Бившият шеф на Fiat Chrysler Automobiles и Ferrari Серджо Маркионе почина на 66-годишна възраст. Новината съобщи председателят на Упрвителния съвет на концерна Джон Елкан.
"За съжаление се случи това, от което всички толкова се страхувахме. Серджо Маркионе, човекът и приятелят, си отиде. Смятам, че най-добрият начин да почетем паметта му е да продължим започнатото от него, да спазваме принципите на отговорност и откритост, които той толкова страстно защитаваше. Аз и семейството ми ще му бъдем вечно благодарни за стореното. Мислите ни са с Мануела (съпругата на Маркионе) и синовете му Алесио и Тайлър", пише Елкан.
Серджо Маркионе получи церебрална емболия след операция от саркома на рамото. Мениджърът бе в кома, а животът му се поддържаше единствено от апаратура.
Според италианския сайт Lettera43 мозъкът на Маркионе е бил увреден необратимо вследствие на запушена артерия. Операцията, извършена в Университетската болница в Цюрих, е била рискова, но той се е подложил на нея въпреки опасността от усложнения заради нетърпими болки в рамото.
Трагичният развой на събитията доведе до спешни промени на върха във Fiat Chrysler Automobiles и Ferrari. Поста на Маркионе пое шефът на Jeep Майк Манли, а ръководството в Маранело бе оглавено от бившия ръководител на Philip Morris International Луи Камилери.
Серджо Маркионе застана начело на Fiat през 2004 г. Пет години по-късно талантливият мениджър спаси Chrysler от фалит, като сля двете компании. Новосъздаденият концерн стана седмият по продажби в света. В началото на юни Fiat Chrysler Automobiles представи амбициозен план за развитие през следващите години, който предвижда голям брой нови модели с конвенционално и електрическо задвижване.
Маркионе е роден през 1952 г. в Италия. Родителите му емигрират в Торонто, Канада, където Серджо завършва университет с диплома по философия. Маркионе обаче има също докторска степен по бизнес администрация и висше юридическо образование. Говори свободно английски, френски и италиански. Кариерата му във Fiat започва през 2003-а като независим консултант. Трябваше да се пенсионира догодина.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Alfa Romeo
13:22 25.07.2018
2 Емил Хърлев
14:04 25.07.2018
3 АЛФА Q4
ТАЛАНТЛИВ И АМБИЦИОЗЕН
14:37 25.07.2018
4 гост
15:01 25.07.2018
5 Giuseppe Busso
17:14 25.07.2018
6 Msux
1 - Chrysler имат 300 и някакъв ван Пасифика.Chrysler 300 e на платформата на W211 Мерцедес. Което значи, че в момента продават кола на 15 години. Това ли е спасяването на Крайслер.
2 - Фиат никога от съществуването си не са били по-зле отколкото сега. Преди ерата Маркионе Фиат имаха коли в класа на Поло/Голф - Пунто/Браво и макар да не бяха най-добрите, бяха алтернатива на Vw и Опел (тогава). В момента само Фиат 500 е хит и си заслужава , всичко друго е под всякаква критика.
3. Ferrari - Те и преди него се справяха и сега се справят, не мисля, че е имал много работа с Ferrari, просто те са прекалено комерсиални за да изпаднат в криза.
4. Lancia - Погребана.
5. Алфа Ромео - Това е марката която има напредък след неговите решения.
6. Jeep - Там беше феноменален. Днес четох, че ако Jeep излезне от FCA може да струва 30милиарда.
7. RAM - нямам никакви наблюдения, ако някой знае нещо да добави.
Все пак трябва да се отбележи, че когато пое Фиат през 2003та година, марката беше на загуба и нещата вече бяха объркани.
Мисля, че съм обективен.
Коментиран от #7
18:26 25.07.2018
7 Баш майстора
До коментар #6 от "Msux":
Абсолютно съм съгласен. Реално нещата във Фият групата си бяха тръгнали на зле и от преди Маркионе да поеме управлението, така че не можем да го виним за всичко, но нещата можеха да се развият и по по-добър начин. Бог да го прости и нека има Алфа и Ланча и в следващото десетилетие.18:38 25.07.2018
8 Алфа Ромео
00:38 26.07.2018
9 F1 фен
18:56 27.07.2018