25 Юли, 2018 13:36 15 941 61

Норвежците разлюбват Tesla

  • tesla. model s-
  • model x-
  • норвегия-
  • сервиз-
  • обслужване

В рая на електромобилите надвисват облаци над Tesla. Все повече клиенти на компанията в Норвегия негодуват срещу катастрофалното обслужване на колите си и дългото чакане за зареждане, разказва Automotive News.

Норвегия е всепризнат световен лидер в областта на електрическата мобилност. Миналата година повече от половината продадени автомобили в страната са били електрически, а Tesla са избрали двойно повече купувачи, отколкото през 2016-а.

До юни продажбите на Илон Мъск в Норвегия са се увеличили с нови 70%. При това евтиният Model 3 все още не се предлага от местното представителство и успехът се дължи само на скъпите Model S и Model X.

Tesla обаче явно се сблъсква с непреодолими трудности да поддържа главоломно увеличаващия се автопарк. Все повече клиенти се оплакват от безобразно дългото чакане за поправки.

43-годишният Хавард Вииг разказва, че през февруари попаднал в лека катастрофа. Когато закарал своя Model S за ремонт, очаквал да остане без кола максимум седмица-две. Пет месеца по-късно тя все още не е готова. Мъжът е изчерпал всичките си запаси от търпение и иска да продаде двегодишния електромобил възможно най-бързо.

Историята на Вииг далеч не е единствената. Илон Мъск признава, че норвежците имат основания да негодуват, но обвинява властите, че все още не са дали зелена светлина на плана му за изпращане на техници по домовете на клиентите. Tesla не е подавала официално заявление за мобилни сервизи, контрират норвежки чиновници.

Калифорнийският производител обяви, че ще отвори нов сервизен център в Осло. В най-големия сайт за обяви за работа пък има 33 предложения за различни технически длъжности в Tesla. Въпреки това марката остава на последно място по удовлетвореност на клиентите от обслужването.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 и все по зле ще става !

    82 17 Отговор
    и все по зле ще става !
    на тия коли проблемите ще ескалират след 3-5 година !

    Коментиран от #3, #13, #47

  • 2 Зорлем

    44 20 Отговор
    Ама как така чакане за поправки? Нали устройството на ел. автомобила е безумно по-просто от това на такъв с ДВГ? Какво стана с онова там за двигателчето с големина на диня и едната движища се част? Или те всичките катастрофират и тенекиджиите в сервиза няма къде да пръскат вече та затова ще китосват направо на паркинга пред офиса на клиента?

    Коментиран от #7

  • 3 Прав си

    28 53 Отговор

    До коментар #1 от "и все по зле ще става !":

    Наистина все по-зле ще става за производителите на ДВГ. Тази година повече от 50% продажбите на автомобили са електромобили, а догодина повече. Тази година Тесла е увеличила продажбите се със 70%, а догодина повече. Все по-зле и по-зле ще става.

    Коментиран от #16

  • 4 Driving pleasure

    35 9 Отговор
    Кочината си е кочина, а Свети Илон е неин цар и господар :D :D :D

    Прав си - и в същото време всеки 4ти в САЩ се отказва от капарирания модел 3 и си иска парите. Модел С вече стана на колко... на 6-7 години и реално остаря, а не му се готви заместник. Илончо изнудва доставчиците да го финансират щото парите не стигат, а след някой друг ден ще излезе поредния финснсов отчет с много нули в червеното :)

    Да добавим спирането на субсидиите в САЩ и влизането само след 5-6 месеца на този пазар на големите играчи като Ауди и особено Мерцедес и Т'слата е вече пътник :)
  • 5 мнение

    30 2 Отговор
    Магарето си най-сигурния превоз. Движи е и оф-роуд, и е 4х4.
  • 6 Икономист

    19 4 Отговор
    Това е само за Норвегия и с 20% в УК. Тоест най-богатите държави с най-голяма изгода от субсидиите. Дори холандците дадоха заден.
    Шведите са с -31% примерно и идва Волво които са си местни а защо не и нещо като местни за Норвегия и Финландия.
    Новината от последните дни е че тесла иска от доставчиците да им върнат част от парите платени от 2016 насам понеже кеша не достига и трябва вече компанията да излезе на печалба иначе догодина ще трябва да увеличават капитала и издават нови акции!!!!!
    След тази новина акциите паднаха под 300 долара.

