Тествахме най-красивото ново Peugeot

7 Юли, 2018 11:39
90 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 36709
Автор: Радослав Славчев

Монако, Монте Карло. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

През февруари тази година французите от Peugeot демонстрираха новата генерация на своя флагман 508. Сега, марката организира първите динамични тестове на модела, които се състояха по пътищата на Лазурния бряг. Екип на mobile.bg беше на мястото на събитието и сега ще ви разкажем за първите си впечатления от автомобила.

Екстериор


Това дали една кола се харесва на някой или не, винаги е било субективно мнение и поради тази причина рядко даваме оценки на външността на един автомобил. Тук обаче ще си позволим такава, защото според нас това е най-красивото ново Peugeot. За разлика от първата генерация, която не блестеше с екстериорен дизайн, тази е станала значително по-динамична и спортно-елегантна.

В силуета на автомобила се долавят черти от съвременните Musclecar-и, а автомобилът е превърнат от седан в лифтбек. Формата на четириврато купе се подсилва и от вратите, които вече са без рамки на стъклата. Цяла стоп светлина, ефектни диодни дневни фарове и скосен таван завършват спортния облик на новото 508. Ненатрапчиви хромирани елементи пък загатват за лукс и леко препозициониране към т.нар. премиум автомобили.

Интериор


Вътрешността на новото 508 също е съществено преобразена в сравнение с предшественика. Компактен волан, монтиран под основните уреди, изцяло дигитален приборен панел и стилни механични бутони на средната конзола са част от екстравагантните решения в салона. Екстравагантни, но и доста информативни.

Освен че са твърде различни (скалата на оборотомера започва отдясно наляво), приборите са информативни, а на човек, който не е сядал в ново Peugeot, му трябва малко време да свикне с тях. Един от малкото минуси е свързан със сензорния екран на средната конзола, който не е от най-удобните за управление, тъй като ръката на водача по време на навигирането по него е във въздуха. Иначе седалките не са големи, но са ергономични и разполагат с всички необходими регулировки.

Материалите са скъпи и изглеждат така, а сглобката е на много високо ниво. В купето шумоизолацията е отлична, а скърцания и паразитни шумове не се чуват от нито един детайл. Като цяло можем да кажем, че французите са направили един отличен салон, който превъзхожда алтернативите от Ford или Opel и е аналогичен по комфорт с този на Passat, например. За разлика от VW-то обаче, което може да се опише като консервативно, тук думата е екстравагантност.

Двигател и ходови характеристики

Това, което може да се определи като недостатък е, че колата не е толкова динамична и спортна, колкото изглежда. В никакъв случай обаче не си представяйте, че е лоша и немощна за каране. Окачването уверено преодолява неравностите по пътя, а в режим Comfort возията е отлична. Малкият волан разполага с три пълни оборота за маневриране, лек и удобен е за използване, както в града, така и при извънградско шофиране. При спокойна езда управлението е по-добро от това на Passat или Insignia, като се доближава дори до премиум немските седани със задно предаване.

В режим Sport обаче съществена промяна не се усеща. Освен че воланът става по-твърд и предавките по-дълги, друга промяна няма. Както вече отбелязахме колата не е за спортно каране, но въпреки това влиза в завои с висока скорост с минимален крен. Що се отнася до двигателите, то оптималните за новото купе са двулитровият турбодизел с мощност 180 конски сили и бензиновата 1.6-литрова алтернатива с мощ от 225 коня. Дизелът е изключително безшумен и предвид отличния си въртящ момент разполага с оптимална тяга в голям оборотен диапазон.

По-мощният бензинов агрегат също се справя отлично с купето. Новото 508 с бензинов мотор е по-леко с цели 100 кг от дизеловия вариант (1 575 кг.) Ако все пак искате да карате малко по-спортно, то за препоръчване е мощният бензинов мотор, при това в обороти над 2 500 в минута. Разходът обаче е около 10 литра на 100 километра. За сметка на това дизеловият мотор, освен че е безшумен, е и изключително икономичен. По-слабите дизелов (160 к.с.) и бензинов (180 к.с.) мотори също се представят добре, но определено препоръчваме по-мощните. Колата се предлага и с 1.5-литров дизел с мощност 130 к..с, но той е слаб за сравнително голямото купе.

Цена


Официална ценова листа на новото Peugeot 508 за България все още няма. Такава ще бъде налична от септември тази година, а първите бройки у нас ще пристигнат през октомври. Цената му най-вероятно ще е от порядъка на 32 000 евро, а автомобилът ще се противопостави директно на Volkswagen Arteon. Дали ще успее да се наложи, ще покаже времето, но първоначалните предпоставки за това, определено са на лице.