спрян от производство. В момента не можеш да отидеш в магазина и да си купиш такъв.
И кво излиза, супрата спряна от производство преди сигурно десетилетие, лексус лфа, спрян от производство, гр-т модел от преди 10-11 год, единсъвено нсх , отсрамва малко, но не се продава в европа и не можеш да отидеш при дилъра и да си го купиш.
Дори флагмана им лексус лс , новия от 2018, му виж двигателчета, и CVT трансмисията като на атв и ти става ясно, тръгнал да конкурора ес класи и подобни. Те жълтурите нямат такъв двигател, който да конкурира 760, ес амг или с8, ще ми говориш за спорнти коли.
Коментиран от #27
21:17 24.06.2018
24 Антон
До коментар #11 от "Шаман":
За да видиш какви коли има из България,можеш да напишеш из гугъла или фейса:
Премиум рали свети влас 2018,
Овърдрайв лап батъл
И т.н. разгледай картинките и ако искаш пак викай на хората филмари
Коментиран от #26
21:26 24.06.2018
25 КОЮ
22:37 24.06.2018
26 Антон 1
До коментар #24 от "Антон":
Не искам да споря , ама не знам ралито във Влас , дали е представителна извадка за БГ !Иначе това ,че хората ме могат да повярват ,че човек имащ гт-р или 5 серия коментира тука е друг въпрос ! И това е въпрос на комплексаря който не вярва !
В цял свят хората възприемат другия индивид като такъв не заради колата му . Само тука изродия ! Щом си пачка и имаш скъпа кола ,не можеш да коментираш във форуми или да убивеш малко време в разговор в нета !
Глупави балкански индивиди сме ние !
Коментиран от #28, #30, #37
23:03 24.06.2018
27 селянин
До коментар #23 от "Антон":
Сега снимат,,Яростни и бързи,,само с вагени,амг,бмв..само немско и една тюнингована,,Супра,,щестак от 20 век.с две турбини HKS GT 2835,колектор Racing 102 mm,дозaтор HKS-TWIN POWER, амортисьори KYB,пружини Eibach,спирачни дискове 350мм Brembo,гуми 295/30/R-19..Pirelli p-zero..и става 800-860 к.с..А познай кой ще пресече пръв финала..Коментиран от #35
23:32 24.06.2018
28 Антон
До коментар #26 от "Антон 1":
Да много си прав,Аз най-се дразня че като каже човек гт-р и масово се отреагира сякаш говориш за някакви хипер кари произведени в 20-30 бройки и струващи милиони. Да не е евтина кола за средния стандарт в държавата, но ако застанеш на бул.България чисто в ценови план за 1 час, ще минат бая по-скъпи коли от него от премиум марките.
Коментиран от #34
00:00 25.06.2018
29 баш селянин
00:02 25.06.2018
30 Да да
До коментар #26 от "Антон 1":
Днес видях едно Бентли Бентяга! Голям дзвер,не бях виждал досега на живо(мислех че е по-малък)! По едно време към него тръгна един "цървул" облечен като клошар по БГ стандарта! Викам си тоя или ще го мие или ще го крадне! Човека си се качи в него и потегли скромно! Беше околко 65 годишен! Май беше ходил да пика! Ама се съмнявам,защото по БГ стандарта , такива хора(с Бентяга) не пикаят! Те са извънземни!00:03 25.06.2018
31 Правопис!!!
До коментар #5 от "Майка ти":
Първо се научи да пишеш,след това - коментирай!00:03 25.06.2018
32 ВАГ
00:06 25.06.2018
33 Правопис!!!
До коментар #4 от "Майка ти":
Първо се научи,кога се пише (и) и мога (й) !!!00:07 25.06.2018
34 баш селянина
До коментар #28 от "Антон":
Така е, много си прав, а проблема се корени в по-голямата част от фен базата на японките. Щото вярно е, не са лоши коли, ама като почнат яко да се превземат след като са гледали 2-3 клипа с участието на японка с як туиннг струващ 2 пъти цената й, ее ми не се траят00:08 25.06.2018
35 Антон
До коментар #27 от "селянин":
Това същото което си написал ако се монтира на една 911 турбо ес.....Говориш ми за някакъв хард тунинг, другите фабрично колите им са с такива мощности.
Може да се поинтересуваш какво могат поршетата, особено ако са гт3,гт3 рс или гт2 рс, фабрично атмосферни мотори, и какви времена дават на писта.
Виж новото ферари 488 писта......
Или ламбото хуракан перформанте...
Макларъна 720с .....
Въобще това японците няма как да го направят,
Не са им лошоте колите, но за ежедневна употреба от непретенциозно хора.