    Коментиран от #14

  • 7 Да да

    13 27 Отговор

    До коментар #2 от "Зорлем":

    Чети! Чукнал си е колата! Какви двигатели, какви 5 лева! Когато някоя компания с ДВГ отбележи 70% ръст в продажбите, пиши пак! Дотогава прескачай темите за Тесла и елки!

    Коментиран от #9, #17

  • 8 Кабелар

    43 1 Отговор
    Мислех, че Мъск оправя и смачкани ламарини със софтуерен ъпдейт.

    Коментиран от #10

  • 9 Икономист

    28 3 Отговор

    До коментар #7 от "Да да":

    70% в Норвегия!!!!!!!!!!!!
    Чети внимателно и ти.
    Там субсидиите са брутални и са дело на петролът.

    Коментиран от #52

  • 10 Застраховател

    7 0 Отговор

    До коментар #8 от "Кабелар":

    Шегата настрана обаче когато имаш каско хората не дават колата на тенекеджия това само някои мизерници го правят, просто сменяш. Като добавим и камерите навсякъде и автопилота работата се вързва.
  • 11 гост

    5 23 Отговор
    Публикувано във факти.бг: До юни продажбите на Илон Мъск в Норвегия са се увеличили с нови 70%. При това евтиният Model 3 все още не се предлага от местното представителство и успехът се дължи само на скъпите Model S и Model X. !!!!!!! И то след 100% УВЕЛИЧЕНИЕ за 2017 !!!! Де да можеше така да "разлюбват" и някои с ДВГ-та , хахахахха !!!! Май ще си умират от кеф така да ги "разлюбват" , ама нанай !!! Плюйте си на воля , цифрите не лъжат !!!!
    Според тях тая година увеличението отива към 140% , пийте си успокоителните петролофилите !!!!

    Коментиран от #12, #21, #44

  • 12 Икономист

    16 4 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    А какви са цифрите като цяло или само Норвегия има значение а???
    Норвегия ли е цялата вселена????
    Погледни така любимите ти акции на Тесла и причината за падането под 300 а все още финансовият отчет не е дошъл за полугодието.
    Така прехвалената ти палатка за втората поточна линия е струвала бая кеш за Тесла изхарчен само за да покаже че можел нещо.
    Рано или късно субсидиите и в Норвегия ще си отидат а и с навлизането на Волво нещата ще се преобърнат както това вече се случва в Холандия и Германия.

    Коментиран от #15, #23

  • 13 Филбо

    3 16 Отговор

    До коментар #1 от "и все по зле ще става !":

    Това го слушаме от 3/4 години. Ще видим какво ще говорят такива като теб след още толкова. Сигурно същото, то мозък за повече нямате.
  • 14 Да да

    6 4 Отговор

    До коментар #6 от "Икономист":

    Няма нищо по-хубаво от това да има конкуренция между производителите! И нека не е само Волво! Не знам само как ще догонят Мъск по производство на батерии, защото това е основния елемент в една елка!

    Коментиран от #22

  • 15 голям икономист

    10 12 Отговор

    До коментар #12 от "Икономист":

    Ако още не си се светнал, целта на големите компании не е да правят печалба, а да завземат пазар. Компанията не е на загуба. Никак дори. Постоянно има нови инвеститори, които влизат с МИЛИАРДИ. Печалба ще има след 10 години поне, когато вече тесла е с голям процент от пазара. Това, което те првдлагат НИКОЙ друг не може да разработи и предостави на пазара вече 5 години.

    Коментиран от #19, #20

  • 16 haha

    13 2 Отговор

    До коментар #3 от "Прав си":

    Ти нарочно ли се правиш на бавен и сляп или не ти изнася това корто пише...? Тази статистика е САМО за Норвегия, тази държава да не е целия свят, че си се хванал в тези 70% като удавник за сламка. Вярвай на каквото си искаш, Тесла е в доста затруднено положение в момента и освен ако не пусне утре Модел 3 няма шанс да изплува. И не, не са "по-голямата" част от продажбите на електромобили, а на хибриди.
  • 17 Зорлем

    2 7 Отговор

    До коментар #7 от "Да да":

    Аз да чета?! А ти прочете ли последното изречение от поста ми? Ако да, разбра ли го, или да ти го опростя?

