Ferrari е подала в Европейското патентно ведомство документи за запазване на авторските върху крайно необичайна за италианската компания разработка - четирицилиндров двигател с електрическа надстройка, каквато все още не се среща в произвежданите серийно мотори.
Във всмукателния тракт на агрегата е вградена турбина, която обаче задвижва не компресор, а генератор. Той произвежда електричество не само за захранването на електромотор (на схемата е изобразен на изходния вал на двигателя), а и за нагнетател на ток. За разлика от моторите на Mercedes-Benz и Audi с електрическо принудително пълнене, което работи в тандем с традиционно турбо, патентованият от Ferrari агрегат има само един електрически компресор.
Нагнетателят с електрическо задвижване избавя двигателя от т.нар. турбо дупка. Италианците обаче са посочили и друга особеност на системата - звука. Турбината в изпускателния тракт с възможност за плавно регулиране на натоварването на генератора позволява промяна в тоналността на ауспуха в изключително широк диапазон.
Перспективите пред патентованата система засега са твърде мъгляви. В момента Ferrari оборудва автомобили си само с 8- и 12-цилиндрови двигатели, а в историята на марката е имало само няколко състезателни болида с четири цилиндъра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Такаши Нагаяма
14:48 20.07.2018
2 Lodkarq
15:06 20.07.2018
3 Giuseppe Busso
16:19 20.07.2018
4 Иновации
18:20 20.07.2018
5 незнайко
06:01 21.07.2018
6 пост
1. Аз и за нагнетател на ток не бях чувал. Ток не се нагнетява, а може, да се съхрани в кондензатор. Ама количеството е малко 2. Ако се сложи генератор в смукателния колектор, се забавя въздушния поток и се влошава пълненето. Авторът не знае, какво пише.
11:38 21.07.2018
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Viki
16:49 22.07.2018