Last news in Fakti

20 Юли, 2018 14:31 5 662 8

Ferrari патентова 4-цилиндров двигател с електрически компресор

  • ferrari-
  • електрическо турбо

Ferrari е подала в Европейското патентно ведомство документи за запазване на авторските върху крайно необичайна за италианската компания разработка - четирицилиндров двигател с електрическа надстройка, каквато все още не се среща в произвежданите серийно мотори.

Във всмукателния тракт на агрегата е вградена турбина, която обаче задвижва не компресор, а генератор. Той произвежда електричество не само за захранването на електромотор (на схемата е изобразен на изходния вал на двигателя), а и за нагнетател на ток. За разлика от моторите на Mercedes-Benz и Audi с електрическо принудително пълнене, което работи в тандем с традиционно турбо, патентованият от Ferrari агрегат има само един електрически компресор.

Нагнетателят с електрическо задвижване избавя двигателя от т.нар. турбо дупка. Италианците обаче са посочили и друга особеност на системата - звука. Турбината в изпускателния тракт с възможност за плавно регулиране на натоварването на генератора позволява промяна в тоналността на ауспуха в изключително широк диапазон.

Перспективите пред патентованата система засега са твърде мъгляви. В момента Ferrari оборудва автомобили си само с 8- и 12-цилиндрови двигатели, а в историята на марката е имало само няколко състезателни болида с четири цилиндъра.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Такаши Нагаяма

    5 21 Отговор
    4 цилиндрово ферари - ТА.АК ! Жабарите явно ги е ударила кризата та да ми се занимават с 4 цилиндрова прахосмукачка
  • 2 Lodkarq

    22 1 Отговор
    С времето нещата се променят а от марката реагират и то с патент на нов двигател. СЪмнявам се от Ферари да излязат със нещо скучно или недодялано. Нямам тъпрние да го видя.
  • 3 Giuseppe Busso

    8 2 Отговор
    Споко бре, това ако влезе в производство вероятно ще се монтира в Алфа или Фиат!
  • 4 Иновации

    7 2 Отговор
    Всичко това идва на база задвижващите системи от Формула 1 и високото КПД на тези двигатели.
  • 5 незнайко

    6 3 Отговор
    ( Публикувано във факти.бг: Във всмукателния тракт на агрегата е вградена турбина, която обаче задвижва не компресор, а генератор. ) Не бях чувал за такава глупост която е написана !!! За ИЗПУСКАТЕЛНИЯ всички знаем !!!
  • 6 пост

    4 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Във всмукателния тракт на агрегата е вградена турбина, която обаче задвижва не компресор, а генератор. Той произвежда електричество не само за захранването на електромотор (на схемата е изобразен на изходния вал на двигателя), а и за нагнетател на ток.
    1. Аз и за нагнетател на ток не бях чувал. Ток не се нагнетява, а може, да се съхрани в кондензатор. Ама количеството е малко 2. Ако се сложи генератор в смукателния колектор, се забавя въздушния поток и се влошава пълненето. Авторът не знае, какво пише.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Viki

    3 1 Отговор
    Ферари е част от ФИАТ Груп! Мотора се разработва за Алфа ромео или Ланча!