    Коментиран от #30

  • 18 Лост

    9 2 Отговор
    Ама нищо беее нека я купуват, той живота ще им обясни как стоят нещата и че не всичко дето лети се яде. Парите са си техни имали са ги, дали са ги. Други предпочитата да ги позлват за нещо по-рационално и смислено от купчина пластмаса на 5-торна цена.
  • 19 Икономист

    6 2 Отговор

    До коментар #15 от "голям икономист":

    Ти ако си икономист аз съм Дърво!!!!!!
    Ти знаеш ли как работи едно акционерно дружество а?????
    Ставаш смешен с това си изказване!
  • 20 Икономист

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "голям икономист":

    Ти ако си икономист аз съм Дърво!!!!!!
    Ти знаеш ли как работи едно акционерно дружество а?????
    Ставаш смешен с това си изказване!
  • 21 Зорлем

    7 1 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    И отново да попитам - щом толкова обичаш проценти, дай някакъв коментар за "чутовния" дял от 5% на електричките спрямо пътническите коли в същата тази Норвегия? Поне така твърди техния статистически институт: https://www.ssb.no/en/bilreg
  • 22 Икономист

    5 0 Отговор

    До коментар #14 от "Да да":

    Защо говориш така бе човек, това не е сериозно.
    След Панасоник който си е безспорен лидер после идват:
    CATL и BYD които са Китаици и владеят 1/4 от пазара!!!!!!
    Волво са от една страна Китайски от друга Шведски.
    Е най-големият пазар за Тесла след УСА са Китай и Норвегия които граничат със Швеция. Това имам предвид че искат или не ще влязат в директен сблъсък за пазар.
  • 23 гост

    7 5 Отговор

    До коментар #12 от "Икономист":

    А какви са цифрите като цяло , а ?? Не си ги видял или отново не ти изнасят ??
    Tesla Model S постигна исторически успех на пазара в Европа, след като през миналата година е била по продажби най-продаваните луксозни флагмани на германските премиум марки. Така, американският електромобил се оказва предпочитан избор пред Mercedes S-Class, BMW 7 и Audi A8, според данни на изследователската компания Jato Dynamics.
    Флагманът на Tesla е реализирал 16 132 продажби на Стария континент за 2017 година, което означава ръст с около 30% спрямо 2016. S-Class е с 13 359 продажби, a BMW 7 с 11 735. И докато електрическата кола бележи ръст, то флагманът на Mercedes отбелязва спад от 3%, а "седмицата" е надолу с цели 13%.
    Досега, Tesla Model S успяваше да победи германската конкуренция само в родината си САЩ, където електромобилът на Илън Мъск е реализирал почти двойно повече продажби от S-класата (28 800 спрямо 15 880). Отлично се представя и кросоувърът Tesla Model X, който с 12 000 продажби миналата година е догонил Porsche Cayenne и е изпреварил BMW X6 (около 10 000 продажби). Според специалистите на Jато, германските фирми трябва да обърнат сериозно внимание на подобни показатели и да ускорят електрификацията на премиум моделите си.

    Коментиран от #26

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Икономист

    6 0 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Как да има доставчици като им казва върнете ми част от парите от 2016 насам.
    Все едно аз да ти продам един хляб за 2 лева 2016 и 2018 ти да ми кажеш абе той тогава реално е струвал 1 лев върни ми сега 1 лев щото ти платих 2, WTF???
  • 26 Икономист

    13 5 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Абе гост Тесла има една S и един Х и общо говориш за 28000 за Европа!!!! И то в Норвегия, UK и Холандия по-голяма част със хиляди субсидии и привилегии!!!!
    Я провери Мерцедес дали имат само S и ГЛ примерно а???
    Ти разбираш ли колко е смешно това, че за тази година Теслите се борят за 100 000 бройки общо по света на фона на 10М за другите!!!!