00:08 25.06.2018
36 мнразбирачистанахте
До коментар #22 от "caifornication":
хахах как пък не... 1000+ коня на заводски двг и кога го сънува тва?00:16 25.06.2018
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 !!?!!
До коментар #1 от "Шампиона":
А NSX-а00:50 25.06.2018
39 !!??!
До коментар #10 от "Антон":
Най добрата японка била GTR ти наистина не си в час.Коментиран от #40
00:53 25.06.2018
40 Антон
До коментар #39 от "!!??!":
Добре, поправи ме!Кажи коя е японската кола, която се произвежда към днешна дата, която можеш да отидеш и конфогурираш при официалния представител на марката, и която има мощност над 450-500 коня.
Защото се сещам за : гт-р р35, гт-р нисмо , и акура, която не се продава в европа!
С това се изчерпват колите на малките жълтури, две от които дори са модификация на кола от преди десетилетие и повече. Смешно е разбираш ли!!!!!!
Сега вземи европейските коли - всевъзможен избор от амг, ем,ер ес, поршета всевъзможни, ферарита, ламбота, мазерати, макларъни, ягуари, астон мартин, бентли.
Пагани,кьониг и други такива са на друго ниво. Щеш брутални спортни , щеш много конски сили и лукс, щеш каквото ти душа иска и колкото ти е дълбок джоба.
Коментиран от #41
09:00 25.06.2018
41 РЖД
До коментар #40 от "Антон":
Съгласен съм с №1,заводската Супра е с чугунен блок,ковани бутала..редови,,шестак..отпред 330 к. с.кола за всеки ден, и само с едно,,пипване,,става 600-800к.с.има СУПРИ с над милион км.самия потенциал на двигателя го позволява..10 цилиндрово порше-600к.с.колко пъти ще ходи в сервиз докато стигне един милион от всекидневна употреба.Коментиран от #42
13:08 25.06.2018
42 БДЖ
До коментар #41 от "РЖД":
Добре им го написа, да си знаят ;)14:34 25.06.2018
43 Чеп
19:56 25.06.2018
44 Антон2
До коментар #10 от "Антон":
А,бе пич като не те кефи Нисана,защо си го купи?Задавам ти истински въпрос.Доста си противоречиш и някъде във времето беше писал пак че имаш Нисан,и там беше друга година производство.Коментиран от #46
00:05 26.06.2018
45 Гост
До коментар #10 от "Антон":
Напротив Бмв 440i е точно в категорията на Супра която е Гранд турър. Само че трябва да е купе за да е малко по-честно. И на всичкото отгоре Бмв-то е с 8-степенен автоматикКоментиран от #47
10:16 26.06.2018
46 Антон
До коментар #44 от "Антон2":
Никъде не съм писал че не ме кефи. Винаги казвам че много хора смятат колата за извънземна а тя просто е поредната напомпана резачка.За парите си колата е ок - получаваш вървеж, който за да получиш от някоя немска или италианска кола трябва да платиш минумум по две.
Естествено тази разлика в цената има откъде да дойде - по-кофти кожа, евтина пластмаса, която започна да се бели вече /колата е на има няма 15 хил км, и произведена 2017/ бюджетен мокет, по-бавно опресняване на инфото по дисплеите, по-ниска резолюция на тях, слаба топлоизолация, в шофиране в рейсинг режим в колата става топло като пещ, по-къси сервизни интервали спрямо порше / защото имам и порше/. Качвайки си в едната и другата, или подобен клас автомобил, веднага разбираш и усещаш защо едното е с цена по 2.
Производителя е наложил и ограничения по отношение на една ситема вдц, ако я изключиш , пада гаранцията, няма как да излъжеш , защото всичко се записва в черна кутия. Предполагам това е наложено в резултат на някаква икономия по трансмисията. В поршето никой не ти забранява да си изключваш всевъзможните системи.
Както и да е, не виждам нищо странно и неествествено в това човек да изкаже критика по автомобил който притежава. Още повече такива нисани има при всеки дилър, може да отидеш ида прецениш като го разгледаш. След това отиди при дилъра на порше и разгледай някоя 911. Ще ми бъде интересно да се върнеш в темата и да споделиш своите впечатления.
12:54 26.06.2018
47 Антон
До коментар #45 от "Гост":
Добре де хубаво,първо супрата я спират от производство 2002 мисля.
бмв 4 го пускат някъде мисля около 2013. Само от тази разлика в годините, сравнението вече е некоректно. И не знам защо се мерите все с бмв…..
говориш ми за някакво базово бмв четвърта серия. 440.
дай да сравним най-силната стокова супра, с най-силното стоково бмв , а това е м4. в този случай бмв бие и на ускорение и на макс скорост.
13:19 26.06.2018