25 Юли, 2018 11:50, обновена 25 Юли, 2018 14:15 9 502 9

Почина Серджо Маркионе

  • fiat-
  • chrysler-
  • ferrari-
  • серджо маркионе

Бившият шеф на Fiat Chrysler Automobiles и Ferrari Серджо Маркионе почина на 66-годишна възраст. Новината съобщи председателят на Упрвителния съвет на концерна Джон Елкан.

"За съжаление се случи това, от което всички толкова се страхувахме. Серджо Маркионе, човекът и приятелят, си отиде. Смятам, че най-добрият начин да почетем паметта му е да продължим започнатото от него, да спазваме принципите на отговорност и откритост, които той толкова страстно защитаваше. Аз и семейството ми ще му бъдем вечно благодарни за стореното. Мислите ни са с Мануела (съпругата на Маркионе) и синовете му Алесио и Тайлър", пише Елкан.

Серджо Маркионе получи церебрална емболия след операция от саркома на рамото. Мениджърът бе в кома, а животът му се поддържаше единствено от апаратура.

Според италианския сайт Lettera43 мозъкът на Маркионе е бил увреден необратимо вследствие на запушена артерия. Операцията, извършена в Университетската болница в Цюрих, е била рискова, но той се е подложил на нея въпреки опасността от усложнения заради нетърпими болки в рамото.

Трагичният развой на събитията доведе до спешни промени на върха във Fiat Chrysler Automobiles и Ferrari. Поста на Маркионе пое шефът на Jeep Майк Манли, а ръководството в Маранело бе оглавено от бившия ръководител на Philip Morris International Луи Камилери.


Серджо Маркионе застана начело на Fiat през 2004 г. Пет години по-късно талантливият мениджър спаси Chrysler от фалит, като сля двете компании. Новосъздаденият концерн стана седмият по продажби в света. В началото на юни Fiat Chrysler Automobiles представи амбициозен план за развитие през следващите години, който предвижда голям брой нови модели с конвенционално и електрическо задвижване.

Маркионе е роден през 1952 г. в Италия. Родителите му емигрират в Торонто, Канада, където Серджо завършва университет с диплома по философия. Маркионе обаче има също докторска степен по бизнес администрация и висше юридическо образование. Говори свободно английски, френски и италиански. Кариерата му във Fiat започва през 2003-а като независим консултант. Трябваше да се пенсионира догодина.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Alfa Romeo

    16 0 Отговор
    Той вече е починал.... R.I.P!
  • 2 Емил Хърлев

    3 13 Отговор
    Май са го починали?
  • 3 АЛФА Q4

    17 1 Отговор
    БОГ ДА ПРОСТИ
    ТАЛАНТЛИВ И АМБИЦИОЗЕН
  • 4 гост

    17 2 Отговор
    Един от най-добрите мениджъри си отиде. Изправи италианските марки на крака и възроди Крайслер, ще се помни по делата.
  • 5 Giuseppe Busso

    1 1 Отговор
    ...........
  • 6 Msux

    10 3 Отговор
    Съжалявам за човека, но според мен с някои марки се справяше добре с други не.
    1 - Chrysler имат 300 и някакъв ван Пасифика.Chrysler 300 e на платформата на W211 Мерцедес. Което значи, че в момента продават кола на 15 години. Това ли е спасяването на Крайслер.
    2 - Фиат никога от съществуването си не са били по-зле отколкото сега. Преди ерата Маркионе Фиат имаха коли в класа на Поло/Голф - Пунто/Браво и макар да не бяха най-добрите, бяха алтернатива на Vw и Опел (тогава). В момента само Фиат 500 е хит и си заслужава , всичко друго е под всякаква критика.
    3. Ferrari - Те и преди него се справяха и сега се справят, не мисля, че е имал много работа с Ferrari, просто те са прекалено комерсиални за да изпаднат в криза.
    4. Lancia - Погребана.
    5. Алфа Ромео - Това е марката която има напредък след неговите решения.
    6. Jeep - Там беше феноменален. Днес четох, че ако Jeep излезне от FCA може да струва 30милиарда.
    7. RAM - нямам никакви наблюдения, ако някой знае нещо да добави.
    Все пак трябва да се отбележи, че когато пое Фиат през 2003та година, марката беше на загуба и нещата вече бяха объркани.
    Мисля, че съм обективен.

    Коментиран от #7

  • 7 Баш майстора

    9 1 Отговор

    До коментар #6 от "Msux":

    Абсолютно съм съгласен. Реално нещата във Фият групата си бяха тръгнали на зле и от преди Маркионе да поеме управлението, така че не можем да го виним за всичко, но нещата можеха да се развият и по по-добър начин. Бог да го прости и нека има Алфа и Ланча и в следващото десетилетие.
  • 8 Алфа Ромео

    4 1 Отговор
    Нека почива в мир човека!
  • 9 F1 фен

    1 0 Отговор
    Сбогом Господин Маркионе !!!!! Да живее Ферари!