    Коментиран от #27

  • 27 Зорлем

    11 2 Отговор

    До коментар #26 от "Икономист":

    Уточнявай, че всеки от първата тройка производители бълва по 10 милиона МПС-та годишно. Дори Порше, например, успява да пласира към 120-130 хил. автомобила годишно.
  • 28 прУстакоФ

    4 3 Отговор
    " Все повече клиенти се оплакват от безобразно дългото чакане за поправки."-всеки с кахърите си.Личен и в случая явно погрешен избор-има си и европейски марки.....Като се има предвид обаче цената на електромобила Tesla,най-вероятно при покупката дизайнът е бил определящ, защото има по-евтини и то европейски марки,но..... http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/16137-i-peugeot-predlaga-elektromobil-za-6990-evro/ за толкова пари-толкова.И въпрос на вкус най-вероятно.Разни хора,разни предпочитания,разни дизайни на електромобили......Как беше то-пазар.
    Въпреки всичко, норвежците не си дават сметка,че някои дори и сме били маааааааааалко по-зле от тях.Например: при нас навремето чакахме 10 години,докато ни ''ИЗЛЕЗЕ РЕДЪТ ПО ВНОСКАТА'',за да имаме въобще ПРАВО ДА ЗАКУПИМ АВТОМОБИЛ.Съвсем отделен "БОНУС" беше,че купувачът нямаше право на избор на цвят на закупуваният от него автомобил.Все пак имаше решение,макар и "супер-оригинално" замислено,но за сметка на това-само за някои:CORECOM.Да.Така беше.При нас.Навремето.Например през 1986 г. даже нямаше елементарни карета в сервиза на ЛАДА,за която човек е чакал 10г. ред преди да я закупи!!!Но, в CORECOM-имаше!!!Да,майтап няма-ИМАШЕ!!!!!Който обаче нямаше право да пазари в CORECOM или нямаше търпейшън да изчака 10-годишна вноска за ЛАДА или нещо по-луксозно-смело скокваше в алтернативите:двутактови трабанчета,зазки,москвичи,космичи и т.н.За по младите:зазки-това е съветската марка-"ЗАЗ"/Здвод для Автомобильнами З

    Коментиран от #31

  • 29 kjl

    9 2 Отговор
    "Tesla обаче явно се сблъсква с непреодолими трудности да поддържа главоломно увеличаващия се автопарк"
    Тези не са направили още 300 000 автомобила и вече използват думата главоломно!!!! Какво да кажат произовдителите на милиони автомобили?!
  • 30 Антиелектрика

    6 3 Отговор

    До коментар #17 от "Зорлем":

    На тираджия няма как да му обясниш дори елементарни неща. То в статията си пише: Публикувано във факти.бг: "Все повече клиенти на компанията в Норвегия негодуват срещу катастрофалното обслужване на колите си и ДЪЛГОТО ЧАКАНЕ ЗА ЗАРЕЖДАНЕ, разказва Automotive News."
    Все по-често ще се появяват проблеми с масовостта на електромобилите.

    Коментиран от #32, #50

  • 31 прУстакоФ

    2 2 Отговор

    До коментар #28 от "прУстакоФ":

    Рекох да си продължа ''приказката'' и то по странно нетехнологичен начин,че докато пишех предния коментар за елекромобила-взе,че спря тока.Е,разбира се ,че така ще кажа.Няма да седна сега да си признавам,че не знаех за ограничението на броят символи в коментарите я?Но както и да е...Последно ставаше въпрос за съветските зазки-"ЗАЗ",чиято абревеатура означаваше-''Завод для Автомобильнами Зверами''.Шега разбира се е това!!!Въпреки,че с тези зазки човек да се чуди да се шегува ли,да се смее ли,да плаче ли...Определено норвежците имат пълното право да недоволстват,но поне пък дизайнът на Tesla-та бива и то много.Така,че в крайна сметка-сами са си направили избора,сами са си подписвали договорите/къде с по-големи,къде с по малки букви и буквички,явно долу-горе като при нас/и съответно-редно е и сълзите в очите да са по-малко.Пък ако вземат и да ми прочетат коментара-може и кураж да си дадат,по отношение на чаканията и очакванията.
  • 32 гост

    2 9 Отговор

    До коментар #30 от "Антиелектрика":

    Model S на Tesla е автомобил на десетилетието !! Настоящето десетилетие още не е изтекло, но най-важният автомобил в него вече е избран. Това е Tesla Model S, който бе определен за такъв от компанията Hagerty – най-големия застраховател на колекционерски коли в света, пише Automedia.
    Фирмата Hagerty си има собствен списък за „най-великите автомобили”, който отразява ключовите моменти в индустрията.
    Той започва с Ford Model T, символизиращ периода 1900-1910 г., и вече завършва с Tesla Model S, който според представителя на компанията Андрю Нютън е първият пример, че електромобилите могат да бъдат не само икономични и екологични, но също така спорни, красиви, скъпи и все още достъпни.
    „Tesla направи първият наистина впечатляващ електромобил в света и изборът ни е логичен. Това е най-радикалният пример за еволюцията на транспорта през последните години. Model S ще бъде запомнен като колата, заради която хората заобичаха електромобилите, така че мястото му в този списък е логично”, обясни Нютън.
    Боооже , всеки ден нова мъка за петролофилите , докога ??!! Хахахахха !!!

