Last news in Fakti

28 Юли, 2018 10:00 2 903 11

Нивото на замърсяване с азотни окиси е най-високо в автомобилите

  • азотни оксиди-
  • дизел-
  • дизелгейт

През последната година все повече се говори за забрана за движение на дизеловите автомобили. Няколко града в Германия дори въведоха подобни рестрикции. Именно шофьорите са най-големите опоненти на тези мерки , въпреки че самите те биха могли да се възползват най-много от тях. Това доказва изследване на Университета в Хайделберг, според което нивото на замърсяване с азотни оксиди е най-високо не в измервателните пунктове, а в самите автомобили.

За извършване на проучването са проведени 8 тест драйв-а в Дюселдорф. Докато две от измервателните станции достигат стойности между 24 и 92 микрограма азотен диоксид (NO2) на кубичен метър въздух, стойността в каросерията на автомобилите е много по-висока: след едночасово шофиране на магистрала учените измерват средна стойност от 117 микрограма. На места те са отчели дори 447 микрограма. При движение в града средната стойност е 110 микрограма азотен диоксид.

Според Световната здравна организация концентрациите на повече от 200 микрограма на кубичен метър могат да имат осезаем ефект върху здравето в рамките на кратък период от време. Особено за хората, които шофират често, като например таксиметровите шофьори, високите нива на азотни оксиди вътре в автомобила представляват повишен риск от хронично заболяване.

Все пак замърсяването може да бъде драстично намалено с помощта на прости средства: чрез филтри с активен въглен за купето. В сравнение със стандартните филтри те са намалили стойността на NO2 при тестовете с 92%. Въпреки ниската им цена обаче, те са част от серийното оборудване едва на най-новите модели автомобили.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Баш майстора

    12 3 Отговор
    Филтри с активен въглен има и за стари автомобили. Личната ми кола е на възраст 20+ и откакто е с такъв филтър, вътре в купето се усеща само когато до нас има камион или автобус. Обикновен филтър струва 13лв, с активен въглен е 23лв.
    Иначе карам и служебна кола(предишната 2014, новата 2017) и при тях е с обикновен филтър. Без много замисляне мога да позная колата пред мен дизел ли е, на газ ли е, гори ли много масло и затова съм принуден да карам с включена рециркулация на въздуха в купето. Лошото е, че когато завали дъжд и стъклата се изпотяват за секунди.

    Коментиран от #6, #10

  • 2 Гого

    12 5 Отговор
    При нас дизела е на почит по простата причина че г-н Златев трябва да си пласира гадната нафта а останалата част карат с крадена нафта. У нас дупките нафтата корупцията и хартиените документи никога няма да умрат.
  • 3 Марио

    20 3 Отговор
    Поредната глупост и лъжа.Опранете се първо с циганите и с тяхното горене на гуми,после пътищата оправяте и тогава ще дойде и на другите реда.

    Коментиран от #4, #5, #7

  • 4 МАК

    12 4 Отговор

    До коментар #3 от "Марио":

    Абсолютно! Пълна глупост е тая статия!!
  • 5 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #3 от "Марио":

    Ама разбира се , как не са дошли вас с другото ти азМарио-Мак Дизелак да питат , че да им обясните нещата !!! А още по-жалко , че нямат и намерение да го правят за в бъдеще , хахаха !!!
  • 6 селянин

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "Баш майстора":

    Точно така си е! Затова почти постоянно в град карам на климатик иначе за секунди спираш да виждаш през стъклото.
    Положението у нас е много по трагично поради факта че основната част от колите са пълни кочини дето е трябвало отдавна да ги претопят! И това не се свежда до това че са стари, а че са в трагично техническо състояние! Аз имам и чисто нова кола и стара кола на над 30 години, така че добре знам какво говоря. Отделно колата ми на над 30 години и се сипват само висок клас масла, които дори колите в гаранция не виждат.
  • 7 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "Марио":

    Ами имайки предвид че проучването е направено в Дюселдорф което за справка НЕ е в България , а в Германия.
    Се съмнявам там циганите да горят масово гуми, там гумите се предават и се рециклират, някои се регенерират други се минават през дробилки и се правят различни изделия след това от тях. Но да съвета ти към германското правителство е полезен :)

    Коментиран от #9

  • 8 нов внос

    2 0 Отговор
    Ние с тези 20годишни таралясници как ще намалим замърсяването?

    Коментиран от #11

  • 9 Марио

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    България не е Германия.Първо да ги стигнем по другите неща,после и автомобилите,които само уж замърсяват.Измисрица с цел някой да пробутва батерии на цял свят.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 БГ да ге

    8 0 Отговор

    До коментар #8 от "нов внос":

    Не е въпроса до годините, а до това какво караш. Аз карам 18 годишна бензинова Хонда с катализатор и на техническия ми казаха че емисиите и са перфектни. Не гори масло, не бълва дим. Дрънчете с немските си дизелови барутници със свалените ДПФ и които на всичко отгоре горят по литър масло на 1000, пък мрънкайте за нови коли. И нови да ги получите пак ще им намахате всичко което немеца е предвидил за очистване на газовете! Ако не вие, то автокъщите, за да изкарат още 60 лв отгоре! И какво? Пак същата история! "Тука е така" имаше една песен....