    Коментиран от #35, #37

  • 33 мъзг

    18 3 Отговор
    Още преди 2-3 години стана ясно, че теслата е еднократен автомобил без никакво обслужване. Като апъл, където обслужване има, но на цената на половиния телефон. Явно маркетингът им е толкова добър, че заслепяват потребителя да купи боклуците им без да мисли за последствията.

    Коментиран от #34

  • 34 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #33 от "мъзг":

    Ами да , верно си е ! Ей го през ден през два взеха да ги показват такива еднократни , минали некакви си 600-700 000 без "обслужване" , че и без за гориво да плащат , че и се канят скоро да ги направят по милион , милион и половина , направо са си еднократни , дето викат купуваш и забравяш !!! За "обслужването" де , имах в предвид , хахах !!
    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2640-tesla-model-s-taksi-rekorden-probeg

    Коментиран от #38

  • 35 Язе

    6 1 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Първият запомнящ се електромобил.
    Ми то тогава нямаше други.Какво толкова се превъзнасяш.За зареждането нещо да кажеш?Чакали много.Сега ходи им обясни как да си слагат фотоволтаици на покрива,в банята,килера,че не било проблем зареждането.Нощна тарифа,ниска натовареност и все неща които БГ"професорите"в този форум обясняват,че не е проблем.На кои да вярвам?Тукашните разбирачи или на хората които вече берат плодовете на "бъдещето"?Някой да се е оплакал от бавно зареждане на дизел,бензин,газ?Да,оплакваха се преди 25год.когато се виеха опашки за гориво.
  • 36 Цифри и %

    10 2 Отговор
    Кво сте ги лапнали тия 70%, какви бройки стоят зад тия проценти. Може да е продал 10 коли=100%, после продал 17 и уаааау, 70% повече продажби...
  • 37 Антиелектрика

    7 2 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Публикувано във факти.бг: "Това е Tesla Model S, който бе определен за такъв от компанията Hagerty – най-големия ЗАСТРАХОВАТЕЛ на КОЛЕКЦИОНЕРСКИ коли" - хахахаха. Ама утре пусни статия как Тесла е най-великия автомобил според най-голямата пивоварна или според най-големия производител на керемиди или пък според най-големия производител на тор в света - бухахахахаха
    Страшно се впечатлих, ШЪ ЗНАЙШ!
  • 38 Антиелектрика

    10 2 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Ти за някакви балъци ли ни вземаш, та продължаваш с тъпите си блогъри да даваш за пример? Кола минала 600 000 км без пари за обслужване може да има само в болното ти съзнание. Спри да се излагаш, че ставаш за смях, защото всеки с автомобил знае, че 90% от ремонтите са свързани с ходовата част, не с двигателя. А ако всичко мине на миксери, акцизът от 70 стотинки на литър гориво кой ще го компенсира в бюджета, а "умниче"?

    Коментиран от #39

  • 39 Язе

    11 1 Отговор

    До коментар #38 от "Антиелектрика":

    Как кой ще компенсира акциза?1kWh ще стане един лев от който 70ст.ще са акциз.И всичко е точно.На Госта някой трябва да му обясни,че безплатно е само сиренцето в капана.

    Коментиран от #40

  • 40 Антиелектрика

    12 1 Отговор

    До коментар #39 от "Язе":

    Колкото и пъти да му го обясняваш, няма да го проумее. Акцизът е този, който дава по-голямата част от парите за пътищата, ама те миксерите сигурно летят и нямат нужда от пътища.

    Коментиран от #51

  • 41 qwerty

    5 1 Отговор
    За 70-те %, ако приеме, че в БГ през 2015г са продадени 2 броя Тесла, а през 2018 г - 5 броя автомобили от същата марка, ООООООООООООООО повишението ще е 250% или нещо подобно: дайте цифри,а не проценти - там е истината!!!!

    Коментиран от #42

  • 42 Икономист

    5 0 Отговор

    До коментар #41 от "qwerty":

    Ето ги цифрите всеки може да ги види:
    https://1reddrop.com/2018/07/20/lackluster-model-s-and-model-x-sales-teslas-competition-and-the-future/
    За тези които ги мързи за първо полугодие в Норвегия са продали:
    За 2017 са 2362 коли.
    За 2018 са 4046 коли.
    Само Норвегия и УК бележат ръст(в Италия бройката е смешна) другите спадат като в Швеция, Швейцария, Белгия, Финландия е над 25% а в Австрия е близо 50%.
    Друго интересно е че дори в крепостите като Холандия и забележете Германия започва спад!!!!

    Коментиран от #43

  • 43 Икономист

    7 0 Отговор

    До коментар #42 от "Икономист":

    Друго интересно от статията е че 7 от 10 Тесли са продадени в УСА, Китай и Норвегия.
    1.В САЩ за Тесла часовникът с обратното броене се включи и след края на 2018 отпада пълната субсидия от 7500$ а да края на 2019 ще отпадне и частичната(все още има малка надежда че Тръмп ще удари едно рамо на Тесла и ще им удължи субсидията).
    2.В Норвегия започват проблемите свързани със сервиз и т.н а също и Волво напира на техният пазар .
    3.В Китай Тръмп отвори търговска война на мита и не се знае дали това няма да се отрази на пазара.
    Така че не всичко е розово за Тесла.
  • 44 333

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Не знам къде ги четеш тия неща, но за 2017 януари-май, продажбите са 5800 точно за Model S, за 2018 за същия период са 5246. Това за цяла Европа.
  • 45 стефчо

    5 4 Отговор
    Ганьо най-обича да разсъждава кое е добро и кое лошо в световен мащаб. КОгато си изходи мнението по интернета,иска 2 лв от мйака си пенсионерка за туба Ариана от 2 литра,и отива пред блока да пие с другите квартални гении и потенциални милиардери!
  • 46 Traveler

    9 2 Отговор
    Ходих в Сан Диего, магазинът на Тесла е в центъра на града, та реших да ги погледна, даже седнах в големия седан. Със сигурност усещането е различно, вътре има тъчскрийн с размерите на тава за пуйка, но праговете са високи, не се влиза много лесно, има някои недообмислени детаили, така че ако трябва да избирам между Тесла и лукса на Ес Класа, Седмица или А8, едва ли бих предпочел Електричката.
  • 47 bravo

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "и все по зле ще става !":

    Колега, карай си голфо 2 и не давай много акъл.
  • 48 fen

    4 4 Отговор
    Едно от любимите ми неща е да чета български коментари за Тесла, предполагам повечето собственици на 15+ годишен автомобил. Благодаря на всички разбирачи!
  • 49 Реалист

    2 2 Отговор
    Тесла или т€с ла кат свършат батериите на тази иновация се чака и за зареждане като по бързия ричардс минаваш по малко километри иска се още от тези технологии
  • 50 Да да

    1 6 Отговор

    До коментар #30 от "Антиелектрика":

    Не е за пенсионери новата технология! Закостенялото ти мислене и ограничения ти кръгозор пречат да проумееш елементарни неща! Акциза на горива в ЕС е сложен с цел да се предотврати изтичането на капитали към джихадисти и пРосия! Акциз на ток от ВЕИ може да измисли само някой Путиноиден русофил!За мръсните ТЕЦ има еконорми и такси! Обясни на софиянци че метрото и трамваите им са по-стара технология и замърсяват повече от Икарус!!! Ама не са били батериите решаващи при елките, не бе, то за първи път се ползва елдвигател за задвижване! Махна ли си телефона да не ти гръмне батерията? :ддддд Купи ли си от модерните бормашини с ДВГ или ползваш винтоверт с батерия по-старата технология? :ддддд Откажи се от БСП, стани човек!

    Коментиран от #56

  • 51 Да да

    0 4 Отговор

    До коментар #40 от "Антиелектрика":

    В нормалните държави се заплащат пътни такси, от които се поддържат пътищата и се строят нови! Даже скоро и в България ще е така! Акциза пълни хазната и едва ли се харчи само за пътища, а има и акциз от алкохол, цигари и други! Не знам как обясняваш нещо, с което съвсем не си наясно! В предвид че автомобилите с по-висок клас евростандарт (евро 6) плащат по-ниски пътни такси и по-ниски данъци е повече от логично елките да плащат най-малко! Когато навлязат масово, тези преференции ще отида за коли с по-ефективни батерии и по-ниска консумация на ток! Капиш?

    Коментиран от #53

  • 52 Да да

    0 4 Отговор

    До коментар #9 от "Икономист":

    Икономиста, Тесла все още няма капацитета да произведе достатъчен брой елки за да задоволи търсенето, да не говорим за ррзервни части(300 000 Тесла евентуално за 2018) ! Ако имаше 2 милиона Тесла на склад, продажбите щяха да бележат ръст в цял свят! Май си учил икономика преди 1989! Освен това са капарирани хиляди коли преди да са произведени! Дано си икономист със средно, че иначе си голям срам за университета!

    Коментиран от #54, #55

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Икономист

    4 1 Отговор

    До коментар #52 от "Да да":

    Ти знаеш ли какво е капаро в истинският смисъл на думата???
    1000$ не са капаро щото мога да си ги поискам когато искам без неустойка.
    Ти през живота си не си си купувал нещо по-скъпо от гащите си на задника си и не знаеш елементарни неща.
  • 56 Язе

    5 0 Отговор

    До коментар #50 от "Да да":

    Акциза е за да пълни хазната.Кви джихадисти кви руснаци те гонят.
  • 57 Антиелектрика

    4 0 Отговор

    До коментар #54 от "Икономист":

    Не го ли виждаш, че шофьорчето си има проблеми с главния мозък? Преди и аз му се връзвах, но сега го съжалявам. Само луд човек може да напише подобни смехотворни коментари за акцизът, както и да му се привиждат пенсионери, БСП и Русия. Или просто е елементарен трол в някоя партийна централа или си е самороден Мунчо, който си мисли, че токът се яде и е единственото нещо в света. То освен от бой, едва ли има капацитет да разбере от дума.

    Коментиран от #60

  • 58 Да да

    0 2 Отговор
    Заради такива икономисти като теб България боксуваше 50 и повече години! Добре че са те махнали, та леко дръпнахме последните години! Като са паднали акциите на Фейсбук, гледам Зукърбърг умира от глад! Пожелавам ти да си купиш винетка за Франция, Испания или Италия. Ако ти е скъпо до там, си купи винетка за Сърбия или Гърция! икономист комунист :ддддд! В Германия няма такси за колите, но можеш да влезеш в Щутгарт примерно с Евро 3 или 1 и ще разбереш колко ти струват знания - между 15 и 30 евро максимум!
  • 59 LexusGS450Hyb

    0 0 Отговор
    Алоооу! Електромобил не значи Тесла! Има Опел Ампера/Шевролет Волт - БМВ И8 - БМВ И3 - Нисан Лиййф!!! Всичките /без И8/ са в пъти по-евтини е теслата!!! И се карат дори във Варна пък за Норвегия гъмжи. Има във Варна БМВ И8 най-красивият и мощен електромобил.
  • 60 Да да

    0 4 Отговор

    До коментар #57 от "Антиелектрика":

    Не се напъвай, ще ти гръмне батерията! Като излезеш на повече от 50 км. от селото си, и евентуално посетиш поне Гърция, може да пишеш за тол такси! За ток няма какво да пишеш, ти си против него! Остава само да отговориш на въпроса - Кое е иновативното в елките - батерията или електромотора! После дръпни и една реч колко замърсявали, щото тока се прави от брикети! А ако обясниш защо влаковете и метрото са на ток, вместо на по-модерния ДВГ, ще сме ти признателни! После с икономиста ни обяснете кога ще фалират Фейсбук и Тесла и печелите дрОгарско потупване по рамото.

    Коментиран от #61

  • 61 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #60 от "Да да":

    Ти нагледно показваш,че в еволюцията стават и грешки. И понеже си неграмотна партийна метреса, поне прочети какво представлява акциза: "Финансиране на пътищата – акцизите върху горивата се плащат от тези, които използват автомобили, и колкото повече се използва един автомобил се плащат повече пари за гориво, съответно и за акцизи. Така хората, използващи пътищата най-много, плащат най-много акцизи. Това е един индиректен начин за заплащане на ползването на пътища."
    Природата доста ти е взела от таванското помещение..